اخبار فرهنگی – اجتماعی

کسب مقام برگزیده کشور در حوزه رسانه ملی


امتحانی- رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با ارسال نامه ای از کسب مقام برگزیده کشور در حوزه رسانه ملی توسط روابط عمومی آموزش و پرورش استان خبر داد. فریبرز حمیدی در نامه خود به محمد علی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، ابراز داشت: بر اساس ارزیابی این مرکز و انطباق شاخص های ارزشیابی، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش بهارستان تعلیم و تربیت در حوزه رسانه به ویژه رسانه ملی موفق به کسب عنوان برگزیده ی کشور شده است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز این موفقیت را به رئیس و کارشناسان اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل و کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تبریک و تهنیت گفت. دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ضمن گرامی داشت ۲۷اردیبهشت روز جهانی ارتباطات وروابط‌ عمومی اضافه کرد: امیدوارم کارشناسان معزز روابط عمومی بیش از پیش با درایت، خلاقیت، نوآوری و استفاده از فناوری های نوین، با احساس مسئولیت و دلسوزی مضاعف در جهت برآورده شدن اهداف نظام تعلیم و تربیت حرکت نمایند.


قلب شهر آزاد شد


مهدی آبادی- پس از ۱۳ سال مطالبه گری مردم و مسئولان شهری بالاخره بن بست اراضی پادگان شکسته شد و شهروندان بیرجندی پیروز این پرونده فرسایشی شدند. با ورود استاندار به این موضوع در کمیسیون ماده ۵ استان، اراضی پادگان تغییر کاربری داد. بر این اساس سهم ارتش، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری از این اراضی برای تأمین سرانه ها مشخص شد و شهرداری طی ۷۲ ساعت دیوار ادامه خیابان معلم و معابر پادگان را برمی دارد. انتقال پادگان بیرجند به خارج از محدود شهری از سال ۸۲ مطرح و تاکنون بسیاری از شهروندان مطالبه زیادی درباره واگذاری اراضی این قسمت شهر به محدوده شهری داشتند که پس از سال ها با ورود استاندار به این موضوع تعیین و تکلیف شد.

اماکن و تأسیسات ارتش سرجای خود باقی می‌ماند

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در یک تعامل چند سویه بین شهرداری، شورای شهر، ارتش و راه و شهرسازی، مشکل پادگان بیرجند حل شد و کلیات طرح و کاربری‌های مدنظر به تایید و تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید. فرهادی افزود: بر اساس صورتجلسه و توافقات انجام شده با حضور مسئولان استانی، شهری و کشوری در سال ۱۳۸۵، مقرر شد تا ساختمان‌ها و تأسیسات موجود از جمله بیمارستان یا ساختمان‌های مسکونی که مورد نیاز ارتش است، به قوت خود باقی بماند و بر همین اساس تخریب این اماکن در دستور کار نیست. وی با تأکید بر این‌که جایگاه کمیسیون ماده ۵ تعیین یا تثبیت مالکیت نیست، گفت: این کمیسیون تشکیل می‌شود تا در چهارچوب ضوابط و مقررات حاکم بر طرح‌های توسعه شهری، نسبت به تعیین یا تغییر کاربری اراضی در محدوده و حریم شهر اقدام کند. فرهادی گفت: بر اساس تصمیمات کمیسیون ماده ۵ عملیات بازگشایی خیابان‌های معلم و عدل بیرجند در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و ارتش نیز نسبت به اخذ پروانه ساختمانی برای واحدهای مسکونی سازمانی جدیدی که قرار است بسازد، اقدام کند. وی ادامه داد: در این کمیسیون برای تمام ۳۸ هکتار اراضی پادگان کاربری‌های متعدد فضای سبز، اداری، نظامی، مسکونی، خدماتی، آموزشی، ورزشی و … تعیین شده است. معاون عمرانی استانداری بیان کرد: دیوار پادگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برداشته می شود. وی درباره زمان تعریض خیابان ارتش نیز تأکید کرد: تعریض خیابان یک کار اختیاری یا دل‌بخواهی نیست که به راحتی انجام شود، بلکه این طرح در پوسته طرح جامع شهری، شرایط و ضوابط خودش را دارد. به گفته فرهادی تعریض ۱۰ متری خیابان ارتش در آینده پیش بینی شده است.

دیوارهای معلم فرو می ریزد

عضو شورای شهر بیرجند نیز در گفتگو با آوا درباره مصوبه اخیر کمیسیون ماده ۵ گفت: در این جلسه موضوع اراضی پادگان مورد بحث قرار گرفت و حداقل انتظارات شهروندان مرکز استان به تصویب رسید. میری با بیان اینکه ۱۰ متر به خیابان ارتش اضافه می شود، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد طی ۷۲ ساعت دیوار خیابان معلم و معابر پادگان برداشته شود و شهرداری مشکلی بابت احداث میدان اجتماعات ندارد. به گفته وی میدان اجتماعات از پشت ساختمان های تجاری صیاد شیرازی تا شهرداری بیرجند احداث می شود. عضو شواری شهر بیرجند با اشاره به اصلاحیه ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها اضافه کرد: بر اساس این قانون ۴۳ درصد اراضی پادگان به شهرداری تعلق دارد که باید در قالب معابر شهری و فضای خدمات شهری در اختیار شهرداری قرار بگیرد. میری به برخی اختلافات درباره این موضوع اشاره کرد و گفت: استانداری در این موضوع ورود خواهد کرد و پس از تعیین تکلیف از مراجع ذی صلاح آن را مشخص می کند. وی ادامه داد: اگر این موضوع جز ماده ۱۰۱ قانون شهرداری مشخص شود، سند زمین به نام شهرداری بیرجند خواهد خورد اما در غیر این صورت مالک این قسمت اداره راه و شهرسازی است اما به هرحال در این قسمت فضای سبز احداث خواهد شد. به گفته این عضو شورای شهر این توافق در نهایت به نفع منافع عمومی و شهروندان مرکز استان خواهد بود و بن بست این راضی شکسته خواهد شد.


لزوم بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای پیشرفت ورزش


اصغری مقدم- استاندار خراسان جنوبی بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای پیشرفت ورزش استان تأکید کرد. ملانوری در دیدار دبیر و رئیس فدراسیون کشتی کشور گفت: اگر حوزه ورزش توسعه بیشتری پیدا کند، آسیب‌های اجتماعی جامعه با کاهش بیشتری همراه خواهد شد. وی با اشاره به این که هر ورزشی جایگاه خودش را دارد افزود: بعضی از ورزش ها همچون کشتی دارای اصالت هستند که باید به آنها توجه شود. ملانوری با تأکید بر این که بستر کار‌ها در کشور ما بر اساس فرهنگ شکل می گیرد تصریح کرد: اگر بخواهیم کار‌های ما در هر حوزه‌ای نتیجه مطلوبی داشته باشد، باید پشتوانه فرهنگی داشته باشد. استاندار توجه به ورزش را از اولویت‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته، از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ورزش استان و پشتیبانی از ورزشکاران استفاده خواهد شد. وی با اشاره به جایگاه ارزنده استان در زمینه ورزش کشتی، اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت لازم برای میزبانی مسابقات را دارد و می‌تواند جایگاه خود را نیز ارتقاء بخشد. رئیس فدراسیون کشتی نیز در دیدار به جایگاه خراسان جنوبی و موفقیت های کشتی گیران استان پرداخت و برنامه های حمایتی فدراسیون از هیئت کشتی استان را تشریح کرد. شایان ذکر است: در این دیدار در خصوص نحوه ساخت و تجهیز خانه کشتی استان بحث و گفتگو شد و مطالب به این جمع بندی رسید که به زودی تفاهم نامه عملیاتی شدن این پروژه در قالب چند بخش و با حضور دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشور در استان، به امضاء می رسد.


امضای ۲ تفاهم نامه در ستاد توسعه خاوران سربیشه

اعتمادیان- فرماندار سربیشه گفت: دو تفاهم‌نامه سرمایه گذاری با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد تومان در ستاد توسعه خاوران شهرستان امضا شد. محمدی افزود: سرمایه‌گذاری این دو طرح‌ صنعتی بیش از پنج برابر اعتبارات عمرانی تخصیصی خراسان جنوبی به شهرستان در سال گذشته است.

تقویت روابط عمومی ارتباط مستقیم با موفقیت هر دستگاه دارد

خیرآبادی- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی گفت: هرچه روابط عمومی یک دستگاه تقویت شود به همان نسبت درصد موفقیت‌ها، رضایت‌مندی مردمی از دستگاه و اثربخشی اقدامات انجام شده، بیشتر خواهد شد.پور عیسی افزود: هرچه میزان ارتباطات مدیران با مسئولان روابط عمومی، منطقی‌تر، دقیق‌تر، بیشتر، شفاف‌تر و دوستانه‌تر باشد، درک متقابل مسئولان روابط عمومی از خواسته‌های دستگاه اداری همچینین درک مدیران و دستگاه نسبت به خواسته‌ها و نیازهای عمومی جامعه نسبت به این دستگاه اجرایی یا سازمان دولتی بیشتر می‌شود.

انهدام باند بزرگ سرقت در استان

غلامی- باند بزرگ سرقت در خراسان جنوبی منهدم و اموال مسروقه به مال باختگان برگشت داده شد. باند سرقت در استان با هوشیاری پلیس منهدم شد و چندین نفر دستگیر شدند. بیش از چهار میلیارد ریال اموال مسروقه و همچنین دو دستگاه خودرو از این باند سرقت، کشف شده است. با انهدام این باند سرقت تا کنون پنج سارق شناسایی و دستگیر شده‌اند و دستگیری سایر متهمان احتمالی همچنان ادامه دارد.

افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در سال‌جاری

محمدی- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۶۹ هزارو ۳۹۷ مگاوات ساعت برق در استان خراسان جنوبی برق مصرف شده که متأسفانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۲۲ درصد افزایش داشته است. دادگر با هشدار در خصوص افزایش مدت‌زمان خاموشی‌ها در صورت عدم‌صرفه‌جویی در مصرف برق افزود: با توجه به حساسیت‌ها و اهمیت صنعت برق در کشور، مدت زمان خاموشی ها به مصرف روزانه مشترکان اعم از خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی بستگی دارد.

توقف قیمت مرغ در ایستگاه ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان

خودکار- رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم مرغ و مواد پروتئینی بیرجند گفت: در بحث مرغ کمبودی نداریم و مدتی است قیمت مرغ روی کانال ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان توقف کرده است و فروش با قیمت بالاتر تخلف به حساب می‌آید. زجاجی افزود: گاهی فروشندگان مرغ از کم شدن فروش گلایه می‌کنند که این به معنی فراوانی مرغ در سطح شهرستان است.

بهره برداری از طرح روشنایی کمربندی بشرویه

جم- خیری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه گفت: عملیات اجرایی روشنایی کمربندی بشرویه در محل تقاطع کمربندی با جاده رقه که جزو نقاط حادثه خیز شهرستان است در سال ۱۳۹۹ شروع شد و در فروردین ۱۴۰۰ به اتمام رسید و بهره برداری شد.

بدهی ۱۰ میلیارد تومانی دستگاه های اداری به شهرداری خوسف

امتحانی- شهردار خوسف از بدهی ۱۰ میلیارد تومانی دستگاه های اداری به شهرداری خوسف خبر داد و گفت: دستگاه های اداری باید بدهی های خود را در راستای احقاق حقوق معوقه نیروهای شهرداری بپردازند. شکری از وجود ۴۰ نیرو در شهرداری خوسف خبر داد و گفت: این افراد چهار ماه حقوق معوق دارند، همچنین شهرداری بدهی های زیادی به بازار و پیمانکاران دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت