اخبار سیاسی

تذکر رهبری به مجلس: نباید پیش از اثبات جرم، موضوع رسانه‌ای شود

رهبر معظم انقلاب درباره رسانه‌ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس در نامه ای به مجلس تذکر داد. ایشان در نامه ای به رئیس مجلس نوشتند: شکایت به جا است نباید پیش از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای می‌کردند دنبال کنید و به نحوی جبران شود.

انتصاب های فامیلی یک رانت است

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به آقای رئیسی توصیه می کنم از انتصاب‌های حاشیه دار در دولت پرهیز کنند. مصباحی مقدم افزود: انتصاب‌های فامیلی یک رانت است. یعنی کسی که فامیل و خویشاوند یک مسئول است، انتصابش در پُست‌هایی که به نحوی توسط او می تواند رقم بخورد یک رانت است در نتیجه باید از چنین رانت‌هایی خودداری شود.

سناریوی برجام ۲ و ۳ خنثی شده است

فعال اصولگرا گفت: تلاش آمریکا و اروپا این بود که در قالب برجام توان هسته‌ای ما را به صفر برسانند و با اضافه کردن موارد موشکی و منطقه‌ای به برجام، به عنوان قسمت‌های تکمیلی برجام یا اصطلاحاً برجام ۲ و ۳ تمام زمینه‌های اقتدار ما را به حداقل ممکن و حتی به مرز نابودی بکشانند.کوشکی ادامه داد: این ایده اصلی آنها بود و طبیعتاً اهرم فشاری که داشتند وصل به تحریم‌ها بود. بعد از تشکیل دولت سیزدهم در ایران اهرم تحریم به سمت بی اثرشدن رفت.

روایت مشاور سابق احمدی نژاد از دلیل انصراف او از قهر ۱۱ روزه

داوری مشاور سابق احمدی نژاد گفت: احمدی نژاد زمانی تصمیم گرفت از خانه نشینی ۱۱ روزه خارج شود که از دفتر رهبری به رحیمی معاون اول رئیس جمهور گفته شد که برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری آماده شود. هنوز واکنشی از سوی احمدی نژاد به این ادعای نشان داده نشده است.

دولت گفتاردرمانی می‌کند و شعار می‌فروشد

فعال اصلاح طلب گفت: از رئیسی برنامه ندیدیم، آنچه دیدیم شعار، آمال و آرزو بوده است. در واقع نوعی گفتاردرمانی است، البته این گفتاردرمانی هم دارد کم کم خاصیت خودش را از دست می دهد چون مردم عموما این حرف ها را باور نمی کنند. خباز افزود: .ظرف مدت سه ماه گذشته این دولت نشان داد برنامه ای برای تحقق این وعده ها ندارد بنابراین این وعده ها در حد آرمان و آرزو است.

وزرا، معاونین و دفتر، هیچ کدام خط قرمز من نیستند

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر فسادی در مجموعه دولت محرز شد اول مسئولان با فرد خاطی برخورد کنند و سپس او را برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی نمایند، گفت: بنده هیچ خط قرمزی ندارم؛ نه دفترم، نه معاونینم و نه وزرا هیچ کدام خط قرمزی برای بنده نیستند.رئیسی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد به نوعی شرط ضمن رأی مردم به این دولت بوده است، گفت: حتماً باید نسبت به احتمال بروز فساد حساس باشیم و به هیچ وجه از مبارزه با مصادیق آن غفلت نکنیم. وی در جاهایی که فضاسازی نسبت به انتصابات رخ می‌دهد، اگر این فضاسازی‌ها صحیح نیست، از عملکرد خودتان دفاع کنید، اما توجه داشته باشید که شایسته‌سالاری در دولت سیزدهم صرفاً یک شعار نیست، بلکه بستر و مبنای کار است و اگر انتقادات به یک عملکرد یا انتصاب شما صحیح است، باید سریعاً اصلاح کنید. رئیسی اضافه کرد: بنده تلاش کردم همکارانم را از میان افراد پاکدست و ضد فساد انتخاب کنم. پاکدستی افراد دور این میز را تا کنون احراز کرده‌ام و در ادامه کار نیز باید نظارت شود.

آیتی: دوره دوقطبی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تمام شده است

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: من باور دارم آینده سیاسی کشور در اختیار مدیریت مبتنی بر جوان‌گرایی و نخبه‌گرایی خواهد بود و در این دایره نیروهای سنتی و قدیمی از خاتمی، میرحسین موسوی و کروبی گرفته تا ناطق نوری و سنتی‌های اصولگرا جایی در بین مردم ندارند. آیتی افزود: در یک جمله می‌گویم که دوران اصلاح‌طلبی-اصولگرایی تمام شده است و در آینده با تشکل‌های سیاسیِ جدیدی مواجه می‌شویم، که حرف‌های تازه‌ای مطرح می‌کنند و آنها هستند که می‌توانند مقبولیت عمومی را در اختیار بگیرند. او ادامه داد: اکنون در دوره جدیدی قرار داریم؛ دوره‌ای که به دلیل کرونا سبک جدیدی از زندگی را تجربه می‌کنیم. اکنون بیش از پیش مردم زندگی دیجیتال، اینترنت و فضای مجازی را تجربه می‌کنند و دیگر ارگان‌های حزبی احزاب روزنامه‌های کاغذی نیست. طبیعی است در این شرایط عضو‌گیری‌های احزاب هم اینترنتی خواهد بود، کنگره‌ها به سمت آنلاین برگزارشدن می‌رود و آشنایی مردم با احزاب هم در همین بستر رخ می‌دهد. وقتی همه‌چیز از نظر شکلی نو می‌شود، حرف‌ها و محتوا هم باید نو شود. مردم دیگر پذیرای شعارهای کهنه احزاب نیستند. آیتی گفت: جناح‌ها و احزاب سیاسی یک تولد و یک مرگی دارند و جبهه اصلاحات و احزاب درونش هم از این قاعده مستثنی نیستند. اگر به تاریخچه احزاب سیاسی نگاه کنیم، می‌بینیم که عموم آنها یک زمانی متولد می‌شود، اوج می‌گیرند و اگر پوست‌اندازی نکنند و اگر فرم تشکیلاتی‌شان را به روز نکنند و شعارهای مبتنی بر واقعیات جامعه ندهند به نقطه پایانشان نزدیک می‌شوند. اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید بگوییم دوره دو قطبی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تمام شده است و وارد دوره جدیدی شده‌ایم.

دولت رئیسی مشتاق مذاکره نیست چون برجام پوچ بود

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: هیچ مسئله اقتصادی که ریشه هایی ۴۰-۵۰ ساله دارد ظرف یکی دو ماه با شعبده بازی حل نمی شود. مردم این را می دانند و تاکنون به هر رئیس جمهوری دو دوره ۴ ساله فرصت داده اند. مقدم افزود: وحانی طوری وانمود کرد که بلد است مذاکره کند قرار بود به نقطه ای برسد که همه تحریم ها برداشته شود، مردم به لحاط اقتصادی در وضعیت راحت قرار بگیرند به طوری که دیگر به یارانه نیازی نداشته باشند چون آنچنان در سایه رفع تحریم ها و ارتباط با کشورها رونق اقتصادی ایجاد می شود که بیا و ببین. حالا باید دید این وعده ها محقق شد یا خیر. برجام یک کاغذ است که یکسری داشته ها می توانست برای ما داشته باشد که همه اش تا الان برای ما پوچ بود. وی ادامه داد: نباید دولت و مجموعه حاکمیت خودش را مشتاق به مذاکره نشان دهد چون تجربه گذشته را داریم. برجام از طرف آمریکا پاره شد تازه الان از ما طلبکار هستند. امروز دو راه بیشتر نداریم یا باید اقتصاد مردم را به یک برجام موهوم و مذاکرات بی حاصل گره بزنیم یا آنکه کلا قطع امید کنیم که آنها به کشور و مردم ما کمکی کنند.

عبدی: وقت خود را برای گرفتن ضمانت از امریکا تلف نکنید

فعال اصلاح طلب با انتقاد از سیاست های تیم مذاکره کننده جدید گفت: وقت خود را برای گرفتن تضمین‌های رسمی نباید تلف کرد. تضمین در قدرت است. عبدی گفت: یکی از نکاتی که سکانداران جدید سیاست خارجی کشور در موضوع مذاکرات هسته‌ای و برجام بر آن تاکید می‌کنند، تامین ضمانت برای اجرای این توافق است.. وی ادامه داد: در واقع کاری که ترامپ کرد و بدون اینکه ایران از تعهدات مندرج در سند برجامی عدول کرده باشد، آمریکا را از آن خارج کرد، نشان داد که نقض این توافقنامه هیچ آثار حقوقی بر نقض‌کننده ندارد و ایران از این نظر زیان دیده است. بنابراین بازگشت به برجام بدون حل این نقص بی‌معنا خواهد بود. عبدی افزود: تضمین رسمی وجود ندارد، چون برای این کار ایران باید با ایالات متحده مستقیما و در چارچوبی فراتر از ۱+۵ مذاکره و توافق کند. ظاهرا ایران به عللی این امر را نمی‌پذیرد. پس آمریکایی‌ها هم دلیلی نمی‌بینند که به تنهایی آن را تضمین حقوقی و رسمی کنند و به بیان دیگر تضمین اجرای برجام از طریق موازنه قواست. به عبارت دیگر مثل توافق در آتش‌بس است.

برخورد قاطع نیروی دریایی سپاه پاسداران با ناو آمریکایی

به گزارش صداوسیما با اقدام به موقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند. آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد. همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب های سرزمینی ایران هدایت کردند. در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند. نیروهای آمریکایی مجددا با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند. این نفتکش هم اکنون در آب های سرزمینی کشور عزیزمان است.

دیگر تعطیلی‌های گسترده کرونایی نخواهیم داشت

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به نتایج خوب اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان قزوین، گفت: به این ترتیب ابزار بسیار خوب هوشمندی خواهیم داشت و با مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا، در آینده دیگر شاهد تعطیلی های گسترده نخواهیم بود و تعطیلی‌ها منحصر به بخش‌هایی می‌شود که تست مثبت وجود دارد و یا واکسن تزریق نکرده‌اند. قانعی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا موقعیت بسیار خوبی فراهم کرد و ابزار بسیار خوب هوشمندی خواهیم داشت که با مصوبه اخیر ستاد ملی، در آینده دیگر شاهد تعطیلی های گسترده نخواهیم بود و تعطیلی‌ها منحصر به بخش‌هایی می‌شود که تست مثبت وجود دارد و یا واکسن تزریق نکرده‌اند و مابقی می‌توانند فعالیت خود را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

نسرین کاری- اصفهک از روستاهای قدیمی شهرستان طبس است، که به روستای خشت و آب

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت