یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار فرهنگی – اجتماعی

برنامه های دفاتر استانداری قابلیت پایش داشته باشند

یعقوبی- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه های دفاتر استانداری باید قابلیت پایش داشته باشند . حسینی در جلسه کارگروه توسعه مدیریت استانداری خاطرنشان کرد: برنامه های دفاتر استانداری باید قابلیت پایش به صورت دوره‌ای را داشته باشند . وی ادامه داد: روند پیشرفت این برنامه ها باید در بازه‌های زمانی سه ماهه، شش ماهه و سالانه مورد پایش قرار گیرد. به گفته وی؛ برنامه ها باید در سطح پیشرفته و متناسب با عملکرد قابل اندازه گیری باشند. در این جلسه که با حضور کلیه اعضا و به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تشکیل شد، برنامه‌ها و محورهای عملیاتی استانداری برای سال ۱۴۰۰، منطبق بر برنامه های ابلاغی وزارت کشور مورد بررسی و تبادل نظر اعضا قرار گرفته، تصمیماتی در این راستا اتخاذ شد.

بستر طلایی خوسف برای سرمایه گذاری

صباغی – معاون فرماندار و دبیر ستاد توسعه خاوارن شهرستان خوسف با بیان اینکه شهرستان خوسف به دلیل داشتن ظرفیت های بسیار خوب معدنی به سرزمین طلایی شرق کشور مشهور می باشد،‌ ادامه داد: با اره اندازی این معادن در آینده نزدیک اتفاقات بسیار خوبی در راستای توسعه یافتگی شهرستان رقم خواهد خورد. مالکی با اشاره به راه اندازی اولین کارخانه فرآوری طلای خراسان جنوبی در منطقه کودکان، خاطر نشان کرد: ظرفیت سالانه این معدن 70 کیلوگرم طلا می باشد. وی گفت: اعتبارات خوسف در سال 1400 به مبلغ 314 میلیارد و160 میلیون ریال بود که نسبت به سال گذشته که میزان اعتبارات در نظر گرفته شده 301 میلیارد و 23 میلیون ریال بوده است افزایش اندکی داشت.وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت های بسیار خوب شهرستان می تواند در راستای توسعه شهرستان گام برداشت، ادامه داد: از سرمایه گذاری های خارجی که طی سال های اخیر در شهرستان رقم خورده است می توان به نیروگاه خورشیدی، کارخانه های چدن و فولاد، و بتن آماده اشاره کرد. معاون فرماندار خوسف ادامه داد: در شهرک انرژی خوسف امکان سرمایه گذاری خارجی برای توسعه نیروگاه ای خورشیدی به دلیل 300 روز آفتابی در شهرستان فراهم می باشد. وی با اشاره به معدن طلای شادان، تاکید کرد: طی یک ماه آینده کارخانه فرآوری طلا در آن به بهره برداری خواهد رسید و ظرفیت این معدن 300 کیلوگرم در سال می باشد. مالکی از ورود شرکت ایمیدرو برای راه اندازی معدن خونیک در شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با ورود این شرکت عملیات این معدن طبق دستورات استاندار تا پایان سالجاری شروع خواهد شد. معاون فرماندار از سرمایه گذاری 650 میلیارد ریالی در معدن طلای ماهرآباد خبر داد و افزود: عملیات اجرایی و بهره برداری از این معدن نیز آغاز شده است و در آینده نزدیک شاهد فعالیت این معدن طلا خواهیم بود.مالکی با بیان اینکه به دلیل وجود سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان و در راستای توسعه این صنعت ایجاد شهرک گوهر سنگ در شهرستان در دست پیگیری است، افزود: با جذب سرمایه گذار در این خصوص عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود. معاون فرماندار خوسف از دیگر ظرفیت های شهرستان را کشاورزی دانست و یادآور شد: عناب و گل نرگس به عنوان دو محصول استراتژیک شهرستان مطرح می باشند. وی یکی از مهمترین مشکلات این کارخانه ها را صدور پروانه بهداشتی و سیب سلامت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: به دلیل تولید محصولات نوآورانه و نبود محصولات مشابه در کشور علیرغم پیگیری های زیاد متاسفانه تاکنون موفق به جذب این مجوزها برای تولید برخی از محصولات نشده اند.

بالاترین نرخ فرود گردو غبار کشور متعلق به خراسان جنوبی

صباغی – مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه استان علیرغم ظرفیت‌هایی که دارد با چالش‌هایی هم در حوزه محیط زیست مواجه است، ادامه داد: آلودگی گرد و غبار به صورت محسوس در استان در حال افزایش است که این موضوع تهدید جدی برای خراسان جنوبی است چرا که بالاترین نرخ فرود گرد و غبار کشور متعلق به خراسان جنوبی است. اکبری با بیان اینکه 25 درصد تنوع زیستی کشور را در خراسان جنوبی داریم، ادامه داد تعداد گونه‌های پرندگان استان از 220 گونه فراتر رفته که این موضوع رقم بالایی است. وی با بیان اینکه وضعیت تنوع زیستی خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی نسبت به دهه 30 تا 40 خیلی بدتر شده است، اضافه کرد: در 50 سال اخیر برخی گونه‌ها جانوری و گیاهی را از دست دادیم به عنوان مثال یک زمانی گورخر از گونه‌های جانوری موجود در استان بود که این گونه به صورت کامل از بین رفت. اکبری با اشاره به اینکه برخی گونه‌ها از جمله پلنگ در استان خیلی محدود شده است، افزود: به دلیل اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون تنها سه فقره یوزپلنگ نر در شهرستان طبس رصد شده، امید چندانی به نجات این جانور هم نداریم چرا که خانواده‌ای از این حیوان تاکنون در استان رصد نشده است. وی با تاکید بر اینکه ما بیشترین تعداد و وسعت زیستگاه هوبره کشور را خراسان جنوبی داریم، اضافه کرد: متاسفانه بالاترین نرخ قاچاق این پرنده در معرض انقراض را هم در استان داریم. اکبری در خصوص علت تلفات 60 راس کل و بز در منطقه پیرحاجات شهرستان طبس افزود: براساس آزمایشات انجام شده علت این تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک نبوده اما آزمایشاتی از چشمه‌های حیات وحش منطقه هم گرفتم که احتمال مسمومیت این حیات وحش را نیز مورد بررسی قرار دهیم. وی با اشاره به کمبود محیط‌بان در خراسان جنوبی هم گفت: چارت سازمانی ما 400 نفر است در حالی که 90 نفر نیروی انسانی داریم و با حدود یک چهام ظرفیت کار می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت