اخبار فرهنگی – اجتماعی

همه تمهیدات مجریان برای حضور حداکثری مردم

صباغی – تا ۲۸ خردادماه و روز برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ زمان زیادی باقی نمانده است؛ لازمه حضور و به روی کار آمدن دولت کارآمد مشارکت بالا در روز انتخابات است، بسیار ضروری است که مردم در انتخاب افراد اصلح و شایسته نهایت دقت را داشته باشند و به دور از تعصبات قومی و قبیله ای و براساس بینش و شناخت دقیقی از نامزدها، بهترین ها را بر کرسی ریاست جمهوری و همین طور شوراها بنشانند تا بهترین سرنوشت برای ملت رقم بخورد. با توجه به اهمیت انتخابات و آگاه شدن مردم با راهکارهای درست انتخابات با مهدی قهرمانی دبیرستاد انتخابات خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

انتخبات یعنی حق تعیین سرنوشت

قهرمانی در این نشست که به طور زنده از پیج اینستاگرام روزنامه آوا پخش می شد، با بیان اینکه از سال گذشته برای بهتر برگزار شدن انتخابات کارگاه های متعدد برگزار شد، افزود: اکنون در مرحله تبلیغات برای انتخابات هستیم و شرایط کرونایی کشور مساله انتخابات را خاص کرده و شایسته است که با رعایت پروتکل ها به سلامتی مردم اهمیت بدهیم. دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی یادآور شد: به همین دلیل این دوره قابل مقایسه با دوره های قبل نیست و تلاش می کنیم که مردم با خیال راحت و اطمینان به پای صندوق های رای بیایند. وی ضمن تاکید بر اصل مهم تامین سلامت هموطنان گفت: پروتکل های بهداشتی برای همه ستادهای تبلیغاتی ابلاغ شده و در درجه اول اهمیت قرار دارد. دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخابات یعنی حق تعیین سرنوشت، ادامه داد: توصیه می کنیم که مردم با مشارکت فعال به گزینه اصلح خودشان رای بدهند و در تعیین سرنوشت خودشان نقش مستقیم داشته باشند. وی تاکید کرد: قطعا مردم خراسان جنوبی امسال نیز مثل سال های گذشته علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی در انتخابات مشارکت بالایی خواهند داشت. قهرمانی با بیان اینکه بی تفاوتی بدترین گزینه موجود است، ادامه داد: با پیروزی انقلاب یک نظام قدرتمند ظهور کرد که مسئولان آن با رای مردم انتخاب می شوند.

مواظب آبروی اشخاص و امنیت ملی باشیم

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی عنوان کرد: متاسفانه خبرهای نادرستی در این دوران پخش می شود و باید مراقب باشیم آبروی اشخاص و امنیت ملی کشور به خطر نیفتد. وی با تاکید بر اطلاع رسانی اخبار از منبع موثق و قابل اعتماد، افزود: زمانی که یک خبر منتشر می شود باید به گذشته آن رسانه دقت کنیم و مطمئن شویم که آن رسانه شیطنت و یا درگیر دام کانال های معاند قرار نگرفته باشد. قهرمانی با بیان اینکه شعار دادن راهکاری برای معرفی کاندیداها به مردم است، ادامه داد: مردم به ظرفیت و اختیارات کاندیداها توجه کنند. شاید یک کاندید وعده ای بدهد که واقعا در توان و اختیارات وی نباشد. وی عنوان کرد: هموطنان هر شعار و قولی را باور نکنند چرا که برنامه محور بودن کاندیدا خیلی مهمتر است. به گفته وی به گذشته فرد نیز باید دقت کنیم که چه عملکردی داشته است و با دید درست انتخاب کنیم.

صیانت از سلامت و جان مردم

قهرمانی در خصوص تبلیغات نامزدها در دوران شرایط کرونایی نیز گفت: تکلیف ما این است که با رعایت شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، علاوه بر حفظ جان مردم برای تحقق مشارکت حداکثری و پرشور صیانت کنیم. وی بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: زمانی می‌توانیم مشارکت حداکثری را شاهد باشیم که سلامت مردم برقرار باشد. دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افزایش شعب اخذ رأی برای رفاه حال مردم و حفظ سلامتی آنها در استان پیش بینی شده است تا همه با فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات شرکت کنند، عنوان کرد: داشتن تبلیغات حق کاندیداهای انتخاباتی است اما بهتر است در فضای مجازی فعالیت کرده و اگر جایی اجتماع هست با رعایت شیوه نامه‌ها باشد. قهرمانی با اشاره به اینکه هئیت نظارت هر استان به فعالیت های کاندیدای شورای شهر نظارت می کنند، یادآور شد: در دادگستری استان نیز ستاد فعال است که وظیفه پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی را دارد که اگر تخلفی در هر موضوعی رخ دهد، این نهادها ورود پیدا می کنند.

افزایش شعب انتخاباتی نسبت به سال ۹۶

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ تعداد شعب اخذ رأی ۹۰۲ شعبه بود، ادامه داد: تعداد شعبات تعیین شده در سال جاری به هزار و ۲۷ شعبه افزایش یافته است. قهرمانی با بیان اینکه دستورالعمل بهداشتی انتخابات توسط ستاد ملی مدیریت کرونا تصویب و به فرمانداری ها و بخشداری ها ابلاغ شده است، افزود: تأکید بر استقرار شعب اخذ رای حتی الامکان در محیط های باز یا مکان های بزرگ با امکان گردش هوا در دستور کار قرار گرفته است. قهرمانی خاطر نشان کرد: اقلام و ملزومات بهداشتی برای شعب اخذ رای (ماسک، مایع ضد عفونی و غیره) تامین شده است. دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی تعرفه پیش بینی شده برای انتخابات ریاست جمهوری را ۷۲۵ هزار برگ عنوان کرد و افزود : برای انتخابات شورای ۹ نفره (شهر بیرجند)۲۰۰ هزار برگ پیش بینی شده است. وی عنوان کرد: همچنین برای شورای ۵ نفره (شهر و روستا) ۳۱۷ هزار برگ تعرفه و برای شورای ۳ نفره (روستایی) ۲۶۷ هزار برگه تعرفه پیش بینی شده است. وی تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات استان را ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۲۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۹۷۹ نفر زن می باشند.قهرمانی با بیان اینکه تعداد رای اولی های استان ۱۶۳ هزار و ۴۸ نفر هستند، افزود: از بین اینها ۸ هزار و ۳۱۱ نفر مرد و ۸ هزار و ۳۷ نفر زن هستند.


اشتغال سربازان بعد از خدمت سربازی، ردیف بودجه گرفت

اعتمادیان- مهارت آموزی کلیدرفع بیکاری درکشور است وباید برای رفع بیکاری تلاش کنیم. علی اکبر اکبری راد مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی در اولین نشست کارگروه تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح در سال جاری با اعلام این مطلب گفت : یکی از مسائل و چالش‌های اصلی در کشور اشتغال جوانان وامید آفرینی برای جوانان است لذا بایستی برای رفع مشکل بیکاری بیش از پیش تلاش کرد. وی با اشاره به این که شناسایی و رفع موانع اجرای طرح مهارت آموزی واشتغال کارکنان وظیفه عمومی، تسهیل برای کمک به اشتغال مهارت دیدگان، رصدشغلی واشتغال مستمر پس از خدمت از وظایف مادر این کارگروه می باشد گفت: از بانک‌های عامل ونهادهای تامین کننده تسهیلات اشتغالزایی دعوت کردیم تا به کمک کارگروه بیایند وبرای اشتغال سربازان که مهارت های لازم را آموختند مساعدت نمایند. اکبری راد برتوانمند سازی و اشتغال جوانان تاکید کرد وگفت : وظیفه همه ما است که برای اشتغال جوانان قدم برداریم. وی با اشاره به نقش مهم و موثر اداره کل ورزش و جوانان استان که می‌تواند در ایجاد امید در جوانان نقش آفرینی کند گفت : بایستی شرایطی فراهم کنیم که از این ظرفیت حضور دوساله سربازان در مراکز نظامی و انتظامی نهایت استفاده را داشته باشیم. اکبری راد دراین جلسه که درمحل اداره کل ورزش وجوانان استان برگزار شده بود از اختصاص ردیف بودجه در قانون سال ۱۴۰۰برای اشتغال سربازان خبر داد و گفت مبلغ ۲۰هزار میلیارد ریال از منابع بند ب تبصره ۱۶قانون بودجه سال جاری برای اشتغال سربازانی که خدمت وظیفه خود را سپری کرده اند اختصاص یافته که با ابلاغ سهم استان خراسان جنوبی توزیع و درجهت اشتغال سربازان این استان هزینه خواهد شد. اکبری راد مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اعلام این که علاوه بر اعتبارات جز۷بند ب تبصره ۱۶تسهیلاتی برای اشتغال زایی درنظر گرفته شده است که با ابلاغ سهم استان ها توزیع وهزینه خواهد شد. اکبری راد از پیگری قرار گاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح کشور برای ایجاد صندوق حمایت اشتغال سربازان خبر داد و گفت: امیدوارم با ابلاغ اعتبارت وهمراهی و همدلی بیشتر اعضای کارگروه برای اشتغال سربازان اقدام کنیم. وی بر گسترش و توسعه ظرفیت خدمت سربازی به عرصه سازندگی وابادانی کشور، وتوانمند سازی آنان جهت حضور فعال در عرصه های اقتصادی کشور تاکید کرد.

وضعیت امنیتی سفید در خراسان جنوبی

اصغری مقدم- استاندار خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اعلام اینکه به لحاظ امنیتی وضعیت انتخاباتی در خراسان‌ جنوبی سفید است، گفت: در این ایام برای کنترل و مدیریت حوزه بازار و اقتصادی با انجام بازدید و گشت های مشترک تلاش شده و اقلام کالاهای اساسی را تأمین کرده ایم. ملانوری اظهار کرد: موضوع انتخابات برای کشور بسیار با اهمیت است و این دوره حساسیت های ویژه و خاصی به لحاظ نوع مشارکت مردم و انتخاب و هم فشارهای روانی و تبلیغاتی دشمن برای ایجاد نا امیدی و بی انگیزگی در مردم برای حضور در این حماسه بزرگ دارد. استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان مجریان بر مدار قانون تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و با امنیت است، گفت: با اعتمادسازی باید فضا به گونه ای فراهم شود که مردم با انرژی و امید به آینده در انتخابات شرکت کنند. ملانوری با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری برگزاری انتخاباتی سالم و امن در سراسر استان فراهم شده است، ادامه داد: به لحاظ شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامتی مردم در انتخابات تاکنون ملزومات بهداشتی مورد نیاز تأمین و ناظران بهداشتی شعب اخذ رأی تعیین شده اند. وی بیان کرد: در انتخابات پیش رو به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دسترسی مردم، شعب اخذ رأی در سطح استان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

لزوم صیانت از آرای مردم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم دیدار گفت : آرای مردم یک امانت است که باید از آن صیانت شود علاوه بر این به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا سلامت مردم هم باید حفظ شود. حجت الاسلام افزود: مسئولین ذیربط باید تلاش کنند امنیت و آرامش فکری و امنیت محیط زندگی مردم را تأمین کنند که این همواره وجود دارد. وی ادامه داد: به دلیل شرایط ویژه‌ای که در آن قرار داریم و اینکه دشمن در دشمنی خود کم نمی‌آورد ما باید همه احتمالات را بسنجیم و متناسب با احتمالات آمادگی لازم را داشته باشیم.

افزایش شعب اخذ رای

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه انتخابات، فرصتی بی بدیل برای نظام جمهوری اسلامی است، گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما برای مدیریت شرایط کرونا، افزایش شعب اخذ رأی بوده است. خوش خبر اظهار کرد: به جهت اهمیت موضوع، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در کشور و بالطبع استان خراسان جنوبی چیده شده است. معاون استاندار اظهار کرد: همه در هر نقش و جایگاهی در استان، عزم خود را جزم کرده و یک هدف را دنبال می‌کنند تا انتخابات به شکلی پرشور، با امنیت بالا و با اطمینان خاطر مردم برگزار شود. خوش خبر تصریح کرد: همه توان، ظرفیت و امکانات استان در اختیار انتخابات قرار گرفته تا بستر برای حضور حداکثری مردم فراهم شود. رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی به شرایط کرونایی و تهدیدهایی که برای جامعه به همراه دارد، اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما برای مدیریت این شرایط، افزایش شعب اخذ رأی بوده است. خوش خبر ادامه داد: با افزایش ۱۵ درصدی، آمار شعب فعال ما از ۹۰۲ مورد انتخابات گذشته به هزار و ۲۴ مورد در شرایط موجود رسیده است. وی، رعایت پروتکل‌ها و جلوگیری از تجمع در محل اخذ رأی را مهمترین اصل در بحث افزایش شعب اخذ رأی عنوان کرد. معاون استاندار با اشاره به این که در حال حاضر سه شهر استان نارنجی و بقیه به رنگ زرد هستند، اظهار کرد: به جهت حفظ سلامت مردم در مقابل بیماری کرونا ،دستورالعمل های بهداشتی انتخابات در اختیار فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، نامزدهای انتخاباتی و … قرار گرفته است. وی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی کرونا و ستاد انتخابات کشور، استفاده از ماسک برای همه عوامل اجرایی و مراجعه کنندگان الزامی است. رئیس ستاد انتخابات، آمار واجدین شرایط رأی دادن استان را بیش از ۵۶۹ هزار نفر برشمرد و گفت: برای برگزاری انتخابات در همه مناطق استان، ۷۳۰ هزار برگه تعرفه شورا و ریاست جمهوری در اختیار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها قرار گرفته است. خوش خبر با بیان اینکه بیش از ۲۴ هزار نفر نیروی انسانی و عوامل اجرایی انتخابات هستند، خاطرنشان کرد: با عنایت به این که بخش عمده‌ای از مردم استان، روزهای تعطیل به روستاها می‌روند، لذا برای پاسخگویی به افزایش جمعیت احتمالی روستاها نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

کالاهای اساسی مورد نیاز در خراسان جنوبی تامین شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده در حال حاضر در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و بیشترین میزان اقلام را تا این لحظه نسبت به سنوات گذشته تامین کرده‌ایم. عابدی به موضوع بازار مرغ اشاره کرد و گفت: با توجه به تصمیم کلان کشور در تامین دان طیور تکانه‌هایی داشتیم لذا جوجه‌ریزی به میزان کافی صورت نگرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت