اخبار فرهنگی- اجتماعی

استفاده از مزایای کشاورز کارت برای باغات خرما-انار-پسته-عناب و مزارع زعفران

امتحانی- مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در راستای تامین هزینه های جاری کشاورزان و تولید کنندگان محصولات زراعی و باغی از سال گذشته تفاهم نامه ای بین بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی تنظیم گردیده که بر اساس آن ، بانک از محل منابع داخلی خود ،تهسیلات با کارمزد ۱۲درصد در قالب کشاورز کارت به کشاورزان پرداخت می نماید. مودی اضافه کرد: سقف تسهیلات پرداختی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال می باشد و کشاورز پس از اخذ تسهیلات و کارت مزبور با مراجعه به نمایندگی مجاز فروش سموم کشاورزی و مراکز توزیع کود و نهاده های شرکت خدمات حمایتی قادر به خریداری کود و سموم مورد نیاز خود خواهد بود. وی با بیان اینکه مدت زمان این تسهیلات یکساله می باشد،گفت:در سال گذشته تولید کنندگان محصول گندم و جو از مزایای این تسهیلات برخوردار بودند تعداد ۲۰۲ فقره کشاورز کارت به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال جهت تولیدکنندگان دومحصول مذکور پرداخت گردیده است. با پیگیری های انجام گرفته از ابتدای سال جاری برای باغداران پسته،زرشک،عناب،زعفران و اخیراً خرما و انار نیز امکان بهره مندی از این تسهیلات فراهم گردیده است.بهره برداران می توانند با مراجعه به مدیریت های جهاد کشاورزی و اخذ معرفی نامه سطح زیر کشت به شعب بانک کشاورزی حوزه عمل خود جهت اخذ کشاورز کارت مراجعه نمایند.

۳۰ هزار حواله لاستیک خودروی سنگین دراستان صادر شد

دادرس مقدم- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۰ هزار حواله لاستیک از مرداد سال ۹۷ تا پایان فروردین سال جاری با نرخ مصوب برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری این استان صادر شده است. جلال‌زاده افزود: از شروع این طرح تاکنون ۶۰ هزار و ۳۴۸ حلقه لاستیک از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تخصیص داده شده است.

۸۵ حوزه امتحان نهایی استان آماده برگزاری آزمون ها

اصغری مقدم- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۸۵ حوزه امتحان نهایی در خراسان جنوبی آماده برگزاری آزمون های حضوری هستند، گفت: مدارس از نظر تأمین ماسک و مواد ضدعفونی مشکلی ندارند. واقعی بیان‌کرد: ما به همه مدارس خراسان‌جنوبی تأکید کرده‌ایم که در هر جلسه امتحان نهایی حتماً باید به اندازه ۱۰ درصد دانش‌آموزان ماسک وجود داشته باشد. وی گفت: همانطور که بارها تأکید کرده‌ایم امتحانات نهایی باید در سالن‌های بزرگ مدارس چون نمازخانه‌های بزرگ و سالن‌های ورزشی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی (حدأقل دو متر) برگزار شود.

خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزی استان

امتحانی – مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه هر چه روند خشکسالی ادامه پیداکند، خسارت ها نیز افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: مجموع خسارت وارده به بخش کشاورزی استان در مرحله اول خشکسالی ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است. قوسی اعطای تسهیلات برای تأمین نقدینگی تشکل‌ها برای خرید نهاده و همچنین تسهیلات کم بهره پنج ساله را یکی از راه حل‌های پیشنهادی برای جبران این خسارت ها برشمرد.

احداث ۵۲۲ پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی

خیرآبادی- رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته با تفاهم نامه‌هایی که داشتیم مقرر شد ۹۴۷ پروژه عمرانی کوچک زود بازده در استان اجرایی شود که تاکنون ۵۲۲ پروژه به اتمام رسیده است و مابقی هم امسال تکمیل می‌شود. هنری افزود:  در حوزه اشتغالزایی با محوریت ۴۵۰ صندوق قرض الحسنه مردمی که در استان داریم به هزار و ۳۵۸ نفر برای ایجاد اشتغال خرد خانگی کمک شد .

رونمایی از طرح «سحاب» هلال احمر در خراسان جنوبی

مهدی آبادی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ساماندهی تیم های «سحاب» جمعیت هلال احمر در راستای توسعه خدمات امدادی در سطح استان خبر داد. محمدرضا رضایی در حاشیه مراسم رونمایی از طرح سحاب، اظهار داشت: در پنجمین روز از هفته هلال احمر طرح سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه موسوم به «سحاب» در راستای توسعه خدمات امدادی با شعار جوان سالم، جهان سالم، همه برای همه راه اندازی شد.  وی افزود: با اجرای طرح سحاب گروه های امدادی با مهارت های امداد و کمک های اولیه، برخورداری از توانایی و شرایط جسمی و روحی مناسب در قالب تیم های ۲ نفره در نقاط پرتردد به گشت زنی و در صورت نیاز به امدادرسانی می پردازند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای این طرح در شرایط عادی اجتماع محور است، گفت: در شرایط کرونا نیز اکیپ های دوچرخه سوار و پیاده در اجتماعات و نقاط پر تردد حضور و با ارائه آموزش های لازم مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق می کنند.  وی با اشاره به اینکه ۳۰ تیم در سطح استان مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده دارند، عنوان کرد: از مجموع این تیم ها ۱۰ تیم در مرکز استان و در هر شهرستان نیز دو تیم فعالیت می کنند. رضایی ادامه داد: آغاز فعالیت این طرح همزمان با روز عید فطر و حضور در نمازهای عید فطر سطح استان خواهد بود.

جاده‌های خراسان جنوبی در صدر جدول حوادث

معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:بیش از ۶۲ درصد حوادث در سطح جاده‌های خراسان جنوبی رخ داده است. اسعد زاده بیان کرد: پارسال بیش از ۶۲ درصد حوادث در بستر جاده‌های استان به وقوع پیوسته است. وی فزود: با توجه به میزان حوادث جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی استان، مانور‌های جاده‌ای به طور مستمر برگزار می‌شود.اسعد زاده بابیان اینکه در همین جهت پارسال ۵۲ مانور و تمرین عملیاتی در استان برگزار شده است، اظهار کرد: آمادگی بیشتر و بهبود کیفی عملیات امدادرسانی از جمله اهداف این مانور‌ها است. معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به حوادث جاده‌ای استان، بیان کرد: پارسال هزار و ۱۵ مورد حادثه در استان به وقوع پیوسته که از این تعداد ۶۳۲ مورد حوادث جاده‌ای بوده است. اسعدزاده با بیان اینکه ۶۲.۲۶ درصد حوادث در جاده‌ها رخ داده است عنوان کرد: ۳۶۲ مورد از این حوادث به صورت واژگونی و ۱۸۲ مورد تصادف رخ به رخ بوده است.

مردم خراسان جنوبی حمله تروریستی کابل را محکوم کردند

امتحانی- جمعی از مردم بیرجند در پی اقدام تروریستی اخیر در افغانستان ، انزجار خود را از عاملان این جنایت اعلام کردند. نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم که استاندار و جمعی از مسئولان، مردم و مهاجران افغانستان مقیم بیرجند حضور داشتند ضمن تسلیت به ملت افغانستان ، عامل کشتار مردم و دانش آموزان بی گناه در افغانستان را آمریکا و وابستگان آن‌ها اعلام کرد و گفت: در مقابل جنایات وحشیانه دشمنان، سکوت معنا ندارد لذا اگر فردی مسئول، در محکومیت این اقدام، واکنشی نشان ندهد، کفر و شرک را دنبال می‌کند.

آغاز خرید دام زنده برای حمایت از عشایر

خودکار- عصمتی پور مدیرکل امور عشایر استان گفت: به دلیل کاهش نزولات آسمانی، خشکسالی و ضعف مراتع در تامین علوفه دام عشایر، بزرگترین دغدغه عشایر استان، فروش دام مازاد خود برای عبور از این بحران است که با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به مصوبه اخیر “شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایت محصولات اساسی کشاورزی”، قیمت خرید حمایتی دام عشایر در سقف اعلامی وزارت جهاد کشاورزی (سازمان امور عشایر ایران) به ازای هر کیلوگرم دام زنده سبک عشایری(ترکیبی) ۴۵هزار تومان تعیین شده است.

چهار رتبه برتر شرکت گاز خراسان جنوبی

اعتمادیان- مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از کسب ۴ رتبه برتر گازرسانی در حوزه های گازرسانی روستایی، شبکه تغذیه و توزیع ، میزان اجرای خط انتقال و گازرسانی به صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد خبر داد. سید محمود هاشمی گفت: در سال ۱۳۹۹ با همت کارکنان پرتلاش این شرکت توانستیم رتبه نخست در بیشترین میزان گازرسانی روستایی و بیشترین مقدار شبکه اجرا شده در بین شرکت های گاز استانی را اخذ نماییم. وی ادامه داد: همچنین رتبه دوم در میزان اجرای خطوط انتقال گاز و رتبه دوم در گازرسانی به صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد طی سال ۱۳۹۹ به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شده است. 

امام جمعه بیرجند: حضور حداکثری ملاک اصلی انتخابات ۱۴۰۰ است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در قدم اول حضور جمعی و در قدم دوم حُسن انتخاب برای خدمتگزارانی که براساس تعهد دینی، اخلاقی و کارآمدی مشکلات مردم و کشور را حل کنند، ملاک انتخابات ۱۴۰۰ است. حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: باید با دقت و با مشورت با اهل دانش و با چشم باز در این انتخابات سرنوشت‌‍ساز که زمینه‌ساز تغییر در سیستم‌ها، روش‌ها و مدیریت‌ها است، شرکت کنیم و به گونه‌ای انتخاب کنیم که با هدف ما سنخیت داشته باشد. وی گفت: وقتی کار مثبتی را انجام می‌دهیم نتیجه هم مثبت است، دشمنان که می‌خواهند مردم ما غفلت کنند، بدانند که عزم مردم ما جزم است و همیشه در صحنه هستند.

اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر در معادن طلای استان

غلامی- معادن طلای خراسان جنوبی تا کنون برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این اشتغال تاکنون در معادن طلای شادان، کودکان و هیرد خراسان جنوبی ایجاد شده که تا پایان سال با بهره برداری و گسترش فعالیت در این واحدها ، اشتغال هم افزایش می‌یابد.

برداشت میلیونی پسر از حساب مادر برای یک بازی آنلاین

جم- رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی اظهار کرد: فرزندی برای رسیدن به مراحل بالاتر بازی، ۴۰۰ میلیون ریال از حساب مادرش برداشت کرد. سرهنگ محمدپور افزود: پس از پیگیری کارشناسان پلیس فتا مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اکانت‌های بازی آنلاین شده است که با بررسی دقیق‌تر و اطلاعات به دست آمده، عامل برداشت غیر مجاز وجه شناسایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت