اخبار فرهنگی – اجتماعی

پلمب در انتظار اصنافی که از انتقال به سایت صنوف آلاینده امتناع کنند


امتحانی- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: چنانچه زمینه انتقال صنوف آلاینده در بیرجند به سایت صنوف آماده شد ولی متصدی صنف مربوطه از انتقال آن خودداری کند، محل اشتغال صنف آلاینده وی در سطح شهر پلمب خواهد شد. وحدانی نیا افزود: برابر تعهدات صنوف افرادی که زمین و امتیازی دارند حق واگذاری و انتقال آن را ندارند و چون اخذ تعهد می‌شود چنانچه فردی واگذار کرد سلب امتیاز خواهد شد.


حوادث جاده‌ای و سیل؛ صدرنشین امدادهای خراسان جنوبی


یعقوبی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی نیروهای هلال احمر به ۸۱ مورد حادثه طی یک ماه گذشته در این استان خبر داد و گفت: بیشترین امدادرسانی در این مدت به حوادث جاده‌ای و سیل اختصاص داشته است. رضایی گفت: یک ماه گذشته نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در ۸۱ عملیات امداد و نجات حضور یافتند و از مجموع این حوادث ۵۰ مورد جاده‌ای، ۱۱ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲ مورد کوهستان، سه مورد خدمات حضوری و ۱۵ مورد مربوط به حوادث شهری بوده است.


۱۴ میلیون سهم در تالار بورس خراسان جنوبی داد و ستد شد


خیرآبادی- مدیر بورس منطقه ای خراسان جنوبی گفت: طی اردیبهشت ماه امسال ۱۴ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۲۷۶ سهم به ارزش ۱۰۹ میلیارد ریال درتالار بورس استان مورد داد و ستد قرار گرفت. هریوندی افزود: میزان معاملات تالار بورس خراسان جنوبی در اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با فروردین ۱۰۹ درصد رشد داشته است. وی گفت: از مجموع معاملات ۲۶ درصد آن مربوط به خرید سهام و ۷۴ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.
شهردار قاین بازداشت شد
جم- شهردار قاین به دلیل تخلفات مالی به دستور مقام قضایی بازداشت شده است. شنیده های حاکی است در اقدامی انقلابی توسط قوه قضائیه و نهادهای نظارتی- امنیتی شهردار قاین و چند عضو ارشد شهرداری و شورای این شهر که مجدداً کاندیدای شورای شهر هم شده بودند، دستگیر شده اند.


راه اندازی دبیرخانه اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون خراسان جنوبی


مهدی ابادی- اولین جلسه دبیرخانه مشترک اتاق های بازرگانی ، اصناف و تعاون استان خراسان جنوبی در محل ساختمان اتاق تعاون برگزار شد. رئیس اتاق تعاون استان تشکیل دبیرخانه را گام مهمی در جهت ایجاد فضای همدلی و پیگیری های مشترک جهت پیشبرد مسایل و مشکلات دانست و گفت: تتشکیل دبیر خانه ای قوی به منظور همپوشانی کامل از منظر رشد بخش خصوصی برای تحقق فعالیت های امور لازم است.حسینی افزود: تشکیل دبیرخانه با عنابت به نامگذاری سال با شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، می تواند در راستای تحقق شعار سال و تقویت بخش خصوصی گام های استواری را بردارد. وی اضافه کرد: نمایندگان اتاق های اصناف و بازرگانی برای تعیین محل استقرار دبیرخانه اقدامات لازم را انجام دهند. حسینی به فعالیت بیش از ۹۵۰ تعاونی با گرایش‌های خدمات، مصرف، مسکن،کشاورزی وباغداری، مرزنشینان، صنایع وگردشگری، فرش دستباف، معدن، دهیاری‌ها وسهام عدالت در خراسان‌‌جنوبی خبر داد و بیان کرد:خوشبختانه تعاونی‌های مذکور، با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان و۷۰۰هزار نفر عضو، تاکنون بیش از۹هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجادکرده است. وی افزود: کمک به بهبود فضای کسب وکار، کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه بخش تعاونی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، فراهم آوردن شرایط لازم برای جذب و سرمایه گذاری داخلی وخارجی همچنین توسعه صادرات ازجمله اهداف تشکیل اتاق تعاون خراسان جنوبی است. در این جلسه نمایندگان اتاق اصناف نیز ضمن اعلام آمادگی برای استقرار دبیرخانه مشترک اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون استان به بیان دیدگاه ها و نظرات خویش پرداختند. شایان ذکر است اتاق اصناف متولی بیش از ۳۰ هزار واحد صنفی در سطح استان می باشد و اتاق بازرگانی نیز به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری میان بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن خراسان جنوبی تشکیل شده و کمیسیون های آن در خصوص رفع مشکلات بازرگانان و فعالان صنایع و معادن فعالیت می کنند.


مسجد سنگری برای افزایش بصیرت و آگاهی در جامعه

غلامی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز مسجد سنگری برای افزایش بصیرت و آگاهی در جامعه است. حجت لاسلام عبادی در دیدار جمعی از فعالان مساجد گفت: از مساجد نمونه در کشور و اسلام برای توسعه فرهنگ اسلامی باید الگو گرفت. وی افزود: برنامه‌هایی که در مسجد برگزار می‌شود برای رسیدن به اهداف اسلام است.

بررسی مسائل حوزه راه و حمل و نقل خراسان جنوبی

چهکندی نژاد- با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، مسائل حوزه راه و حمل و نقل استان در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور پیگیری شد. فرهادی در این دیدار با قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در زمینه پروژه‌های راهداری استان به بحث و رایزنی پرداخت. پیگیری اعتبارات ملی، مطالبات پیمانکاران راه‌های روستایی، رایزنی برای بازسازی و تجهیز ماشین آلات راهداری از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

تذکر شفاهی نماینده مجلس به رئیس جمهور

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهورگفت: افزایش قیمت کالا‌های اساسی در آستانه انتخابات تشویق آن‌ها به حضور در انتخابات است یا نا امیدی از حضور؟ خسروی افزود: در گذشته گفتید، چون تمامی گرانی‌ها تا پایان سال ۹۹ انجام شده، تا پایان دولت گرانی نداریم! در جلسه اخیر هیئت دولت هم بیان کردید نامزد‌های ریاست جمهوری به مردم دروغ نگویند.

روند واکسیناسیون کرونا در استان سرعت می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حدود ۲۲ هزار دوز واکسن جدید طی دو روز گذشته به استان خراسان جنوبی تحویل شد و با ورود این تعداد واکسن کرونا، روند واکسیناسیون در استان تسریع خواهد شد. محمد دهقانی بیان کرد: گروه سنی ۸۰ سال به بالا در هر ساعت از فعالیت مراکز تجمیعی می‌توانند برای تزریق واکسن به این مراکز مراجعه کنند. وی افزود: گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال براساس تماس تلفنی مراقبین سلامت فراخوان می‌شوند و در بازه زمانی مشخص شده، به مراکز تجمیعی مراجعه می‌کنند.


افزایش بهره وری از طریق توسعه شبکه‌های نوین آبیاری

جم- استاندار خراسان جنوبی گفت: از طریق توسعه شبکه‌های نوین آبیاری، می‌توان بهره وری را افزایش داد. ملانوری در دیدار با مدیر کل آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: هنر ما باید مدیریت مصارف آب باشد و در وهله اول باید از هدر رفت آب جلوگیری کنیم، میزان هدررفت آب در بخش روستایی ۵۰ درصد و شهری ۳۵ درصد است. وی از لزوم اجرای سند سازگاری با منابع کم آبی استان گفت و تصریح کرد: در کشاورزی هم بهترین کار، اجرای مفاد سند سازگاری با منابع کم آبی است که به بخش‌های مختلف توجه دارد.

واکسیناسیون ۸۴۷ نفر از جامعه هدف بهزیستی

اعتمادیان- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از شروع طرح واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونا تاکنون ۸۴۷ نفر از جامعه هدف بهزیستی استان واکسن کرونا را دریافت کردند. عرب نژاد افزود: در مرحله اول ۱۴۳ نفر سالمند، ۸۶ نفر کارکنان مراکز نگهداری سالمندان، ۹۱ بیمار روانی و ۱۸ نفر کارکنان مراکز نگهداری این بیماران، ۲۷۶ معلول ذهنی و ۷۲ نفر کارکنان مراکز نگهداری این معلولان و ۱۲ معلول جسمی حرکتی و سه نفر کادر این مراکز واکسن زدند. وی افزود: در مرحله دوم نیز ۷۹ سالمند و ۶۷ نفر از کارکنان مراکز نگهداری سالمندان واکسینه شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت