اخبار سیاسی

نادران: رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ عروسی دولت است

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به عواقبی که رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ می تواند به دنبال داشته باشد، تاکید کرد: دولت به دنبال رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ است و این اتفاق عروسی دولت خواهد بود. نادران با بیان اینکه مجلس باید نشان دهد که تصمیم گیر اصلی مجلس است نه دولت، خطاب به نمایندگان گفت: بازی نخورید، دست شعبده بازان رو شده است، جای متهم و قاضی را تغییر ندهیم، منافع ملی و مصالح ملی باید مورد توجه ما باشد.

معین: کاندیدای اصلاح طلبان اگر خوش نام باشد تایید صلاحیت نمیشود

وزیر علوم در دولت اصلاحات درباره انتخابات ۱۴۰۰ گفت: کار به اجازه دادن یا ندادن مجلس نخواهد رسید، در همان مرحله نظارت استصوابی تکلیف نامزد انتخاباتی اصلاح طلبان اگر شخصیت خوش نام، مقبول، مستقل و کارآمدی هم باشد روشن می شود و تائید صلاحیت نخواهند شد. معین افزود: با توجه به شرایط فعلی برای حضور در انتخابات وظیفه ای برای خود تشخیص نمی دهم.

قاضی زاده هاشمی: روحانی از موفقیت مجلس در اصلاح امور نگران است

نائب‌رییس اول مجلس گفت: اینکه امروز رییس جمهور مجلس را مخاطب قرار می‌دهد که چرا ارقام ارزی و نفتی بودجه را تغییر داده‌ است به این خاطر است که از موفقیت مجلس در اصلاح امور نگران است. قاضی زاده هاشمی درباره بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزود: لایحه بودجه که چنان مملو از اشکال و آسیب است که اصلاح آن در توان مجلس نیست.

تاجزاده: دو راه وجود دارد، یا اتکا به ملت یا اتکا به اقلیت

مصطفی تاجزاده با بیان اینکه وضعیت الان شایسته ملت ایران نیست و باید تغییر بکند، گفت: دو راه بیشتر برای تغییر وجود ندارد، یکی بازگشت به مردم و تمکین در مقابل رأی مردم  و مطالبات مردم  و ملت را صاحب خانه و همه سیاست‌مداران را میهمان دانستن، که برای  مدت موقتی هستند و می روند.

دولت باید لایحه یک یا سه دوازدهم ارائه دهد

امیرآبادی فرهانی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به اینکه لایحه بودجه در صحن علنی رد شده است براساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس، دولت باید لایحه یک یا سه دوازدهم به مجلس ارائه کند. وی درباره قطع سخنان نوبخت افزود: این موضوع عمدی نبوده و به صورت الکترونیکی بعد از اتمام زمان سخنان کسی که در جایگاه قرار می‌گیرد میکروفن قطع می‌شود

مجلس کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ را رد کرد

پس از مخالفت دولت با برخی پیشنهادات مبنی بر تغییرات اساسی در بودجه سرانجام امروز کلیات بودجه در جلسه علنی مجلس به رای گذاشته شد که در نهایت از  سوی نمایندگان رد گردید. کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ با ۹۹ ‏رای موافق، ۱۴۸ ‏رای مخالف و ۱۲ ‏رای ممتنع از مجموع  261 نماینده حاضر در مجلس رد شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت