اخبار فرهنگی – اجتماعی

تجدید نظر وزرات علوم از الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند


جم- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به دیدار با وزیر علوم گفت: وزیر علوم در این جلسه بیان کردند در اجرای این طرح تجدید نظر خواهند کرد و امیدواریم به دانشگاه صنعتی بیرجند با دید علمی و مستند نگاه کنند. حسین خسروی اظهار داشت: در رابطه با موضوع الحاق دانشگاه صنعتی و دانشگاه دولتی بیرجند تلاش های بسیاری جهت جلوگیری از اجرای این طرح انجام شده است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه در سه مرحله به وزیر علوم جهت عدم اجرای این طرح نامه ارسال شده است، افزود: در مجلس نیز تذکر کتبی به به وزیر علوم داده شد و در این راستا جلسه ای با معاونین ایشان برگزار شد و دلایل مبنی بر عدم اجرای این طرح را ارائه کردیم. وی در ادامه بیان کرد: یک نامه با حدود ۶۰ امضا از سایر نمایندگان تهیه کردیم که در این نامه آمده است طرح کلی الحاقی و ساماندهی موسسات عالی موافق هستیم اما اکنون زمان مناسبی برای اجرای این طرح نیست و نسبت به نحوه الحاق و مصداق آن اعتراض داریم. خسروی اسفزار با اشاره به اینکه طرح آمایش و سازماندهی موسسات عالی یک قانون است، ادامه داد: اگر قانون را کسی اجرا نکند سنگ روی سنگ بند نمی شود و بر همین مبنا با اصل این طرح موافق هستیم اما با زمان و نحوه و مصداق اجرای آن مخالفت خود را اعلام کردیم. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در ادامه گفت: حدود ۵ سال است که این مصوبه اجرا نشده است و اکنون به خاطر ملتهب بودن شرایط جامعه و نزدیک بودن انتخابات درخواست داریم که اجرای این طرح متوقف شود. وی با بیان اینکه نسبت به نحوه اجرای این طرح نقد داشته ایم، افزود: متاسفانه روسا و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند نسبت به اجرای این طرح بی اطلاع بودند و حداقل باید این افراد را قانع کنند بعد دست به اجرای این طرح بزنند.خسروی اسفزار در ادامه بیان کرد: وزیر علوم و دستیاران ایشان باید شاخصه ها و دلایل ادغام دانشگاه صنعتی و دانشگاه دولتی بیرجند را حداقل برای رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند بیان کنند.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه نحوه اجرای این طرح کارشناسی شده نیست، افزود: ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند با قدمتی ۱۸ ساله و دارای حدود بیش از ۲هزار دانشجو با وجود ظرفیت های مختلف در بخش صنعت و معدن استان اصلا قابل تحمل نیست. وی در ادامه بیان کرد: ابلاغ این طرح باعث ایجاد جوی ملتهب در استان خراسان جنوبی شد که این موضوع را به وزیر علوم اطلاع دادیم و درخواست کردیم که یک گروهی را جهت بیان شاخصه های این طرح اعزام کنند. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در پایان عنوان داشت: روسای دانشگاه صنعتی و دولتی بیرجند طی یک جلسه ای به صورت کارشناسی بررسی محاسن و معایب اجرای این طرح بپردازند و اگر کمبودهایی در دانشگاه صنعتی بیرجند وجود دارد را با کمک همدیگر برطرف کنند.


سند جامع پیشگیری از معلولیت در خراسان جنوبی تدوین می‌شود

جم- استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوب شد سند جامع پیشگیری از معلولیت در استان تدوین شود تا براساس این سند و با مداخله دستگاه‌های مرتبط، آمار معلولیت استان را کاهش دهیم. ملانوری اضافه کرد: آمار معلولیت در خراسان جنوبی بالاست و در برخی موضوعات، رتبه‌های برتر و اول کشوری را داریم. وی افزود: بخشی از این معلولیت‌ها ناشی از اطلاعات ناکافی مردم در زمینه ازدواج و فرزندآوری است و بخشی نیز به حوادث و اتفاقات منجر به معلولیت مرتبط می‌شود.

تکریم ارباب رجوع در افزایش مشارکت انتخاباتی موثر است

دادرس مقدم- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان این‌که شهید سلیمانی می‌گفت من باید وسط میدان باشم افزود: از خدا بخواهیم مدیریت میدانی شهید حاج قاسم سلیمانی را به ما توفیق دهد و نیاز است مدیران برای حل مشکلات مردم در میدان حضور داشته باشند. خسروی با بیان این‌که در میدان بودن به نفع استان خواهد بود افزود: تکریم و پاسخ‌گویی به موقع ارباب‌رجوع باعث افزایش اعتماد مردم به نظام و افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد بود.

اداره کل عشایر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد

یعقوبی- عصمتی پور مدیر کل امور عشایر استان گفت: در راستای ارزیابی عملکرد مدیران استانی، سازمان امور عشایر کشور، عملکرد سه ماه آخر سال ۹۹ ادارات کل امور عشایر تمامی استا‌ن ها را مورد بررسی، و نتایج را اعلام نمود. وی افزود: بر اساس ارزیابی انجام شده، خراسان جنوبی بعد از استان فارس موفق به کسب رتبه دوم در کشور شد. عصمتی پور اضافه کرد: امسال پشم دام عشایر استان به صورت توافقی خریداری می‌شود تا از این طریق دست واسطه‌ها کوتاه و درآمد بیشتری نصیب عشایر شود.

رهاسازی ۴۰ خودرو از سیلاب در راه‌های استان

غلامی- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به جاری شدن سیلاب در این استان ۴۰ خودرو که در محورهای مواصلاتی وارد آب شده بودند، توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر رهاسازی شدند. سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: با آماده‌باش ۱۳۲ تیم امدادی و عملیاتی در استان تاکنون به ۲۳۶ نفر افراد گرفتار در سیلاب امدادرسانی شده است.


جریمه ۱۳۶ میلیون تومانی برای قاچاق کود شیمیایی در فردوس

امتحانی- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی گفت: قاچاقچی کود شیمیایی یارانه‌ای در شهرستان فردوس به پرداخت بیش از ۱۳۶ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. اشرفی عنوان کرد: ماموران پلیس آگاهی روستای دوست‌آباد شهرستان فردوس حین کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیونت تعداد ۵۰ کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود شیمیایی قاچاق از نوع اوره را کشف کردند وی افزود: با شروع تحقیقات شعبه و گرفتن استعلامات از جهاد کشاورزی مشخص شد که کودهای مکشوفه از نوع یارانه‌ای بوده و خارج از ضوابط تعیینی دولت خرید و فروش انجام گرفته است.

بهره برداری از ۳ واحد فرآوری طلا تا پایان سال

اعتمادیان-رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی از بهره برداری از ۳ واحد فرآوری طلا تا پایان سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد. جرجانی در جلسه شورای معادن استان با اشاره به این که شهرستان‌های خوسف و نهبندان دارای ذخایر معدنی طلای بسیار خوبی است گفت: این معادن در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری است و در تلاشیم با گرفتن زمین در شهرک صنعتی برای بخش خصوصی، فرآوری طلا را در استان راه اندازی کنیم. وی افزود: سه واحد معدنی در حوزه طلای استان پیشرفت خوبی داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت