اخبار سیاسی

حل مسائل و مشکلات کشور نیازمند همدلی همه ارکان نظام است

مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت:حل مسائل و مشکلات کشور نیازمند همدلی صادقانه میان همه بخش ها و ارکان نظام است وباید نسخه نجات اقتصاد کشور را طراحی کرده و با مسئولیت پذیری جمعی، پای آن بایستیم.

توکلی: دولت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دنبال می‌کند

توکلی فعال اصولگرا گفت: در دولت طرحی بررسی می شود که قرار است ماهی ۱۱۰ هزار تومان به هر یک از اقشار آسیب‌پذیر بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت شود، البته هنوز قطعی نشده است.

جامعه نگران است رئیسی با مردم صریح صحبت کند

حق شناس فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت و شخص رئیس جمهور با مردم صریح و روشن صحبت کند و در حوزه هایی که نگرانی های جامعه را افزایش می دهد، دولت مراقبت های بیشتر و جدی تری را به خرج دهد تا سینگال های مثبتی به جامعه مخابره شود.

نمی‌گذاریم وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد بگیرد

اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: مجلس هم در زمان قرائت نامه معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یک نوعی واکنش منفی داشت. تا آنجایی که می‌توانیم از ابزار‌های خود استفاده می‌کنیم تا این اتفاق انجام نشود.

تاکیدی بر بازگشت آمریکا به برجام بدون لغو تحریم‌ها نداریم

کواکبیان فعال اصلاح طلب گفت: احزاب جبهه اصلاحات تاکیدی بر بازگشت آمریکا به برجام بدون لغو تحریم‌ها ندارد، اما بدون دیپلماسی فعال و مذاکره مستقیم به اهداف هسته‌ای و منطقه‌ای و گشایش اقتصادی نخواهیم رسید.

کیهان: رئیسی جمعه‌ها به جای توچال سفر استانی می‌رود

کیهان نوشت: رئیسی، با باغبان‌های مشغول به کار در بلوار هم رودررو سخن می‌گوید و میزان حقوق آنها را جویا می‌شود. در سیاه چادر عشایر می‌نشیند و همراهان حتی دیگ سیاه صاحب چادر را هم جابه جا نمی‌کنند. جمعه‌ها به جای استراحت یا تفریح و توچال، سفر استانی می‌رود.

رئیسی: مردم به خوبی می دانند تغییر شرایط یک شبه اتفاق نمی افتد

رئیس جمهور ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور که تحویل دولت سیزدهم شد، بیان داشت: باید با تصمیمات کارشناسانه، وضع موجود اقتصادی را تغییر داد.رئیسی افزود: باید نسخه های اقتصادی که قرار است برای مشکلات کشور نوشته شود باعث رکود نشود. باید بررسی شود که چه کنیم هم رونق داشته باشیم و هم تورم نداشته باشیم. از دولت توقع است که شرایط را تغییر دهد و مردم بخوبی می دانند که اینکار یک شبه اتفاق نمی افتد.رئیس جمهور با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه کسری بودجه را ام المصائب خواندند، اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه ۱۴۰۰ با کسری بودجه بسته شده بود، این کسری برای دولت بار مالی ایجاد کرده است. رئیس دولت سیزدهم در ادامه در خصوص ارز ترجیحی گفت: در خصوص مناسب نبودن شیوه فعلی پرداخت یارانه ارزی همه اتفاق‌نظر دارند لکن معتقدم که باید در زمینه ارز ترجیحی کاملاً مدبرانه و حساب‌شده عمل شود.

اسم مذاکرات احیای برجام را گذاشته‌اند مذاکرات برای رفع تحریم‌ها

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اسم مذاکرات را گذاشته‌اند مذاکرات برای رفع تحریم‌ها و با ۱+۴ هم گفتگو می‌کنند. در واقع می‌خواهم بگویم که با اسم چیزی تغییر نمی‌کند. اسم یک نشانه و مفهوم است و آنچه در مذاکرات موثر است، رویکردها‌ست. بهشتی پور افزود: یک مذاکراتی شش دور انجام شده است. چه بگویید آغاز کردم و چه از سر گرفتم اهمیتی ندارد. اگر کل پرونده را بگذارید کنار و بگویید این شش دوره مذاکرات را که از فروردین تا خرداد ۱۴۰۰ انجام شد هیچ و ما از اول دوباره مذاکره می‌کنیم، به این می‌گویند آغاز دور جدید مذاکرات، اما اگر به مفهوم این باشد که از آنجایی که کار متوقف شد، دوباره شروع می‌کنید، به این از سر گیری مذاکرات می‌گویند. این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: بنابراین ما باید ببینیم در مذاکرات هشتم آذر، کل آن شش دور کنار گذاشته می‌شود و یک دستور و نقشه راه جدید با موضوعات جدید را از سر می‌گیرند، که به این می‌گویند آغاز دور جدید، اما اگر از همانجایی که مذاکره تمام شده، شروع کنیم را از سرگیری می‌گویند. وی اضافه کرد: چرا که یک چیز‌هایی به دست آمده و یک دلایل مهمی وجود داشته که به نتیجه نرسیده و ما در مورد این دلایل صحبت می‌کنیم و دیگر نمی‌رویم چرخ را از اول اختراع کنیم.

نماینده مجلس: برخی وزرا امروز حتی ۵۰ رای هم نمی آورند

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه وزرا به رفتار و گفتار نمایندگان توجهی ندارند، تصریح کرد: برخی وزرا که در اینجا ۲۵۰ تا ۲۷۰ رأی گرفتند اگر امروز برای آنها رأی گرفته شود ۵۰ رأی هم نمی‌آورند. این نکته را به آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور هم گفتم. موسوی به مسئله شفافیت آراء نمایندگان و طرح مجلس در این خصوص اشاره کرد و خطاب به رئیس جلسه گفت: این طرح باید در دستورکار قرار می‌گرفت؛ این طرح مطالبه مردم است و باید این اتفاق هرچه سریع‌تر بیفتد.وی با اشاره به اقدام مقتدرانه سپاه در دریای عمان و در مواجهه با دزدی دریایی آمریکا اظهار داشت: حماسه غرورآفرین سپاه پاسداران در دریای عمان برای ملت ایران و آزدیخواهان جهان غرور آفرید.

باقری: مذاکرات هسته‌ای نداریم؛ مسئله اصلی لغو تحریم‌هاست

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان این‌که ما مذاکرات هسته‌ای نداریم، درباره مذاکرات هشتم آذر در وین گفت: موضوع اصلی پیامدهای ناشی از خروج آمریکا و تحریم‌های غیرقانونی این کشور است. باقری افزود: موضوع اصلی که الان ما پیش رو داریم پیامد‌های ناشی از خروج آمریکا از توافق برجام است. آن پیامد‌ها فقط منحصر به موضوع تحریم‌های غیرقانونی است که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است؛ بنابراین در مذاکرات پیش رو مسئله اصلی لغو تحریم‌های غیرقانونی خواهد بود. وی ادامه داد: نکته مهم این است که ما بتوانیم در این مذاکرات به یک توافق با نتایج عملی و پایدار دسترسی پیدا کنیم که جبران کننده ضعف های دوره خروج آمریکا از برجام باشد.

نماینده مجلس: برجام اولویت اول کشور نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برجام اولویت اول کشورمان نیست و دیگر همه ظرفیت‌های خود را معطل نتیجه مذاکرات نمی‌کنیم. مالکی افزود: یکی از منش‌های غلط آمریکایی‌ها، عدم پایبندی به تعهداتشان است و در برجام هم دیدیم که مقامات این کشور به تعهدات برجامی آمریکا پایبند نبودند.وی بیان کرد: آمریکایی‌ها با این رفتار‌های خود باعث شده‌اند که دیوار بی‌اعتمادی به آنان روز به روز بلندتر شود. بر همین مبنا باید از طرف غربی به ویژه آمریکا در مذاکرات آینده تضمین‌های لازم گرفته شود. وی تصریح کرد: شرط ما برای بازگشت آمریکا به برجام این است که آنان تضامین لازم را دهند وهمانطور که ما برجام را پذیرفتیم و به تعهدات خود عمل کردیم، آمریکایی‌ها هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وزیر کشور: قانون منع تردد شبانه فعلا پابرجاست

وزیرکشور در پاسخ به این سوال که آیا قانون منع تردد شبانه برداشته خواهد شد گفت: درباره این موضوع بحث شد، اما هنوز در ستاد ملی مقابله با کرونا این موضوع مصوب نشده است. وحیدی افزود: دو دوز واکسن برای کسانی که مایل هستند محدودیت‌های کم تری را شاهد باشند، لازم است. برای استفاده از حمل و نقل عمومی واکسن اجباری است و مردم باید دو دوز واکسن خود را تزریق کنند. وی در باره قوانین ۵۰ درصدی مسافر برای حمل و نقل عمومی گفت: با گسترش واکسیناسیون در کشور این محدودیت‌ها کم تر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت