اخبار فرهنگی – اجتماعی

هفته سخت کرونایی در انتظار خراسان جنوبی

یعقوبی- با نارنجی شدن شهرستان فردوس، تعداد شهرستان‌های با وضع پرخطر کرونایی در خراسان جنوبی به ۵ شهرستان افزایش یافت. شهرستان نهبندان تنها شهرستان خراسان جنوبی است که جزو نقاط قرمز (خیلی پر خطر) است. شهرستان‌های بیرجند، فردوس، قائنات، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های طبس، بشرویه، زیرکوه، خوسف و سرایان جزو نقاط زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

افزایش ۳۶ درصدی کرونا

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی هم اظهار کرد: از نیمه دوم خردادماه تا اوایل تیرماه ۳۶ درصد موارد مثبت کرونا افزایش داشته است. شریف زاده گفت: در سطح استان متوسط روزانه تعداد موارد مثبت شامل تست‌های مولکولی و تست‌های سریع در نیمه دوم خردادماه به طور متوسط روزانه ۶۴ مورد بوده که این عدد در ۱۴ روز اول تیرماه به متوسط روزانه ۸۷ مورد افزایش پیدا کرده و ۳۶ درصد در موارد مثبت در این بازه زمانی افزایش داشته است. وی افزود: بستری بیماران مبتلا به عفونت‌های تنفسی در نیمه دوم خرداد ماه به طور متوسط روزانه ۱۸۲ مورد بوده که این عدد در ۱۴ روز اول تیرماه به روزانه ۱۷۴ مورد کاهش پیدا کرده و ۴.۴ کاهش نشان می‌دهد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین موارد بستری کرونا مثبت از عدد متوسط روزانه ۶۷ نفر به ۵۵ که ۱۸ درصد کاهش داشته و موارد مثبت بستری در آی سی یو هم از متوسط ۹ مورد روزانه به ۵ مورد رسیده که ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

استان در انتظار هفته سخت

وی در زمینه افزایش روند مبتلایان در شهرستان نهبندان گفت: در شهرستان نهبندان که موارد مثبت سرپایی خیلی سریع‌تر و زودتر از کل استان شروع شده بود، در نیمه دوم خردادماه روزانه به طور متوسط ۶ مورد مثبت داشتیم که این عدد در ۱۴ روز اول تیرماه به ۱۸ مورد افزایش پیدا کرده و به سه برابر افزایش یافته است و موارد بستری بیماری‌های حاد تنفسی هم متوسط روزانه از ۹.۸ بیمار در روز به ۱۶.۱ بیمار در روز با ۸۱ درصد افزایش و متوسط روزانه پذیرش جدید هم از ۲.۷ به ۴.۸ نفر در روز افزایش پیدا کرده که ۷۸ درصد افزایش داشتیم. شریف‌زاده خاطر شان کرد: با توجه به افزایش موارد سرپایی در ۱۴ روز اول تیرماه پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده شاهد افزایش موارد بستری عفونت حاد تنفسی موارد کرونا مثبت و موارد بستری در آی سی یو در استان باشیم.

خیز پنجم به تدریج وارد استان می شود

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز اظهار کرد: طرح محدودیت هوشمند مدیریت بیماری کرونا کماکان پابرجاست یعنی شهرهایی که تغییر رنگ می‌دهد، متناسب با آن تغییر رنگ‌بندی جدید، محدودیت فعالیت‌های شغلی در آن اعمال خواهد شد. دهقانی افزود: با عنایت به اینکه سه استان همجوار سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان وضعیت قرمز دارد، قرمز شدن شهرستان نهبندان که همجوار با استان سیستان و بلوچستان است نشان دهنده این است که خیز پنجم به تدریج به استان خراسان جنوبی هم وارد می‌شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص تمهیداتی که در ستاد استانی کرونا جهت جلوگیری از شروع پیک پنجم در استان اندیشیده شد، بیان کرد: منع تردد خودروها به این صورت که ورود خودروها با پلاک‌های غیر بومی مربوط به استان‌های قرمز رنگ همجوار به استان و همچنین خروج پلاک‌های بومی از استان ممنوع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه

بیشتر

سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت