یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی مخالف ملاقات با تتلو بودم

علی نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در سال 96 گفت: من به عنوان رئیس ستاد شناختم از تتلو در حد ابتدایی بود ما ضمن احترام به همه انسان ها بنا نداشتیم که این ملاقات صورت بگیرد. با شخص حاج آقا هم صحبت کرده بودم اما برخلاف میل حاج آقا، این اتفاق افتاد اما این که چه دستی این کار را کرد موضوعی است که بعدا باید گفت. چون من در آن سفر نبودم یک جور چیده بودند که مطلبی از دلش بیرون بیاید.

کنایه‌های سنگین فعال اصولگرا به اظهارات اخیر روحانی

گنجی فعال اصولگرا درباره پیام روز ارتش روحانی نوشت: نفهمیدم چرا نسبت روحانی سال 59 با ارتش، امروز متفاوت شده و نفهمیدم چرا مرتب می گوید ارتش در سیاست دخالت نمی کند. چه موضوعیتی دارد؟. اما عبارت ارتش بین ملت و حکومت یکی را انتخاب کند که همه را شوکه کرد را فهمیدم و تعجب آور نبود. باتوجه به جایگاه اجتماعی 7 درصدی خود و نارضایتی موجود این توصیه را کردند. اگر نارضایتی موجود 8 سال پیش نبوده یا کم بوده قطعا مخاطب خودش هست.

واعظی: در انتخابات کاندیدا نمی‌شوم

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره گمانه‌زنی‌هایی که از سوی برخی رسانه‌ها درباره حمایت رئیس جمهوری و دفتر وی از لاریجانی و جهانگیری تصریح کرد: تا کنون نه شخص آقای رئیس جمهور و نه دفتر ایشان به دلیل گرفتاری‌ها و مشکلات متعدد اصلاً جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند. واعظی افزود: در پاسخ به اینکه آیا قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارید؟ اظهار کرد: نه چنین خبری نیست..

رگ حیات ظریف به مذاکرات بستگی دارد

شاکری فعال اصولگرا درباره نامزدهای جریان اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم که ما هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر شویم فضای انتخاباتی واقعی تر خواهد شد و علت این امر هم این است که رگ حیات ظریف به مذاکرات بستگی دارد؛ اگر او الان در مذاکرات وین بتواند یک امتیازی به دست آورد می‌تواند از آن به عنوان یک برگ برنده در انتخابات استفاده کند.

اگر رئیسی نیاید تفرقه ایجاد می‌شود

حسینی وزیر اسبق ارشاد گفت: به احتمال بسیار اندک مثلاً یک درصد که آقای رئیسی نیاید، اگر بین نیروهای جبهه انقلاب روی یک گزینه توافق شود آن فرد پایگاه مردمی بیشتری پیدا خواهد کرد. امروز حدود 14 نفر به عنوان کاندیدا مطرح هستند البته بعید است همه تا آخر بمانند و یا توسط شورای نگهبان تایید شوند ولی حتی اگر چهار، پنج نفر هم باشند مثل سال 84 خواهد بود که تعدد کاندیدا داشتیم و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

ظریف از نگاه ائتلاف اصلاح‌طلبان یک اصلاح‌طلب است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: مشخصاً جبهه اصلاح طلبان ایران به ظریف به عنوان یک شخصیت اصلاح‌طلب نگاه می‌کند و بقیه قضایا دیگر به تصمیم ظریف برای کاندیداتوری و جمع‌بندی جبهه اصلاح‌طلبان درباره ایشان مربوط است. فرزانه ترکان افزود: کاندیدای حزبی ما در کارگزاران محسن هاشمی است اما نظر نهایی ما هم معطوف به نظر جبهه اصلاح‌طلبان ایران است.

ادعای یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد: مشایی و بقایی عفو خوردند

احمد خورشیدی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد گفت: حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی روند عفوشان در دوره ریاست ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه طی شده و دیگر به زندان برنمی‌گردند. این را هم بگویم ارتباط آقای مشایی با آقای رئیسی یک ارتباطی فراتر از دوستی عادی است.

وزیر اطلاعات به کرونا مبتلا شد

رویداد 24 نوشت: تست کرونای سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات مثبت شده است و وی در قرنطینه خانگی به سر می‌برد. وضعیت وزیر اطلاعات ایران خوب توصیف شده اما به دلیل امکان سرایت بیماری به دیگران، نزدیک به یک هفته است که در منزل است و استراحت می‌کند تا دوران قرنطینه خود را به پایان ببرد.

سال 92 یک انتخابات برده را باختیم

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: دو مدل و عملکرد را در انتخابات 92 و 96 داشتیم. در مدل سال 92 تعداد نامزد‌های اصول گرایان یا نیروی‌های ارزشی دلیل شکست آن‌ها بود و انتخابات برده را باختیم. متکی افزود: مدل 96 مدلی بود که نیرو‌های ارزشی و اصول گرا نشان دادند که می‌توانند به وحدت برسند وی ادامه داد: مطالبه برای حضور رئیسی برای انتخابات در اقشار مختلف وجود دارد، اما از اینکه گروهی نامه‌ای به رهبری زده‌اند تا ایشان حضور یابند را خبر ندارم.


رئیس قوه قضاییه: پاسخ حرکت‌‎های تروریستی دشمن مقتدرانه است


رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه پاسخ حرکت‌‎های تروریستی دشمن ایستادگی مقتدرانه است و آغاز غنی سازی 60 درصدی نمونه‌‎ای از همین اقدامات است، گفت: البته نباید به همین بسنده کرد بلکه پیگیری و ادامه مقتدرانه فعالیت‎‌های هسته‎‌ای به دشمن این پیام را خواهد داد که به هیچ وجه در این مسیر متوقف نخواهیم شد. رئیسی تصریح کرد: باشگاه سلطه دنبال آن است که با تحریم مانع از حرکت علمی و فناوری ملت ایران شود، اما راهبرد رهبر انقلاب رفع همه تحریم‎هاست و در این زمینه اجماع ملی نیز وجود دارد که پیگیری این راهبرد رهبر انقلاب باید مقتدرانه و نه بصورت فرسایشی پیگیری شود. وی افزود: قضات پیش از صدور حکم، به دنبال صلح و سازش طرفین دعوا باشند؛ شورا‌های حل اختلاف و نهاد‌های داوری بهترین سازوکار‌ها برای این کار هستند. وی ادامه داد: دشمن در حوزه اقتصادی با پروژه تحریم و در عرصه هسته‌‎ای با حرکات تروریستی، به دنبال اخلال در حرکت ملت ایران است.


ردصلاحیتم برای مجلس یازدهم خطای سهوی شورای نگهبان بود


علی مطهری گفت: رد صلاحیت برای مجلس یازدهم خطای سهوی شورای نگهبان بود، زیرا هیچ دلیل قانع کننده‌ای وجود نداشت. تا حدی هم این تصمیم حاصل برخوردی بود که ما در شورای نگهبان با آن‌ها داشتیم؛ یعنی بعد از رد صلاحیت، بنده را دعوت کردند و در جلسه‌ای که با حضور یکی از حقوقدانان شورای نگهبان که کارشناس پرونده بود برگزار شد بعد از حرف‌های کلی موارد مورد نظرشان را گفتند و سه مورد از اظهار نظرات بنده را به عنوان خلاف نظر نظام ذکر کردند که در انتها من از حرف‌های گفته شده ناراحت شدم. تعجب کرده بودم که چطور ممکن است یک عضو حقوقدان شورای نگهبان که ممکن است استاد دانشگاه هم باشد چنین نگاهی دارد. وی با بیان اینکه به طور مستقل وارد رقابت های انتخاباتی شدم، افزود: نظامی‌ها به نظر من باید یا قبل از ثبت نام استعفا بدهند و سپس ثبت نام کنند یا اگر رای آوردند استعفا بدهند و کاملا از آن نهادی که در آن مشغول فعالیت بودند خارج شوند. نباید در حالیکه نظامی هستند رئیس جمهور باشند. به طور کلی ورودشان خیلی مورد پسند من نیست. ورود نظامی‌ها به عالم سیاست باعث اختلاف بین خودشان می‌شود و به صلاح نیرو‌های نظامی نیست لذا بهتر است وارد رقابت های انخاباتی نشوند.


ترقی: ائتلافی رخ ندهد احتمال شکست اصولگرایان بالا می‌رود


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تلاش‌هایی در جهت ایجاد ائتلاف در بین اصولگرایان در حال انجام است تا دو شورای ائتلاف و وحدت با یکدیگر یکی شوند. این مذاکرات همچنان ادامه دارد، اگر این وحدت رخ ندهد، احتمال عدم موفقیت بسیار بالاست. ترقی با بیان اینکه تلاش‌هایی در جهت ایجاد ائتلاف در بین اصولگرایان در حال انجام است، ادامه داد: مذاکراتی در حال انجام است تا دو شورای ائتلاف و وحدت با یکدیگر یکی شوند. این شورا دو ظرفیت مکمل یکدیگر هستند و اگر با هم تلفیق شوند، ظرفیت بزرگی را برای انتخابات پدید خواهد آورد و احتمال پیروزی اصولگرایان را هم افزایش خواهد داد، اما اگر این وحدت رخ ندهد، احتمال عدم موفقیت بسیار بالاست.


غرضی: سال 92 جواب هاشمی را ندادم رفت دنبال روحانی


غرضی گفت: سال 92 هاشمی برای من پیغام فرستاد. می‌خواست به جای اینکه پشت روحانی بایستند، پشت من بایستد. می‌دانستم که آقای هاشمی می‌خواهد جریان گذشته را تکرار کند. من پاسخ ندادم، در نتیجه رفت دنبال روحانی. وی افزود:روحانی هیچ اعتباری در جامعه نداشت. آقای هاشمی خدا رحمتش کند و از سر تقصیراتش بگذرد، خاتمی، ناطق‌نوری و سید حسن خمینی پشت ایشان ایستادند.وی ادامه داد: بایدن هر امتیازی به ایران بدهد، در مقابلِ امتیازی است که از ما می‌گیرد.برجام چه بشود و چه نشود، در اداره کشور هیچ فرقی نمی‌کند.غرضی اضافه کرد: هاشمی در پنج مقطع با نخست‌وزیری من مخالفت کرد. قبل از رجایی من را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کردند.


ذوب شدن یخ برجام در نشست وین


شبکه خبری بلومبرگ درباره وضعیت مذاکرات وین گزارش داد: آمریکا و ایران، با «سازنده» خواندن مذاکرات از سوی واشنگتن و ابراز آمادگی تهران برای مذاکره درباره جزییات نحوه احیای توافق هسته ای سال 2015 که دولت دونالد ترامپ از آن خارج شد، به خروج از بن بست هسته ای نزدیک می شوند. بلومبرگ نوشت: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: مذاکرات وین سازنده بوده به این معنا که تلاش واقعی در آنجا در جریان است و قدرت های جهانی بر روی بازگرداندن توافق بر پایه «پایبندی در قبال پایبندی» متمرکز شده اند. بلومبرگ نوشت: اظهارات سالیوان در حالی مطرح شده که معاون وزیر خارجه ایران روز شنبه از فهم جدید در مذاکرات سخن گفت و امید تازه ای را در روند مذاکرات ایجاد کرد.


شرط وزارت بهداشت برای واردات واکسن با ارز نیمایی

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره واردات واکسن از سوی بخش خصوصی و با ارز نیمایی که چندی پیش از سوی رئیس جمهور مطرح شده بود نیز گفت: در واردات واکسن از سوی بخش خصوصی تنها چیزی که برایمان مهم است، این است که شرکت واردکننده، از طرف خارجی که کمپانی تولید کننده واکسن است، یک برگه نمایندگی داشته باشد که به تایید اتاق بازرگانی آن کشور و سفارت ما در آن کشور برسد. محمدی افزود: شرکت های بین المللی واکسن مورد تایید ما را وارد کنند و این دو شرط این اداره برای ارز نیمایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت