یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

روحانی: به مذاکره با دشمنانمان افتخار میکنیم

رئیس جمهور در سخنرانی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما امروز در برابر ملت ایران سرافرازیم که به وعده‌هایی که به ملت دادیم در 4 سال ونیم اول به خوبی عمل کردیم، گفت: من به مذاکره افتخار می‌کنم. مذاکره جزوی از حکمرانی دنیای مدرن و ارث پیامبر است.  روحانی افزود: اگر تدبیر دولت منتخب مردم نبود و بعد از خروج ترامپ از برجام ما هم از برجام خارج می‌شدیم همه تحریم‌ها برگشته بود.

دشمن دیگر با گزینه نظامی به سراغ ملت ما نمیآید

سعید جلیلی با اشاره به بی‌اثر بودن فشارهای دشمن بر ملت ما، گفت: دشمن دیگر با گزینه نظامی به سراغ ملت ما نمی‌آید، چراکه می‌داند این گزینه دیگر برایش کارآمد نیست‌. آخرین حربه دشمن علیه ما، فشارهای اقتصادی بود که امروز خودشان اعلام می‌کنند این هم گزینه ناکارآمدی بود.

بعضیها زمزمههای شیطانی دارند که ما در انتخابات شرکت نمیکنیم 

احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در مسئله ی انتخابات گاهی بعضی ها زمزمه های شیطانی دارند که ما شرکت نمی کنیم و برخی هم تحلیل نادرست دارند که حضور زیر 50 درصد خواهد بود، اما بنده با شناختی که از مردم عزیز کشور دارم می گویم در عرصه انتخابات ریاست جمهوری هم حاضر خواهند شد و قطعا حضور بالای 50 درصد دارند.

انتقاد شدید موسوی لاری از نظارت استصوابی مردم قیم نمیخواهند

 فعال سیاسی اصلاح طلب در انتقاد از روند بررسی کاندیداهای انتخابات توسط شورای نگهبان گفت: بعد از جنگ ما با پدیده ای به نام نظارت استصوابی مواجه شدیم؛ در اینجا بود که ما با مشکل مواجه شدیم. باید قبول کنیم که فیلترهایی آمد و حضور مردم را کم رنگ کرد. موسوی لاری افزود: من معتقد هستم حکومت به معنای عام باید بپذیرد که مردم پشتوانه اصلی انقلاب هستند. مردم قیم نمی خواهند،این مردم خودشان می توانند انتخاب کنند.

اصولگرایان هنوز تلاش میکنند رئیسی را قانع کنند

آرین منش فعال اصولگرا گفت: تا به امروز تلاش جریان اصولگرایی بر این است که روی رئیسی تمرکز شود و هنوز هم سعی دارند او را قانع کنند، البته اگر او آمادگی ورود به صحنه انتخابات را داشته باشد. در مرحله بعد گزینه هایی چون قالیباف مطرح است سایر جریان ها هم کاندیداهایی را مطرح می کنند ولی هنوز به اجماع نرسیده اند.

محسن هاشمی: مشارکت بالا در انتخابات وقتی شکل میگیرد که برنده از پیش معلوم نباشد

محسن هاشمی با بیان اینکه برگزاری سردترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ انقلاب پیامد‌های منفی دارد، گفت: اگر بر گزینه مطلوب اصرار داریم نباید به دنبال مشارکت بالا باشیم زیرا مشارکت بالا وقتی شکل می‌گیرد که برنده انتخابات از پیش معلوم نباشد و سلیقه متفاوتی در مدیریت کشور حاکم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت