اخبار فرهنگی – اجتماعی

کشف بیش از ۱۶ تن مواد مخدر در استان


میرکلانی- فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است. سردار ناصر فرشید در حاشیه بازدید استاندار از محموله های کشف شده مواد مخدر بیان کرد : با تلاش ماموران انتظامی یک تن و ۳۰۸ کیلوگرم مرفین از دو دستگاه تریلی در شهرستان طبس کشف و ضبط کردند. وی با اشاره به کشف دو تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی در سه عملیات مهم در هفته گذشته افزود: بیشتر کشفیات مواد مخدر در بحث مواد مخدر مرفین بوده که در ۶۹ عملیات جداگانه کشف و ضبط شده است. وی تصریح کرد: در این عملیات تعداد سه نفر دستگیر و دو دستگاه خودرو سنگین و همچنین یک دستگاه خودرو سواری توقیف شد. فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در مجموع مقدار ۲۶۴۴ کیلوگرم مواد مخدر کشف و تعداد ۱۳۸ نفر قاچاقچی دستگیر و همچنین ۴۱ دستگاه خودرو طی این عملیات ها توقیف شدند. وی افزود : از ابتدای امسال با تعداد ۲۵ باند قاچاق برخورد شده و قاچاقچیان دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی و با تشکیل پرونده روانه زندان شدند. همچنین در این بازدید از کتاب اطلس جامع امنیتی کویر استان خراسان جنوبی رونمایی شد.


گله مردم از رها بودن بازار

اعتمادیان- نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم چند وقتی است از عدم ثبات قیمت‌ها و نظارت‌ها در بازار گلایه دارند گفت: گزارش رسیده که چطور ۳۶۵ روز در سال قیمت لبنیات چند بار افزایش قیمت دارد. حجت الاسلام عبادی افزود: در این سال‌های اخیر از مردم وقتی در مورد شرایط کشور می‌پرسی می‌گویند نظارت نیست امور رها است دولت ناکارآمد بوده که امیدواریم مردم با حسن انتخاب دولت جوان کارآمدی را روی کار بیاورند.

حادثه رانندگی خونین در سه راهی روم

محمدی- رئیس پلیس راه خراسان جنوبی روز دوشنبه گفت: این حادثه ظهر امروز در سه راهی روم روی داد که در این حادثه یک نفر از سرنشینان خودروی پژو در دم جان باخت و هشت نفر از جمله رانندگان خودروها و سرنشینان خودروی پژو مصدوم شدند. وی بیان کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان شهدای قاین منتقل شدند و حال یکی از مصدومان وخیم و حال عمومی بقیه مصدومان خوب گزارش شده است. رضایی علت این حادثه را انحراف به چپ راننده وانت پیکان بر اثر بی‌احتیاطی اعلام کرد.

واکسیناسیون بدون نوبت افراد بالای ۸۰ سال

یعقوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال بدون دریافت نوبت انجام می‌شود. دهقانی فیروز آبادی با اشاره به این که سالمندان بالای ۷۰ سال باید اطلاعات خود را جهت دریافت نوبت تزریق واکسن کرونا در سامانه salamat.gov.ir ثبت کنند گفت: تا کنون ۲ هزار و ۹۸۹ نفر در کل استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

خراسان جنوبی زیر پوشش رادار‌های هواشناسی نیست

خودکار- رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابر‌های کشور از نبود رادار‌ های هواشناسی در خراسان جنوبی خبر داد. گلکار گفت: خراسان جنوبی تحت پوشش رادار‌های هواشناسی سازمان هواشناسی نمی‌باشد و لذا انجام باروری ابر در این منطقه از کیفیت خوبی برخوردار نیست. وی افزود: باروری ابر‌ها در استان بنا بر درخواست شرکت آب منطقه‌ای در سال ۹۵ طی ۷ عملیات باروری ابر‌ها در ۵ روز در انجام شده است.


چتر پوشش دهی اینترنت بر سر ۲۵ روستای خراسان جنوبی

محمدی- بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای فروردین ماه امسال ۷ سایت توسعه اینترنت پرسرعت روستایی (نسل چهار همراه) در روستا‌های کجه شهرستان فردوس، رقه، اصفاک و نیگنان شهرستان بشرویه، خوان شهرستان درمیان، الوند شهرستان نهبندان و کلاته مزار شهرستان زیرکوه راه اندازی شده است. وی افزود: پوشش دهی اینترنت در این ۲۵ روستا، ۳ هزار خانوار روستایی را از اینترنت همراه بهره‌مند کرده است. بهی بیان کرد: ۲ سایت تلفن همراه در روستای درمیان شهرستان درمیان و خوگ قائنات نیز به نسل چهار ارتقاء یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت