اخبار سیاسی

قالیباف: بودجه، بودجه زندگی مردم است نه دولت و مجلس

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان این که بودجه نه متعلق به مجلس است و نه دولت گفت: این بودجه، بودجه مردم است و پیش از هر تصمیمی که می گیریم باید زندگی مردم را مقابل چشمان مان تصور کنیم و متناسب با زندگی مردمبرای آنها  تصمیم گیری کنیم.

ظریف: آنچه توافق شده مورد مذاکره مجدد قرار نمیگیرد

وزیر امور خارجه گفت: آمریکا و اروپا ممکن است از چیز‌هایی که توافق کردند، خوششان نیامده باشد، اما باید این را بدانند،آنچه که توافق شده، مورد مذاکره مجدد قرار نخواهد گرفت. برای اجرای آن چیزی هم که توافق شده مذاکره مجدید نیاز نیست.

کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری واجب کفایی است

 قاضی‌زاده‌هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را واجب کفایی دانست و گفت: برنامه‌ها و مدل‌هایی برای اداره کشور داریم که پیشتر برای نخبگان ارائه شده و مدتی بعد برای همه عرضه خواهیم کرد؛ اما با توجه به وجوب کفایی حضور در انتخابات، باید دید چه کسانی در صحنه حاضر خواهند شد. 

کابینه روحانی را ابدا نمیتوان دولت اصلاحات دانست

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دوره آقای روحانی را ابدا نمی‌توان دوره اصلاحات دانست. دولت‌های یازدهم و دوازدهم هرگز با اصلاحات همراهی نداشته است.درایتی افزود:  تنها وعده‌های در ایام انتخابات از سوی آقای روحانی داده شد که جریان اصلاحات احساس کرد اگر بتواند بخشی از آنها را نیز محقق کند، در راستای مصالح کشور است و به همین دلیل از آن پشتیبانی کرد.

آیت اجنتی: مسئولان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنند

دبیر شورای نگهبان ضمن قدردانی از حضور مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب، گفت: مسئولان قدر حضور مردم را بدانند و مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی آن‌ها را حل کنند. آیت ا… جنتی با بیان اینکه مردم حضور خوبی در ۲۲ بهمن داشتند، افزود: هر چقدر به خاطر این مردم مقاوم و نجیب از خدای متعال تشکر و به آن‌ها خدمت کنیم، حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

رهبر انقلاب: علاج دردهای مزمن کشور در انتخابات پرشور و انتخاب اصلح است

مقام معظم رهبری گفتند:درباره برجام زیاد گفته‌ایم و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی را گفته‌ایم.حرف‌هایی زده می‌شود و وعده‌هایی داده می‌شود.امروز همین یک کلمه را می‌خواهم بگویم که ما حرف و وعده خوب زیاد شنیده‌ایم که بعد نقض شده است.حرف و وعده فایده ندارد.این دفعه فقط عمل.ایشان با بیان اینکه هرجا انقلابی عمل کردیم، عقب ماندگی نداشتیم ، یادآورشدند:در زمینه معیشت مردم عقب ماندگی داریم البته نسبت به قبل انقلاب وضعیت بهتری داریم اما امروز در شأن انقلاب نیست.آیت ا…خامنه ای اظهار داشتند:انتخابات برای کشور یک فرصت، افتخار و یک ذخیره است که اگر شرکت پرشور مردم باشد این یقیناً کمک به آینده کشور خواهد کرد.البته اگر همراه بشود با یک انتخاب درست که حقیقتاً یک نیروی کارآمد انتخاب شود نور علی نور است وعلاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم و بعد انتخاب اصلح و شخصیت مناسب در انتخابات است.

رئیس جمهوربازرسان آژانس از ایران اخراج نمیشوند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما هیچ بازرسی از آژانس انرژی اتمی را از ایران اخراج نمی‌کنیم، گفت:ما نمی‌خواهیم برنامه هسته‌ای ایران بدون نظارت باشد.رئیس‌جمهورافزود:این نظر امروز و سه سال و چهار سال ما نبوده است بلکه از سال ۱۳۷۰بارها و بارها وقتی نزد رهبر انقلاب و آیت الله هاشمی و شورای عالی امنیت ملی صحبت می‌کردیم، همیشه نظر واحد این بود که ما دنبال سلاح هسته‌ای نخواهیم رفت اما دنبال فناوری‌های صلح آمیز هسته ای خواهیم بود زیرا عضو NPT هستیم و پادمان را هم اجرا کردیم.وی اظهار داشت:اگر مدیرکل آژانس انرژی اتمی هم بخواهد بیاید تهران و مذاکره کند، ما قبول می‌کنیم.ما نمی‌خواهیم برنامه هسته‌ای ما بدون نظارت باشد.اگر کسی بگوید بازرسان را بیرون می‌کنیم یعنی دنبال سلاح هسته ای هستیم.پروتکل الحاقی یک مرحله ای فراتر از پادمان است.روحانی با بیان اینکه ترامپ ۸بار درخواست ملاقات داد، افزود:رهبر انقلاب فرمودند اعتدال متن قرآن است و برجام در سایه این سیاست و با مذاکرات و شکل جدید آغاز شد و در سال ۹۴به امضا رسید.آنچه در ۲۳تیر ۹۴امضا شده غیر قابل تغییر است و ما دست به آن نمی‌زنیم. برجام به شکل ۲۰۱۵ است و تغییری در آن نمی دهیم و بر تعهدات خودمان هم ایستادیم.

ناصر ایمانی: اصلاحطلبان شرایطش باشد از میرسلیم هم حمایت میکنند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:نامزد ایده آل اصلاح طلبان شاید محمد خاتمی باشد اما معتقدم آنها تا آقای میرسلیم هم تنازل خواهند کرد، یعنی اگر ببینند شرایط طوری است که آقای میرسلیم امکان دارد رأی بیاورد پشت سر او قرار می گیرند.ناصر ایمانی افزود:اصلاح طلبان سر اصول نمی ایستند.آنها به شدت دنبال تنظیم شرایط خودشان با شرایط روز هستند و به حمایت هر کسی تن خواهند داد تا در قدرت حضور پیدا کنند بنابراین حرف های آنها درباره اینکه نامزد اجاره ای نمی خواهیم و از نامزد اصلاح طلب حمایت می کنیم خیلی محل اعتنا نیست.وی اظهار داشت:لاریجانی اکنون در حال ارزیابی فضای سیاسی کشور است تا در نهایت تصمیم بگیرد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. خیر. اگر او به صحنه رقابت بیاید اما رأی نیاورد ضربه سنگینی خواهد خورد

یونسی: ای کاش انقلاب دیرتر پیروز می شد

وزیر اطلاعات دولت سیدمحمد خاتمی گفت:من با حکومت نظامیان و با فکر نظامی مخالف هستم همین طور با حکومت روحانیان یا فکر حاکمیت محض روحانیت مخالفم.حتما باید حکومت با انتخابات صورت بگیرد.یونسی با بیان اینکه ای کاش انقلاب دیرتر پیروز می شد تا با برنامه برای فردای انقلاب پیروزی را دست می گرفتیم، افزود:جریان های سیاسی بدترین تصمیمی که می گیرند این است که با صندوق های رای قهر کنند.آنها باید فرد مناسب را انتخاب کنند با همین فیلترهای تحمیلی شورای نگهبان که من همیشه مخالف این بودم .وی اظهار داشت:در ایران یک گسل های ریشه داری داریم به نام اقوام ایرانی انسجام ما در پذیرش تکثر و تنوع هست. قومی یک دست سازی نه شدنی است و نه به مصلحت است و نه مشروع است .

تذکر روحانی به وزیر اطلاعات؛ فتوای رهبری تغییر نکرده است

رئیس دفتر رییس‌جمهور در مورد اظهارات محمود علوی پیرامون فتوای رهبر انقلاب گفت:موضع نظام و دولت تغییر پیدا نکرده و فتوای رهبری به قوت خود باقی است و این فتوا چیزی نیست که با یک حرف تغییر کند.واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی در این زمینه به وزیر اطلاعات تذکری داده است، افزود:بله.وزیر اطلاعات چندی پیش گفته بود:صنعت هسته‌ای ما صنعت صلح‌آمیز است، رهبری صراحتاً در فتوایشان فرموده‌اند که تولید سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود و آن را حرام می‌داند اما اگر یک گربه را گوشه‌ای گیر بیاورند ممکن است رفتاری بکند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را انجام نمی‌دهد.اگر ایران را به آن سمت هل بدهند، آنوقت تقصیر ایران نیست. بلکه تقصیر آنهایی است که هل دادند.

اثر صددرصدی واکسن ایرانی در برابر کرونای انگلیسی

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از اتمام موفقیت‌آمیز مرحله نخست تست انسانی واکسن کرونای ایرانی خبر داد و گفت: این واکسن ایرانی بر روی ویروس کرونای انگلیسی اثربخشی صددرصدی دارد. مخبربا بیان این که در اسفند ماه، مرحله دوم تست انسانی واکسن ایرانی آغاز می‌شود، افزود: در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج فاز دو، مرحله سوم آزمایش واکسن ایرانی برای داوطلبان در اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود و با اجرای فاز دوم تا اواخر خرداد ماه، زیرساخت لازم برای تولید 14 تا 15 میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا در ماه فراهم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت