اخبار سیاسی

مدیریت باثباتی در وزارت آموزش و پرورش نداشته‌ایم

قالیباف رئیس مجلس گفت: برخلاف اینکه سند تحول در دستمان ما بوده، وزارت آموزش و پرورش تاکنون بی‌ثبات‌ترین وزیرها را داشته. ۲۰ سال است مدیریت باثباتی در این وزارتخانه نداشته‌ایم، پس چه انتظاری از این حوزه داریم، وقتی حکمرانی و تعلیم و تربیت ایراد دارد؟

کنایه صادقی به رئیسی: در شعار دادن همه توانمند هستند

صادقی نماینده ادوار مجلس گفت: به‌هرحال روشن است که تیم رئیسی از توانایی زیادی برخوردار نیست؛ در اقتصاد از انسجام لازم برخوردار نیست وی همچنین با کنایه به دولت رئیسی بیان داشت که در شعار دادن همه توانمند هستند.

مذاکره دو جانبه با آمریکا را نمی پذیریم

ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ایران در مقاطع قبلی فقط در چارچوب ۱+۵ با آمریکایی ها گفتگو کرده است و حاضر نیستیم مذاکره دو جانبه را با طرف آمریکایی بپذیریم.

دولت رئیسی می داند به جز برجام راه دیگری ندارد

فعال اصلاح طلب گفت: دولت رئیسی می داند به جز برجام راه دیگری ندارد اما برنامه اش هم برای مذاکرات نامشخص و سردرگم است. ساداتیان افزود: دولت رئیسی سردرگم است و نمی‌داند به دنبال چه هدفی است.به هر حال دولت رئیسی برخاسته از جریانی است که با برجام مخالف بود و امروز نیز قصد دارد به برجام بازگردد.

قطعه سازان ایرانی به بنز و بی ام و صادرات دارند

جدی، عضو کمیسیون صنایع گفت: قطعه سازان داخلی به برند‌های خارجی و اروپایی صادرات انجام می‌دهند؛ حتی برخی از شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه قطعه سازی و نیرو محرکه به کشور آلمان و شرکت‌هایی همچون بنز و بی ام و صادرات انجام می‌دهند.

طرح توافق موقت می‌تواند فریب یا فرصت باشد

آصفی دیپلمات پیشین با بیان اینکه تا زمانی که جزئیات طرح توافق موقت روشن نشود نمی‌توان قضاوت درستی درباره آن داشت، گفت: این طرح هم می‌تواند فرصتی باشد برای اینکه در یک فضای روشن‌تر تصمیم گرفت و هم می‌تواند یک فریب و تله رسانه‌ای باشد.

ایران هراسی در بین ایرانیان خارج از کشور یک معضل است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: بحث ایرانیان دو تابعیتی باید یک‌بار برای همیشه حل شود. امیر عبداللهیان گفت: ممکن است این نگرانی در بین برخی از ایرانیان در خارج از کشور وجود داشته باشد که در هنگام ورود به کشور در فرودگاه دچار مشکل شوند، در این چارچوب سامانه ای در وزارت خارجه از حدود یک هفته دیگر بارگزاری می شود که به این افراد در این زمینه راهنمایی می کند و اعلام می کند که شما هیچ مشکلی برای ورود و برگشت ندارید و اگر مشکلی پیش آمد وزارت خارجه مسئول است و ما این مسئله را تضمین می کنیم. وی خطاب به روسای کارگروه های شرکت کننده در جلسه روسای کارگروه های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: در تک تک کارگروه ها بر موضوع ضرورت تدوین قانون ایرانیان خارج از کشور و بحث های مهمی مثل ایرانیان دو تابعیتی و مسائلی که از نظر حقوقی بر آن مترتب می شود پرداخته شود و ما باید به عنوان یک واقعیت به این موضوع در دولت توجه کنیم و آن را حل کنیم.

حاکمیت در دوراهی اقتصاد و برنامه هسته‌ای قرار دارد

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در پیش بینی از روند احتمالی مذاکرات هسته‌ای در وین، اظهار داشت: امروز کشور در شرایطی قرار گرفته که باید بین دو امر مهم که عبارتند از؛ پیشبرد اهداف کشور در دانش هسته‌ای و دیگری احیای اقتصاد ایران، دست به انتخاب بزند. وی تأکید کرد: پیشبرد برنامه هسته‌ای از نظر تأثیرگذاری بر «امنیت» و حتی «اقتصاد» تنها یک درصد از مسائل امروز ایران را به خود معطوف می‌کند و در نقطه مقابل ۹۹ درصد از مسائل حول محور اقتصاد می‌چرخد. مرعشی با طرح این پرسش که باید دید اولویت حاکمیت بین دو مسئله مذکور چیست، بیان داشت: بنده معتقدم اولویت امروز جامعه ایران؛ احیای اقتصاد است. به نظر می‌رسد که اگر توجه لازم به امورات مربوط به اقتصاد نشود، کشور با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد. چالش‌هایی که نمونه‌های آن را امروز در اصفهان شاهد هستیم.این عضو شاخص حزب کارگزاران سازندگی اضافه کرد: اگر امروز مردم به دلیل تنش آبی موجود معترض می‌شوند، بخشی از دلایل این اعتراض را در حل نشدن مسائل اقتصادی که بر مدیریت کشور نیز تأثیر گذاشته، می‌توان یافت. وی افزود: گفت: نزدیک به دو دهه است که موضوع مذاکرات و فعالیت‌های هسته‌ای ایران تبدیل به یک بحران شده است.

خسارت پرونده کرسنت به اندازه بودجه دو سال کشور است

نماینده مجلس با بیان اینکه خسارت پرونده کرسنت به اندازه بودجه دو سال کشور است گفت: قوه قضائیه خویشتنداری را کنار گذاشته و با متهمان این پرونده با جدیت برخورد کند. حاجی دلیگانی افزود: در این پرونده وزیر، معاونان وزیر و مدیران چه بر اثر جهل و نادانی و چه بر اثر سودجویی و فساد کشور را متحمل خسارت‌های سنگینی کردند و امروز هم دادگاه به نفع شرکت کرسنت رأی داده است و ما محکوم به پرداخت دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار شده‌ایم. وی اظهار داشت: متهم پرونده باید در دادگاه حاضر شود اما عنوان می‌کند که من به دادگاه نمی‌آیم، بلکه به صدا و سیما می‌آیم و توضیحاتم را ارائه می‌کنم که در پاسخ به این آقا باید گفت جای متهم دادگاه است نه رسانه ملی.

نمایندگان به جای اقتصاد به سگ و گربه مردم چسبیده اند

فعال اصولگرا گفت: مجلس به جامعه بگوید و توضیح دهد چرا موضوع اشتغال و کم آبی را رها کرده و چسبیده است به سگ و گربه مردم. مهاجری افزود: سال های سال است که موضوع سگ گردانی در جامعه ما وجود دارد، حالا باید برای حل این موضوع زمینه ها و نیازهای فرهنگی و اجتماعی آن را تقویت کنیم اما نمایندگان به جای این کار می خواهند رسیدگی موضوع را به پلیس محول کنند، کاری که درباره موضوعاتی همچون مبارزه با ماهواره انجام شد اما به نتیجه نرسید.وی گفت: مردم می شنوند و اگر احساس همدلی با طرح های مجلس کنند قطعا نتیجه تصویب این طرح ها خیلی فرق خواهد کرد با زمانی که جامعه با وجودی که می داند حرف حقی است اما آن را پس بزند.

رئیس قوه قضاییه: نمی خواهیم مچ گیری کنیم

رئیس دستگاه قضا از لزوم همکاری اصناف در نظارت بر بازار گفت و تأکید کرد: نمی‌خواهیم مچ گیری کنیم، این هنر نیست که بستری فراهم کنیم که کسی در چاه بیفتد و بعد بالای سر چاه بنشینیم و هلهله کنیم بلکه هنر این است که اجازه ندهیم یک هم‌صنف یا مشتری یا کارمند یا ارباب رجوع دچار خطا و لغزش شود. اژه‌ای با تاکید بر اینکه تا جایی که امکان دارد باید از ورود افراد به زندان یا رسیدن به فرآیندی که به مجازات و حکم دادگاه منجر می‌شود جلوگیری کرد. وی گفت: اگر ما هدایت و مساعدت نکنیم و افراد دچار مشکل شوند و به کسی که تحت شرایطی مرتکب جرم یا اشتباهی می‌شود تذکر ندهیم و او دچار لغزش جبران‌ناپذیر شود درحالی که می‌توانستیم کار او را اصلاح کنیم، کار پرهزینه کرده ایم و این از نظر اقتصادی و امنیتی و روانی به نفع جامعه نیست.

آسترازنکا دارویی موفق‌تر از واکسن کرونا معرفی کرد

شرکت آسترازنکا اعلام کرد که کوکتل آنتی‌بادی پیشگیرانه آن ۸۳ درصد محافظت در برابر علائم بیماری کووید ۱۹ را حداقل به مدت ۶ ماه ارائه می‌دهد و آن را از واکسن تولید شده توسط این مجموعه موثرتر می‌داند. نتایج کارآزمایی جداگانه نیز نشان داد که این دارو طی سه روز پس از شروع علائم خطر ابتلا به کووید ۱۹ شدید یا مرگ ناشی از آن را تا ۸۸ درصد کاهش می‌دهد. آسترازنکا پیشروی خود را در رقابت برای توسعه و عرضه داروی پیشگیری‌کننده کووید ۱۹ تثبت کرد؛ این دارو به صورت شات در بازو تزریق می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

نسرین کاری- اصفهک از روستاهای قدیمی شهرستان طبس است، که به روستای خشت و آب

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت