اخبار فرهنگی – اجتماعی

بوستان انقلاب بیرجند افتتاح شد

میرکلانی- بوستان انقلاب بیرجند با مساحت ۱۲ هزار متر مربع و با اعتبار ۲۵میلیارد ریال با حضور جاوید شهردار بیرجند و جمعی از مدیران شهری افتتاح و به بهره برداری رسید. شهردار بیرجند در آیین افتتاح بوستان انقلاب گفت: از سیاست های شورای قبل در شهرداری توسعه پارکها و فضای سبز شهری با تاکید بر محلات کم برخوردار مثل محله انقلاب که فاقد پارک و فضای سبز بود. جاوید با اشاره به اینکه در محله انقلاب زمینی برای فضای سبز وجود نداشت گفت : این بوستان یک پارک محلی برای استفاده شهروندان است که دارای فضای سبز ،آبنما ،زمین های ورزشی چند منظوره و فضاهای خدماتی و غیره می باشد. وی خاطر نشان کرد: در دوره پنجم شورا ۱۲ بوستان کلنگ‌زنی شد که ده بوستان در محلات کم برخوردار بود که تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی به بهره‌برداری خواهد رسید. این مقام مسئول با اشاره به بوستان کاجستان نیز گفت:چهاردهم تیرماه این بوستان با وسعت ۴۰ هکتار و با اعتباری معادل ۳۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که حدوداً ۵ برابر بزرگترین بوستانی است که قبلاً در این شهر احداث شده است . رئیس شورای شهر بیرجند نیز در این مراسم با اشاره به افزایش پنج برابری بودجه شهرداری گفت : ۶۰ درصد این میزان به پروژه‌های عمرانی سطح شهر اختصاص یافت.تقی زاده ادامه داد: این بوستان ششمین پارکی است که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر به بهره برداری رسید و تا پایان کار شورای پنجم پارک های مهرشهر، احمدی روشن، آیت الله بهجت، ۹ دی و غیر نیز افتتاح خواهند شد. وی افزود: بهسازی بند دره شهر با مشارکت دستگاه‌های مختلف و با محوریت شهرداری و همچنین مجتمع آبرسانی جنوب به شمال شهر تا مدتی بعد به بهره برداری خواهد رسید تا بتوانیم نسبت به فضاسازی میدان‌های شمال شهر نیز اقدام کنیم.


۳۵۰۰۰ خانوار روستایی و عشایری استان بیمه رایگان شدند

اعتمادیان- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزآن وعشایراستان با اعلام این خبر در دیدار با مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت. درپی سفر معاونین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به استان وموافقت وزیر، ۳۵ هزار خانوار روستاییان وعشایر خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند. اسدی افزود: ۳۲درصد جمعیت روستایی و عشایری استان تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان وعشایراستان قراردارند و از این حیث رتبه دهم در کشور را داریم. در این دیدار اکبری راد مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با تشریح مصوبات سفر معاونین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به استان در حوزه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان وعشایر ضمن تشکر از پیگری های مدیریت صندوق استان وهمکاران در تحت پوشش قرار دادن قریب به ۳۵۰۰۰خانوار روستایی و عشایری استان بر پیگیری تامین اعتبار و احداث ساختمان اداری صندوق در استان که جزو مصوبات سفر می باشد تاکید کرد. وی یکی از علل تشکیل بیمه ها در دنیا را ایجاد آرامش خاطر برای شهروندان دانست و گفت: بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر یکی از راهکارهای ایجاد امنیت اجتماعی درکشور هست که این صندوق بیمه در استان به خوبی وظایفش را انجام داده است. وی با اشاره به قوانین بالادستی درکشور به ویژه قوانین برنامه های توسعه ای کشور وتاکید برتحقق عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر وبسط پوشش های حمایتی، بیمه ای و…. اظهار داشت: سازمان های بیمه ای یک ابزار حمایتی محسوب می شوند که می‌توانند با بیمه کردن افراد رفاه و راحتی را برای بیمه شوندگان فراهم نمایند. وی اقدام این صندوق را برای روستاییان، عشایر و کشاورزان بسیار ارزشمند دانست و عنوان کرد: باید فعالان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر و روستاییان برخوردار گردند. اکبری راد بر فرهنگ سازی وتشویق و ترغیب جامعه وهدایت به سمت بیمه در همه امور تاکید وگفت: البته بعضا رفتار وعملکرد بعضی از صندوق ها وسازمان بیمه ای با بیمه شوندگان موجب عدم اقبال عمومی گردیده که باید همراهی وهمکاری بیشتری توسط صندوق ها وسازمان های بیمه ای با جامعه هدف انجام پذیرد.


هشدار سطح زرد هواشناسی با ورزش شدید باد در خراسان جنوبی

یعقوبی- براساس آخرین مدل های پیش یابی هواشناسی احتمال رخداد ناهنجاری دما با حاکمیت گرمای شدید از روز یکشنبه تا جمعه هفته آینده در مناطق شرقی کشور وجود دارد و دما هوا در هفته آینده در برخی از نقاط خراسان جنوبی به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد. همچنین اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با تقویت اختلاف فشار سطح زمین و تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه در استان هشدار سطح زرد ( آگاهی) صادر کرد. رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی در این باره گفت: در این مدت علاه بر تشدید سرعت وزش باد شاهد خیزش گرد و خاک و در نواحی شرقی کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهیم بود. نخعی افزود: با تشدید این وضعیت احتمال بروز خسارات وجود دارد و تا پایان هفته گرمای هوا تداوم خواهد داشت. وی ادامه داد: هفته آینده بر شدت گرمای هوا افزوده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت