یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

اگر همین امروز در کشور انتخابات برگزار شود اصولگرایان پیروز هستند

 عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت : اگر همین امروز در کشور انتخابات برگزار شود اصولگرایان پیروز هستند محمدعلی وکیلی با بیان اینکه فعلا در اردوگاه اصولگرایان رئیس قوه قضائیه شانس اول رای‌آوری در انتخابات را دارد و در عین حال ایشان به عنوان یک چهره مشارکت‌ساز، می‌تواند باعث حضور افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود  افزود :  اگر فضای بین المللی تغییری کند و جامعه دوقطبی شود شانس پیروزی اصلاح طلبان بالا خواهد رفت

چند نفر از کابینه دولت روحانی کاندیدا ریاست جمهوری خواهند شد؟!

جهان نیوز نوشت : در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 ، گویا برای دولت روحانی جدی ترین گزینه مطلوبی که تاکنون در محافل سیاسی نامبرده شده، علی لاریجانی است. با این وجود برخی از فعالین سیاسی معتقدند که بعد از لاریجانی، حسن روحانی و نزدیکان وی در دولت تدبیر و امید به گزینه های دیگری نیز فکر می کنند. به همین دلیل از افرادی مثل نوبخت و یا واعظی نام برده می شود. پیش از این نیز نام افرادی مثل جهرمی، ستاری و حتی دکتر نمکی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در محافل سیاسی و رسانه ای شنیده می شود. اما تازه ترین پیگیری های خبرنگار جهان نیوز نشان می دهد که برخی از هواداران دولت روحانی افراد جدیدی همانند شریعتمداری وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی، زنگنه وزیر نفت و رحمانی فضلی وزیر کشور را به عنوان گزینه های جدید خود برای ریاست جمهوری معرفی می کنند.

حسن خمینی و ظریف گزینههای اصلاحات برای ریاست جمهوری هستند

عطریانفر عضو شورای مرکزی کارگزاران با اشاره به مطرح شدن نام‌هایی نظیر محمد جواد ظریف و سید حسن خمینی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بیان کرد: الان نباید بر روی مصادیق صحبت کرد، اما به طور طبیعی در روند انتخاب یک چهره شاخص نام‌های متعددی مطرح خواهد شد. این دو عزیزی هم که نامشان مطرح است در میان گزینه‌های مطرح شده اصحاب اصلاح طلب هستند..

رئیسی و قالیباف باهم رقابت نمیکنند

زاکانی ، فعال سیاسی اصولگرا و رئیس مرکز پژوهش های مجلس در توئیتی نوشت : طبق اطلاعی که من دارم آقایان رییسی و قالیباف به هیچ وجه با یکدیگر رقابت نخواهند کرد و هر کس امکان پیروزی بیشتری داشته باشد، وارد رقابت خواهد شد و این همان نهضت انتخاباتی است که باید به شکل کار جمعی انجام شود.

اصرار کارگزاران برای نامزدی لاریجانی

فعال سیاسی درباره نسبت اصلاح‌طلبان با علی لاریجانی بیان کرد: «انتخابات 1400 برای اصلاح‌طلبان آزمون سختی خواهد بود. حتما اصلاح‌طلبان تندرو بر لاریجانی اجماع نمی‌کنند و کارگزاران بر حمایت از او اصرار می‌کند.ایمانی گفت : «ممکن است آقای خاتمی به صفت شخصی راضی به حمایت از لاریجانی شود اما در قامت لیدر اصلاحات به دلیل فشارهایی که از سوی تندروهای اصلاحات بر او وجود دارد، عملا نمی‌تواند راضی به پذیرش لاریجانی به عنوان نامزد نهایی جبهه اصلاحات شود».

مهاجری: رئیسی نیاید قالیباف قطعا نامزد ریاست جمهوی میشود

 محمد مهاجری تحلیلگر سیاسی گفت: اگر رئیسی نیاید، قالیباف می آید چون چیزی برای باختن ندارد. او ضعیف تر از همه روسای ادوار مجلس ظاهر شد و امروز به این نتیجه رسیده که نمی تواند حتی برای موضوعاتی که مدنظرش است در مجلس اجماع رأی ایجاد کند بنابراین برای ادامه حضور در جایگاه ریاست مجلس انگیزه لازم را ندارد.

اگر حداد دست فرح را بوسیده، احمدی نژاد هم مادر چاوز را بوسیده !

منصور حقیقت پور با اشاره به جدال اخیر حداد عادل با محمود احمدی نژاد  گفت : شخصیت ها معصوم نیستند ولی اینکه هر کسی باب میل تو نبود با بولدوزر از روی آنها عبور کنی درست نیست این چهره سیاسی اصولگرا یادآور شد: به احمدی نژاد بگویید اگر او دست فرح را بوسیده تو روی مادر چاوز را بوسیده ای!

زیباکلام: رئیس جمهور تند اصولگرا «نرمش قهرمانانه» انجام میدهد

صادق زیباگلام نوشت: مناسبات میان ایران و آمریکا در یک دست‌انداز قرار گرفته است، اما به نظر می‌آید که ایران می‌تواند از این دست‌انداز عبور کند. تهران و دولت جدید آمریکا هر دو به دنبال آن هستند که به یک توافق در قبال برجام دست پیدا کنند.  احتمالا مذاکرات جدی ایران با آمریکایی‌ها بعد از انتخابات 1400 اتفاق خواهد افتاد و همان‌طور که شواهد نشان می‌دهد، یک اصولگرای تند رئیس‌جمهور ایران خواهد بود و در «برجام 1400»  یک نرمش قهرمانانه در حقیقت با دولت آینده صورت خواهد گرفت

رئیس جمهور : قیمت فعلی ارز کاهش خواهد یافت

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت همواره در پی آن بوده که بتواند ارز را به قیمت واقعی آن نزدیک کند و قیمت فعلی را به هیچ وجه به نفع اقتصاد کشور ندانسته، تصریح کرد: اخلال تحریم‌ها در مراودات بانکی و ارزی کشور و سودجویی کاسبان تحریم، عوارض جنگ اقتصادی را تشدید کرد که بحمدا… این فضا در حال کم رنگ شدن است.  روحانی خاطرنشان کرد: دولت تلاش دارد با ایجاد اجماع و هماهنگی با همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور و کاستن عوارض غیر اقتصادی موثر بر فضای اقتصادی کشور و بازار سرمایه و تلاش برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده، بتواند سریع‌تر قیمت ارز را به قیمت واقعی آن نزدیک کند. رئیس جمهور همچنین با اشاره به شرایط جدید ایجاد شده در روند مذاکرات با کشور‌هایی که منابع ارزی ایران را با فشار آمریکا مسدود کرده بودند، ابراز امیدواری کرد شاهد روند کاهشی نرخ ارز باشیم. وی اظهار داشت : در طی سه سال گذشته دولت با مقابله، مبارزه و خنثی سازی تحریم‌ها در جنگ اقتصادی که با هدف ایجاد قحطی و ناامنی اقتصادی بوده است، توانسته با تامین کالا‌های ضروری این هدف شوم دشمن را خنثی کند .

موسی قربانی : بهتر است رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری نیاید 

موسی قربانی ، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در خصوص انتخابات 1400 گفت : بنده بر این باورم که اگر واقعا افراد دیگری باشند که برای انتخابات بیایند آقای رئیسی هم آنها را قبول داشته باشد و بتوانند از عهده کار ریاست جمهوری بر بیاید شاید مناسب تر باشد. آقای رئیسی تسلط کافی بر امور قوه قضاییه پیدا کرده است در عین حال موفقیت های نسبی خوبی هم داشته است یک سری برنامه ها دارد که باید عملیاتی شود چراکه مدت زیادی نیست که آغاز به کار کرده اند. شایدترجیح این است که آقای رئیسی کمک کند و فرد دیگری به میدان انتخابات بیاید اما طبیعتا اگر افراد دیگری که هستند به اجماع و وحدت نرسند ممکن است گروه ها به آقای رئیسی فشار بیاورند و ایشان هم قبول کند. نماینده اسبق قاین افزود :  اگر ایشان هم قبول کند به هر حال کار خوبی است اما بنده بر این باورم که شخص آقای رئیسی کمک کنند در درجه اول، فرد دیگری بیاید چون آقای رئیسی به دنبال پُست شخصی نیست بلکه می خواهد خدمت کند الان در قوه قضاییه هم به خوبی می تواند خدمت کند چه بسا در بسیاری از موارد بیشتر از قوه مجریه خدمت کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت