اخبار سیاسی

محمد مهاجری: حداکثر رای رئیسی ۱۰ میلیون است

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بر خلاف لاریجانی که با افزایش مشارکت، آراء او رو به افزایش خواهد بود، حداکثر رای رئیسی ۱۰ میلیون است. مهاجری افزود: در حال حاضر بر اساس نظرسنجی‌ها، مشارکت حدود ۴۰ درصد است که این رقم تا حدودی ممکن است اغراق آمیز نیز باشد؛ اگر مشارکت ۴۰ درصدی مردم را بپذیریم که در آن آقای رئیسی ۲۳ درصد رای دارد، در نتیجه آرای او به زحمت به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

نامزدهای انتخاباتی به جای سیاه‌نمایی، برنامه‌های خود را ارائه کنند

رییس دفتر رییس جمهوری از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواست تا با پرهیز از تهمت‌زدن و سیاه‌نمایی، برنامه‌ها و توانایی‌های خود را به مردم و افکار عمومی ارائه کنند. واعظی افزود: همه سلایق که نظام و قانون اساسی را قبول دارند و به قوانین کشور احترام می‌گذارند بهتر است در انتخابات نماینده داشته باشند

هر کسی نامزد اصلاح طلبان باشد انتخابات را باخته است

فعال اصولگرا گفت: هر کسی نامزد اصلاح طلبان باشد میدان انتهابات ۱۴۰۰ را باخته چون مردم به هیچ وجه به اصلاح طلبان اعتماد نمی کنند و اقبالی هم نشان نمی دهند. نقوی حسینی افزود: اصلاح طلبان ممکن است به دنبال نامزد اجاره ای بوده و با علی لاریجانی هم گفت‌وگو کرده باشند، اما لاریجانی هم باهوش است و به شرایط اصلاح طلبان واقف است و بعید می‌دانم با پرچم اصلاح طلبان به صحنه بیاید.

فریدون عباسی: مردم دنبال قطب سوم و چهره جدید هستند

فریدون عباسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم در شرایط فعلی دنبال قطب سوم هستند چون از آن دو جناح، خسته شدند و دنبال چهره جدید هستند و قطب سوم ممکن است آنها را ترغیب کند که بیایند و در انتخابات شرکت کنند، یعنی مردم ببینند یک کسی آمده که پسر فرد خاصی نیست که آنها او را بشناسند، در باند و حزب کسی نیست و ممکن است همین برای مردم مؤثر باشد تا مقداری آن آلام فقر و اقتصاد را فراموش کنند

کسی که امروز به مردم وعده بهشت می‌دهد، خلاف می‌گوید

لاریجانی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، در توییتی نوشت: کسی که امروز به مردم وعده بهشت می‌دهد، خلاف می‌گوید؛ اول باید آتش جهنم را خاموش کرد. حل مشکلات پیچیده کشور سوپرمن نمی‌خواهد، مدیر می‌خواهد.

رسانه جبهه پایداری: لاریجانی منفورترین رجل سیاسی کشور است

رجا نیوز نوشت:حضور لاریجانی در انتخابات موضوع قابل توجه‌ای است زیرا یکی از آشناترین نام‌های برای بدنه مردم نام لاریجانی است. همچنین به گواه آمار وی از منفورترین رجال سیاسی کشور است و اتفاقا سوپر من بازی‌های اینگونه که به برکت تیم رسانه‌ای دولت حاصل شده، نهایتا لطفی برای او نخواهد داشت.

مجلس برای یکدست شدن کشور لحظه‌شماری می‌کنند

نماینده پیشین مجلس گفت: برخی در این مدت یکسالی که در مجلس روی کار آمده‌اند برای چنین روزی لحظه شماری می‌کردند تا شخصی را از جریان خودشان به عنوان رئیس قوه مجریه بالا بیاورند. جلال میرزایی افزود: نمایندگان مجلس لحظه‌شماری می‌کنند تا با به دست گرفتن قوه مجریه، کشور را یکدست کنند.

مهمانپرست: سبد رای من همه مردمی هستند که خسته شده‌اند

مهمانپرست کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: سبد رای آن همه مردمی هستند که خسته شده‌اند از این جناح بازیها و معتقدند که جریانات تکراری و آدم های تکراری آن تحول بزرگ را دروضعیت اقتصاد و معیشت مردم نمی توانند راه حلی ایجاد کنند.

زهرا شجاعی: شورای نگهبان دلیلی برای رد صلاحیت من ندارد

شجاعی کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که در صورت رد صلاحیت واکنش شما چه خواهد بود، گفت: قطعا در برابر رد صلاحیت توضیح می‌خواهیم و شورای نگهبان باید بگوید با استناد به کدام بند این رد صلاحیت را انجام داده است.

به دور دوم رفتن انتخابات منوط به تکرار اصلاح‌طلبان است

ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: دو دوره شدن انتخابات در صورتی رخ خواهد داد که جریان اصلاح‌طلب پشت سر آقای لاریجانی قرار گیرد و بخواهد استراتژی تکرار و حفظ وضع موجود را از طریق وی دنبال کند.


روحانی: می خواهیم تحریم‌ها را برداریم اما برخی گریه و زاری می کنند


رئیس‌جمهور با بیان اینکه می خواهیم تحریم‌ها را برداریم اما برخی گریه و زاری می کنند گفت: واقعا عجیب است که وقتی می خواهیم تحریم را برداریم یک عده مرثیه می خوانند و ناراحت می شوند. مرثیه خوانی برای زندگی مردم با روضه خوانی برای تحریم قابل جمع نیست. نمی شود بگویند هم به فکر مردمیم ولی وقتی قرار است تحریم را برداریم ناراحت شوند. روحانی افزود: چرا از مذاکرات وین ناراحتید؟ هی می گویند چرا مذاکره می کنید در حالی که این دولت وارد هیچ مذاکره ای نشد جز اینکه در آن پیروز شود. در صورتی که پیش از این، چنین نبود و در آن زمان بعضی ها به مذاکره نرفتند مگر اینکه با یک قطعنامه علیه ایران برگردند. وی اضافه کرد: در روزهای آینده شورای نگهبان کاندیداهای نهایی را اعلام خواهد کرد که این اعلام می تواند تشویق کننده جامعه به حضور در انتخابات و یا خدای نکرده کندکننده حرکت باشد و امیدواریم این قدم به خوبی و در چارچوب قانون اساسی و منافع نظام برداشته شود.


در انتخابات ریاست جمهوری با رئیسی در یک جبهه هستیم


داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی که خودش را برای کاری مناسب ندیده اصلا نباید کاندیدا شود، کسی می‌تواند کاندیدا شود که برای انجام کار خود را اصلح بداند. اینکه عده‌ای اصرار دارند ترکیب‌بندی کنند غلط است، اما در انتخابات جبهه بندی شکل می‌گیرد و من این را تایید می‌کنم که بنده و آقای رئیسی در یک جبهه هستیم. قاضی زاده هاشمی در خصوص اینکه لاریجانی را کاندیدای اصولگرا می‌داند یا خیر؟، ابراز داشت: آقای لاریجانی خودشان باید جبهه و گفتمان خودشان را مشخص کنند، جبهه هم یعنی گفتمان و طرفداران. بنده نباید در این رابطه نظر بدهم، شعار‌های ایشان نشان می‌دهد که اصولگرایان از ایشان حمایت خواهند کرد یا اصلاح‌طلبان. خب اندکی باید صبر کنیم تا پاسخ این سوال‌ها مشخص شود. وی در رابطه با موضع خود نسبت به مساله مذاکرات و ادامه آن، بیان داشت: ما با مذاکرات موافقیم، نظام با مذاکرات موافق است. نمونه موفق مذاکرات هم داشتیم مانند ۱۹۸۱ در بحث گروگان‌ها با آمریکا مذاکره کردیم. قطعنامه ۵۹۸ با یک اغماض جزو نمونه‌های موفق است. ما معتقدیم برجام باید احیا شود، منتهی برجامی که آن ۲۷ بند و قید را دارد، ۲۷ بندی که مجلس و شورای عالی امنیت ملی تصویب کرده و رهبری ابلاغ کرده است.


شورای نگهبان انتخابات را به اصولگرا‌ها محدود کند، مردم پای صندوق‌ نمی‌آیند


یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: در گذشته بخش قابل‌توجهی می‌گفتند برای حضور در انتخابات تصمیم نگرفته‌اند، اما در حال حاضر وضعیت متفاوت شده است و به صراحت می‌گویند رای نمی‌دهیم.میرلوحی ادامه داد: تفاوت امروز با گذشته در این است که رای نمی‌دهیم بسیار علنی و گسترده شده است و طیف بندی متنوع پیدا کرده است. وی اضافه کرد: در این شرایط مگر این‌که شورای نگهبان کاری انجام دهد و تنوعی را برای حضور کاندیدا مشاهده کنیم تا هر کدام همت کنند به صحنه بیایند، اما اگر رویه‌ای که در سال ۹۸ شکل گرفت و رقابت داخل جناح اصولگرایی محدود شد، ادامه پیدا کند؛ به نظر من آوردن مردم در پای صندوق‌های رأی کار سختی خواهد بود.


ضرغامی: برای مبارزه با مافیا و هزار فامیل آماده‌ام


کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: خود را برای برخورد با مافیا و کسانی که منافع‌شان در ادامه یافتن وضع موجود است و باندهای الیگارشی و هزار فامیل که حتی فساد را نیز بین خود تقسیم کرده‌اند، آماده کرده‌ام. ضرغامی اظهار داشت: بنده با احترام به تمامی نامزدها و افرادی که در انتخابات ۱۴۰۰ حضور دارند، تأکید می‌کنم که هیچ خط قرمزی در انتخابات جز منافع کشور و مردم ندارم. وی با بیان اینکه استفاده از جوانان باید تبدیل به یک فرهنگ و الگو در کشور شود گفت: نیروهای اصلی بنده در اداره کشور همین جوانان هستند که هم مسئولیت‌پذیرند و هم از نظر فکری و اجرایی افراد توانمندی به شمار می‌آیند. وی اضافه کرد: سلامت جوان به دلیل عدم اتصال به جناح بندی‌هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت