اخبار فرهنگی – اجتماعی

اعطای تسهیلات هوشمند سازی صنعت طیور کشور


اعتمادیان- به منظور هوشمند سازی صنعت طیور برای اولین بار در کشور اعطای تسهیلات توسط بانک کشاورزی جهت نصب تجهیزات هوشمند سازی در مزارع پرورش طیور(لاین،اجداد، مادروگوشتی) وخودروهای حامل جوجه یکروزه، حمل مرغ زنده به کشتارگاه و حمل تخم مرغ در دستور کار قرار گرفته است. مدیر شعب بانک کشاورزی در گفتگو با آوا گفت: بانک کشاورزی جهت خرید تجهیزات هوشمند سازی زنجیره طیور بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به بیش از ۱۰۰ خودروی ناوگان حمل جوجه یکروزه و حمل طیور زنده و بیش از ۵۹۰ واحد مرغداری گوشتی در سطح استان پرداخت می نماید. حسین مودی در ادامه افزود:مبلغ این تسهیلات برای خودروهای حمل جوجه یکروزه و حمل طیور ۵۰ میلیون ریال و برای واحدهای مرغداری گوشتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود. این تسهیلات با نرخ ۱۵% و بازپرداخت آن ۳ ساله با اقساط سالیانه می باشد.


مساجد، پایگاه دشمن هراسی


جم- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مساجد پایگاه بصیرت افزایی و انسان سازی است که این موجب وحشت دشمن از این اماکن شده است. حجت الاسلام عبادی با انتقاد از بودجه‌های کم در زمینه فرهنگی افزود: در کشور ما برای کار‌هایی که مفید نیست اعتبارات هنگفت در نظر گرفته می‌شود.


لغو تغییر ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی در فصل گرما


غلامی- مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات استان در فصل گرما، تا اطلاع ثانوی لغو شد. حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام وزارت کشور در خصوص لزوم یکنواختی ساعت کاری ادارات استان‌ها در سراسر کشور، مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان از دستور کار خارج شد و بر همین اساس شروع و خاتمه ساعت کاری ادارات استان، مطابق روال معمول خواهد بود.


اجرای طرح اقدام فراگیر کاهش مصرف برق در خراسان جنوبی


خیرآبادی- دومین اقدام فراگیر کاهش مصرف برق در سال ۱۴۰۰، همزمان با سراسر کشور، برای عبور از پیک تابستان در خراسان جنوبی اجرا شد . منصوریان معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در این طرح، تعدیل روشنایی معابر بین جاده ای و تکمیل آرایش زیگزاگ بین شهری، بررسی و اصلاح نقاط مانوری و بهبود ظرفیت انتقال بار، شناسایی و مقابله با دستگاه های رمزارز غیر مجاز، ارزیابی آماده به کار مولدهای اضطراری، افزایش پایداری شبکه و رفع اشکال فیدرهای با تلاش ۳۵ گروه عملیاتی انجام شد.


پایان بهسازی و روکش ۵۰۳ کیلومتر از جاده های خراسان جنوبی

دادرس مقدم- رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از پارسال تاکنون ۵۰۳ کیلومتر از جاده های استان جهت رفاه حال استفاده کنندگان از راه و ارتقاء سطح خدمت پذیری، بهسازی و روکش شده است. صادقی افزود: از پارسال ۲۷ قرارداد با اعتباری حدود ۸۰۳ میلیارد ریال در بحث انواع روکش های آسفالت گرم، تقویتی و حفاظتی منعقد شده است.

کرونا بیشترین خسارت را به ورزش آبی زد

محمدی- رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: شیوع ویروس کرونا مجموعه ورزش کشور را درگیر کرده و ورزش آبی بیشترین خسارت را در دوران کرونا متحمل شده است. حیدری روز پنجشنبه در مجمع سالیانه هیئت نجات غریق و غواصی خراسان جنوبی افزود: همه متولیان این حوزه آسیب دیدند و پیگیری‌های مکرر انجام شد تا مجموعه‌های آبی بازگشایی شوند اما برخی تصمیمات از دست ما خارج و در اختیار ستادهای ملی و استانی کرونا است.

خراسان جنوبی بیشترین تعداد قنوات را در کشور دارد

اعتمادیان- مدیر قنوات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این استان با ۶ هزار و ۹۶۸ رشته قنات شناسایی شده، بیشترین تعداد قنوات را در کشور دارد. وی افزود: سال ۱۳۹۸ تحول خوبی در زمینه مرمت و بازسازی قنوات خراسان جنوبی انجام شد و با اختصاص ۳۶ میلیارد تومان اعتبار، ۳۰۴ رشته قنات استان را مرمت و بازسازی کردیم. امیرآبادی بیان کرد: در برنامه امسال هم در صورت تخصیص اعتبار لازم توان مرمت و بازسازی قنوات به طول ۱۴۰ کیلومتر را داریم.

هزینه ۱۰۰ میلیاردی در حوزه درمان ناباروری

صباغی- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پارسال ۱۰۰ میلیارد تومان از طرف بیمه برای درمان ناباروری در خراسان جنوبی هزینه شده است. احمدی با اشاره اینکه در بخش سرپایی اقلام دارویی در درمان ناباوری استفاده می‌شود، بیان کرد: برخی از این اقلام دارویی ۷۰ درصد و برخی دیگر هم ۹۰ درصد پوشش بیمه‌ای دارند و پارسال بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای دارو‌های ناباروری هزینه شده است.


عاملان حیوان‌آزاری در شهرستان زیرکوه دستگیر شدند

چهکندی نژاد- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: چهار نفر متهم که در اقدام وحشیانه یک بچه شتر را در شهرستان زیرکوه آزار و اذیت کرده و فیلم آن را منتشر کرده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ حیدری با اشاره به ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی افزود: هرگونه انتشار فیلم و تصاویر مربوط به حیوان‌آزاری در فضای مجازی به طور جد رصد و در صورت مشاهده با انتشاردهندگان آن که باعث جریحه‌دار شدن احساسات هموطنان می‌شود، با جدیت برخورد خواهد شد.

بهره مندی ۳۰۷۰ بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات حمایتی

جم- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان گفت: ۳ هزار و ۷۰ بیمار صعب العلاج و خاص خراسان جنوبی از خدمات حمایتی و درمانی کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره مند هستند. حسینی افزود: در راستای حمایت از مددجویان تحت حمایت، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده، هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی و شیمی درمانی تا ۱۰۰ درصد در بخش بستری و در بحث هزینه‌های دارو تا ۹۵ درصد تامین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


عملیات انفجار و خاکبرداری قطعه ۱۸ پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی که از آروزهای

بیشتر

بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت