اخبار فرهنگی – اجتماعی

وظیفه روابط عمومی ، زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات

یعقوبی- مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: روابط عمومی ها باید با اطلاع رسانی دقیق ، شفاف و درست، زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات آتی محقق نمایند. مرسل مالکی خاطرنشان کرد: با توجه به دامنه وسیع فعالیت ها و وظایف محوله ،کمبود نیرو و منابع انسانی نباید رسالت اصلی روابط عمومی ها را تحت الشعاع قرار دهد. وی با اشاره به صحبت های استاندار و تشبیه روابط عمومی به قلب تپنده سازمان تصریح کرد: چنانچه روابط عمومی در هر دستگاهی غیر فعال شده و خروجی نداشته باشد، دستگاه حالت بی جان پیدا می کند. مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری گفت: با توجه به جامعه هدف گسترده دستگاه های عضو این شورا، روابط عمومی نقش بی بدیلی در اطلاع رسانی گستره دارد. مالکی به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص روابط عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: روابط عمومی هنر و علمی است که درون و برون سازمان را به هم وصل می کند ، یعنی هم فعالیت های سازمان را به بیرون منتقل می کند تا مردم در جریان قرار بگیرند و هم بازخورد فعالیت ها و نظرات مردم را به داخل سازمان منتقل می نماید، به همین دلیل روابط عمومی باید رسالت اصلی خود که همانا اطلاع رسانی درست، شفاف و به موقع است را انجام دهد. وی با اشاره به توجه ویژه نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: این عنایت ویژه به دلیل دغدغه اطلاع رسانی به موقعی است که باید همه ما در مجموعه روابط عمومی داشته باشیم. مالکی از لزوم برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی گفت و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم این دوره های آموزشی با کیفیت مطلوبی برگزار گردد.

افزایش پنج برابری مصرف اینترنت در خراسان جنوبی

میرکلانی- مدیرمخابرات منطقه ی خراسان جنوبی با بیان اینکه مصرف اینترنت در استان افزایش پنج برابری داشته است،  گفت: قبل از شیوع کرونا ترافیک مصرفی روزانه اینترنت در خراسان جنوبی حدود ۲۲ ترابایت بود که  اکنون به بیش از ۱۰۰ ترابایت رسید. آذری نصرآباد افزود:  قبل از شیوع کرونا روزانه حدود ۲۸ هزار مشترک آنلاین ADSL داشتیم که این آمار اکنون به ۴۷ هزار نفر در شبانه‌روز رسیده و نشانه رویکرد استفاده از تلفن همراه به سمت خدمات ثابت به دلیل شرایط کرونایی و ماندن در خانه است. این مقام مسئول اضافه کرد:  حدود ۹۶ درصد جمیعت روستایی استان زیر پوشش تلفن ثابت خانگی و ۵۱ درصد جمعیت روستایی از اینترنت پرسرعت مخابرات برخوردار هستند. وی با توجه به اینکه جمعیت زیر پوشش همراه اول روستاهای استان به ۹۰ درصد رسید، افزود: اکنون  بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی حداقل از یکی از خدمات مخابرات استفاده می‌کنند. این مقام مسئول اضافه کرد:  قبل از شیوع ویروس کرونا فقط ۴۰ درصد ظرفیت شبکه دیتای موجود استان استفاده می‌شد اما بعد از آن به ۱۰۰ درصد رسید و نیاز شدید به سرمایه‌گذاری ارتباطی و مخابراتی به وجود آمد. وی اضافه کرد: تا کنون ۳۸۵ میلیارد تومان در بخش مخابراتی استان سرمایه‌گذاری شده و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای اجرای پروژه‌های مخابرات و پایداری شبکه دیتای استان نیاز است. وی با توجه به اینکه جمعیت زیر پوشش همراه اول روستاهای استان به ۹۰ درصد رسیده است افزود: اکنون بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی حداقل از یکی از خدمات مخابرات استفاده می‌کنند.

آغاز به کار رسمی سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

جم- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از آغاز به کار رسمی سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد. عابدی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: طی ابلاغیه دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت، با آغاز به کار این سامانه، تمامی درخواست‌های فعالان اقتصادی مرتبط با کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید، می‌بایست از طریق سامانه تسهیل پذیرش و دریافت شود. وی تأکید کرد: این سامانه به نشانی https://tashil.stsm.ir در اختیار تمامی فعالان اقتصادی قرار دارد.


سازههای آبخیزداری در دو حوزه بیرجند احداث میشود


امتحانی- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند گفت: سازه‌های آبخیزداری با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در دو حوزه آبخیز القورات و شارقنج این شهرستان احداث می‌شود. علی‌پور افزود: عملیات اجرایی این سازه‌ها با حجم سه هزار و ۴۴۰ متر مکعب به‌صورت‌ پیمانی توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال انجام است. وی اظهار داشت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری با هدف حفظ آب و خاک، کاهش اثرات سیلاب، تغذیه منابع آبی همچنین رشد اقتصادی در منطقه است.


ثبت نام کلاس اولیها تا پایان مردادماه ادامه دارد


اعتمادیان- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی از ابتدای خرداد ماه سال جاری به صورت حضوری آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد. زمانی بر رعایت محدوده جغرافیایی هنگام ثبت نام تأکید کرد و ادامه داد: برگزاری هر گونه آزمون و مصاحبه برای ثبت نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی و هفتم متوسطه اول در مدارس غیر دولتی ممنوع می باشد.

بررسی موانع تولید در معادن زغالسنگ طبس


خیرآبادی- رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی  برای بررسی و رفع موانع در معادن زغالسنگ طبس، به منطقه‌ی معدنی زغال سنگ پروده سفر کرد. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی از این معادن بازدید و مشکلات و موانع پیش روی آن‌ها را بررسی کرد تا برای رفع آن تصمیم گیری شود.

اهدای ۱۳۲ تبلت به دانش آموزان نیازمند خراسان جنوبی


دادرس مقدم- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تعداد ۱۳۲ تبلت آموزشی تهیه و به دانش آموزان نیاز مند استان اهدا شد. واقعی با بیان این که این تعداد تبلت در پی تفاهم نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با آموزش و پرورش استان از محل اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی تهیه شده،افزود: این تبلت‌ها بر اساس لیست اولیه اعلام نیاز مدیران مدارس استثنایی، با اولویت معلولیت و شدت نیاز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه توزیع شد.

۲.۲ درصد جمعیت هدف در خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت کردند

محمدی- دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: ۲.۲ درصد جمعیت هدف(جمعیت بالای ۱۸ سال) در خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت کردند. شریف‌زاده افزود: این مسئله که روند واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی به نسبت سایر استان‌ها با کندی پیش می‌رود بر اساس آمار و اطلاعات نادرست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه- نشست خبری، استارتاپ ویکند تخصصی زرناب با حضور دبیران این رویداد ملی در روز

بیشتر

بهروزی فر – قطع به یقین شما هم با این صحنه مواجه شده اید؛ بستنی لیوانی،

بیشتر

در یک ماراتن سخت و نفس گیر سرانجام نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف انتخاب

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت