اخبار سیاسی

برای تأمین واکسن، شخصاً با برخی کشورها تماس گرفتم

رئیس جمهور به ایجاد هزینه‌های جدید برای دولت اشاره و خاطرنشان کرد: ما امروز با کسری جدی بودجه مواجه هستیم و باید این کسری را تا آخر سال حل کنیم چرا که اگر این مسئله سر و سامان پیدا نکند مشکلات جدی برای کشور به وجود خواهد آورد و این موضوع نیازمند این است که هزینه ها افزایش پیدا نکند. رئیسی با اشاره به تلاش‌های دولت برای تهیه واکسن گفت: باکشورهای سازنده واکسن تماسی داشتم و شخصاً این موضوع را پیگیری کردم.

اجازه ندادم نامه حمایت از کاندیداتوری رئیسی در مجلس قرائت شود

رئیس مجلس تحول در حکمرانی را از ملزومات کشور دانست و در مورد انتقاد یکی از دانشجویان از نامه حمایت نمایندگان از کاندیداتوری رئیسی گفت: اینکه در مجلس نامه بنویسند و از کسی حمایت کنند، این کار پسندیده نیست حتی برای هر کس که انجام بدهیم. این نقد شما وارد است و من اجازه ندادم که آن نامه از تریبون مجلس خوانده شود قالیباف افزود: مجلس حتماً نباید وکیل الدوله باشد، مجلس نماینده مردم است و باید دغدغه‌های مردم را دنبال کند.

دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی در طول تاریخ بی‌سابقه است

فدوی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی ادامه دارد و این دشمنی‌ها در طول تاریخ به غیر از مقاطعی که در دوران پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بوده بی سابقه است؛ افتخار انقلاب اسلامی این است که با همه این دشمنی‌ها به گونه‌ای مقابله کرده که دشمنان ما حتی یک پیروزی را هم نمی‌توانند نام ببرند و در همه این ۴۳ سال پیروزی‌ها از آن انقلاب اسلامی است و اگر هم دشمنان کاری را نکرده‌اند به این دلیل بوده که نمی‌توانستند انجام بدهند نه اینکه نخواهند.

امیرعبداللهیان: غنی سازی ۹۰ درصدی کذب محض است

وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکرات وین گفت: شایعاتی مانند غنی سازی ۹۰ درصد کذب محض است. امیرعبداللهیان همچنین با انتقاد از مذاکره کنندگان اروپایی تصریح کرد کشورهای اروپایی هیچ ابتکار عمل چشمگیر و قابل ارائه‌ای نداشتند و گویا به جای اینکه به دنبال راه حل باشند به دنبال کسب ارزیابی از تیم ما بودند.

ا…کرم: وقت تسویه‌حساب با احمد‌ی‌نژاد فرا رسیده

حسین ا…‌کرم «دبیر شورای حزب‌ا…»، طی سخنانی در حاشیه نشستی در شهرستان شهرری گفت: دوره پنج ساله عضویت احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اسفند ماه امسال به پایان می‌رسد و از اینجا به بعد تصفیه (تسویه) حساب ما با وی شروع می‌شود.

مدیران دولت رئیسی از ضعیف‌ترین مدیران تاریخ این مملکت هستند

مهدی پازوکی اقتصاد دان گفت: دولت سیزدهم برنامه‌ای برای اقتصاد ندارد . یکی از اشکالات دولت آقای رئیسی این است که از نیروهای کارآمد و جوانان تحصیل کرده در دانشگاه‌های درجه یک داخلی و خارجی استفاده نکردند. اکثر مدیرانی که در این دولت مسئولیتی به آن‌ها داده شده است در دانشگاه‌های درجه ۵ تحصیل کرده‌اند! این روند در درازمدت قطعا در نظام تصمیم‌گیری کشور تاثیر می‌گذارد.

مذاکرات برجامی به جایی نمی رسد

یک فعال سیاسی گفت:مذاکرات به جایی نمی رسد چون دو بی اعتماد وقتی رو بروی هم برای مذاکره قرار می گیرند، به نتیجه نمی رسند. غرضی افزود: دو بی اعتماد رو بروی هم نشسته اند و بالاجبار باید مذاکره کنند ولی اهداف هر کدام متفاوت است. ایران می گوید آنها باید تحریم ها را بردارند، آنها هم مسائلی مثل بمب اتمی را مطرح می کنند بنابراین بین طرفین مذاکره خیلی فاصله وجود دارد.

پرسش مومنی از رئیسی: آن برنامه ۷۰۰۰ صفحه ای اقتصادی کجاست؟

مومنی اقتصاددادن کشور با اشاره به اظهارات رئیسی در دوران انتخابات گفت: از زمان روی کار آمدن دولت جدید ما حتی یک‌بار نیز نشنیدیم که رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی ایشان کوچک‌ترین استنادی به برنامه هفت‌هزارصفحه‌ای بکنند.

با احیای برجام قیمت دلار در ایران ۱۸ هزار تومان می‌شود

مجله سرشناس اکونومیست در ارزیابی شاخص‌های کلان اقتصادی ایران برای سال‌های آینده (تا سال ۲۰۲۶) پیش بینی کرده است که قیمت دلار آمریکا در یک کاهش ممتد به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد رسید. این مجله معروف معتقد است که توافق محدودی بر سر برنامه هسته‌ای ایران در مذاکرات وین انجام خواهد شد و پس از آن شاهد کاهش قیمت دلار آمریکا و سایر ارز‌های خارجی در بازار خواهیم بود، به طوری که دلار آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ۱۸ هزار ۵۰۰ تومان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت