اخبار سیاسی

پاسخ عارف به انتقادات: کجا سکوت کرده ام؟

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس دهم در پاسخ به اینکه آقای دکتر عارف چرا نسبت به مسائل مهمی که تاکنون در کشور مطرح بوده، ساکت است، گفت: کجا سکوت کرده ام؟ کجا اتفاقی در کشور رخ داده و من سکوت کرده ام؟ به عنوان مثال، در بحث مربوط به دانشجویان ستاره دار، بازداشت هایی که گاهی در مراسم هایی نظیر ۱۶ آذر رخ داده است. یک مورد بگویید که اتفاقی افتاده و من سکوت کرده ام؟

کیهانرئیسی نقطه سیاه یا مبهمی در کارنامه خود ندارد

حسین شریعتمداری با تأکید بر اینکه البته آقای رئیسی نقطه سیاه و یا مبهمی در کارنامه خود ندارد، گفت: ایشان برند مبارزه با فساد هستند و مخالفان ایشان در افکار عمومی، مخالف مبارزه با فساد تلقی می‌شود که البته الزاما نیز اینگونه نیست. وی افزود: در جبهه انقلاب چندین نفر اعلام آمادگی کردند که افراد خوبی هستند، اما خوب بودن کافی نیست و اگر همه با هم در انتخابات ۱۴۰۰ حضور یابند، تنها رأی شکسته می‌شود.

همزمانی مذاکرات وین و خرابکاری دشمن تصادفی  نیست

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در واکنش به حادثه نطنز گفت: همزمانی مذاکرات وین و خرابکاری دشمن تصادفی نیست. امیرعبداللهیان افزود: بارها پنجه های خون آشام دشمن را در پس دستکش مخملی میز مذاکرات آزموده ایم.

مرعشی: بازی های بچگانه مجلس نتیجه رأی ندادن مردم است

مرعشی گفت: مردم در لابه‌لای این رفتارهای هیجانی و جناحی حاشیه سازان متوجه شوند که نتیجه عدم‌مشارکت جدی‌شان در انتخابات اسفند ۹۸ به تصاحب اکثریت مجلس از سوی تفکر و افرادی منجر شده است که به جای گره‌گشایی از مسائل مردم و کشور مدام بازی‌های بچگانه طراحی می‌کنند.

اگر مشارکت حداکثری اتفاق نیفتاد، یعنی همه شکست خورده ایم

کنعانی مقدم،فعال اصولگرا گفت: اگر مشارکت حداکثری اتفاق نیفتاد به معنی شکست برای ملت ایران است، یعنی همه ما شکست خورده ایم و هیچ کس پیروز نخواهد بود. رفع موانع مشارکت مردم باعث می شود مشارکت در انتخابات به حالت حداکثری  برسد.

نامزدهای اصلی انتخابات از ترس تخریب تا دقیقه نود اعلام حضور نمیکنند

عباس سلیمی‌نمین گفت:برخی متاسفانه به صورت گسترده تخریب را دنبال می‌کنند و باعث می‌شوند که افراد برای مصون ماندن از تخریب سعی کنند که نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری را در آخرین فرصت‌ها اعلام کنند.وی افزود:حرف البته از تخریب است و نه نقد درست و اصولی.بنابریان طبیعی است که حتی شخصیت‌های برجسته سیاسی نیز برای مصون نگه داشتن خود از تخریب تلاش کنند.این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه شایسته نیست جریان‌های سیاسی به جای نقد عالمانه در مقام تخریب باشند، گفت:این رویکرد نه تنها کمکی به شناخت مردم از انتخابات نمی‌کند، بلکه صرفا موجب می‌شود که مردم یک سری مطالب مخدوش و غیر دقیق دریافت کنند.در همین راستا است که ممکن است بعدا به نتیجه برسند اظهارات یک نامزد انتخاباتی صحیح نبوده و این تبلیغات تعیین‌کننده بوده که جهت دهی کرده است. به طور مثال رئیس جمهور تهمت هایی در سال ۹۶ به رئیسی زد.

صالحی: حادثه نطنز قطعا خرابکاری بود

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز پیدا شده است، گفت:سیستم برق اضطراری سایت راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.صالحی با تاکید بر اینکه این گونه کار‌های ایذایی به هیچ عنوان ما را متوقف نخواهد کرد، گفت:اهل شعار و گزافه گویی نبودم و نیستم سیستم برق اضطراری راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.وی افزود:غنی سازی در نطنز متوقف نشده و با قوت جلو می‌رود البته برخی ماشین‌هایی که از مدار خارج شده اند باید بازنگری شود.هر اتفاقی که افتاد جبران آن چندین درصد بالاتر بوده است.معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد:راه مقابله ما راه شرافتمندانه علمی و تلاش و کوشش است، اما راه آنان زبونانه و خبیثانه است اقدام ما تنها جبران گذشته نیست، بلکه جبران گذشته بعلاوه اقدامات دیگر است.وی اضافه کرد:آن‌ها در گزارش‌های خود گفته اند که فعالیت‌های هسته‌ای ما را در نطنز ۹ماه عقب انداخته‌اند.بخش قابل توجهی از خرابکاری‌های دشمن جبران خواهد شد و این کاروان از حرکت بازنخواهد ایستاد.صالحی بهترین نوع بازدارندگی را حفظ نشاط و روحیه عنوان  و گفت: به دشمن نشان می دهیم ملت ایران تسلیم ناپذیر است.

داوری: احمدی نژاد خودش را ولیّ خدا و یلتسین ایران میداند

مشاور سابق احمدی نژاد گفت:احمدی‌نژاد چهره‌ای است با سیاست‌ورزی به شدت معوج و پرخطا، که صحنه سیاست ایران را به جهت رویکردهای افراطی‌اش در بعضی محورها، از حالت تعادل خارج می‌کند.وی خودش را در جایگاه ولیّ خدا یا حداقل در جایگاه نایب خاص می‌بیند.ایشان الان خبر از ظهور صغری می‌دهد.تا حالا چنین حرفی را به این صراحت نگفته بود.داوری افزود:احمدی‌نژاد طرحی در ذهنش است که بر اساس این طرح جمهوری اسلامی به زودی فرومی‌پاشد و مانند شوروی سابق که غرب از یلتسین استفاده کرد، الان هم جهان غرب از ایشان استفاده می‌کند و یک یلتسین ایرانی در دوران پس از جمهوری اسلامی متولد می‌شود! این تحلیل آقای احمدی‌نژاد است.‌‌‌‌‌‌‌

علی مطهری: به صلاح نیست سیدحسن خمینی کاندیدا شود

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت:به نظرم صلاح نیست سید حسن خمینی وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شود.مطهری افزود:من همچون شهید مطهری که بر آن تاکید داشت معتقدم روحانیون نباید وارد این عرصه شوند مگر در شرایط ضروری، بنابراین اکنون باید خودشان تشخیص دهند که شرایط ضرور است یا خیر.وی اضافه کرد:در چند سال گذشته اتفاقی رخ داد که شرکت و عدم شرکت آن‌ها در انتخابات چندان تفاوتی ندارد که باید این فضا را تغییر دهیم و مردم در انتخابات شرکت کنند.مشکلاتی وجود داشت که باید حل شود؛ باید تلاش کنیم تا میزان مشارکت مردم بیشتر شود. مطهری گفت: مسئله مهم امروز میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است.

واکنش ظریف به حادثه  نطنز؛ از صهیونیستها انتقام می گیریم گرفت

زیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت توجه نخبگان و مردم برای نیفتادن در دام مکارانه طراحی شده رژیم صهیونیستی، گفت:صهیونیست‌ها می‌خواهند انتقام توفیقات در مسیر لغو تحریم‌های ظالمانه را از مردم ایران بگیرند ولی ما اجازه نخواهیم داد و انتقام این اقدامات را از خود صهیونیست‌ها خواهیم گرفت. وزیر امور خارجه اضافه کرد: نطنز قوی‌تر از گذشته با استفاده از ماشین‌های پیشرفته تر ساخته خواهد شد و اگر فکر می‌کنند دست ما در مذاکره ضعیف شده است، اتفاقا این عمل زبونانه موضع ما را در مذاکرات قوی‌تر خواهد کرد و طرف‌های مذاکره باید بدانند الان نطنز می‌تواند مملو از سانتریفیوژهای پیشرفته با چند برابر توان غنی‌سازی باشد. ظریف   افزود: نخبگان و  مردم برای نیفتادن در دام مکارانه طراحی شده رژیم صهیونیستی توجه بیشتری کنند. 

وزیر علیه رئیس جمهور، نمکی تهدید به استعفا کرد 

وزیر بهداشت تلویحا به سخنان رئیس جمهور که گفته بود صدای ستاد کرونا باید واحد باشد و همه اعضا باید از تصمیمات ستاد حمایت کنند واکنش نشان داد و بیان کرد:اگر انتظار تک صدایی در جهت حرف غیر کارشناسی دارید بدانید این اتفاق نخواهد افتاد.نمکی با بیان اینکه وزیر بهداشت همه مردم کشور هستم، گفت:وقتی گفتم مرز ترکیه را ببندید برای اینکه می دانم آنجا ویروس غیر انگلیسی هم وجود دارد.به خدا قسم این صندلی که الان روی آن نشستم اگر خدمت به مردم نباشد از آب بینی بزی که امیرالمومنین(ع) می گفتند کمتر  است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت