اخبار سیاسی

تکذیب رد صلاحیت برخی اشخاص از سوی سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اسامی منتشر شده از احراز صلاحیت یا رد داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها حقیقت ندارد. کدخدایی افزود: از مردم و رسانه تقاضا داریم به اخبار غیر موثق و کذب استناد نکنند و قوه قضاییه با این افراد برخورد کند.

باهنر: احمدی‌نژاد فریاد می‌زند من را دستگیر کنید

فعال اصولگرا گفت: من احساس می‌کنم احمدی‌نژاد الان به موقعیتی رسیده است که دارد فریاد می‌زند که بیایید من را بگیرید و دستگیری آقای احمدی‌نژاد بهترین اتفاق برای وی است. باهنر دامه داد: اما نظام بزرگوارتر و زیرک‌تر از آن است که به احمدی نژاد این فرصت را بدهد.

علم‌الهدی: کاندیدا‌ها را به خاطر انتقاد از من رد صلاحیت نکنید

ولی فقیه در خراسان رضوی در تماس تلفنی با رئیس هیئت نظارت بر انتخابات این استان گفت: نباید داوطلبی را به خاطر انتقاد از من رد صلاحیت کنید.علم‌الهدی با تاکید بر ضوابط قانونی و روند فراجناحی رسیدگی به صلاحیت کاندیدا‌های شورا‌های شهر و روستا اظهار کرد: از برخورد‌های سلیقه‌ای در مواجهه با افراد و جریان‌ها پرهیز شود و عدالت و انصاف در رسیدگی به پرونده‌های داوطلبان مدنظر قرار گیرد.

کاشفی: انقلاب نکردیم که مردم هر روز گرفتارتر شوند

عضو حزب اتحاد ملت گفت:ما انقلاب نکردیم که مردم هر روز گرفتارتر شوند، ما انقلاب کردیم تا آرامش را از هر نظر به مردم تزریق کنیم و همچنین در منطقه و نظام بین‌الملل وضعیت مناسبی داشته باشیم. کاشفی افزود: عده‌ای فقط نوک بینی خود را می‌بینند و تلاش‌شان را به کار می‌گیرند تا مثلاً رئیس‌جمهوری یا نمایندگان مجلس از جناح خودشان باشد و اصلاً برنمی‌تابند که رقیب سیاسی هم سهمی در عرصه اداره کشور داشته باشد.

قاضی زاده هاشمی : دوران چپ و راست گذشته است

یک داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به عنوان کاندیدای سیاسی جریانی گروه خاصی نیامدم. قاضی زاده افزود: دوران چپ و راست گذشته و ما نیاز به دولت‌های ملی داریم که متعلق به کل ملت ایران باشند.


ابراهیم رئیسی: توصیه‌ای به پخش صوت و تصویرم ندارم


رئیس قوه قضاییه از رسانه ملی خواست که با توجه به اعلام داوطلبی در انتخابات ریاست جمهوری، اخبار جلسات کاری که با حضور او تشکیل می شود، پخش نشود تا در استفاده داوطلبان از رسانه ملی تبعیضی روی ندهد. رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قضایی، گفت: سنت جاری در کشور در این ۴۰ ساله این بوده کسانی که در جایگاه مسئولیتی بوده و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بودند، انجام مسئولیتشان و خبررسانی نسبت به حوزه کاریشان در رسانه ملی پخش می‌شده، مثلا کسی که رییس جمهور بوده در این دوره هم کاندیدا می‌شده این طور نبود که بعد از اینکه کاندیدا شد سخن او پخش نشود؛ اما من یک سلیقه شخصی دارم و ارتباطی با قانون ندارد، زیرا از نظر قانونی اشکالی ندارد. ابراهیم رئیسی تاکید کرد: سلیقه شخصی‌ام این است که من توصیه نمی‌کنم به پخش شدن سخن من با این که ایام تبلیغاتم فرا نرسیده و اعلام نظر شورای نگهبان نشده و وضعیت عادی است و قانون هم منعی نکرده است.


کوشکی: رقبای اصلی لاریجانی و رئیسی هستند


یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اینکه انتخابات ۱۴۰۰ دو مرحله‌ای بشود یا نشود بستگی به عملیات روانی و فضای تبلیغاتی دارد، اما آنچه که روشن است، این است که نامزد‌های اصلی لایجانی و رئیسی نامزد‌های بوده و بقیه نامزد‌ها پوششی و کمکی هستند. کوشکی افزود: نامزد نهایی اصلاح‌طلبان از ماه‌ها قبل مشخص بود و همان طور که بار‌ها هم در مصاحبه‌ها گفته‌ام، علی لاریجانی است. وی افزود: آن‌ها البته از همان روشی که در سال ۹۶ موجب رای‌آوری آقای روحانی شد، استفاده خواهند کرد. یعنی تکنیک جریان اصلاح‌طلب استفاده از نامرد‌های پوششی است که در مناظرات و در مقابل تبلیغات منفی به نامزد اصلی کمک کنند. به اعتقاد من ثبت‌نام نامزدهادی متعدد و گوناگون اصلاح‌طلب که بعضا رد صلاحیتشان هم قطعی است، بخشی از پروژه حمایت از لاریجانی است. این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: وقتی که این نامزد‌ها رد صلاحیت بشوند جریان اصلاحات اعلام می‌کند که نامزد‌های ما رد صلاحیت شدند و چاره‌ای نداریم غیر از اینکه بین یک نامزد تندرو و یک نامزد معتدل که همان لاریجانی است را انتخاب کنیم. کوشکی گفت: آمدن رئیسی تکلیف همه را معلوم کرد، اما نیرو‌های اصوگرا هم به این نتیجه رسیده‌اند که باید از نامزد پوششی استفاده کنند.


اصولگرایان تندرو انتقام خود را از علی لاریجانی می‌گیرند


یک نماینده سابق مجلس گفت: طبیعتا اصولگرایان عاقل و آینده نگر باید از او حمایت کنند، اما پیش بینی می‌کنم که اصولگرایان تندرو و جریانی که از برجام شکست خوردند، به شدت در مقابل لاریجانی ایستادگی می‌کنند و انتقام خودشان را از او در انتخابات خواهند گرفت. در میان جریان اصلاحات نیز، اصلاح طلبان تندرو به دلیل اینکه لاریجانی را یک اصلاح طلب نمی‌دانند قطعا از او حمایت نخواهند کرد. جعفرزاده ایمن افزود: من معتقدم زمانی که لاریجانی در برنامه مناظره تلویزیونی شرکت کند، نظر مردم را کاملا به سمت خود برمی‌گرداند. اصلا هم اهمیتی ندارد که چه کسی در روبه روی او قرار می‌گیرد، به تنهایی می‌تواند مناظرات را ببرد و کار را یکسره کند.


تایید صلاحیت تاج‌زاده و احمدی‌نژاد به شور انتخاباتی می‌انجامد


یک نماینده سابق مجلس تاکید کرد: اگر آقایان تاجزاده و احمدی‌نژاد را تائید صلاحیت کنند، قطعا یک شور ونشاط دیگری به وجود خواهد آمد و اتفاقات در جبهه هر دو طرف به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد که البته بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد و تصمیم گیرندگان این موضوع به فکر نشاط انتخاباتی باشند. میرزایی نیکو افزود: اصلاح‌طلبان قصد داشتند سید حسن خمینی را معرفی کنند و او قرار بود در این دوره از انتخابات حاضر شود اما مجبور شدند به گونه‌ای دیگر وارد عرصه شوند. وی ادامه داد: پیش بینی من با توجه به عملکرد گذشته شورای نگهبان این است که آقایان جهانگیری، لاریجانی، رئیسی، جلیلی، رضایی، پزشکیان و شریعتمداری تائید صلاحیت می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت