اخبار سیاسی

اگر حقایق جامعه را روایت نکنید دشمن خلاف واقع روایت می‌کند

رهبر انقلاب اسلامی در جمع برخی از پرستاران فرمودند: شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. اگرشما روایت نکنید دشمن روایت می کند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدس را روایت نکنید دشمن روایت می کند، هرجور دلش میخواهد. توجیه می کند، دروغ می گوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض می کند.

غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که در حوزه نظامی نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: غربی ها به این نتیجه رسیده اند که در حوزه نظامی و امنیتی نمی توانند هیچ غلطی بکنند و روش های ضربه زدنشان نیز متفاوت با گذشته است. آنها به دنبال القای این تفکر هستند که حاکمیت دینی ، نمی تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد .

غربی ها حرف زور می‌زنند

سیدمجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای در وین اظهار می کند: مذاکراتی که این روزها در وین در حال برگزاری و تیم مذاکره کننده ایرانی هم در آنجا مستقر است و پیگیر مسائل هستند، موضوع جدیدی نیست و از سال ها پیش بوده و کانون نیز همچنان به جلو پیش می رود. محفوظی گفت: غربی‌ها حرف زور و باطل می‌زنند و اگر بخواهیم کوتاه بیایند و مواضع ما را بپذیرند، راهی جز استقامت و ایستادگی نداریم.

جمهوری اسلامی سقوط کردنی نیست

مرعشی عضو حزب کارگزاران گفت: برخی تصور می‌کنند اگر مردم به تنگ آیند و مثلا اگر معلمان اعتراض کنند، کارگران اعتصاب کنند یا بحران‌های اجتماعی به وجود آید نظام از پای درمی‌آید. این فرضیه هم شدنی نیست زیرااین نظام ریشه در انقلابی مردمی و دینی دارد.

مشاور لاریجانی: باقری کنی با جلیلی تفاوت چندانی ندارد

مشاور رئیس مجلس دهم گفت: ما همان منطق دوران سعید جلیلی را در مذاکرات شاهد هستیم. آقای باقری با آقای جلیلی فرق زیادی ندارد. حقیقت پور افزود: ما با کسی در حال مذاکره هستیم که رو‌بروی ما ننشسته‌است. در واقع کسی رو بروی ما نشسته‌است که اختیار ندارد. ما باید مذاکره اصلی را با آمریکا داشته‌باشیم.

رئیسی: در سنوات قبل اقتصاد را به اراده بیگانگان گره زده بودند

رئیس‌جمهور گفت: در تقدیم لایحه بودجه نکاتی مدنظرمان است؛ اولین هدف ثبات اقتصادی است. ثبات باید بتواند برای بازار اطمینان بخش باشد. لازمه ثبات اقتصادی آن است که کسری بودجه نداشته باشیم که ریشه بسیاری از مشکلات در کشور است. سیدابراهیم رئیسی گفت: نامتوازن بودن توسعه در سرزمین را شاهد هستیم و در نهایت کیفیت نامناسب بودجه ریزی اقتضا می‌کند که بازنگاهی به آنچه انجام شده داشته باشیم. اشکال جدی که در سنوات قبل همه را رنج می‌داد این بود که اقتصاد را به اراده بیگانگان گره زده بودند. وی ادامه داد: اولین هدف در بودجه امسال ثبات اقتصادی است. ثبات باید بتواند برای بازار اطمینان بخش باشد. لازمه ثبات اقتصادی آن است که کسری بودجه نداشته باشیم که ریشه بسیاری از مشکلات در کشور است. نکته دوم مساله انضباط کار‌ها است. رئیس جمهور بیان داشت: افزایش پایه پولی و استقراض از بانک مرکزی خط قرمز بودجه ۱۴۰۱ است.

میرلوحی : مراقب تکرار تجربه معجزه هزاره سوم باشند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: زمانی اصولگرایان همه‌چیز را از ایران و انقلاب تا اسلام و تشیع و ولایت فقیه و امام و هر آن‌چه هست و نیست، در رفتار و کردار احمدی‌نژاد خلاصه می‌دیدند و امروز رفتاری متفاوت در قبال او پیش گرفته‌اند. محمودمیرلوحی گفت: «حتماً به یاد داریم که زمانی از «معجزه هزاره سوم» می‌گفتند. کلاً به نظرم این دست اقدامات و کار‌های تبلیغاتی فاقد جذابیت برای شهروند امروزی است و شخصاً این دست کار‌های تبیلغات سیاسی را تایید نمی‌کنم و نمی‌پسندم.» او با بیان این‌که امروز روش‌های متعددی برای دریافت نظر شهروندان نسبت‌به مسئولان در دسترس است، می‌گوید: «آن دسته از شهروندان که به مسائل سیاسی و اخبار روز توجه دارند، معمولاً از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌راحتی نظرشان را اعلام می‌کنند و اگر به‌واقع می‌خواهیم در این سطح واکنش اجتماعی بگیریم، کار چندان پیچیده‌ای پیش‌رویمان نیست و به‌راحتی از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توان در این سطح نسبت به مسائلی که می‌خواهیم از جامعه بازخورد بگیریم. میرلوحی در عین حال معتقد است که امروز همزمان با رشد آگاهی عمومی، صداوسیما و دستگاه‌های تبلیغاتی نیز آن‌قدر آگاه شده و پیشرفت کرده‌اند که از این دست اقدامات خودداری کنند.

دهنوی : دولت می‌تواند ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به یارانه نقدی اضافه کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، حذف رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی را اقدام درستی دانست و گفت که دولت می تواند بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به یارانه نقدی مردم اضافه کند. همچنین حداقل حقوق پیشنهادی برای سال ۱۴۰۱ از ۳.۵ میلیون تومان به ۴.۵ میلیون تومان رسیده است. محسن دهنوی نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود به ارائه جزئیاتی از لایحه بودجه ۱۴۰۱ پرداخت. او نوشت: با توجه به کنترل کرونا، رونق تولید و توسعه پایه‌های مالیاتی مانند مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس، می‌توان درآمدهای پایداری را محقق کرد. دولت باید افزایش درآمدهای مالیاتی را به روش مبارزه با فرار مالیاتی‬ ثروتمندان تبدیل کند و بار جدیدی بر دوش کسب‌وکارها نیندازد.

رضایی: برخی نمایندگان مانع رشد نیروهای انقلابی می‌شوند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی نمایندگان به پشتوانه نیروهای انقلابی رای گرفته‌اند، مقابل آنها ایستاده‌اند و مانع رشد نیروهای انقلابی می‌شوند. این کارها خلاف قانون است و تذکر می‌دهیم که این اشتباهات را تکرار نکنند. رضایی اظهار کرد: با تاکید بر اینکه دانشجویان باید از مسئولان و نمایندگان مجلس مطالبه‌گری کنند، افزود: شفافیت یکی از موضوعاتی است که باید هم از نمایندگان و هم از دولت مطالبه شود تا شاهد کاهش فساد و انحراف در بخش‌های مختلف باشیم. وی با بیان اینکه دخالت نمایندگان در انتصابات بر خلاف قانون و خلاف تاکیدات رهبر معظم انقلاب است ادامه داد: برخی افراد که به پشتوانه نیروهای انقلابی رای گرفته‌اند، مقابل آنها ایستاده‌اند و مانع رشد نیروهای انقلابی می‌شوند.‌‌

علی باقری: چیزی کمتر از برجام را نمی‌پذیریم

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین با بیان این‌که موضوعات اختلافی ۶ دور مذاکره قبلی در وین هنوز حل نشده و روی میز است، تصریح کرد که ایران چیزی کمتر از برجام را نخواهد پذیرفت. علی باقری اضافه کرد: در طول گفت‌وگوهایی که از هشتم آذر شروع شد نگاه خودمان را در خصوص موضوعات مختلف گفت‌وگوها چه در بحث لغو تحریم‌ها، اقدامات هسته‌ای، راستی آزمایی و تضمین‌ها و همین طور موارد دیگر بیان کردیم. وی ادامه داد: ما در این دور از گفت‌وگوها درباره رفتار آمریکایی‌ها پیش قضاوت نخواهیم کرد. منتظر هستیم که رویکرد جدید آنها را در این دور از گفت‌وگوها ببینیم و براساس آن رویکرد جدید قضاوت کنیم. باقری افزود: هیچ چیزی را کمتر از آن توافق قطعا نخواهیم پذیرفت.

هشدار: وجود امیکرون در کشور تایید شد

رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت کرونا گفت: ما نظام مراقبتی منظمی برای جستجوی سویه‌های جدید کرونا نداریم. شواهد کلی می‌گوید به احتمال زیاد، مواردی از اُمیکرون در ایران وجود دارد اما گزارش نشده است. حمید سوری درباره جهش های ویروسی گفت: باید به عنوان یک اصل کلی بپذیریم جهش‌های ویروش و شکل گیری سویه های جدید ویروس برای بقا در مقابل اقدامات بشر اتفاق می‌افتد. برخی از این سویه ها تاثیر زیادی روی تغییرالگوی اپیدمی ندارند اما برخی هم شبیه اُمیکرون هستند که سازمان بهداشت جهانی برای آن به همه هشدار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت