اخبار فرهنگی – اجتماعی

دفاع تمام قد اعضای شورای شهر از عملکرد جاوید


محمودآبادی-اعضای شورای شهر بیرجند در مقابل اعضای جدید شورا از عملکرد شهردار جاوید دفاع کردند. روز گذشته جلسه ی صمیمی اعضای جدید و قدیم شورای اسلامی شهر بیرجند با حضور تمامی اعضای شورای شهر به جز دکتر محمودی راد برگزار شد. ابتدای این جلسه تعدادی از درخواست های رسیده به شورا مطرح و مصوباتی در پی داشت. بخشودگی ۵۰ درصدی عوارض پروانه ساخت برای احداث کلینیک درمانی شمال شهر، احداث ساختمانی در حاشیه میدان اجتماعات بیرجند که در حال اجراست، برای پلیس راهنمایی و رانندگی بیرجند با مالکیت شهرداری و تبدیل چهاشنبه بازار واقع در خیابان بهشتی به پارکینگ خودروهای حمل خاک و نخاله از جمله مصوبات این جلسه ی شورا بود. در ادامه با حضور اعضای جدید شورای اسلامی شهر بیرجند جلسه شورای رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه باید در بین اعضای جدید همدلی و همکاری وجود داشته باشد گفت: شما هیچ وقت نمی توانید همه ی مردم را از خودتان راضی نگه دارید بنابراین همیشه تلاش کنید تصمیم درست و قانونی تان تحت تاثیر احساساتتان قرار نگیرد. تقی زاده با اشاره به حقوق دریافتی اندکی که برای اعضای شورای شهر به عنوان حق الجلسه تعیین می شود افزود: باورود به شورا میزان آگاهی به برخی مسایل شهری افزایش می یابد، پس همواره به یاد داشته باشیم که ما برای حفاظت از بیت المال و بودجه شهرداری باید هوشیارانه عمل کنیم. میری عضو دیگر شورای شهر نیز با تایید گفته های رئیس شورا گفت: تلاش کنید دید اقتصادی به شورا نداشته باشید که البته اعضای جدید همه از افراد امین شهر انتخاب شدند. وی ادامه داد:من معتقدم ما توانستیم بهترین گزینه را برای شهرداری بیرجند انتخاب کنیم. بر این اساس توصیه می کنم در انتخاب شهردار دقت لازم را داشته باشید چون تخصص و مدیریت اصل هر مدیریتی است. طاهری عضو دیگر شورا نیز پایبندی به قوانین را خواستار شد و در دفاع از شهردار جاوید توصیه کرد: مراقب نفع طلبی ها باشید، جلوی رانت خواری ها مقاومت کنید و بدانید که در هر زمینه ای می توانید از همدیگر کمک بخواهید. موهبتی عضو دیگر شورا نیز با دفاع تمام قد از شهردار جاوید از انتخاب شورای پنجم و عملکرد شهردار ابراز رضایت مندی کرد و گفت: سعی کنید وارد حاشیه ها نشوید. وی افزود: حتی اگر در خارج از شورا با یکدیگر زاویه هایی دارید تلاش کنید وقتی روی صندلی شورا هستید، یک صدا و همدل باشید چرا که تنها راه موفقیت شورا در اتحاد است.

افزایش ۴۰۰ درصدی اعتبارات

شهردار بیرجند نیز با قدردانی از اعضای شورا گفت: سال ۹۶ که شهرداری بیرجند را تحویل گرفتم ۸۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که تنها ۳۰ میلیارد تومان از آن محقق شده بود. جاوید افزود:اکنون بودجه شهرداری ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. وی با اشاره به پروژه هایی که تاکنون اجرایی شده ادامه داد: هیچ پروژه ی بدون اعتباری را کلنگ زنی نکردیم و هر پروژه ای را که کلنگ زدیم در زمان تعیین شده به پایان رساندیم. وی تاکید کرد: تمام تلاشم را می کنم که شهرداری را بدون بدهی تحویل دهم و می دانم که این تصمیم عملی است. در ادامه از طرف رئیس شورا لوح های سپاسی به اعضای قبلی که از شورا خواهند رفت اهدا و از تلاش های آن ها قدردانی شد.


تاکید معاون اقتصادی استاندار بر پشتیبانی همه جانبه از صنعت طیور


اعتمادیان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: دولتمردان تمام تلاش خود را به منظور حمایت از صنعت طیور استان انجام می دهند. عابدی در کمیته استانی “قرارگاه ساماندهی مرغ” به تشریح تلاش های صورت گرفته در جهت توزیع مناسب گوشت مرغ و برنامه های حمایتی دولت از مرغداران پرداخت. وی تأکید کرد: حمایت همه جانبه از تولید کنندگان صنعت طیور، در دستور کار ویژه مسئولین استان نیز قرار دارد . معاون استاندار ادامه داد: به همین منظور، جلسات متعددی با هدف کارشناسی و ارزیابی قیمت گوشت‌ مرغ برگزار شده است. به گفته وی؛ قیمت تمام شده مرغ، برمبنای برآورد هزینه های مرتبط در راستای حمایت از تولید کنندگان تعیین می شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در ادامه با اشاره به اهتمام صورت گرفته در راستای تأمین بازار مرغ استان، گفت: حفظ امنیت تولید در خراسان جنوبی به منظور تأمین گوشت مورد نیاز مصرف کنندگان از اولویت های تصمیم گیری مسئولان و دستگاه‌های نظارتی استان می باشد. قوسی ضمن تأکید بر لزوم حمایت ویژه از صنعت تولید مرغ استان خاطرنشان کرد: با تلاش جمعی مدیران جهاد کشاورزی استان شرایط مناسبی برای تولید و توزیع گوشت مرغ در استان ایجاد شده است. وی با اشاره به میزان جوجه‌ریزی صورت گرفته در استان، حمایت از مرغداران را برای جوجه ریزی و حفظ شرایط تولید الزامی خواند و متذکر شد: علیرغم وجود برخی محدودیت ها، می بایست ظرفیت ویژه صنعت تولید گوشت سفید، به عنوان یکی از کانون های تحول اقتصادی در استان، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت