اخبار سیاسی

محسن رضایی: رئیس جمهور شوم یک نفر بیکار نمی ماند

رضایی گفت: اگر برای ورود به انتخابات تصمیم گرفتم و اعلام کاندیداتوری کردم خواهید دید کاری خواهیم کرد که یک نفر بیکار نماند و اصلا کسی وجود نداشته باشد که بیاید انتقاد کند.وی افزود: نمی‌شود دولت آینده با یک نفر و بدون برنامه شکل بگیرد بسیاری از  افرادی که کاندیدا هستند باید در کابینه بعدی حضور داشته باشند.

سعید حجاریان: برخی به دنبال امارت اسلامی ایران هستند

سعید حجاریان گفت: به‌گمان من مدل امارت اسلامی افغانستان ممکن است اذهان برخی نیروهای درون ایران را تحریک کند و آن‌ها به فکر امارت اسلامی ایران بیفتند. وی افزود: اولین‌ نشانه‌ها را در آراء افرادی از جمله آقای مصباح یزدی و همفکران ایشان و همچنین گروه‌هایی از جمله مؤتلفه مشاهده می‌کنیم که حکومت اسلامی را بر جمهوری اسلامی ترجیح داده‌اند.

مصباحی مقدم: قالیباف را نفی نکردیم، اما رئیسی بیاید روی او اجماع میکنیم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید دارد اگر ابراهیم رئیسی وارد گود انتخابات شود، این تشکل روحانی از او حمایت خواهد کرد. مصباحی مقدم افزود: ما آقای قالیباف را نفی نکردیم منتهی اگر آقای رئیسی بیاید روی او اجماع می‌کنیم و درباره سعید جلیلی نیز اظهار نظری نمی کنم.

اصولگرایان از افشاگری احتمالی احمدینژاد هراس دارند

ناصر قوامی فعال اصلاح طلب گفت: سکوت اصولگرایان و همه مدعیان انقلابی‌گری در قبال گفتار و رفتار ضرررسان احمدی‌نژاد یک پیام روشن دارد. آن پیام روشن هم این است که به دلیل موضوعی که فعلاً سرپوشیده مانده، از افشاگری احتمالی احمدی‌نژاد هراس دارند و به همین خاطر چاره‌ای جز سکوت برایشان نمی‌ماند.

پذیرش FATF به معنای لو دادن راههای دور زدن تحریم است

نایب رئیس مجلس گفت: ما نباید اقتصاد کشور را شرطی کنیم و بگوییم در صورتی که FATF پذیرفته نشود، به مشکل برمی‌خوریم. نیکزاد افزود: اگر آن را بپذیریم به معنای لو دادن راه‌های دور زدن تحریم است فرقی میان دموکرات‌ها جمهوری خواهان وجود ندارد و شاید بتوان گفت که دموکرات‌ها بیشتر ایران را تحریم کردند.

روحانی به مجمع تشخیص: هر روز تاخیر در تصویب FATF به ضرر ماست

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه مهمترین حقوق عامه این است که تحریم از دوش آنها برداشته شود، گفت: اگر یک ساعت برای برداشتن تحریم تعلل کنیم و امروز و فردا کنیم، حقوق مردم را پایمال کردیم.روحانی افزود: تصویب این لوایح برای زندگی مردم خیلی مهم است و باید واضح گفته شود. وقتی عدد ریسک کشور از ۶ به ۷ می رود به خاطر همین است.یعنی مردم باید از جیب شان پول بدهند.وقتی این لوایح اجرا نمی شود برای نقل و انتقالات پول مردم باید پول بیشتری بدهند و اکنون هم داریم پول می دهیم.تمام دولت هایی که با ما ارتباط دارند و حتی کار بانکی محدودی با ما انجام می دهند توصیه می کنند که اگر آن را اجرا نکنید ارتباطات بانکی مان لغو می شود.وی اظهار داشت:شاید ما هزار مشکل داشته باشیم و با یک قانون پنج مشکل مان حل شود ولی قرار نیست ۹۵مشکل دیگر هم با همان قانون حل شود.ما اگر به FATFنپیوستیم و اجرا نشد باید به مردم توضیح بدهیم که این موضوع چقدر هزینه دارد .چه کسی این هزینه را متحمل می شود.

بادامچیان: دیگر اصولگرا و اصلاحطلب برای مردم معنا ندارد

دبیرکل حزب موتلفه در یک ارزیابی منصفانه همه دیدگاه‌ها و گروه‌ها در انقلاب خدماتی داشته‌اند و خطاهایی کرده‌اند اما آنچه مهم است اقدامات در گام دوم انقلاب است.به نظر من و حزب موتلفه دیگر اصولگرا و اصلاح‌طلب برای مردم معنا ندارد.بادامچیان اضافه کرد:نیروی تحصیلکرده به اندازه کافی در این چهل و دو سال در کشور رشد داشته و جایگاه دفاعی لازم را هم داریم در کنار این دستاورد‌ها مشکلات زیادی در امور معیشتی مردم هم وجود دارد هیچکدام از جناح‌های سیاسی نمی‌خواهند مردم درگیر مشکلات اقتصادی باشند درگیری‌های جناحی هم در این چند سال کشور را از استفاده از نیروهای کارآمد محروم کرده است.وی افزود:همه باید در کنار گذاشتن تنش‌ها تلاش کنیم و دولتی را انتخاب کنیم که به این مواضع باور داشته باشد و از همه نیروهای انقلاب استفاده کند و به طراحی جدید برای نظامی با مردمسالاری دینی روی بیاورد.بادامچیان اظهار داشت:زمان ما دوران گام دوم انقلاب است، گام اول با تمام سختی‌ها گذشته است و هرکدام از سلایق انقلاب می خواستند کشور رابه اوج و شکوه برسانند اما تفاوت دیدگاه‌ها گاها به خشونت برای حذف دیدگاه‌های مختلف شده است. به گفته این فعال سیاسی دیگر مردم به راست و چپ توجه نمی کنند.

ترقی: اجماع اصولگریان روی لاریجانی بعید است

عضو شورای حزب موتلفه اسلامی گفت:ما هنوز آقای لاریجانی را از دایره اصولگرایی خارج نمی‌دانیم، اما مواضع ایشان این استعداد را دارد که اصلاح‌طلبان از او حمایت کنند، از سوی دیگر در بین اصولگرایان اختلاف نظر در رابطه با ایشان وجود دارد.برخی او را قبول دارند و برخی به کلی رد می‌کنند لذا امکان اتحاد و انسجام حول محور او بسیار ضعیف است.ترقی افزود:من تا الان نشنیدم که شورای وحدت در رابطه با مصداقی به غیر از آقای رئیسی حرف زده باشند لذا نمی‌توان ارزیابی کرد که گرایشی به آقای لاریجانی وجود دارد یا خیر. وی اظهار داشت:اما به هرحال آمدن آقای رئیسی اتحاد و یکپارچگی بین نیرو‌های انقلاب و اصولگرا را تضمین می‌کند.

قالیباف: مردم را به سیاه، سفید و خاکستری تقسیم نکنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی بارها می‌گفت مردم را به سیاه و سفید و خاکستری تقسیم نکنید، گفت: مه مردم را باید تکریم کرده و با افتخار به همه آنها با هر گرایش و سلیقه ای خدمت کنیم.قالیباف افزود: همینکه شهروند جمهوری اسلامی هستند و در سایه نظام اسلامی هستند ما باید خدمتگزار آنها باشیم. مسئولیت پذیری در یک حرکت اجتماعی و انسانی یعنی همین، باور به مکتب اهل بیت و فرهنگ قرآنی یعنی همین.وی اظهار داشت:امام خمینی (ره)همواره به مسئولان می‌فرمودند دولت‌ها به سمت کارهایی بروند که مردم نمی‌توانند آنها را انجام دهند و هر کاری که مردم انجام می‌دهند دولت‌ها در آن دخالت نکنند. قالیباف گفت: امروزه گم گشته‌ترین مسئله در کشور ما دست گرفتن همه امور از سوی همه دولت‌ها است.

ظرفیت تولید واکسن کرونا در کشور چقدر است؟ 

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: امکان تولید 15 میلیون دُز واکسن کرونای ایرانی در هر ماه وجود دارد. مدنی با بیان اینکه فاز یک تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با موفقیت به پایان رسیده و هیچ‌گونه عوارضی نداشته است، اظهار داشت: مرحله دوم تست بالینی برای 400 داوطلب دیگر از 20 اسفند ماه انجام می‌شود. وی با بیان اینکه مرحله سوم تست بالینی در فروردین و اردیبهشت سال 1400 با حضور بیش از 20 هزار داوطلب انجام خواهد شد و در صورتی که وزارت بهداشت مجوزهای لازم را صادر کند مرحله دوم و سوم تست بالینی واکسن کرونای بنیاد برکت ادغام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

سیل چند روز پیش در استان خسارات های زیاد مالی فراوانی به بار آورد و

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت