یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

انتصاب صرفا با حکم وزیر صورت می پذیرد

اخیرا انتصابات در دولت ابراهیم رئیسی، انتقادات بسیاری به دنبال داشته است انتصاباتی که با انتقادات پی در پی نمایندگان مجلس و حتی حامیان دولت ابراهیم رئیسی همراه شده است.در همین راستا احمد وحیدی وزیر کشور در نامه ای خطاب به استانداران‌ کشورتاکید کرده است که هرگونه انتصاب معاونین استاندار،فرمانداران و بخشداران پس از طی فرآیندهای قانونی مربوط، صرفا با حکم وزیر کشور صورت می پذیرد.

رئیسی راه درازی در پیش دارد

ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: به نظر من برای رفع چالش‌ها، مشکلات فعلی و کسری بودجه و تورم و گرانی که مردم را اسیر کرده باید به انتصابات توجه کرد چون نیروهایی که بر سر کار هستند همان افراد گذشته‌اند که کشور را طی سال‌ها به این حالت در آورده‌اند از این جهت آقای رئیسی راه درازی در پیش دارد.

درخواست پژمانفر از قوه قضائیه درباره پرونده کرسنت

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه به پرونده کرسنت که مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در آن نهفته است ورود کند و با متخلفان این پرونده برخورد جدی شود. پژمانفر با اشاره به شروع مذاکرات برای رفع تحریم‌های هسته‌ای افزود: در آستانه مذاکرات هسته‌ای قرار داریم این انتظار وجود دارد تا دولت مجلس را محرم بداند و بی‌تفاوتی دولت گذشته نسبت به عدم ارائه گزارش به مجلس را شاهد نباشیم و تعامل بین دولت و مجلس به صورت جدی برقرار شود.

مردم افغانستان را تنها نمی‌گذاریم

کاظمی قمی نماینده جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در دیدار با وزیر خارجه طالبان گفت: ایران و افغانستان دارای پیشینه و روابط تاریخی مستحکمی هستند و جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت.

سخنگوی قوه قضائیه: پرونده ظریف هنوز به دادگاه ارسال نشده است

خدائیان سخنگوی قو قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده فایل صوتی وزیر سابق امور خارجه (ظریف) گفت: در این خصوص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پرونده را تشکیل دادند و تحقیقات خوبی شده و از تعداد زیادی افراد مطلع تحقیق شده و در جریان تکمیل شدن در دادسرا است. پرونده مفتوح در دادسرا است و هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

جبهه اصلاحات چگونگی موجودیت سیاسی خود را اثبات کند

عباس عبدی فعال اصلاح طلب نوشت: جبهه اصلاحات پس از شکست قاطع سیاسی و ناتوانی مطلق در آوردن مردم به پای صندوق‌های رای در خرداد 1400، پیش از هر اقدامی از جمله موضع‌گیری درباره برجام یا سایر امور، باید ابتدا موجودیت خود را بازنگری و تحلیل کند.

مجلس به فیاضی رای اعتماد نداد

جلسه رای اعتماد برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار شد و پس از دفاعیات رئیس جمهور و وزیر پیشنهادی و اظهارات موافقان و مخالفان، در نهایت مجلس با مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفت کرد. از مهمترین دلایل مخالفت نمایندگان مجلس با وزیر پیشنهادی می توان به نبود سابقه قابل توجه مدیریتی در آموزش و پرورش و نداشتن برنامه مدون اشاره کرد.

نماینده ارومیه در مجلس؛ از مردم عذرخواهی کنید

حضرت‌پور، نماینده‌ی مردم ارومیه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: باید به مردم بازگردیم و طبق خواسته آنها عمل کنیم، متأسفانه برخی تصمیمات و مواضع ما با خواسته مردم متضاد شده و مسئولان کم کاری می‌کنند که باید از این ملت عذرخواهی کنیم.

هیچ‌ کجا عزت جمهوری اسلامی را ندارد

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: دنیا را بچرخید هیچ‌کجا عزت جمهوری اسلامی را ندارد.عبداللهی خطاب به کارآموزان وکالت افزود: دنیا را بچرخید هیچ‌کجا عزت جمهوری اسلامی را ندارد، مردم ایران باشرافت‌ترین مردم جهان هستند، به آن‌ها خیانت نکنید.

با پول نذری گردهمایی‌های احزاب را برگزار می‌کنیم

شاکری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره تخصیص یارانه به احزاب در کشور گفت: ما هم اکنون بر اساس حق عضویت از اعضا مبالغی را دریافت می‌کنیم، ولی وقتی بخواهیم یک گردهمایی برگزار کنیم به دلیل هزینه‌ بالای آن، با استفاده از خیرین و یا افرادی که نذری دارند برای برگزاری مراسم کمک می گیریم.

در مذاکرات هسته ای برای لغو همه تحریم‌ها کاملا جدی هستیم

روسای جمهور ایران و روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به مواضع و همگرایی مشترک دو کشور در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بر لزوم نهایی کردن سند جامع همکاری بلندمدت تأکید کردند.رئیسی در این گفتگو با قدردانی از مواضع روسیه در دفاع از حقوق هسته‌ای و لزوم لغو همه تحریم‌ها علیه ملت ایران، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات کاملاً جدی است و به همین میزان در تامین حقوق ملتمان مبنی بر لغو تحریم ها هم جدیت داریم. رئیس جمهور همچنین از ابتکار روسیه در خصوص ثبات و آرامش در منطقه قفقاز استقبال کرد. همچنین دو طرف در این مکالمه تلفنی تاکید کردند: هرگونه تغییر در ژئوپلتیک و تغییر مرزهای کشورهای منطقه قابل پذیرش نیست. رئیسی در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین از مساعدت رئیس جمهور و دولت روسیه در زمینه عضویت ایران در پیمان همکاری شانگهای و نیز در رابطه با تأمین واکسن کرونا قدردانی کرد.

نعمت احمدی: جرقه آبان 98 را روحانی زد

حقوقدان اصلاح طلب گفت: آبان 98 تجربه‌ای سخت برای جامعه ایران است، آبان 98 محصول اقدامات نسنجیده برخی مسئولین وقت است. به نظرم در کنار دولت روحانی؛ مجلس دهم نیز نقش جدی در بروز آن داشته است. احمدی افزود: مجلس دهم در ابتدا با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالفت کرد؛ البته تغییر قیمت سوخت غیرقابل‌اجتناب بود، اما مسئولان وقت در اجرای آن بد عمل کردند. این باعث نگرانی و ناراحتی بخش‌های زیادی از جامعه شد. مردم ما صبور هستند؛ مشکلات کشور و تحریم‌ها را درک می‌کنند. اما وقتی فردی در قامت رئیس‌جمهور مردم را ناآگاه فرض کرده و می‌گوید من هم مانند شما در صبح جمعه متوجه شدم که قیمت بنزین عوض‌شده است، این طرز سخن گفتن باعث عصبانیت می‌شود. وی ادامه داد: ایشان به مردم ایران توهین کرد و با سخنان نسنجیده بر خرمن نگرانی‌های دهک‌های پایین جامعه آتش نهاد؛ به تعبیری او عامل اصلی این اغتشاشات است. وقتی آتش ایجاد شود؛ خشک و تر باهم می‌سوزند. نعمت احمدی اضافه کرد: من بر این باورم که اعتراض حق مردم است. ما درزمینه بروز اعتراضات قوانین خوبی داریم. در قانون اساسی به‌صورت مصرح درباره حق برگزاری راهپیمایی بحث شده است.

فریدون عباسی: منکر انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم نیستم

عضو کمیسیون انرژِی مجلس با اشاره به اینکه تاکنون تعداد انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم زیاد نبوده است، گفت: هرچند منکر انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم نیستم اما ذکر این نکته ضروری است که انتصابات فامیلی در دولت آقای رئیسی بزرگ می‌شود و نباید انتصابات را بیش از حد بزرگ کرد. عباسی با بیان اینکه در شرایطی که مشکلات کشور از گذشته تاکنون انباشته شده است نمی‌توان عملکرد وزرا را در دو الی سه ماه به صورت دقیق بررسی و ارزیابی کرد، گفت: برای ارزیابی عملکرد وزرا و وزراتخانه‌ها باید حداقل دو سال به دولت زمان بدهیم. وی افزود: نداشتن سابقه فعالیت حزبی و پیروی نکردن از یک مدل واحد اقتصادی تمام وزرا باعث شده تا در کوتاه‌مدت نتوانیم عملکرد کابینه را ارزیابی کنیم.

کاشفی: با آزمون و خطا می‌خواهیم کشور را اداره کنیم.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: متاسفانه با آزمون و خطا می خواهیم کشور را اداره کنیم در صورتی که باید بدون نحله فکری و جناحی و با در نظر گرفتن منافع ملی این کار را انجام داد. کاشفی افزود: باید از تجربه گذشته استفاده و مسائل را به صورت پیوسته مشاهده کنیم، نه این‌که مسائل را به صورت انقطاعی در نظر بگیریم زیرا اداره کشور به صورت موقت انجام نمی‌شود. وی تاکید کرد: تصمیمات غیرکارشناسی و صرفا از سر احساسات برای کشور هزینه ایجاد می‌کند و مشکلاتی را به وجود می‌آورد که دود این تصمیمات به چشم مردم می‌رود مانند اکنون که مردم به لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند، امروز خط فقر کجاست؟ و چند نفر زیر خط فقر هستند.؟

واکنش آمریکا به آزادسازی 3 و نیم میلیارد دلار پول ایران

خبر‌هایی در خصوص آزادسازی 3.5 میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران واکنش نشاد داد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر‌هایی در خصوص آزادسازی 3.5 میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران، در پاسخی مکتوب نوشت که ایالات متحده آزاد شدن هیچ‌گونه وجوه مسدودشده‌ای را تأیید نکرده است» و «تحریم‌های کنونی ما در ارتباط با ایران پابرجا خواهد بود و اعمال خواهد شد. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران هم اخیرا در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت اطلاعات ریزی در این زمینه نمی‌دهیم و بانک مرکزی در صورت صلاحدید اطلاع رسانی خواهد کرد. روز جمعه علی نادری، مدیرعامل ایرنا نوشته بود که سه و نیم میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در یکی از کشور‌های خارجی آزاد شده است.

سرپرست آموزش و پرروش با اذن رهبری انتخاب می‌شود

طبق قانون با رای نیاوردن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای بار دوم حالا باید سرپرست آموزش و پرورش با اذن رهبری انتخاب شود. در جلسه رای اعتماد بیشتر نمایندگان فیاضی را برای آموزش و پرورش مناسب ندانستند و برنامه‌های او را برای این وزارت خانه کافی تشخیص ندادند. نمایندگان مجلس پس از دفاعیات رئیس‌جمهور از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و نطق موافقین و مخالفین و همچنین سخنان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، با 115 رأی موافق و 140 رأی مخالف به «مسعود فیاضی» گزینه پیشنهادی دولت رأی اعتماد ندادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت