شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

دولت می‌خواهد بودجه 1401 کسری و تورم نداشته باشد

رئیس جمهور در نشست مشترک با مجلس گفت: بودجه 1401 اولین سند مالی مهمی است که در این دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود. دولت می‌خواهد این بودجه کسری و تورم نداشته و دارای رشد اقتصادی باشد. رئیسی تاکید کرد: هماهنگی و انسجام قوا یک تاکتیک نیست بلکه یک راهبرد اساسی و ضرورتی اجتناب ناپذیر است. نباید اجازه داد این انسجام خدشه دار شود. نباید اجازه داد حاشیه‌ها به متن وارد شود. حتما اظهارنظر‌ها و اختلاف دیدگاه‌ها وجود دارد، اما انسجام بین قوا مسئله اصلی بوده و حاشیه‌ها باید در حاشیه بماند.

رئیس‌جمهور در این مدت تلاش بسیار مجاهدانه‌ای داشته است

رئیس مجلس در نشست مشترک دولت و مجلس خطاب به رئیسی گفت: جناب آقای رئیس‌جمهور! بنده به عنوان یک نماینده و خادم نمایندگان عزیز عرض می‌کنم و انصافاً گواهی می‌دهم که از نزدیک با شما در این مدت دولت و با سابقه‌ای که از گذشته از جنابعالی مطلعم، انصافاً در این بیش از یکصد روز تلاش بسیار مجاهدانه پرکار و پرتلاش را داشتید؛ حتی پنجشنبه و جمعه ها را هم مشغول کار هستید.

موقع تصویب برجام گریه می‌کردیم

بیژن نوباوه عضو جبهه پایداری و نماینده مجلس در یک برنامه تلویزیونی گفت: هنگام تصویب برجام در مجلس نهم آنها در مجلس گریه می‌کردند چون کار دیگری از آنها برنمی‌آمد تصویب برجام 17 دقیقه هم نشد.

چمران: مشکلات را با گفتار درمانی نمی شود رفع کرد

چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از حذف ردیف‌های اعتباری شهرداری‌ها در بودجه سال آتی کشور گفت: رضایت عمومی شهر برای انقلاب و کشور لازم و ضروری است و اگر مسئولان خوب کار نکنند نارضایتی عمومی حاصل می شود و مشکلات را با گفتار درمانی نمی شود رفع کرد.

فضا طوری شده که مردم فکر می‌کنند همه مسئولان در حال دروغ گفتن هستند

حضرت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌گوید: متاسفانه فضایی ایجاد شده که بسیاری از مردم به این رسیدند که اغلب مسئولان در حال دروغ گفتن هستند.

توکلی: حذف ارز 4200 تومانی تبعات سنگینی دارد

فعال سیاسی اصولگرا با ارسال نامه ای هشدارآمیز به روسای قوای سه گانه، کنار گذاشتن ارز 4200 تومانی را با تصمیمات اتخاذ شده فعلی بحران زا دانست. توکلی در این نامه نوشته است: تصمیم دولت برای کنار گذاشتن ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی جز گندم، دارو و تجهیزات پزشکی به ترتیبی که قرار است انجام شود، تبعات سنگینی دارد که ممکن است بحران بر بحران اقتصادی بیفزاید. به گزارش میرکاظمی در مجمع تشخیص، دولت برای ارزیابی آثار تورمی این تصمیم، فقط اثر مستقیم و غیرمستقیم حذف ارز 4200 تومانی را محاسبه نموده و اثر انتظار تورمی را نادیده گرفته است. تلاطم صعودی قیمت ارز، از چهار طریق به تورم دامن می‌زند: افزایش قیمت تمام شده تولید به دلیل افزایش قیمت ماشین‌آلات و مواد اولیه یا واسطه وارداتی، کاهش عرضه ناشی از افزایش هزینه تولید تورم ناشی از انتظارات منفی، هرج‌ومرج قیمتی یا قیمت‌گذاری دلبخواه، پدیده‌ای جدید که در بحران‌های گذشته در ایران نبوده است و در تجربه دیگران نیز من ندیده ام.

همه عقلا می‌فهمند که دولت رئیسی وارث چه شرایطی است

متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه جناب آقای رئیس جمهور در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری قول گزارش صد روزه نداده بودند، اظهار داشت: علیرغم اینکه ایشان وعده 100 روزه حل مشکلات را نداده بودند، عملکرد دولت در مسائل مهم و مبتلابه کشور در عین اینکه همراه با آرامش بوده، یک عملکرد مطلوب تلقی می‌شود. وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در شرایط سختی کشور را تحویل گرفته، توضیح داد: همه عقلا و کارشناسان می‌فهمند که دولت وارث چه ارثی شده است. در شرایط فعلی به دنبال مقصر نباید گشت یا تقصیرها را به گردن یک دولت خاص انداخت، اما واقعیت مسئله این است که در 8 سال گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور صفر درصد بوده است و خزانه خالی نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی به چه شکل بوده است.متفکر آزاد با تاکید بر اینکه دولت باید تلاش کند که کشور را به ریل تولید بازگرداند، خاطر نشان کرد: البته مشکلات به وجود آمده در طول سال های گذشته قابل حل در صد روز نیست و حتما برای حل این مشکلات زمان زیاد و برنامه ریزی جدی و هدفمند نیاز است.وی گفت: انتظار از همه جریانات به ویژه جریانات مخالف دولت این است که برای منافع ملی شروع به سنگ اندازی نکنند.

حسینی: دولت سابق در اتاق‌های بسته تصمیم می‌گرفت

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت سابق در اتاق‌های بسته تصمیم می‌گرفت، اما هم اکنون رئیس جمهور و وزرا در سفر‌های استانی متعدد بین مردم هستند و میدانی موضوعات را پیگیری و تصمیم گیری می‌کنند. حسینی با بیان اینکه عزم مسئولان دولت به خصوص رئیس جمهور خدمت شبانه روزی به مردم و حل مشکلات با روحیه جهادی است، ادامه داد: قبلا دولت در اتاق‌های بسته تصمیم می‌گرفت، اما الان رئیس جمهور و وزرا در سفر‌های استانی متعدد میان مردم هستند و به طور میدانی موضوعات را پیگیری و تصمیم گیری می‌شود. وی همچنین از تعامل خوب مجلس و دولت سخن گفت و تاکید کرد: همراهی و تعامل دولت و مجلس زمینه مناسبی برای رفع مشکلات مردم فراهم کرده است.

مهاجری: موضع راهگشای رئیسی قفل مذاکرات را باز می‌کند

فعال سیاسی اعتدالگرا گفت:رئیسی گفت که به اگر طرفین برجام به تعهدات خود پایبند باشند، ایران هم به تمام تعهداتش پایبند خواهد بود. او تا کنون چنین سخنی را با این صراحت بیان نکرده بود و این پیام رسایی به طرف‌های مذاکره است. مهاجری افزود: این موضع رئیس‌جمهور می‌تواند قفل مذاکرات را باز کند. این سخن یعنی اگر طرف‌های برجام به تعهداتشان پایبند باشند ایران 60درصد غنی‌سازی اورانیوم را تعطیل می‌کند؛ موضوعی که اگر در دوران روحانی بیان می‌شد، همه دولتی‌ها متهم به خیانت می‌شدند اما به هر حال گفتن این حرف همین حالا هم خوب است و می‌تواند راهگشا باشد اما تیم مذاکره‌کننده ایران نتوانسته است روی افکار عمومی داخل و خارج ایران خوب کار کند.

اولین تغییر در کابینه رئیسی رستم قاسمی رفتنی شد؟

کانال تلگرامی عصر ما مدعی شد که رفتن رستم قاسمی از کابینه قطعی است. کانال تلگرامی عصر ما نوشت: احتمالا تا همین چند ماه مانده به نوروز وزارتخانه را تحویل خواهد داد. دلیلش هم گویا بیماری سختی است که یکباره از راه رسیده و امکان ادامه فعالیت اجرایی را از او گرفته است. خداحافظی رستم قاسمی بلاخره رسانه‌ای و اجرایی می‌شود، اما حرف این است که جایگزین او در دولت رئیسی کیست؟! شنیده‌ها حاکی از آن است که رئیسی سعید محمد را برای این کار در نظر گرفته است. تصمیمی که اگر مخالفت‌های گسترده بخشی از اصولگرایان با محمد را در نظر داشته باشیم بسیار عجیب و قابل تامل به نظر خواهد رسید. انتخاب او با انتقاداتی از درون جریان اصولگرایی همراه خواهد بود و باید دید که رئیسی واقعا ریسک کرده و برای خود یک چالش جدید می‌سازد؟

معیار رنگ‌بندی کرونایی شهرها تغییر می‌کند

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به در دست اقدام بودن گام ششم طرح شهید سلیمانی، در عین حال از تغییر معیار رنگ‌بندی کرونایی شهرها طی هفته‌های آتی خبر داد. وی گفت: اکنون با وجود واکسیناسیون، شرایط متفاوت شده است و با این میزان انتظار داریم میزان بستری و فوتی به شدت کاهش یابد؛ پس باید معیارهایمان تغییر کند و کمیته علمی این موضوع را در دستور کار گذاشته است.حیدری افزود: ظرف هفته‌های آتی یک مدل دیگری اپلیکیشن ماسک ارائه دهند تا با استفاده از این مدل موارد رنگبندی شهرها اصلاح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت