اخبار سیاسی

رهبر انقلاب: آمریکا باید تمام تحریم ها را لغو کند

رهبر انقلاب با بیان اینکه در قضیه برجام عجله کردیم، فرمودند:سیاست کشور در باب تعامل با طرف های برجامی، صریحا اعلام شده و از این سیاست تخطی نخواهیم کرد. آمریکایی ها باید تمام تحریم ها را لغو کنند . ما راستی آزمایی می‌کنیم. اگر به معنای واقعی کلمه لغو شود، بدون هیچ مشکلی به تعهداتمان باز می گردیم.. حضرت آیت ا…خامنه ای با بیان اینکه می گویند رئیس جمهور قدرت اجرایی ندارد صحیح نیست ادامه دادند: نامزدهای انتخاباتی ببنید آیا توانایی مدیریت مجموعه اجرایی کشور را دارید یا خیر، سپس وارد رقابت انتخاباتی شوید، مشکلات را بشناسند و برای آن راه حل داشته باشید.ایشان فرمودند:فضای مجازی هم در یک جاهایی ول است.همه کشورهای دنیا فضای مجازیشان را مدیریت می کنند ولی ما افتخار می کنیم که آن را ول کردیم.رهبر انقلاب با اشاره به شاخص های رئیس جمهور عنوان کردند:رئیس جمهوری انقلابی انتخاب کنید؛ با عملکرد اتوکشیده و این‌ها نمی‌توان کار کرد.

عطریانفر: رهبری نظر مثبت به خاتمی دارند

عضو حزب کارگزاران گفت: پرچمداری جریان اصلاحات، کار سنگینی است و خاتمی نباید آن را به زمین بگذارد و به حال خود رها کند و یا به دیگری واگذارد.عطریانفر افزود:متکی بر اطلاعاتم می گویم شخصیت بزرگوار رهبری، حضرت آقای خامنه ای نسبت به سید محمد خاتمی به صفت ذاتی، نظری مثبت دارند.وی ادامه داد:آقای خاتمی در این جایگاه و فخامت سیاسی ، جایگاهی رفیع دارد ولی باید کدورت ها را مرتفع کند.نامه ای که از قلم و زبان ایشان نوشته و منتقل شده است حتما از موضع خیرخواهی و مصلحت اندیشی برای کشور، نظام و دکترین ولایت فقیه است.برخی باورشان این است که سید محمد خاتمی از این نظریه اعراض کرده در صورتی که به هیچ وجه اینگونه نیست. عضو حزب کارگزاران ادامه داد:محمد خاتمی هنوز به نظریه و فلسفه سیاسی امام روح ا…خمینی پایبند است و نظریه حکمت و حکومت امام همچنان پشتوانه اعتقاد سیاسی او است و سوابق عملکرد و مکتوبات و عملکرد وی نزد صاحبنظران و بخصوص نزد رهبری معظم در همین سیاق و روال به رسمیت شناخته می شود
عطریانفر ادامه داد:اعجازی در پی این نامه رخ نخواهد داد می توان کارهایی را در زمان هایی انجام داد که احتمال تاثیر آن عقلایی باشد.

مشاور علی لاریجانی: چین حاضر به مذاکره با دولت نبود

مشاور رئیس مجلس دهم گفت:چینی‌ها عنوان کرده بودند حاضر نیستند با دولت ایران به خاطر رفتارش پس از برجام مذاکره کنند، اما آمادگی خود را برای مذاکره با مجموعه نظام اعلام داشتند و علی لاریجانی برای انجام مذاکره با چین حکم گرفت.منصور حقیقت‌پور افزود:مقام معظم رهبری در آن زمان رئیس مجلس وقت را به عنوان مسئول پیشبرد سند همکاری با چین انتخاب می‌کنند و برای وی در این باره حکم صادر می کنند. وی خاطرنشان کرد: دوره ریاست لاریجانی بر مجلس به پایان می‌رسد، اما لاریجانی در دوره مجلس یازدهم به رهبر معظم انقلاب می‌گوید من دیگر رئیس مجلس نیستم و اجازه بدهید کار را رئیس مجلس وقت ادامه دهد، اما رهبر معظم انقلاب قبول نمی‌کنند.

صداوسیما اگر جرات دارد گاندو 3 را از نفوذ در دستگاه های دیگر بسازد

نماینده پیشین مجلس، درباره سریال گاندو گفت:.به نظر بنده گاندو اول تعریف دولت و وزارت خارجه را داشت، گاندوی دوم هم در ادامه همان است به همین دلیل عده ای پیشنهاد می کنند که گاندو ۳را هم بسازید ولی با این محتوا که چگونه اسرائیلی ها توانستند در دستگاه امنیتی ما نفوذ کنند و یک سری ضربه هایی در مرکز انرژی هسته ای وارد کنند و در نهایت مقدمات شهادت اخیر را  فراهم کنند و این انسان عزیز را از ما، بگیرند. خباز افزود:  امیدوارم همانطور که پیشنهاد کرده بودند گاندو ۳را هم بسازند و از دستگاه های دیگر که در آنجا هم نفوذ وجود داشته، صدا و سیما اگر جرات دارد سریال بسازد.امروز دیواری کوتاهتر از دیوار دولت نیست و هر کس هر حمله ای می خواهد به دولت می کند.

ذوالنور: با رفراندوم و توجه به غرب مشکلی حل نمی شود

نماینده مردم قم در مجلس در واکنش به سخنان روحانی درباره رفراندوم، گفت: بعضی می‌گویند ۱۲ فروردین یک رفراندوم بود و امروز هم حل مهم‌ترین مشکلات کشور نیاز به اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی و رفراندوم دارد. وی افزود: در این شرایط رفراندوم مشکلی را حل نمی‌کند، چراکه هرسال در کشور  رفراندوم داریم.

 حاضریم با اروپا هم سند امضا کنیم

استاد دانشگاه تهران گفت: سخنانی که غربی‌ها علیه سند ۲۵ ساله ایران و چین مطرح می‌کنند، نوعی جنگ روانی است زیرا پروژه‌هایی که داشته‌اند، با این سند به چالش کشیده خواهد شد. فواد ایزدی افزود: در چارچوب برجام ایران می‌توانست با آلمان و فرانسه و سایر کشورهای غربی هم سند همکاری راهبردی امضا کند ولی مشکل اینجاست که آنها جلو نمی‌آیند.

نسبت سیاسی با احمدینژاد ندارم

مهمانپرست نامزد احتمالی ریاست جمهوری اظهار کرد: نسبت سیاسی با محمود احمدی‌نژاد ندارم. در مقطعی که او رئیس جمهوری بود، به‌رغم برخی اختلاف سلیقه‌ها که وجود داشت سخنگوی وزارت خارجه بودم و با دو وزیر خارجه یعنی منوچهر متکی و علی اکبر صالحی همکاری کردم.

اگر محدودیت نباشد انتخابات ۱۴۰۰ رفراندوم خواهد بود

معاون امور بانوان رئیس جمهور گفت: : ‌‎جمهوری اسلامی ایران با انقلاب مردم متولد، با رفراندوم و رای مردم شکل گرفت و با تلاش و فداکاری مردم استقرار پیداکرد. ابتکار افزود افزود: اگر محدودیت نباشد، انتخابات ۱۴۰۰ هم رفراندوم دوباره‌ای  برای کشور خواهد بود.

اگر انتخاب درست نهادینه شود، مردم دیگر سراغ ابوموسی اشعری نمیروند

حجت الاسلام پناهیان گفت: اگر انتخاب درست نهادینه شود زمانی که مردم فردی همچون امیرالمومنین را انتخاب کردند دیگر سراغ ابوموسی اشعری نمی‌روند.

بعد از رئیسی احتمال اجماع بر قالیباف وجود دارد

ترقی فعال اصولگرا گفت: آقای رئیسی ظرفیت اجماع‌سازی دارند اما من باور دارم اگر آقای رئیسی نامزد نشود، ممکن است بر آقای قالیباف اجماع شود اما به سختی این مورد پیش خواهد آمد

شرط ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی

کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونین و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار گردید. معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این  نشست، ضمن تشریح مواضع اصولی کشورمان، لغو تحریم های آمریکا را اولین گام جهت احیای برجام دانسته و اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران به محض لغو تحریم ها و راستی آزمایی آنها، گام های جبرانی هسته ای را متوقف خواهد کرد.سید عباس عراقچی‌ اظهار داشت که برای بازگشت ایالات متحده به برجام نیاز به هیچ مذاکره‌ای نیست و مسیر آمریکا در این خصوص کاملا روشن است.آمریکا همانگونه که از توافق خارج شد و تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران وضع کرد، به همان صورت نیز می‌تواند به توافق برگشته و قانون‌شکنی را خاتمه دهد.

وزیر بهداشت: قسم دادیم صبوری کنید اما

وزیر بهداشت و درمان در شرایط همه گیری و وقوع موج چهارم کرونا در کشور طی پستی اینستاگرامی به انتقاد از سیاست ها و رفتارهای برخی مسئولین و مردم پرداخت.نمکی گفت:نوشتیم.گفتیم.التماس کردیم.قسم دادیم که دو تا سه هفته صبوری کنید، مهلت بدهید، تا مثل سال قبل از فرصت تعطیلات سال نو استفاده کنیم و با تشدید بیماریابی در طرح شهید سلیمانی خانه به خانه شعله های کوچک را شناسایی و مهار نماییم تا به هم نپیوندند و آتش دامن پهنه کشورمان را نگیرد، تاب آوری مدافعان خسته سلامت پس از ۱۴ماه کار بی وقفه برای مدیریت کرونا نیز مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت