اخبار سیاسی

احمد توکلی: تورم کمر مردم را شکسته، تابآوری مردم حدی دارد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت باید یک خط کلی استراتژیک در برنامه ارزی خود تعیین می‌کرد این خط در ۳۰ سال گذشته نبوده و الان هم نیست. تورم کمر مردم را شکسته و بدتر هم می‌شود و وضعیت برای مردم تحمل‌ناپذیر می‌شود. حتما تاب‌آوری مردم حدی دارد.  توکلی افزود: انتخاب برخی مشاوران و انتصابات بعضی وزیران و مسئولان درست نبوده که در مورد وزیران، مناسب یا نامناسب، مجلس هم شریک است. در ملاقاتی با رئیسی، پیش از تنفیذ، عرض کردم که شما می‌توانید بحران اقتصادی را حل کنید، اما به انجام مقدماتی ضروری محتاجید. ما الان در جنگ اقتصادی هستیم. اگر در جبهه‌ای از جبهه‌های جنگ بیم شکست باشد، باید بهترین امیران و سرداران را با زبده‌ترین لشکرتان به آن جبهه بفرستید. شما برای پیروزی در جنگ اقتصادی از تیمی هم‌نظر از اقتصادانان مجرب و آزمایش پس‌داده دعوت کنید.وی اضافه کرد: جریان ورودی و خروجی سرمایه نیز در این مدت باید تحت کنترل کامل باشد، تا از تورم تازنده در امان بمانیم

لاریجانی اصرار دارد منتشرکننده نامه ردصلاحیتش مشخص شود

نماینده پیشین مجلس گفت: لاریجانی احترام خاصی برای اجرای قانون و حرمت شورای نگهبان قائل هستند و هرگز راضی نبود که خلاف قانون اتفاقی بیافتد. اگر ایشان می‌خواستند، قبلا می‌توانستند این نامه را منتشر کنند. حالا او تمایل و هم اصرار دارد تا انتشاردهنده این نامه شناسایی شود. یوسفیان ملا افزود: لاریجانی ماه‌ها منتظر بودند تا زمانی که مهر قید محرمانگی این نامه برداشته نشده، دست به اقدامی نزند. ما که از اطرافیان او هستیم و کسانی که در دفترش کار می‌کنند، بینی و بین‌الله این نامه را ندیدند. وی درباره واکنش احتمالی شورای نگهبان گفت: آن‌ها نظرشان را دادند، از مدت اعلام نظر گذشته و طبق قانون که به آن‌ها تکلیف شده دیگر نباید نظری بدهند و فعلا موضوع تمام شده است.یوسفیان در پاسخ به این سوال که احتمال می‌دهند انتشار این نامه کار چه کسی باشد گفت: اصلا مشخص نیست و نمی‌دانیم کار چه کسی است. این نامه در فضای مجازی منتشر شده و آقای لاریجانی عمیقا از انتشار نامه ردصلاحیت ناراحت هستند. ۲۷ آذرماه گذشته، نامه محرمانه شورای نگهبان درباره رد صلاحیت لاریجانی توسط یک فعال رسانه‌ای ساکن فنلاند منتشر شد که در ادامه متن کامل جوابیه ۲۰ صفحه‌ای لاریجانی نیز منتشر شد.

وزیر امور خارجه:سعودی ها درباره شهید ایرلو تعلل کردند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه یمن صرفا راه حل سیاسی دارد، گفت که دستگاه های اجرایی سعودی درباره بازگردندان شهید ایرلو به ایران دیر تصمیم گرفته و تعلل کردند. امیرعبداللهیان عصر امروز در حاشیه مراسم تشییع شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن در جمع خبرنگاران گفت: ما همیشه حمله نظامی و تجاوز به یمن را قویا محکوم کردیم. معتقدیم یمن صرفا راه حل سیاسی دارد و همه یمنی ها باید هم نسبت به آینده کشورشان هم سهیم باشند و هم تصمیم بگیرند.وی درباره شهید ایرلو و بازگرداندش به ایران افزود: ما چند روز پیگیر بودیم تا مجوزی از طریق یک کشور ثالث بگیریم برای اینکه یک فروند هواپیما را از ایران یا کشور دیگری بفرستیم که ایشان را به بیمارستانی مجهز در ایران سریعا منتقل کنیم، ولی متاسفانه طرف سعودی در این موضوع خیلی دیر تصمیم گرفت.

ایمن آبادی: حتی ردصلاحیت احمدی نژاد هم خوب نیست

نماینده سابق مجلس گفت: رد آقایان هاشمی رفسنجانی، لاریجانی و حتی احمدی نژاد خوب نیست و باید تصمیم را بر عهده مردم گذاشت. حجم انبوهی از کسانی که می‌توانستند در مجالس موثر واقع شوند رد شدند و هیچ‌گاه به آنها دلیلی گفته نشد. جعفرزاده ایمن آبادی افزود: در عرصه بین‌المللی آقای لاریجانی شناخته شده بود. باید انتخاب را بر عهده مردم می‌گذاشتند؛ مردم تصور خوبی از عملکرد اینها ندارند و تصورم این است که باید به نحو اقناع کننده‌ای حرکت بکند و نشان بدهد که سوگیری سیاسی ندارند. وی ادامه داد: شما با نامه آقای لاریجانی بروید کف جامعه ببینید چه چیزی شده است، مردم اقناع نیستند فکر می‌کنم یک مقدار بهتر است، بازنگری شود بالاخره این افراد که معصوم  نیستند و امکان دارد که در زندگی آنها اتفاقاتی افتاده باشد.

وقتی حاکمیت مذاکره را می پذیرد مجلس هم تابع است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بزرگترین خدمت مجلس به تیم مذاکره کننده، تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران بود که با حمایت مجلس تیم مذاکره کننده ایران توانست دست برتر در مذاکرات داشته باشد. نوباوه افزود: وقتی حاکمیت مذاکره را می پذیرد مجلس هم تابع همه مواضع جمهوری اسلامی است. وی خاطر نشان کرد: آمریکا با وارد کردن آخرین ضربات خود به دنبال امتیاز خواهی از ایران است، اما همه دنیا می‌دانند که آمریکا راهی جز لغو همه تحریم‌ها ندارند.وی افزود: آمریکایی‌هابه دنبال تامین منافع مورد نظر خود بوده و هستند. ما هم با تصویب این طرح توانستیم دست هیات مذاکره کننده ایران در مذاکره را برتر نشان دهیم.

مدیر و محور برنامه‌های اقتصادی دولت شخص معاون اول است

 رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت هماهنگی کامل در دولت در زمینه اطلاع‌رسانی گفت: اعلام مواضع و اطلاع‌رسانی از مسائل مرتبط با دولت باید کاملا با هماهنگی سخنگوی دولت انجام شود. از سوی دیگر مدیر و محور اقدامات و برنامه‌های اقتصادی دولت شخص معاون اول رئیس جمهور است و هر گونه اطلاع‌رسانی در خصوص مباحث اقتصادی نیز باید با هماهنگی ایشان باشد.

حذف افرادی همانند لاریجانی بسیار خطر آفرین است

یک نماینده اصولگرای سابق مجلس با تمجید از متانت علی لاریجانی گفت: برخی جریانات سیاسی به فردی حمله می‌کنند که نظر شورای نگهبان را با متانت پذیرفت و هیچ حاشیه‌ای برای کشور ایجاد نکرد. شرفی افزود: حذف افرادی همانند علی لاریجانی بسیار خطر آفرین است. زیرا افرادی به دنبال منزوی کردن نیرو‌های اصیل انقلاب هستند که خود با وجود بسیاری از اشکالات، مدعی بزرگی کردن برای اصل انقلاب اسلامی هستند.

مراقب باشید سفره مردم کوچک‌تر نشود

بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: فارغ از بحث حذف یا تداوم ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه، باید نتیجه تصمیمات و سیاستگذاری‌ها معطوف بر کوچکترنشدن سفره مردم و توقف گرانی‌ها در حوزه کالا‌های اساسی باشد؛ همچنین باید مراقبت نمود که عواید حاصل از این پیشنهاد دولت، لزوماً به دهک‌های نیازمند تخصیص پیدا کند

 اگر دولت اعلام نیاز کند اصلاح‌طلبان جواب مثبت خواهند داد

چهره سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: جلسات جبهه اصلاحات مرتبا برگزار می شود و مجددا در دفاتر کار خود فعال هستند و بی کار ننشسته اند. به نظر من در جلساتی که مرتب برگزار می شود باید چند مساله مهم کشور اولویت بندی شود. نمازی در ارتباط با همکاری اصلاح طلبان با دولت افزود: تا جایی که خبر دارم و نظر خودم نیز هست اگر دولت اعلام نیاز کند اصلاح طلبان جواب مثبت خواهند داد.

فساد کلان تقریبا صفر شده است  

یوسفیان ملا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه های فساد کلان از بین رفته است، گفت: تقریبا دیگر شاهد بروز فسادهای کلان نیستیم و دیگر یک عضو شورای شهر نمی تواند از شهرداری زمین بگیرد و کسی متوجه نشود.

 طالبان نشان داد قدرت مدیریت ندارد

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: میزان مهاجرت افغان ها به ایران نوع مدیریت طالبان را می رساند، طالبان نشان داد قدرت مدیریت ندارد وقتی کارها دست افراد متخصص نباشد این مصیبت بر مردم و ملت تحمیل می شود. توقع این است که طالبان در رابطه با ایجاد فضایی که مردم بتوانند در این کشور نفس بکشند و معیشت شان تامین شود اقدامات لازم را انجام دهد.

مرکز پژوهش‌های مجلس: طرح صیانت اشکالات جدی دارد

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی، ضمن بر شمردن اشکالات عدیده متن طرح، خواستار تخصیص زمان بیشتر برای اصلاح آن شد. در متن این نامه از کاهش سرمایه اجتماعی نهادی، ایجاد بی‌ثباتی در قوانین و مقررات اقتصادی، به مخاطره افتادن امنیت سرمایه‌گذاری، مداخله بسیار زیاد طرح در شئون مختلف زندگی مردم، ترغیب نخبگان به مهاجرت، ابهام و عدم شفافیت در مفاد و فرآیند تقنین و … به عنوان اشکالات جدی این طرح ذکر شده است.

قوه قضائیه: در ایران هیچ محکوم زیر ۱۸ سالی در زندان نگهداری نمی‌شود

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: بر اساس قانون و برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی قوه قضاییه در مورد محکومان زیر ۱۸ سال، متهمان و محکومانی که سن آنها در زمان ارتکاب جرم تا ۱۸ سال تمام شمسی باشد نه در زندان که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند… به جز محکومانی که به نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شده اند، بر پایه قوانین و مقررات فقط مدد جویانی که دارای بیش از ۲۳ سال سن باشند باید حسب مورد به اندرزگاه جوانان در بازداشتگاه یا ندامتگاه عمومی منتقل شوند.

بهتر است نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر به شورای نگهبان واگذار شود

حدادی نماینده مجلس گفت: با توجه به برخورداری شورای نگهبان از ساختار لازم برای نظارت بر انتخابات که یکی از آنها در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی است، بهتر است نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به این شورا واگذار شود تا مجلس دیگر در این موضوع دخالتی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت