اخبار فرهنگی – اجتماعی

رد دستان بانوی کارآفرین بیرجندی  روی سنگ های مصنوعی

صباغی – سال هاست که با هنر مأنوس شده است، اما در چند سال اخیر وارد ایده کار با سنگ های مصنوعی شده و چنان حرفه‌ا‌ی در این میدان حضور دارد که نه تنها کارآفرین در این حوزه شده و افرادی زیر دست او کار می کنند، بلکه صادرات به کشورهای دیگر را هم در چشم انداز آینده کاری خود دارد. در باورم نمی‌گنجید این کار مردانه با ظرافت و هنرمندی خاص خروجی نگاه یک بانوی جوان باشد. در باورم نمی‌گنجد رد دست‌های هنرمند زنی با خلاقیت و به تنهایی آنها را خلق کرده و نقش زده است. آنچه مرا روبه‌روی او می‌نشاند تا سوژه گفت‌وگوی خبری من باشد خروجی طرح های اوست و اینکه یک بانوی هم استانی موفق توانسته تحسین هنر دوستان را برانگیزد.

آنقدر آزمون و خطا کردم تا به کیفیت مطلوب برسم

نرگس دبیری نیا متولد سال ۷۳ فارغ  التحصیل رشته حسابداری هستم، از سال ۹۴ وارد بازار کار شدم.  وی با بیان اینکه قصه علاقه من به کار با سنگ های مصنوعی از سال ۹۷ شروع شد، ادامه می دهد: در این زمان مصمم شدم تا وارد عرصه طراحی با سنگ های دکوراتیو شده و کارم را از هیچ شروع کردم. وی با اشاره به اینکه ابتدا با دو نفر از دوستانم کار را با دست و بدون وسیله آغاز و سپس شروع به ساخت سنگ مصنوعی کردیم، می افزاید: آنقدر آزمون و خطا کردیم تا موفق شدیم سنگ ها را به کیفیت مطلوب رسانده و کاملا ضد آب شان کنیم. 

استفاده از سنگ مصنوعی در دکوراسیون داخلی

بانوی کارآفرین همشهری با بیان اینکه پس از مدتی وارد عرصه دکوراسیون داخلی و استفاده از سنگ در زینت منازل شدم،‌ می افزاید: زمانی که با  استقبال همشهریان از سنگ های مصنوعی روبرو شدم، تصمیم به راه اندازی کارگاه سنگ مصنوعی گرفتم. دبیری نیا خاطر نشان می کند: بعد از مدت زمان اندکی سنگ مصنوعی جایگاه خودش را در بازار پیدا کرد و مشتریان خاص علاقه مند به محصولات و کارهای تزئینی با سنگ مصنوعی شدند. وی با بیان اینکه سنگ های تزئینی به عنوان دیوارپوش در قسمت های پذیرایی، پشت تلویزیون و بین کابینت استفاده می شود، ادامه می دهد: همچنین چون مصالح ضد آب و مقام است و به راحتی بر روی ام دی اف، کچ، سیمان و کاشی هم نصب می شود در رستوران ها و کافه ها و آتلیه های عکاسی هم مورد استفاده قرار می گیرد. وی با اشاره به اینکه طی یک سال اخیرکارگاه را وسعت داده و دستگاه های جدید خریداری کردم، می افزاید: هم اکنون با ده نفر خانم دیگر مشغول به کار هستیم و خوشبختانه محصولات به شهرهای دیگر نیز  ارسال می شود و صحبت هایی هم برای صادرات آن به کشورهای ارمنستان و آذربایجان شده است.

خلاقیت، اراده و نه گفتن به نشدن ها

بانوی کارآفرین درباره حس خودباوری و خلاقیت خود می گوید: هنوز اول کار هستم اما اعتقاد دارم خلاقیت، اراده و نه گفتن به نشدن ها ما را به اوج خواسته هایمان می رساند.

دبیری نیا، با اشاره به اینکه جا به جا کردن مصالح سنگین وزن کار آسانی نیست، ادامه می دهد: این کار شاید برای هر زنی دلچسب نباشد اما من ظرافت نگاهم را به عنوان یک زن به این کار گره زدم و خواستم طرحی نو ایجاد کنم. وی با بیان اینکه دوست دارم کارگاهم را اتوماتیک کرده و نیاز به میکسر و تجهیزات دیگر هم  دارم، می افزاید: همچنین درصدد این هستم تا برای تولیداتم برند و لیبل طراحی کرده و شرایط لازم برای توسعه گسترده تر این سنگ ها را در استان فراهم کنم. وی عنوان می کند: همچنین قصد دارم به محصولات،  طراحی سنگ های روی کابینت و سنگ های نما بیرون و یونانی اضافه کنم که خود یک ایده تازه و نو است.

متاسفانه از هیچ نهادی تاکنون حمایت نشدم

وی با بیان اینکه تاکنون از طرف هیچ ارگانی حمایت نشدم، یادآور می شود: البته در استانداری سرکار خانم قاسمی و جناب آقای آهنی بعد از دیدن طراحی ها استقبال کردند وکارهای لازم را  برای گرفتن تسهیلات انجام دادند. وی ابراز تاسف می کند:  اما بانکی که برای گرفتن وام  معرفی کردند اصلا همکاری نکرد و من مجبور شدم برای پیشرفت کارهایم وام ۱۸ درصد بگیرم.

دبیری نیا خاطر نشان می کند: از اینکه به عنوان یک کارآفرین شناخته شدم خوشحالم  و امیدوارم با توسعه این کار از خانم های سرپرست خانوار دعوت به همکاری  کنم، شاید  بتوانم کمکی هر چند کوچک به جامعه کرده باشم. وی تاکید می کند: در آخر از همسرم و همسر خواهرم و همه کسانی که حمایت و تشویقم کردند بسیار ممنونم. علاقه مندان به هنر سنگ های تزئینی مصنوعی در صورت تمایل برای سفارش به این بانوی هنرمند می توانند با شماره  09015418371 تماس گرفته و پیج اینستا
 @Morvarid_stone99  را دنبال کنند.

هلدینگ های سرمایه گذاری تعاونی های استان در بخش صنعت و معدن استان ایجاد شود

یعقوبی- مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی در دیدار با اعضای اتاق تعاون استان خواستار تشکیل هلدینگ سرمایه گذاری تعاونی‌های استان در بخش صنعت و معدن شد. مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی که به مناسبت روز جهانی تعاون و تبریک این روز با رئیس و… اتاق تعاون استان دیدار کرده بود،گفت: مجموعه اتاق تعاون استان مجموعه ای خوش فکر، باتجربه و توانمند هستند و امیدوارم در جهت توسعه بخش تعاون و نقش مهم آن در استان پیشرفت های مهمی صورت پذیرد. اکبری راد، بخش تعاون را عالی‌ترین نهاد مردمی در کشور دانست که می‌تواند با جمع آوری سرمایه های اندک مردم، سرمایه گذاری خوبی را فراهم نماید.  اکبری راد افزود: در همین راستا پیشنهاد دارم اتاق تعاون استان برنامه ریزی نماید تا نسبت به تشکیل  وتاسیس هلدینگ سرمایه گذاری تعاونی های استان در حوزه صنعت و معدن اقدام نماید تا با توجه به ظرفیت های ارزشمند و ذی قیمت معادن استان ضمن سرمایه گذاری و اشتغال، منبع درآمد خوبی برای اعضای شرکت های تعاونی استان باشد.  وی بر شناسایی ظرفیت‌های بخش تعاون استان تاکید کرد وگفت: اعضای جدید اتاق با خرد جمعی توانسته اند رشد خوبی در توسعه بخش تعاون و پاسخگویی به جامعه هدف را فراهم نمایند. وی در این دیدار خواستار اعطای تسهیلات بانکی به تعاونی های استان شد و گفت: با مشارکت بانک‌ها و سرمایه اعضای شرکت‌های تعاونی استان زمینه رشد و توسعه استان را رقم خواهیم زد.  رئیس اتاق تعاون استان نیز در این دیدار با مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از همراهی و همدلی استاندار برای توسعه بخش تعاون تشکر کرد و گفت: اعتقاد قلبی آقای ملانوری استاندار خراسان جنوبی به بخش تعاون را ارج می نهیم. وی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر ایجاد و راه اندازی شرکت تعاونی محصولات کشاورزی و استراتژیک استان گفت: با همکاری هیئت موسس اقداماتی برای راه اندازی این شرکت تعاونی انجام شده و به زودی با مشارکت دهیاران، کشاورزان، باغداران و… و همکاری دستگاه های مربوطه اجرایی خواهد شد.

افزایش دو برابری اعتبارات عمرانی وزارت ورزش و جوانان در استان

صباغی – با پیگیری استاندار خراسان جنوبی و در  دیدار  با وزیر ورزش و جوانان اعتبارات عمرانی وزارت ورزش و جوانان در خراسان جنوبی به دو برابر افزایش یافت. حمید ملانوری با اشاره به سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی گفت:  طبق توافقی که با مجموعه مدیریتی استان شد، اعتبارات در سال گذشته حدودا ۱۸ میلیارد تومان بود که به دستور وزیر ورزش و جوانان  این مبلغ به ۳۵ میلیارد تومان با اولویت تکمیل و بهره برداری از پروژه های بالای ۷۰ درصد در استان افزایش یافت. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی پهناور و دارای پراکندگی جمعیت و وسعت است، افزود: ارائه خدمات در این استان بسیار هزینه بر است و به رغم عقب ماندگی های فراوان تاریخی، اما با همت مسئولان استانی و مجموعه دولت خدمات خوبی در این مسیر ارائه شده است. استاندار با اشاره به اینکه باید کارهای جدی و نگاه ویژه ای در حوزه ورزش و جوانان و افزایش نشاط و شادابی در بین جامعه انجام شود، ادامه داد: به واسطه کرونا و محدودیت هایی که داشتیم شاهد کاهش نشاط و برنامه های عمومی ورزشی و فعالیت ها بودیم ، لذا این موضوع مهم باید در دستور کار قرار گیرد و به آن توجه ویژه ای شود.

پشتیبانی برای بهره برداری از پروژه های عمرانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این دیدار نیز گفت: مجموعه مدیریتی خراسان جنوبی، آماده هرگونه پشتیبانی برای تکمیل و بهره براری از پروژه های عمرانی استان می باشد. پورعیسی ضمن اشاره به اینکه حمایت از باشگاه های ورزشی، ضرورت راه اندازی و حمایت از مجمع خیرین ورزش یار و پیگیری و تامین چارت استادیوم ۱۵ هزار نفری بیرجند مد نظر ما است، تاکید کرد: با تکمیل و بهره برداری از پروژه های ورزشی زمینه بهتری را برای توسعه همه جانبه ورزش در استان فراهم کنیم.

تعامل سازنده بین کمیسیون فرهنگی و وزارت ورزش و جوانان

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی هم در دیدار با وزیر ورزش و جوانان گفت: تعامل بسیار مثبتی فی ما بین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد. حجت الاسلام نصیرایی  با بیان اینکه رسالت اصلی این کمیسیون کمک به دستگاه‌های فرهنگی از جمله وزارت ورزش و جوانان است، خاطر نشان کرد: فضایی بسیار سازنده وجود دارد و این تعامل و همراهی موجب برکات و آثار خوبی در حوزه ورزش و جوانان کشور گردیده است.وی افزود: وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای را برای جبران عقب‌ماندگی‌های خراسان جنوبی داشته باشد و با توجه به اینکه پروژه های زیادی با پیشرفت فیزیکی بالا در استان وجود دارد وزارتخانه با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها اقدام نماید.وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار با تاکید بر ارتباط و تعامل سازنده بین وزارت ورزش و جوانان و کمیسیون فرهنگی مجلس از آن به عنوان یکی از ارتباطات بسیار خوب، موثر و در سطح بالا یاد کرد و توصیه نمود: هر وزیری که در این مسند قرار گیرد این رویه و تعامل با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را برای تحقق اهداف عالیه وزارت ورزش و جوانان پیگیری و دنبال نماید. سلطانی فر با اشاره به اینکه  کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فارغ از نگاه سیاسی ارتباط بسیار خوبی با مجموعه وزارت ورزش و جوانان دارد، تاکید کرد: به طوری که این تعامل منجر به تعاملات بسیار مثبت و نفر به نفر گردیده است که انصافا اعضای کمیسیون بسیار دلسوزانه مباحث ورزش و جوانان را پیگیری و دنبال می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت