یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

رئیس جمهور: از همان آغاز ورود کرونا به کشور واقعیت را گفتیم

رئیس جمهوری با بیان اینکه از همان آغاز ورود کرونا به کشور در این زمینه اطلاع رسانی شد، گفت: اینکه ضد انقلاب شبهه می‌کنند که دولت به خاطر انتخابات واقعیت را به مردم نگفته و یا دیر گفته یک دروغ محض است.

حداد عادل تکلیف احمدینژاد را روشن کرد

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: آمدن احمدی نژاد را اصلا به عنوان شوک انتخابات در نظر نگیرید؛ یعنی تکلیف روشن است.حداد عادل افزود: زیاد تحت تاثیر موضع گیری و فضای مجازی و حرف زدن‌ها نباشید. چنین اتفاقی نخواهد افتاد، دفعه‌ی قبل هم نیفتاد، حالا که 4 سال هم گذشته و بدتر هم شده است، به هر دلیلی نیفتاد، این دفعه دلایلش بیشتر است؛ بنابراین به این فکر نکنید.

کنایه باهنر به نسل اول انقلاب به پست هایتان نچسبید

دبیرکل جامعه مهندسین با اشاره به چرخش نخبگان و دولت جوان گفت: دولت باید جوان، پویا، خوش فکر و ریسک پذیر باشد البته که منظورمان یک رئیس جمهور 30ساله  نیست. باهنر افزود: نباید نسل اول انقلاب به این پست‌ها آنقدر بچسبد که ملک الموت ما را از صندلی‌هایمان جدا کند. 

حتی رهبری هم نمیتوانند بگویند که رئیس جمهور بعدی کیست

پور محمدی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ایران امروز در تعیین حق سرنوشت آزاد هستند. مصداق بارزش این است که نمی دانیم که چه کسی رئیس جمهور خواهد شد. شاید این تعبیر چندان جالب نباشد اما حتی مقام معظم رهبری هم نمی‌تواند بگوید که رئیس جمهور بعدی ایران کیست.

پیشنهاد برجامی علی مطهری گام به گام پیش بروید

علی مطهری، نماینده سابق مجلس گفت: با توجه به بی اعتمادی ایران و آمریکا به یکدیگر، راه‌حل مسئله بازگشت به برجام این است که گام به گام پیش بروند.مثلاً در گام اول، آمریکا تحریم نفتی و بانکی را بردارد و ایران پس از راستی‌آزمایی، غنی سازی20 درصد را تعلیق کند و همین طور تا لغو همه تحریم های هسته‌ای و ترامپی و رسیدن به برجام.

رئیس دستگاه قضا: هیچکس نگران مشارکت مردم نباشد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هیچکس نگران مشارکت مردم نباشد، اظهار داشت:مردم چشم و گوش باز دارند و اوضاع و شرایط را خوب می‌بینند و عرصه‌ها را خوب رصد می‌کنند و در کرونا در حرکت مومنانه رهبری چقدر زیبا حضور یافتند به رغم اینکه دچار مشکلات مالی شده بودند.آیت ا…رئیسی افزود:آنچه باید به دنبال آن بود این است که سازمان اداری در کشور باید کار آمد شود و هر چه کار آمدتر گردد و اجرای عدالت در عمل و اجرا و میدان بیشتر شود، امید هم افزون شده و دشمن دچار یاس و ناامیدی خواهد شد.وی اظهار داشت:برای ما مسئله امنیت مهم است و اجازه نمی‌دهیم به امنیت جامعه خللی وارد شود و با مخلان نظم و امنیت به شدت برخورد خواهد شد.آیت ا…رئیسی افزود:باید با یک دنیا امید و تلاش کار را با قدرت دنبال کرد و گره‌ها گشوده خواهد شد و باید کاری کرد که ما شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم که این آسیب‌ها تبدیل به جرم و جرم تبدیل به مسائل کیفری و جزایی نشود.

صادق خرازی: میدانستیم عارف رای نخواهد آورد؛ او قدرت کلام ندارد

دبیرکل حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان گفت:می‌دانستیم که آقای عارف رای نخواهد آورد، قدرت سخن و کلام بسیار مهم است و آقای عارف آن قدرت کلام را نداشت.آقای عارف تقوا و دانش بسیاری دارد و از نخبگان و متدینین کشور است.صادق خرازی افزود:در بین اصلاح طلبان بعضی از روی نفاق و برخی از روی علاقه به آقای روحانی رای دادند اما اصل مطلب این بود که گزینه‌ای بهتر از آقای روحانی برای اصلاح طلبان نبود.وی اظهار داشت: گزینه اول ما آقای روحانی نبود.بخش اصولگرایی جامعه از آقای قالیباف حمایت می‌کردند، بخش خاکستری جامعه و بخش اصلاح طلب نیز به دنبال آقای هاشمی بودند.آقای هاشمی در شورای نگهبان توسط اعضای آن شورا رد شد که اگر چنین نمی‌شد آقای روحانی اصلا مطرح نمی‌شد.در بین اصلاح طلبان بعضی از روی نفاق، برخی از روی علاقه و …به آقای روحانی رای دادند اما اصل مطلب این بود که گزینه‌ای بهتر از آقای روحانی برای اصلاح طلبان نبود.صادق خرازی ادامه داد:باعث تاسف است که در انتخابات قبلی آمریکا مشارکت در انتخابات از 40درصد به70درصد رسید، اما مشارکت در انتخابات اخیر مجلس به 40درصد رسید.که باید این روند تغییر پیدا کند و در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت بالایی داشته باشیم.

سردار دهقان: هر اتفاقی در کشور را به آمریکا ربط میدهیم

مشاور فرماندهی کل قوا با اظهار اینکه عملکرد نادرست دولت ها سهم قابل توجهی در آسیب های اجتماعی دارند، تصریح کرد:هر اتفاقی که در داخل می افتد آن را به آمریکا و دشمنان خارجی مربوط می کنیم وتنها کاری که می کنیم این است که قدرت دشمن را به رخ خودمان بکشیم بله، دشمن حضور دارد و توطئه و تحریم می کند اما ما در مقابل چه کرده ایم؟.سردار دهقان افزود:برخی از دولت ها در توجیه کم کاری خود می گویند «نمی گذارند» و «نمی شود» که این اشتباه بوده و بهتر است شجاعانه و منصفانه بگویند «نتوانستیم»؛ البته هیچ دولتی نمی تواند ادعا کند که قادر است همه مشکلات رابه تنهایی حل کند و اگر دولتی چنین ادعایی کند، قطعاً در اداره کشور شکست خواهد خورد.

مرعشی: انتخاب اول جبهه اصلاح طلبان ظریف است

سخنگوی حزب کارگزاران می گوید:به نظر من انتخاب اول جبهه اصلاح‌طلبان آقای ظریف خواهد بود، اصلاح طلبان او را یک دیپلمات اصلاح طلب می دانند.قومییک دست سازی نه شدنی است و نه به مصلحت است و نه مشروع است .مرعشی با بیان اینکه 16سال است که در قدرت نیستیم، افزود:ترجیح ما کاندید اصلاح طلب است اما اگر نباشد غیر اصلاح طلب را هم بررسی می‌کنیم.ما نسبت به آینده ایران و سرنوشت کشور سعی می‌کنیم متعهد باشیم.وی اظهار داشت:حزب کارگزاران دو کاندیدا دارد که تا بعد از تایید صلاحیت‌ها قرار شده است اسم کسی را اعلام نکنیم ولی در جبهه اصلاحات باید اولین جلسات ائتلاف شکل گیرد تا بعد در مورد افراد بررسی صورت گیرد.

پنجم اسفند ماه نظارتهای فراپادمانی متوقف خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه متاسفانه درز اطلاعات محرمانه آژانس در رسانه‌های بین‌المللی روند ناخوشایندی است، گفت:این روند از سال‌های گذشته همچنان ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران بار‌ها به صورت شفاهی و کتبی مراتب اعتراض خود را به آژانس ارائه کرده است.صالحی با بیان اینکه انتشار این گونه مطالب با اهداف و اغراض سیاسی صورت می‌گیرد، افزود:از آنجایی که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در حال اجرا است و طرف مقابل هنوز تعهدات خود در زمینه لغو تحریم‌ها را اجرا نکرده است، از تاریخ پنجم اسفند ماه نظارت‌های فراپادمانی متوقف خواهد شد، در عین حال در جلسه با آقای گروسی ملاحظات آژانس در چارچوب موافقتنامه پادمان و همکاری‌های دو طرف مورد بررسی و گفتگو قرار خواهد گرفت.

ستاد ملی مبارزه با کرونا شرط سفرهای نوروزی اعلام کرد 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:بحث رنگ‌بندی شهرها مطرح است.بروز این اتفاقات یک قید دارد و دوستان باید قید و شرط آن را ذکر کنند. در صورتی سفرهای نوروزی را خواهیم داشت که ما دچار خیز چهارم نشویم. اما اگر دچار خیز چهارم شدیم، تمام این برنامه‌ریزی‌ها باطل می‌شود.رئیسی افزود:در حال حاضر بر اساس شرایط موجود برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم. اگر این شرایط موجود تغییر کند، قطعا برنامه‌ریزی‌ها هم تغییر می‌کند. اگر وضعیت شهرها قرمز شود، قطعا محدودیت‌ها و ممنوعیت تردد بین شهری و… قطعا باز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت