اخبار سیاسی

واعظی: مذاکرات برجام پیشرفت‌های مناسبی داشته است

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:مذاکرات وین برای احیای ‎برجام پیشرفت‌های مناسبی داشته است. تلاش تیم مذاکره‌کننده با نگاه معطوف به منافع ملی تا حصول نتیجه و احقاق حقوق ملت بزرگ ایران ادامه خواهد داشت.

عضو جامعه روحانیت: رئیسی پیروز انتخابات می شود

عضو جامعه روحانیت با بیان اینکه رئیسی در خط رهبری حرکت می کند و رئیس‌جمهور آینده ایران است ، گفت: آقای رئیسی اعلام کرد مستقل است. او همان طور که در قوه قضائیه کار کرد و آثار بسیار ارزنده ای از خود به جای گذاشت، در ریاست جمهوری هم همین طور عمل خواهد کرد.

جواد امام: فکر نمی‌کنم انتخابات ۸۴ تکرار شود

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر سرجمع کاندیداهای اصلاح‌طلب متفق باشند، فکر می‌کنم دیگر انتخابات سال‌ ۸۴ تکرار نشود و ما شاهد انسجام خوبی در معرفی کاندیدای واحد باشیم. امام افزود: وقتی خودمان نامزد داریم، چرا باید به لاریجانی فکر کنیم؟ البته اگر قرار باشد اصلاح‌طلبی در میدان انتخابات وجود نداشته باشد، در آن صورت تصمیمات متفاوتی خواهیم گرفت.

عباسی: بغض جهانگیری هم عجیب بود هم خنده‌دار

عباسی وزیر اسبق ورزش و جوانان گفت: بغض جهانگیری هم عجیب بود هم خنده‌دار. عجیب بود به دلیل اینکه این مجموعه تقریبا در تمام سال‌های بعد انقلاب بیشترین مسئولیت‌ها را داشتند. یعنی اگر هر اتفاقی بیفتد و ما بغض کنیم باید از خودمان بگوییم، مخصوصا الان کسی که ۸ سال در جایگاه بالای نظام تصمیم‌سازی قرار گرفته، همه اختیارات هم در اختیارش است چرا باید این طور برخورد کند.

شاید برخی آرزو کنند هر چندماه یکبار انتخابات‬ داشته باشیم

نیکزاد نائب رئیس مجلس گفت: انتخابات‬ حسن‌های زیادی دارد. مثلا برخی‌ها که حتی با خود قهر بودند مردمی می‌شوند و بین آنها می‌آیند یا برخی‌ها که کوچکترین نقدها را بر نمی‌تافتند انتقاد پذیر شده و پاسخگویی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند. با دیدن این‌ها شاید برخی آرزو کنند که هر چندماه یکبار انتخابات‬ داشته باشیم.


مصباحی‌مقدم: اصولگرایان بر کاندیداتوری رئیسی اجماع کردند


فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به این پرسش که تصور می‌کنید اصولگرایان در جریان انتخابات ۱۴۰۰ تجربه سال ۹۶ را خواهند داشت یا ۹۲؟، اظهار کرد: ظاهرا در حال تجربه سال ۹۶ هستیم چرا که همه جریانات اصلی اصولگرایان به یک کاندیدای واحد رسیده اند. مصباحی مقدم افزود: هم شورای وحدت، هم شورای ائتلاف و هم جبهه پایداری همگی اعلام کرده اند که کاندیدایشان آقای رئیسی است، از این جهت اجماع تقریبا حاصل شده و ما هیچ مناقشه ای در این اجماع نمی بینیم. وی درباره حضور دیگر کاندیداهای اصولگرا در جریان انتخابات گفت: به نظر می رسد آقای لاریجانی به احتمال قوی در رقابت انتخابات باقی بماند. مصباحی مقدم اوضاع اصولگرایان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: نمی توان نتیجه را از پیش به صورت قطعی پیش بینی کرد چون بستگی به رای مردم دارد، در انتخابات ۱۳۷۶ هم شاهد بودیم که جریانات اصولگرا روی یک فرد توافق کردند اما رای نیاورد بنابراین این احتمال را نمی شود نفی کرد.


لاریجانی: گناه کبیره نکردم که کاندید شدم


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کلاب هاوس گفت: با توجه به تجربه ام در بخش های مختلف فرهنگی، امنیتی، تقنینی و دیگر بخش ها، وظیفه ای بر دوش خود احساس کردم که وارد انتخابات شوم.البته حضور من در انتخابات گناه کبیره یا ورود به منطقه ممنوعه نبود. لاریجانی درباره تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام هم عنوان کرد: اگر کسی اینقدر توانمند است که تصویب یک معضل مهم ایران و جهان را در بیست دقیقه به سرانجام برساند؛ شایستگی بالایی دارد و به او رای بدهید. وی اضافه کرد: اگر برجام طرح خائنانه ای بود شورای نگهبان می توانست نگه دارد و به نظرم مسئله عمیق تر هست. لاریجانی افزود: اگر برجام چیز نجسی بود چرا زیرش نمی زنند و می‌گویند باید اجرا کنیم؟ برجام در آن مقطع کار درست و دقیق نظام بود. وی اضافه کرد: می‌گویند بدون FATF کشور را با تهاتر اداره کنیم؛ این یعنی پوست بره بفرستیم، واکسن بگیریم؟! وی ادامه داد: حصر قرار بود یک اقدام موقت باشد و نباید اینقدر طور می‌کشید، رئیس‌جمهور می‌تواند جلسه شورای عالی امنیت ملی را تشکیل دهد و حصر را پایان دهد. لاریجانی گفت: یکی از موضوعات مهم رئیس جمهو گفتگوی برای اقناع افراد و جریانات می باشداگر کش مکش ایجاد شود کاری پیش نمی‌رود.


علم‌الهدی: کسانی که می‌گویند مردم در انتخابات شرکت نکنند کافرند


امام جمعه مشهد با بیان این‌که کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند، گفت: ۴۲ سال مردم ما پای انقلاب ایستادگی کردند و عزتشان بر دنیا تثبیت شد و امروز این دنیای استکبار است که در برابر ما مستاصل شده است. علم‌الهدی با تاکید بر اینکه زاویه نداشتن با رهبری اصل اولی است که در انتخاب رئیس جمهور باید به آن توجه کرد، افزود: در ادوار گذشته، هر دولتی که با رهبری زاویه داشت، به مردم خسارت وارد کرد. اصل بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ما رئیس جمهور جهادگر می‌خواهیم، فردی که تمام فکرش مردم است. وی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند دولتی را انتخاب کنید که با دنیا تعامل داشته باشد. اما مردم بدانید که دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست.


محسن هاشمی: به دو دوره بودن دولت ها اعتقاد ندارم


رئیس شورای شهر تهران گفت: مشکل ناکارآمدی درکشور، یک مشکل فراجناحی و فرادستگاهی است. ما نمی توانیم بگوییم که فقط دولت ناکارآمد است بلکه کلیه دستگاه ها با چالش ناکارآمدی مواجه هستند.محسن هاشمی افزود: به دو دوره بودن دولت ها اعتقاد ندارم چرا که دولت ها برای حفظ محبوبیت خود تصمیماتی می گیرند که ممکن است به صلاح کشور نباشد. وی با بیان اینکه رئیس جمهور اختیارات زیادی دارد، اضافه کرد: نمی توانیم نقش موازی کاری و دخالت در کار قوه مجریه را انکار کنیم، اما باید به این سوال پاسخ دهیم که چگونه باید با این موازی کاری ها برخورد کرد و برای حل مشکل اقتصادی باید تنش در حوزه سیاست داخلی وخارجی را کاهش دهیم.


هرکس با اسرائیل باشد به سرنوشت آنها دچار می‌شود


فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: این اولین بار است که دریانوردی و هوانوردی رژیم صهیونیستی با اخلال مواجه شده است و این اولین بار است که همه صهیونیست ها در پناهگاه قرار دارند و این اولین بار است که آنها خود را در ساحل مدیترانه و در میان دریایی از آتش می‌بینند. سرلشگر سلامی افزود: فلسطین دیگری بوجود آمده که با موشک می جنگد و می‌تواند تمام تاسیسات صنعتی و پایگاه‌های هوایی اسرائیل را زیر آتش ببرد.وی اضافه کرد: امروز جغرافیای فلسطین فقط نوار غزه نیست و قلب همه مسلمانان عالم فلسطین است و اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها اگر عقب نشینی کنند شکست خورده و اگر ادامه دهند هم شکست خورده‌اند. آنها محکوم به شکست هستند و این نه فقط سرنوشت صهیونیست‌ها است بلکه هر که با آنها باشد به این درد گرفتار می شد


تا پایان خرداد ۱۲ میلیون دوز واکسن به دستمان می‌رسد


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ۱۲ میلیون دوز واکسن تا پایان خرداد به دستمان می‌رسد و احتمالا از شنبه هفته آینده واکسیناسیون بالای ۷۰ سال را آغاز می‌کنیم و امیدواریم تا پایان خرداد افراد بالای ۶۰ سال را واکسن بزنیم. رئیسی گفت: می‌توانیم برای کسانی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند گواهینامه واکسیناسیون کرونا برای سفر خارجی صادر کنیم.وی ادامه داد: با دو کشور دیگر برای خرید واکسن قرارداد بسته‌ایم و حجم اعظم واکسن‌ها از این دو کشور خواهد بود. ما با ترکیب واکسن وارداتی و داخلی می‌توانیم جمعیت ۱۸ تا ۴۰ سال را واکسینه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت