اخبار سیاسی

گفتم نمی‌گذارند من بیایم و همان شد

بیژن نامدار زنگنه وزیر سابق نفت در صفحه توئیتری خود نوشت: همکاران شبکه افق خودشان بنده را دعوت کردند و من هم در همان ابتدا گفتم نمی‌گذارند من بیایم و همان شد که گفتم، گویا در موضوع کرسنت فرصت صداوسیما تنها برای اتهام زنندگان است.

نقش احمدی نژاد در انتصاب های دولت رئیسی

جوانفکر مشاور احمدی نژاد در توئیتی نوشت: برخی از عناصر سیاسی و امنیتی مدعی هستند که دکتر احمدی نژاد دستی و نفوذی در دولت کنونی دارد و با مقامات این دولت در ارتباط است! لازم است تاکید شود که ایشان در عزل و نصب ها، سیاستها، برنامه ها و اقدامات دولت، هیچ دخالتی نداشته و با مسئولان و مقامات نیز ارتباط کاری یا معنا داری ندارند.

مدیران دولت قبل را برکنار کنید

شریعتمداری در کیهان نوشت: بدیهی است که دولت از مدیران و مسئولان شایسته فراوانی برخوردار است و تعداد نالایق‌ها ‌اندک و کم‌شمارند ولی همین تعداد ‌اندک با اقدامات پلشت خود، از یک سو برای ملت و دولت مشکل می‌آفرینند.

دشمن قصد دارد با مذاکره امتیاز بگیرد

سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: امروز آمریکا به این نتیجه رسیده که تقابل با ایران بی‌فایده است و قصد دارد با مذاکره امتیاز بگیرد و به بهانه مذاکرات بحث موشکی و هسته‌ای را پیش می‌کشد و به جنگ نرم بسیار امیدوار است.

شفاف شدن همه چیز به صلاح کشور نیست

نماینده ساوه در مجلس با تاکید بر لزوم تصویب طرح شفافیت آرا در مجلس گفت که شفافیت آرا با ایجاد نوعی خودکنترلی در مجلس مانع بروز لابی‌گری‌ها می‌شود. سبزی افزود: با اینحال امکان شفاف کردن تمامی مسائلی که در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، به صلاح کشور نیست

پنجره توافق هسته ای تا ابد باز باقی نخواهد ماند

مذاکره کننده ارشد ایرانی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌بایست ماهیت فنی خود را حفظ کند و تسلیم فشارهای سیاسی نشود، تاکید کرد: اگر توافق هسته ای برخورداری ایران از آن را تضمین نکند، پنجره توافق هسته ای تا ابد باز باقی نخواهد ماند..

فرمانده کل سپاه: این ایران است که آمریکا را مدیریت می‌کند

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن می‌خواهد از حوادث و اشتباهات ما رویداد بسازد، این کشور غنی است، ما در محاصره هستیم و وقتی می‌خواهیم لبنان را از فشار اقتصادی درآوریم کشتی‌های ما را نمی‌توانند بزنند، این ایران است که آمریکا را مدیریت می‌کند. سردار سلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در زمان مراحل اولیه حیات انقلاب آمدند تا آن را از پای درآورند، ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌دانستند ایران قلبِ قلب زمین است و اگر موتور قدرت اینجا روشن شود قدرت آمریکا تضعیف شده و بدون داشتن انرژی، موقعیت، ژئوپولتیک و فرهنگ که همه در اینجاست نمی‌تواند قدرتمند شود. سردار سلامی افزود: ما سختی‌های بزرگ را پشت سر گذاشتیم و سختی‌های بعدی را اگر چه بزرگتر، اما پشت سر خواهیم گذاشت.وی خطاب به بسیجیان گفت: تفکر بسیجی ما را سربلند کرده است و باعث شده ما از هیچ قدرتی نترسیم، تقابل جوانان ما را با آمریکایی‌ها بار‌ها دیده‌اید ما داریم می‌رویم، بایستید و ارزش‌های بوجود آمده را حفظ کنید.

نبویان: نباید از صدور قطعنامه‌های جدید واهمه داشته باشیم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید فراتر از پادمان مطالبه‌ای از ما داشته باشد و همچنین ما نباید از صدور قطعنامه‌های جدید واهمه داشته باشیم.نبویان افزود: توافق جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فقط در محدوده پادمان است اما پروتکل الحاقی و نظارت‌های برجامی ناشی از توافقی است که بین ایران و گروه ۱+۵ منعقد شد. از آنجایی که کشورهای غربی به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم نباید نظارت‌های فراپادمانی را بپذیریم. نبویان ادامه داد: کشورهای عضو برجام کدام یک از تحریم‌ها را برداشتند که توقع دارند ایران به تعهدات خود به طور کامل عمل کند؟ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فقط موظف است در حد پادمان بر عملکرد هسته‌ای ما نظارت داشته باشد، ما فراتر از این را نمی‌پذیریم و آنان حق مداخله و نظارت‌های فراپادمانی را ندارند. وی افزود: زمانی گفته می‌شد که برجام باعث شد دیگر علیه ایران قطعنامه صادر نمی شود. اگر واقعاً این اتفاق افتاده است، پس چرا تحریم‌های ایران پابرجاست؟ بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها دقیقاً پس از برجام علیه کشورمان اعمال شد. مسئولان نباید از این تهدیدات واهمه داشته باشند و باید بدانند الان کشور در بدترین شرایط تحریمی قرار دارد.

نقویان: اگر کسی انتقاد کرد، او را به اوین نبرید

روحانی اصلاح طلب گفت: نظام باید به انتقادات پاسخ دهد و آنها را جبران کند. رودهای مجزای منتقد نظام روزی به دریای خروشان می‌پیوندد. اگر روزی همه گروه‌ها و اقشار روی یک مسئله به اشتراک نظر برسند برای نظام خطرآفرین خواهد بود‌. نقویان افزود: من یک طلبه ام و دلم می‌خواهد در خیابان به خاطر تصمیمات نظام سرم بالا باشد اما الان سرم پایین است. شما کاری کردید که قابل دفاع نیستید.وی اضافه کرد:از مسئولان انتظار داریم که اگر کسی انتقاد کرد به جای اینکه او را بایکوت یا ممنوع کنند یا تا اوین ببرند، ببیند اگر طرف نیت خیرخواهانه دارد چتر حمایتی بر سرش پهن کنند. .وی افزود: در خارج با زن نامحرم دست داده ام و از گفتنش ابایی ندارم چون فقه من این اجازه را به من داده است.

دولت رئیسی در بحث انتصابات به درستی عمل نکرد

فعال اصلاح طلب گفت: دولت رئیسی در بحث استقرار نیروها بر سر نهادهای اجرایی، به درستی عمل نکرده است. جهت گیری کلی دولت در انتصابات، فاقد ظرفیت‌ و صلاحیت های کافی برای انتخاب مدیران است و این نحوه عمل می تواند بازتاب‌های اجتماعی بدی به دنبال داشته باشد و در نهادهای مسئول هم، جهت‌گیری‌های نقدآمیز را به وجود می آورد. عطریافر افزود: انتقادات فعلی نمایندگان را نمی توان حمل بر این کرد که مجلس مقابل دولت قرار گرفته است.مجلس الان مقابل ناکارآمدی برخی از مدیران و عملکرد مدیران ارشد دولت قرار گرفته است. وی ادامه داد: اگر دولت نسبت به ضعف‌هایش اقدامی انجام ندهد دیگر خبری از همسویی دولت و مجلس نخواهد بود.

آژانس هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای مشاهده نکرده است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است، گفت: آقای گروسی در دیدار دیروز تاکید کرد که آژانس هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نکرده است. اسلامی در نشست خبری مشترک با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد، اظهار کرد: کل مسائل میان ایران و آژانس فنی است و آژانس مسائل سیاسی و نفوذهای توطئه آمیزی که دشمنان ایران علیه پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای دارد را مدنظر ندارد. وی افزود: ایران در برنامه هسته ای خود مصمم است و آژانس در این راستا به ایران کمک خواهد کرد. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در این نشست مشترک با اسلامی گفت: دنبال این هستیم مذاکرات را ادامه دهیم که زمینه های مشترکی را پیدا کنیم.

روند بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بازنگری شود

دبیر کمیته علمی مقابله با کرونا در کشور، با اشاره به شروط این کمیته برای بازگشایی مدارس، دانشگاه ها، سینما‌ها و … و همچنین هشدار نسبت به پیک ششم بیماری در کشور، گفت: نظر جمعی کمیته علمی درباره این بازگشایی‌ها تا فردا به ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود. جماعتی افزود: بازگشایی‌های بی محابا در مدارس، دانشگاه‌ها و مجامع، رستوران‌ها، سینما‌ها باتوجه اینکه هنوز هم به ایمنی جمعی نرسیدیم و با توجه به اینکه کودکان ما از واکسیناسیون کافی برخوردار نیستند، خودش می‌تواند باعث ایجاد پیک ششم کرونا در کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت