اخبار سیاسی

میرکاظمی: زبان کسانی که ۸ سال روزه سکوت گرفته بودند،  باز شده است

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه دولت در سال آینده به‌دنبال کاهش قابل‌توجه تورم البته نه به‌شیوه رکود بلکه با انضباط مالی و پولی است،گفت: کاهش نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در سه ماه متوالی نشان‌دهنده رویکرد درست دولت در عدم استفاده از پول پرقدرت است. میرکاظمی، در جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۱ گفت: لایحه دولت با استقبال خوب نخبگان و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی مواجه شده است، البته سازمان برنامه و بودجه برای شنیدن انتقاداتی هم که وجود دارد کاملاً آماده است. وی ادامه داد: میان برخی نقدهای دلسوزانه مطالبی هم هست که از نگاه سیاسی به منافع و معیشت مردم حکایت دارد، عده‌ای که هشت سال در برابر آب رفتن سفره مردم روزه سکوت گرفته بودند حالا شبهه انگیزی‌می‌کنند و البته که این افراد هیچ‌وقت از توضیحات قانع نخواهند شد. میرکاظمی تأکید کرد: کسانی که نگاه کارشناسی و با رویکرد علمی درباره بودجه نظراتی دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد و حتی اگر در موارد محدودی بودجه نیاز به اصلاح داشته باشد، آماده انجام آن هستیم.

محسن رضایی در تیم اقتصادی دولت خودش را بالاتر از مخبر می‌داند

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پراکندگی و آشفتگی و جزیره‌ای به مسائل فکر کردن تنها در مسائل اقتصادی وجود ندارد؛ بلکه در مسائل سیاسی هم این رویه وجود دارد. آیتی با اشاره به مشکلات داخلی ادامه داد: مشکل داخلی کشور این است که یک پراکندگی، آشفتگی و بی‌نظمی در تمام سازمان‌ها و ارگان‌های حاکمیت از جمله در دولت وجود دارد؛ که شما این پراکندگی و تضاد در نظریات و اختلافات آرای کارشناسی را در دولت، مجلس، ارگان‌ها، و برخی نهاد‌ها مشاهده می‌کنید.  با اشاره به اینکه تشتت و آشفتگی در آرا و نظرات دولت دیده می‌شود، گفت: آقای رئیسی معاون اول‌شان آقای مخبر را رئیس تیم اقتصادی می‌گذارد و بعد یک دفعه آقای محسن رضایی را معاون اقتصادی خودشان قرار می‌دهد! آن هم در شرایطی که آقای رضایی خودش را بسیار بالاتر از آقای مخبر می‌داند و شاید هم این احساس را دارد که او به عنوان معاون اقتصادی باید تصمیم نهایی را بگیرد و حرف آخر را بزند در حالی که آقای مخبر یک اختیاراتی دارد که وی ندارد، از همین رو به نظر می‌آید آقای رضایی حالت مشاور و تشریفاتی پیدا کرده است تا معاون اقتصادی؛ آقای مخبر هم بیشتر حالت عملیاتی و میدانی دارد؛ مشخص است این عوامل در کنار همدگر از یک سو باعث می‌شود طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی به نتیجه نرسد که خروجی‌اش گرانی، تورم و مشکلات معیشتی است

جواد امام: چند هفته پیش ملاقات روحانی و رهبری صورت گرفته است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب از دیدار مقام معظم رهبری با روحانی خبر داد و گفت: آقای روحانی در گزارشی که از این دیدار به دوستانشان دادند بسیار از جلسه‌ای که با رهبری داشتند و صحبت‌هایی که رد و بدل شده است، ابراز رضایت‌مندی کرده بودند.وی درباره تاثیرات این دیدار بیان کرد: به هر حال یک عده‌ای هستند که تلاش می‌کنند اساساً این ارتباطات و دیدار‌ها فراهم نشود و صورت نگیرد و این همان بحثی نفوذ است که ما مطرح می‌کنیم، معتقدم این جریان در واقع کار دشمن را کم می‌کند و سعی می‌کند هر کسی که در دایره نظام است را به جز یک گروه خاص حذف کند و دایره خودی‌ها به شدت تنگ شده است. امام تاکید کرد: آنچه که امروز مورد لطمه واقع شده است اساساً جمهوریت نظام و خطری است که متوجه اساس کشور است. این مسیر، مسیر ناکجا آبادی است و آن‌هایی که دلسوز کشور و نگران از این موضوع هستند بار‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

فعال اصولگرا: لاریجانی باید در اوج خداحافظی کند

فعال سیاسی اصولگرا درباره سرنوشت سیاسی علی لاریجانی گفت: امیدوارم که چنین نباشد و آقای علی لاریجانی تصمیم نگیرد که به شکل آقای هاشمی رفتار کند. به این خاطر که همین الان هم همه کسانی که در فضای سیاسی کشور فعال و ناظر هستند می‌دانند که آقای هاشمی علی رغم زحماتی که کشید، سرنوشتی درخور شان خود پیدا نکرد و این به خاطر مسیر اشتباهی بود که طی کرد. کوشکی ادامه داد: او فرد اهل محاسبه‌ای است. به نظر من بهتر است که او از حوزه سیاست عملی قدر فارغ شده و به سوی سیاست نظری برود همان طور که برادر بزرگ ایشان آقای محمدجواد چنین کردند. بهتر است که از این پس تجربیات سال ها فعالیت سیاسی خود را به جامعه عرضه کرده و از این طریق مفید باشند

آزادسازی ارز ترجیحی برای دارو مطرح نیست

معاون اول رئیس‌جمهور توجه به موضوع سلامت و بهداشت مردم را جزو سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم دانست و تاکید کرد: دولت و وزارت بهداشت در کنار صنعت پرافتخار داروسازی است تا دارو با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد. مخبر در خصوص برخی شایعات مطرح شده در زمینه حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به بخش دارو تاکید کرد: آزادسازی ارز ترجیحی برای بخش دارو نه در کوتاه مدت و نه در بلندمدت به هیچ وجه در دولت مطرح نیست و انتظار می‌رود صنایع داروسازی با قیمت گذاری مناسب به رفع نیازمندی‌های دارویی کشور کمک کنند.وی ادامه داد:  قابل قبول نیست که با وجود چنین صنعت داروسازی قوی و قدیمی در کشور مشکلات این چنینی برای برخی از بیماران بوجود آید.

تجمع معلمان را «در مقابل نظام»، تلقی نکنید

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره تجمعات فرهنگیان عنوان کرد: معلمان خواسته صنفی دارند و این را تجمعی که معلم در مقابل نظام است تلقی نکنید، معلمان وقتی مشاهده کردند به حرف‌هایشان توجهی نمی‌شود، این اتفاق افتاده است بنابراین باید سازمانی ایجاد کنیم تا حرف و اعتراض معلم را بشنویم، امشب جلسه‌ای با معلمان داریم تا حرف‌های آنها را بشنویم.

اسلامیت و جمهوریت در فتنه ۸۸ هدف قرار داده شد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: واقعیت این است که سال ۸۸ فتنه عظیمی اتفاق افتاد که هم جمهوریت و هم اسلامیت کشور را مورد هدف قرار داده بود. باهنر افزود: برای پیشگیری از چنین فتنه‌هایی، ضرورت دارد که این حماسه‌ها همواره زنده بمانند. مردم هم باید آماده باشند و بصیرت آن‌ها افزایش پیدا کند

به من پیشنهاد یک بار خروج دادند که بروم و برنگردم

رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه بی دلیل ممنوع الخروجم، گفت: یکبار به من پیشنهاد یک بار خروج را دادند که من نپذیرفتم. یکبار خروج معنی‌اش این است که برو برنگرد. من تمام سرمایه‌ام و هویت‌ام داخل ایران است. ابطحی درباره علل ممنوع خروجی اش، افزود: این نمی‌دانیم به این دلیل است که هیچ حکمی نیست و ما بی‌دلیل ممنوع الخروجیم.

اصلاح‌طلب بودن تهمتی است که به لاریجانی می‌زنند

کریمی اصفهانی فعال سیاسی درباره این موضوع که آیا لاریجانی بعد از این به سمت اصلاح‌طلبان گرایش پیدا خواهد کرد یا خیر، بیان کرد: من به هیچ‌وجه قبول ندارم که آقای لاریجانی یک اصلاح‌طلب است؛ بلکه او یک اصولگراست و یک اصولگرای واقعی هم هست؛ اصلاح‌طلب بودن تهمتی است که به آقای لاریجانی نسبت داده می‌شود.

 اعضای تیم اقتصادی دولت با هم نمی‌سازند

مهاجری فعال اصولگرا گفت:  اعضای تیم اقتصادی دولت با هم نمی سازند. آقای رضایی  یک نظری می دهد و توقع دارد که بخش هایی از حوزه های سیاستگذاری اقتصادی زیر نظر او اداره شود. اما وزیر اقتصاد آن دیدگاه را رد کرد. بعد هم رئیس جمهور تذکر داد که باید موضوعات اقتصادی را با معاون اول هماهنگ کنید. یعنی معاون اقتصادی نباید پایش را از گلیمش درازتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت