اخبار سیاسی

گنجی: دفاع از مراجع به برخی اصلاح طلبان نمی چسبد

گنجی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامش نوشت: مراجع تقلید تشیع ستون های محکم مکتب اند و لازمه حفظ حرمت آنان پذیرش تکثرشان در اجتهاد است. توهین کننده به آنان خود را تحقیر می کند و تاریخ پر از این یاوه گویی هاست. البته نقد توام با حفظ شان به رسمیت شناخته می شود. اما انصافا دفاع از آنان به روشنفکران و برخی اصلاح طلبان نمی چسبد.

ذوالنوری: شرط‌ های جدید برای مذاکرات داریم

نماینده مجلس گفت: ایران شروط جدیدی برای مذاکرات دارد و تضمین‌های جدی و جدید می‌خواهد تا دوباره غربی‌ها نقض برجام نکنند و به دنبال پیمان‌شکنی نباشند. ذوالنوری افزود: بنابراین دلیلی ندارد که ایران شرط جدیدی را در برجام بپذیرد. الان وقت آن است که آمریکا و کشورهای اروپایی عضو برجام تعهدات خود را عملیاتی کنند. غربی‌ها باید کوتاه بیایند، شروط ما را بپذیرند.

افتخاری: کشور داری رئیسی سیره ائمه اطهار است

چهره سیاسی اصولگرا اظهار کرد: روش رئیسی برای اداره کشور روشی است که در اسلام توصیه شده است و سیره ائمه معصومین (ع) است. افتخاری افزود: در عهد نامه مالک اشتر آمده و در این خصوص حضرت سفارش می کنند که مبادا از مردم چهره بپوشید و باید با آنها باشید و باید با صنوف مختلف از جمله نظامیان و اصناف و بازاریان و صنعت گران و مردم عادی و نیازمندان همه را مد نظر داشته باشید.

اصلاح‌طلبان در مورد طالبان تندروی می‌کنند

مولوی عبدالحمید گفت: جهانیان باید به‌ طالبان فرصت دهند و بر اساس گذشته طالبان قضاوت نکنند. رسانه‌های اروپایی و آمریکایی تبلیغات منفی زیادی علیه طالبان دارند. در اینجا اصلاح‌طلبان هم یک مقدار در خصوص طالبان تندروی می‌کنند. ما معتقدیم باید به طالبان فرصت دهیم و در جهت اصلاح آن‌ها تلاش کنیم.

حمله به سامانه‌های سوخت، کار آمریکا و اسرائیل بود

جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: براساس تحلیل‌های اطلاعاتی حمله سایبری به سامانه های سوخت از طرف یک کشور خارجی و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام شده است.

مردم احساس می‌کنند دولت قبل به شعور آنها توهین کرده است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: مردم با رفتارهای دولت قبل احساس می کنند به شعورشان توهین شده است. در حمله سایبری اخیر با وجود آنکه دولت تقصیری نداشت اما مدیریت خوبی را در این حادثه داشت و رئیس جمهور شخصا به این مسئله ورود کرد و وزیر نفت از مردم عذرخواهی کرد و مردم با دیدن این رفتارهای دولت سیزدهم که صادقانه با آنها برخورد می‌کند، آرامش خاطر پیدا می کنند. موسوی افزود: تصمیم گیری‌های دولت قبل در آبان ۹۸ شوک بزرگی به مردم وارد کرد و مشکلات ناگواری را رقم زد، دولت هم با بی تفاوتی نسبت به اتفاقات ابان۹۸ رفتار کرد‌، این مردم با رفتارهای دولت قبل احساس می‌کنند به شعورشان توهین شده است.وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور، گفت: مسئولان باید درد مردم را بفهمند، همینکه مردم احساس کنند مسئولین با مشکلات و رنج های آنها غریبه نیستند، منجر به ایجاد امید بین آنان می‌شود بخشی از ناراحتی مردم این است که احساس کنند که بین آنها و مسئولین یک دیوار و شکاف وجود دارد.

اقتصاد خصولتی مانند شتر مرغ، معلوم نیست مرغ است یا شتر

فعال اصولگرا گفت: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به گونه‌ای پیش رفت که ۸۰ درصد اقتصاد عملا به بخش عمومی واگذار شد، بخشی که به آن خصولتی هم می‌گویند. در یکی از صحبت‌ها گفتم این کار به گونه‌ای شده که در این مملکت جز وزارت نفت همه وزارتخانه‌ها پتروشیمی دارند. بخش عمومی یا خصولتی مانند شتر مرغ شده که معلوم نیست مرغ است یا شتر. باهنر افزود: این واگذاری‌ها و توزیع درآمدها زیر دندان عده‌ای مزه کرد به طوری که مسئولین نظام از خصوصی‌سازی واقعی پشیمان کند. باهنر اظهار کرد: حالا هم متاسفانه بخش خصوصی واقعی یکی پس از دیگری را دارند به دولت پس می دهند. یعنی بخش خصوصی توانمند اگر وجود داشته باشد جرات ندارد پا به میدان بگذارد. سرمایه و سرمایه گذار حساس است و زود فرار می کنند ما سرمایه و سرمایه‌گذار را میترسانیم. باهنر ادامه داد: دور شدن از اهداف اصل ۴۴ باعث شد عده‌ای بگویند که تعطیل شود، ولی رهبری فرمودند من گفتم که دور شده‌ایم ولی به این معنا نیست که اصل ۴۴ بد است و تعطیل شود و فرمودند باید ادامه پیدا کند. لذا در سیاست‌های کلی قرار بود دولت که واگذاری را انجام می‌دهد وظایف و میزان دخالت خود را خود را بنویسد که چه کاره است.

آذرماه اخبار اقتصادی خوبی به گوش مردم می‌رسد

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه کسری بودجه بزرگترین آسیبی است که در دولت سیزدهم با آن مواجه شدیم گفت: در آذرماه اخبار خوبی به گوش مردم خواهد رسید. رضایی با اشاره به در نظر گرفتن دو برنامه در حوزه معیشت برای کنترل گرانی ها و جبران هزینه های تحمیل شده به زندگی مردم گفت: برای کنترل گرانی ها، ستاد تنظیم بازار شکل گرفته و اکنون در همه استان ها مستقر شده است و برای جبران هزینه هایی که به زندگی مردم تحمیل شده نیز برنامه ریزی هایی انجام شده و امیدوارم در این زمینه در آذرماه؛ خبرهای خوشحال کننده ای برای مردم داشته باشیم. محسن رضایی اضافه کرد: ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری داشتیم که این عدد در حال حاضر به مقدار زیادی در حال رفع شدن است.

فیاض زاهد: بازدید میدانی رئیسی فقط «اثر روانی» دارد

فیاض زاهد فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: گویا رئیس‌جمهور بر این باور است که خود باید راسا به همه معضلات رسیدگی کند. در دسترس مردم باشد و از گزارشات مستقیم باخبر شود. این یک روحیه عالی و دوست داشتنی است. هر چند جز اثر روانی و تنویر افکار عمومی؛ آن هم به شرطی که تمهیدات لازم برایش تدارک دیده شود، فایده دیگری ندارد.فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نوشت: سفر کردن و مطلع شدن از مشکلات مهم است، اما این تنها نیمی از کار است. مسئله مهم‌تر درمان این دردهاست. برای این مهم چه کرده‌اید؟ شما به تنهایی نمی‌توانید شرایط را تغییر دهید. وقتی به تیم اطراف‌تان می‌نگرم تنها می‌توانم دعاگوی شما باشم.

رئیسی را باید با خودِ رئیسی مقایسه کرد

تحلیلگر سیاسی اصولگرا عنوان کرد: آقای رئیسی را باید با خود آقای رئیسی مقایسه کرد، او فردی است که واقعا آمادگی ایثارگری دارد. سلیمی نمین افزود: او فردی است که واقعا آمادگی ایثارگری دارد و خود را به مخاطره می‌اندازد وقتی وارد پمپ بنزین می شود و خود را به مخاطره می اندازد در آن مکان ممکن است هر اتفاقی بیافتد و مشکلاتی ایجاد شود ولی ایشان برای اینکه آرامش خاطری در جامعه ایجاد کند و جامعه را از نگرانی دربیاورد از خود هزینه می کند. این فردی است که آمادگی ایثار و فداکاری دارد و روحانی هم فردی بود که حاضر نیست ذره ای فداکاری کند او بخاطر امکان ابتلا و مخاطره کرونا حتی با وزرایش جلسه نمی گذاشت. این مورد در تاریخ امور اجرایی کشور استثنا است روحانی به هیچ وجه به دنبال فداکاری کردن نبود و رئیس جمهوری کاملا تشریفاتی بود.

اجرای طرح قرنطینه هوشمند تا پایان آبان

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: هدفگذاری تاریخ برقراری سامانه قرنطینه هوشمند در سراسر کشور تا پایان ماه جاری است. فرهادی افزود: از ابتدای آذرماه طرح مدیریت هوشمند بدون درنظر گرفتن رنگ‌بندی در کشور راه اندازی می‌شود. ما کرونا را داریم و تصورمان این نیست که شرایط نارنجی، آبی و قرمز یا زرد برقرار است. بلکه فکر می‌کنیم شرایط کشور در همه جا قرمز است. می‌خواهیم در شرایط قرمز با رعایت پروتکل بتوانیم زندگی و فعالیت کنیم، اما این فعالیت باید طوری باشد که منجر به توسعه بیماری نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت