یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار فرهنگی – اجتماعی

الزام کشوری دریافت پروانه فعالیت واشتغال برای تخصیص سوخت ناوگان باری

مهدی آبادی- رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در گفتگوی اختصاصی با روزنامه آوا گفت: کلیه فعالین حوزه بار و مسافر درون شهری اعم از خودروهای فعال در این بخش ، رانندگان ، شاغلین و همچنین شرکت های حمل و نقل بار و مسافر درون شهری مکلف به دریافت پروانه فعالیت از شهرداری هستند. غلامپور افزود: با استناد به ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت ، مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه، با شهرداری ها می باشد. وی اضافه کرد: مالکان و رانندگان حوزه حمل و نقل بار درون شهری و حومه باید برای صدور پروانه های باری از قبیل پروانه اشتغال به شهرداری یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنند. غلامپور ادامه داد: در بخش خودروها و رانندگان، تخصیص سهمیه سوخت خودروها منوط به دریافت پروانه های فعالیت و اشتغال است.

مراجعه به دفاتر پیشخوان

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اضافه کرد: مالکین این خودروها باید کلیه مدارک مرتبط را جهت تشکیل پرونده از طریق دفاتر پیشخوان منتخب به سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر جهت اقدامات بعدی ارسال کنند. وی تصریح کرد : کلیه شرکت های فعال حمل و نقل درون شهری و حومه نیز مکلف به دریافت پروانه بهره‌برداری از شهرداری هستند.غلامپور با بیان اینکه رانندگان می توانند از طریق دفاتر پیشخوان به ثبت و درخواست صدور پروانه اشتغال اقدام بورزند، گفت: به دلیل شرایط کرونایی و برای مراعات حال شهروندان اقداماتی نظیر صدور درخواست پروانه اشتغال در دفاتر پیشخوان انجام می شود. وی درباره قطع سوخت خودروهایی که پروانه فعالیت را اخذ نکنند هم بیان کرد: خودروهای دیزلی و سبک برای ادامه سهمیه سوخت باید پروانه فعالیت اشتغال داشته باشند. وی با بیان اینکه هر خودرو سوخت پایه ای دارد، اضافه کرد: نوع دیگری از سوخت نیز براساس عملکرد رانندگان وجود دارد که با توجه به پیمایش به رانندگان تعلق می گیرد. غلامپور ادامه داد: بر این اساس اعتبار ریالی تا سقف 375 هزار تومان برای خودروهای پر مصرف و 270 هزار تومان برای خودروهای سبک پرداخت می شود. این مقام مسئول بیان کرد: همه وانت های شهر باید پروانه را اخذ کنند. غلامپور با بیان اینکه بیش از هزار و 300 پروانه فعالیت خودروهای دیزلی صادر شده است، گفت: این پروانه ها شامل کامیون های ده چرخ و شش چرخ، تانکرهای نفتکش و ایسوزو بوده است. وی اضافه کرد: تاکنون برای بیش از 1500 وانت بار نیز پروانه فعالیت صادر شده که نسبت به تعداد وانت بار ها در مرکز استان عدد مناسبی نیست. رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اضافه کرد: این سازمان پیش بینی وجود چهار هزار وانت در مرکز استان و نواحی اطراف آن را دارد که متاسفانه بسیاری از رانندگان درباره الزام به صدور پروانه اطلاعی ندارند. غلامپور اضافه کرد: صدور حواله لاستیک تعاونی نیز منوط به داشتن پروانه فعالیت از شهرداری شده است.

4 برابر شدن مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی

اعتمادیان – تعداد موارد مثبت آزمایش‌های ملکولی و سریع کرونا در خراسان جنوبی در مقایسه با نیمه اول تیر 4 برابر شد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: موارد مثبت آزمایش‌های سریع و مولکولی کرونا در مقایسه با هفته قبل هم 2 برابر شده است. شریف زاده افزود: همچنین بیماران تنفسی بستری در بیمارستان‌ها در مقایسه با نیمه اول تیر 2.3 برابر شده و در مقایسه با هفته قبل 23 درصد افزایش را نشان می‌دهد. وی در خصوص واکسیناسیون هم گفت: 21.1 درصد جمعیت استان تاکنون نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت