اخبار سیاسی

صالحی: بن بست برجام در حال شکسته شدن است

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه بن بست برجام درحال شکسته شدن است ،‌گفت:اینکه موضوع گفت و گوها درباره برجام وارد مرحله فنی شده و از کشمکش های اولیه گذشته، به معنای شکسته شدن بن بست های اولیه و موضوعی «نوید بخش» است.وی ادامه داد:قرار است در هفته آینده در وین در حد فنی بحث شود.مسائل فنی بحث محوری برجام در بستر مسائل حقوقی و سیاسی است.صالحی افزود:مذاکرات با طرف آمریکایی نیست، مذاکرات در چارچوب ۱+۵است؛ آژانس در مذاکرات حضور ندارد، آژانس مجری بحث پادمان است.رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آنقدر برجام را کوباندند که از حیز اعتبار در ایران افتاد، بیان کرد:آخر چرا؟ دستاورد بزرگ و با ارزشی بود.چرا تیر را به پای خودمان شلیک می کنیم؟ چرا همصدا با اسرائیل برجام را می کوبید؟ وی ادامه داد:رو به جلو داریم حرکت می کنیم؛ الان دارند متوجه می شوند که حفظ این بن بست هیچ عایده ای برای هیچکس ندارد. 

میرسلیم: رئیس جمهور آینده خواب و خوراک نخواهد داشت 

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه کسانی که در فکر ریاست طلبی و وزارت خواهی هستند وارد میدان انتخابات نشوند، گفت:انقلاب در شرایط امروز در همه سطوح جانباز نیاز دارد .میرسلیم افزود:اصلا کسانی که در فکر ارضای شهوت ریاست طلبی و وزارت خواهی هستند وارد این میدان نشوند، زیرا چیزی نصیبشان نخواهد شد.انقلاب ما در شرایط امروز در همه سطوح جانباز نیاز دارد.وی ادامه داد:دولت آینده خواب و خوراک نخواهد داشت، وقت سرخاراندن هم نخواهد یافت، در شرایط انقباضی، خروج از رکود و رونق دادن به اشتغال مولد و رفع موانع کسب و کار و پاسخگویی به توقعات و مطالبات رو به افزایش و برحقّ مردمی و بریدن دست مفسدان و ریشه کنی فرآیندهای فسادزا، از پس هر کسی بر نمی آید؛ هزار نکته غیر از حُسن می باید میرسلیم به نقش مردم و همکاری آنها با دولت اشاره کرد و گفت:همراهی مردم با دولت و فرصت دادن به دولت برای اقدام به ترتیب اولویت و اعتماد کردن به اقدامات ضربتی و اضطراری ، که ممکن است چند ماه دیگر صبر و تحمل نیاز داشته باشد تا تمام آثار مثبت و امید بخش خود را ظاهر کند.وی ادامه داد:عدم توجه به لزوم مراعات اولویتها و به ضرورت اقدامات سنجیده باعث اتلاف بیت المال و در نهایت نارضایتی بیشتر خواهد شد.

آخوندی: اگر ما نبودیم، ایران را قحطی گرفته بود

وزیر اسبق راه و شهرسازی گفت:من ناراحتی از دولت آقای روحانی را می‌فهمم.ولی، آن طرف هم حواسمان باشد ما ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل بودیم. سایه جنگ روی سر این مملکت بود. یعنی ما سال ۹۲ را یادمان نرود. اگر روند سال ۹۲ادامه پیدا کرده بود، الان قحطی تمام ایران را گرفته بود.ما دچار انواع منازعات فراوان بودیم یعنی وضعمان به مراتب بدتر از این بود.آخوندی با بیان اینکه اگر روحانی نمی‌توانست به تعهد اجتماعی‌اش عمل کند، باید درخواست انتخابات زودرس می‌کرد افزود:سال ۹۲با سال ۹۶خیلی فرق می‌کرد.در سال ۹۶دولت در زمین رقیب بازی کرد و این بزرگ‌ترین خطای استراتژیک دولت روحانی بود.من تا دیدم این اتفاق افتاد از دولت بیرون آمدم.

سعید محمد به دلیل تخلف، از فرماندهی قرارگاه خاتم منفک شد

سردار جوانی، معاون سیاسی گفت:سپاه نه از سعید محمد و نه از هیچ کاندیدای دیگری در انتخابات حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد.اساساً ورود سپاه و بسیج به انتخابات به‌طور مصداقی و حمایت از افراد و گروه‌ها و فهرست‌ها دارای منع قانونی و شرعی است.این فضایی که در شبکه های اجتماعی داخلی و رسانه‌های خارجی و به ویژه در شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب شکل گرفته و بعضاً سعید محمد را کاندیدای مورد حمایت سپاه معرفی می‌کنند، از یک طرف ساخته و پرداخته کسانی است که می‌خواهند چهره سپاه را مخدوش کنند.وی افزود:منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل تلخفات  و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.

گشایشهای اقتصادی پیش روی ماست

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: گشایش‌های اقتصادی را در پیش داریم چرا که دیپلماسی قوی داریم و دنیا می‌داند که با ملتی شریف رو به رو است؛ افتخار نیست در دوره مدیریت ما ملت در صف مرغ ایستادند.

قالیباف: میگویند چرا مجلس تصمیمات مهم را بگیرد؟

قالیباف رئیس مجلس گفت: زمانی می‌گفتند مجلس کاره‌ای نیست و نمی‌تواند تغییری ایجاد کند. با فعالیت مجلس یازدهم، هم صنعت هسته‌ای مجدد به راه افتاد و مقدمات رفع تحریم‌های آمریکا فراهم شد و هم ظرفیت بحران‌سازی لایحه بودجه در حد توان دولت مهار شد. حالا می‌گویند چرا مجلس تصمیمات مهم را بگیرد؟

مردم کسانی را که امروز حرفهای پوپولیستی میزنند، قبلا پس زدهاند

واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: برخی از افراد که امروز حرف‌های پوپولیستی و انتخاباتی می‌زنند، طی ۴، ۸ و ۱۲ سال قبل کاندید بوده‌اند و همین حرف‌ها را هم زده‌اند، اما مردم پس‌شان زده‌اند؛ چرا که به این حرف‌های بی‌پایه و اساس توجه نمی‌کنند و به آن اهمیتی نمی دهند.  

دعوای اصلاحطلبان و اصولگرایان بر سر پست و مقام است

عبد خدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: مردم با طیف چپ و راست کاری ندارند. جناح‌ها هم نتوانستند جذب حداکثری داشته باشند و دعوای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نه خدمت به مردم بلکه بر سر پست و مقام است.

کار انتخاباتی سعید محمد به پایان رسید

پور مختار فعال سیاسی اصولگرا گفت: مصاحبه آقای سردار جوانی به موضوع کاندیداتوری آقای سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری خاتمه داد و فکر کنم خود آقای سعید محمد هم به این شکل دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نشود چون ذهنیت ها نسبت به او منفی شد.

جوادی حصار: لاریجانی گزینه روز مبادای اصلاحات است

جوادی حصار فعال اصلاح طلب در باره حمایت این جریان از لاریجانی در انتخابات گفت: این هم می‌تواند یک گزینه برای روز مبادا باشد که باز هم من بعید می‌دانم که این اتفاق بیفتد و اگر این اتفاق رخ دهد همان مسیری که در دوره روحانی طی شد باز هم تکرار خواهد شد.

افشاگری مشاور قالیباف از تحولات سریع مذاکراتی

مشاور رئیس مجلس در امور راهبردی با انتشار توئیت هایی نکاتی را پیرامون تحولات سریع مذاکراتی مطرح کرد.محمدی افزود:در همه تحولات مذاکراتی سریع ولی کم مایه ای که در حال رخ دادن است کسی به برداشتن واقعی تحریم نمی اندیشد.دولت روحانی در پی احیای برجام قبل از انتخابات ولو به قیمت بقای تحریم ها و آغاز مذاکره به هر قیمت است تا صحنه را برای یک کاندیدای خاص که قرار است ‘تمدید روحانی’ باشد، بیاراید.وی اضافه کرد:آمریکا به حل مشکل بازگشت به برجام ضمن حفظ تحریم ها با استفاده از نیاز انتخاباتی غربگرایان ایرانی می اندیشد و اروپایی ها هم در فکر توسعه زمانی و موضوعی برجامند.اما طنز قضیه این است که چون هیچ یک عزم ‘حل واقعی مشکلات اقتصادی’ ندارند، آخر کار صحنه به گونه دیگری آراسته خواهد شد!

حریرچی: قطعا وارد پیک چهارم کرونا شدهایم 

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه قطعا وارد پیک چهارم کرونا شده‌ایم، گفت:در چند هفته آینده ویروس کرونا از نظر سرپایی، بستری و مرگ و میر مبتلایان صعودی خواهد بود.حریرچی تصریح کرد:در حال حاضر پیش بینی می‌شود که باتوجه به افزایش روند سرپایی و بستری بیماران کرونایی تا ۳الی ۴هفته آینده روند صعودی را به خصوص برای مرگ ومیر افراد داشته باشیم.ممعاون کل وزیر بهداشت ادامه داد:رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تنها راه حل جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست و باید به عنوان یک وظیفه عمومی آن را رعایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت