اخبار فرهنگی – اجتماعی

خاطر مردم بابت امنیت مرزها آسوده باشد

یعقوبی- جانشین فرمانده نیروی انتظامی، گفت: امنیت و آرامش در مرزهای شرقی کشور برقرار است و با اقتدار پلیس و مرزبانان خاطر مردم بابت امنیت مرزها آسوده باشد. سردار رضایی با حضور در بازارچه مرزی “ماهیرود” در مرز شرقی کشور از وضعیت این بازارچه بازدید به عمل آورد و بیان داشت: بیش از ۲۰۰ کامیون باربری وارد این بازارچه شده اند. وی بیان داشت: تبادل تجاری به روال عادی در این بازارچه برقرار است و با تعدادی از تجار افغانستانی صحبت شد که از وضعیت امنیتی راضی بودند و از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تقدیر کردند. جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: در کنار روال عادی تجارت در بازارچه مرزی “ماهیرود”، مرزبانان غیور جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در حال انجام وظیفه هستند و با روحیه بالا و جهادی اوضاع امنیتی را مدیریت می کنند. سردار رضایی تصریح کرد: اخیرا مشکلات امنیتی در کشور افغانستان به وجود آمده بود که بحمدا… این مشکلات مرتفع شده و امنیت در مرزهای شرقی کشور برقرار است و هم اکنون حدود ۶۰۰ کامیون و تریلی باری در بازارچه “ماهیرود” در حال تجارت هستند. این مقام ارشد نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: با اقتدار پلیس و مرزبانان خاطر مردم بابت امنیت مرزها آسوده باشد و نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با روحیه بالا و نشاط همراه با اقتدار از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست می کنند و اجازه بی نظمی و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی کشور را به دشمنان ایران نخواهند داد.

هیچ وقفه ای در فعالیت مرز ماهیرود وجود ندارد

مدیر پایانه مرزی ماهیرود گفت: علی رغم وجود تحرکاتی در کشور افغانستان و در نزدیکی مرز، وقفه‌ای در فعالیت‌های پایانه مرزی ماهیرود صورت نگرفت. مزیدی افزود: تحرکات کشور افغانستان باعث نشد تا در روند فعالیت بازارچه و پایانه مرزی ماهیرود خللی ایجاد شود. وی افزود: با توجه به اینکه درگیری‌های کشور افغانستان در روز جمعه اتفاق افتاده است و در این روز مرز تعطیل است، عملا هیچ گونه وقفه‌ای در روند فعالیت‌ها رخ نداده و تنها چند کامیون در روز‌های گذشته پشت مرز مانده بودند که با بازگشایی مرز در روز شنبه، این کامیون‌ها نیز عبور کردند.


جایگاه ویژه استان در دروازه بانی ورود مواد مخدر به کشور

امتحانی- استاندار خراسان جنوبی بر جایگاه ویژه استان در دروازه بانی ورود مواد مخدر به کشور تأکید کرد. ملانوری در دیدار با سردار مؤمنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی نقش بسزایی در مهار و کنترل ورودی مواد مخدر به کشور دارد. وی ادامه داد: این جایگاه ویژه، نیازمند توجه مرکز در راستای تقویت زیرساخت ها و تأمین امکانات مورد نیاز است. استاندار به وجود پارکینگ خودرویی مواد مخدر استان اشاره کرد و گفت: باعنایت به قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی کشور و حجم خودروهای توقیفی، توسعه این پارکینگ از مطالبات استان می باشد. به گفته وی؛ تمهیدات لازم برای توسعه پارکینگ مرکز استان اندیشیده شده و درصورت حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و تأمین اعتبارات مورد نیاز، این موضوع محقق خواهد شد. ملانوری با اشاره به حجم خودروهای توقیفی موجود در پارکینگ های استان، متذکر شد: طولانی شدن زمان توقف خودروها در پارکینگ، سبب اصطهلاک آنها می شود. وی ادامه داد: این موضوع باید در سطح ملی پیگیری شود به گونه ای که دستگاه قضا نسبت به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در زمان کوتاه اقدام نماید. ملانوری با تأکید بر اهمیت اجرای طرح های پیشگیرانه در بحث مواد مخدر، گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی در گروه های مختلف سنی و اقشار جامعه، هزینه های مقابله با مواد مخدر را به شدت کاهش می دهد. وی در ادامه حمایت های ستاد از طرح های فرهنگی پیشگیری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را خواستار شد.

تقویت مدیریت شهری با تربیت شهروندان مطالبه گر

همچنین استاندار خراسان جنوبی در شورای سازمان همیاری شهرداری های استان گفت: تربیت شهروندان مطالبه گر و منتقد، تقویت مدیریت شهری را به همراه دارد. ملانوری افزود: شهرداری، به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی، در کنار شهروندان و اعضای شورای شهر، یکی از اضلاع مثلث مدیریت شهری است. وی ادامه داد: برای اینکه مدیریت شهری خوب پیش برود و آن چه مردم توقع دارند، اتفاق بیفتد، باید این سه ضلع به هم پیوسته بوده و هم افزایی داشته باشند. به گفته وی؛اینکه شورای شهر هرچه شهردار بگوید را مصوب کند و مردم نسبت به آن چه انجام می شود، بی تفاوت باشند، این نقطه قوت نیست، بلکه شما باید منتظر انتقادها و مطالبات مردم باشید و اگراین دیدگاه به وجود بیاید ، نشان می دهد افق دورتر را دیده اید. استاندار، شهرداری را از پست های مدیریتی بسیار عالی خواند و گفت: در جریان مدیریت شهری، شما می توانید اعمال سلیقه کنید و با فضاسازی متناسب با ذائقه مردم، زمینه های شادی و نشاط آنها را فراهم نمایید. ملانوری با تأکید بر این که شهردار باید ذائقه مردم را بفهمد، خاطرنشان کرد: لازم نیست حتماً جنگل بکارید یا مجموعه تفریحی بزرگی ایجاد کنید یا هر روز جشن برگزار نمایید، بلکه شما می توانید با طراحی فضای شهری متناسب با ذائقه و خواست مردم، محیطی شاد برای آنها فراهم آورید و باعث نشاط شهروندان شوید.


تزریق واکسن ایرانی در خراسان جنوبی

اعتمادیان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تزریق واکسن ایرانی “کوو برکت” در کنار واکسن‌های دیگر برای گروه هدف بالای ۷۰ سال در دستور کار قرار گرفت. دهقانی اظهار داشت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تزریق این واکسن مانند سایر واکسن‌ها مثل سینوفارم به گروه‌های هدف که اعلام می‌شود، بلامانع است و می‌توانیم تزریق را انجام دهیم. وی افزود: محدودیتی برای تزریق واکسن اعلام نکردند لذا برای افرادی که به مراکز ما مراجعه می‌کنند و گروه هدف هستند یعنی گروه سنی بالای ۷۰ سال که در حال حاضر تزریق واکسن برایشان انجام می‌شود، تزریق واکسن ایرانی هم در دستور کار قرار می‌گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: البته تعداد واکسن ایرانی که به دست ما رسیده هنوز محدود است و در پارت اول هزار دوز و اخیرا هم ۵۰۰ دوز واکسن کوو برکت تحویل ما شده است. وی بیان کرد: به تدریج میزان واکسنی که به استان‌ها و دانشگاه‌ها تحویل خواهد شد، افزایش قابل توجهی خواهد داشت و براساس گروه‌های سنی هدف که اعلام می‌شود، از جمله واکسن‌هایی که در دستور کار تزریق قرار می‌گیرد، واکسن کوو برکت نیز خواهد بود.

کندی روند واکسیناسیون
در خراسان جنوبی

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند هم گفت: روند واکسیناسیون در خراسان جنوبی بسیار کند است و این به دلیل کندی در رسیدن محموله‌های واکسن کروناست. مسعود ضیائی گفت: واکسیناسیون ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند، اما می‌تواند تا حد زیادی فوتی‌ها و موارد بستری را کاهش دهد. وی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان، افزود: واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ سال به بالا هنوز تمام نشده است در حالی که قرار بود تا این لحظه واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال در استان به پایان برسد. رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه به دلیل کمبود واکسن هنوز این روند آغاز هم نشده است، تصریح کرد: برای تامین داروهای کرونا مشکلی نداریم و کپسول‌های بیمارستانی را نیز در حد لازم در اختیار داریم. ضیائی با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر بیرجند آمادگی دارد تا بخشی دیگر را به بخش بیماران کرونایی اضافه کند، یادآور شد: برق اضطراری برای مدت کوتاهی جوابگوی نیاز بیماران است و امیدواریم تدابیری برای قطعی برق اندیشیده شود.

سهمیه واکسن خراسان‌جنوبی متناسب با جمعیت سالمندان نیست

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به اینکه سهمیه واکسن استان متناسب با جمعیت سالمندان نیست، گفت: رئیس دانشگاه در این زمینه با وزیر بهداشت رایزنی داشته است. شریف‌زاده اظهارکرد: محموله جدید واکسن کرونا برای خراسان‌جنوبی هفته جدید به دست ما می‌رسد تا بتوانیم کار واکسیناسیون افراد را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی در این باره که آیا واکسن در خراسان‌جنوبی به اندازه کافی وجود دارد یا خیر بیان کرد: نمی‌توان گفت در حال حاضر واکسن به اندازه کافی و به نسبت جمعیت هدف (۵۵۰ هزار نفر) وجود دارد، ولی روند واکسیناسیون متوقف نشده است. شریف‌زاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر تنها واکسیناسیون جامانده‌های ۷۰ سال به بالا را پیگیری می‌کنیم، ادامه‌داد: با رسیدن محموله جدید کار واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین‌تر را شروع خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه سهمیه واکسن اختصاص یافته برای خراسان‌جنوبی به نسبت جمعیت هدف آن کافی نیست، گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تخصیص واکسن بیشتری به خراسان‌جنوبی با وزیر رایزنی‌های داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت