اخبار سیاسی

حمله سایبری به سامانه سوخت بنزین هنوز تایید نشده است

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه حمله سایبری به سامانه سوخت بنزین تایید نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر حمله سایبری از خارج کشور به سامانه الکترونیکی سوخت رسانی بنزین تایید نشده است و همواره بین مخاطرات، اختلالات و حمله تفاوت‌هایی وجود دارد که نتایج قطعی پس از بررسی‌های نهایی اعلام می‌شود. هر چند جزو احتمالات است که منشا بیرونی داشته باشد.

هشدار نماینده مجلس در خصوص شبکه جاسوسی در وزارت نفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شبکه جاسوسی در وزارت نفت را می بایستی جدی گرفت چراکه شاید تهدیدات بالاتری در راه باشد. بیگی نژاد در توئیتر نوشت:«لو دادن کشتی‌های نفتکش در شرایط دور زدن تحریم ها، حمله به مرکز مدیریت سوخت کشور و حواشی متعددی که برای پرسنل زحمت کش وزارت نفت رخ می دهد، بیانگر این است که شبکه‌ی جاسوسی در وزارت نفت را می بایستی جدی گرفت. شاید تهدیدات بالاتری در راه باشد.

میلیاردها دلار تحویل دولت جدید دادیم

رئیس سابق سازمان برنامه بودجه در توئیتی به ادعای خزانه خالی دولت روحانی واکنش نشان داد. محمدباقر نوبخت در توئیتر نوشت: با صراحت اعلام می کنم: دولت دوازدهم با وجود تحریم و محاصره اقتصادی؛ میلیاردها دلار به صورت نقد و قابل دسترس به عنوان موجودی ارزی، تحویل دولت سیزدهم داد.

روحانی به اندازه هاشمی در بین سیاسیون کشور محبوبیت ندارد

مهاجری فعال اصولگرا درباره اینکه آیا روحانی می‌تواند هاشمی دیگری باشد با بیان اینکه حداقل در شرایط سیاسی فعلی کشور هاشمی را شخصیت غیرقابل تکراری می‌دانم، تاکید کرد:، اما اینکه روحانی می‌تواند هاشمی باشد و یا بخشی از جایگاه هاشمی را داشته باشد باید بگویم که روحانی به اندازه هاشمی در بین سیاسیون کشور هر چند که قدمت و سابقه زیادی دارد و البته سابقه ایشان بیشتر امنیتی بوده و سیاسی نیست، محبوبیت ندارد؛ بنابراین برای روحانی این اتفاق نخواهد افتاد.

وقتی مسئولان از توییتر استفاده می‌کنند، چرا باید فیلتر باشد؟

میر تاج الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولان از توییتر استفاده و مطالب مدنظر خود را از طریق آن منتشر می کنند، گفت: در چنین شرایطی چرا باید توییتر فیلتر باشد و محدودیت به وجود آمده در مورد آن رفع نشود؟

به دولت روحانی ظلم شد

باهنر فعال اصولگراگفت: به آقای روحانی نقدهای زیادی وجود دارد اما به نظرم در جاهایی به دولت ایشان ظلم شد؛ مثلا در زمان دولت ایشان زلزله، سیل، کرونا و هرجور بلای طبیعی و غیرطبیعی رخ داد و ازجمله اینکه ترامپ هم روی کار آمد اما همه این بلاها را بر سر دولت خراب می‌کردیم.

ضارب استاندار آذربایجان شرقی بازداشت شد

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی گفت: در این قضیه شاهد یک اقدام ناشایست از طرف یکی از افرادی که در آن جلسه حضور داشتند، بودیم. بلافاصله بعد از این اتفاق دادستان محترم دستور رسیدگی به مضوع را صادر کردند و آن شخص بازداشت شد و به اتهام اخلال در نظم که جرمی غیرقابل گذشت است، ایشان تحت تعقیب قرار گرفت.

در رزومه داماد زاکانی چیزی وجود ندارد که متناسب با حکم پدرزنش باشد

علوی عضو شورای شهر تهران گفت: به شخصه در رزومه داماد آقای زاکانی سابقه کار در حوزه انتصابی ندیدم یا اگر هم بوده خیلی مختصر بوده است. به نظر می‌رسد که این تصمیم با بی‌احتیاطی صورت گرفته است.

اگر وزرا به وعده هایشان عمل نکنند از آنها مطالبه جدی می کنیم

یزدی خواه نماینده مجلس گفت: نمایندگان طبق قول و وعده وزیران اظهارنظر کرده و حساب می کنند. مثلا اخیرا آقای دکتر فاطمی امین وزیر محترم صمت گفت ما از سال آینده ثبت نام خودرو نداریم یعنی تیراژ آنقدر بالا است که نیاز را تامین می کند.‌این اظهارات، تعهد این وزیر می شود که ما بعدا این ها را از ایشان مطالبه می کنیم.

انتقاد تند عبدی از استخدام‌های رانتی

عباس عبدی فعال اصلاح طلب در توئیتی به موضوع استخدام دختران اقوام نزدیک مسئولان پرداخت و با انتقاد از این موضوع نوشت: در عرصه عمومی دختران را توصیه به فرزندآوری می کنند ولی پشت صحنه آن‌ها را استخدام می کنند.

رئیسی: این حمله سایبری نه اولین بار و نه آخرین بار است

رئیسی در جریان بازدید از وزارت نفت ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، تاکید کرد که همه تلاش ما باید این باشد که مردم هیچگونه نگرانی نداشته باشند. وی با تاکید بر اینکه این حمله سایبری نه اولین بار است نه آخرین بار، تصریح کرد: خودتان را برای پیشگیری و مقابله آماده و ایمن کنید.در جریان این دیدار، وزیر نفت اقدامات این وزارتخانه را برای رفع مشکل پیش آمده در سامانه سوخت تشریح کرد.رئیسی قبل از حضور در وزارت نفت در یکی از جایگاه‌های توزیع بنزین حضور یافت و با مردم و کارکنان این جایگاه عرضه سوخت درباره وضع سوخت‌گیری گفتگو کرد. همچنین رئیسی در هئیت دولت نیز بیان کرد: هدف از این اقدام مختل کردن زندگی مردم بود تا بتوانند به مقاصد مشخص خود برسند. در این حمله سایبری نه تنها مسئولین دچار سردرگمی نشده بلکه بلافاصله شرایط را مدیریت کردند و مردم نیز آگاهی خود را در مواجهه با این مشکل نشان دادند و اجازه ندادند که کسی بتواند سوء استفاده کند.

دشمن اذعان دارد حمله سایبری بوده اما می‌گویند که مشکل نرم افزاری است

نماینده مجلس نهم در مورد حمله سایبری رخ داده و اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌رسانی گفت: متاسفانه به دلیل شلختگی در نظام جمهوری اسلامی ما هنوز قابلیت مناسب در حوزه سایبری پیدا نکرده‌ایم. کاش به غیرت آقایان بر بخورد. به دلیل شلختگی در نظام جمهوری اسلامی نتوانستیم در حوزه سایبری قابلیت‌های خود را افزایش دهیم. حالا این شلختگی به چه معناست؟ دبیر شورای عالی فضای مجازی در واکنش به اختلا‌ل‌های پیش آمده در جایگاه‌های سوخت، اعلام می‌کند که حمله سایبری اتفاق افتاده‌است. رئیس بخش انفورماتیک پالایش و پخش اعلام می‌کند که اشکال نرم‌افزاری رخ داده‌است. وزیر کشور یک حرفی می‌زند، رئیس سازمان پدافند غیرعامل حرف دیگری می‌زند.حقیقت پور اضافه کرد: آقایان در بحران یک نفر باید حرف بزند. از الان باید تصمیم بگیرند که هر زمان اتفاقی افتاد یک نفر باید اظهارنظر کند. یا باید شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی صحبت کند یا باید فیروزآبادی اظهارنظر کند یا سردار جلالی توضیح دهد، نه این که چندین نفر حرف‌های متفرق و متفاوت بزنند. وی افزود: خود آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها اذعان دارند حمله سایبری بوده، بعد در داخل می‌گویند که مشکل نرم‌افزاری است.

اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مهم که اطلاعات نگران‌کننده‌ای از وضعیت امنیت اطلاعات کشور به گوش می‌رسد گفت: اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید. توانگر گفت: شایع است که زیرساخت انتقال داده‌های چند سامانه حیاتی کشور بر روی ماهواره یکی از رقبای منطقه‌ای قرار دارد. سهل‌انگاری، غفلت یا نفوذ در حفاظت سایبری‬ کشور باید ریشه‌یابی و رفع گردد. در شرایطی که سامانه‌های حیاتی کشور بر روی وب یا اینترنت نیستند برخی افراد با اغراض نامعلوم دغدغه‌ای به جز محدودسازی‬ دسترسی و استفاده مردم و کسب‌وکار‌ها از اینترنت ندارند و با طرح موضوعاتی مثل ‫پهنای باند‬ خارجی آدرس غلط مخابره می‌کنند. اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید.

لاریجانی و شورای نگهبان در حال مظلوم نمایی هستند

حقوقدان اصلاح طلب با بیان اینکه لاریجانی چندین سال رئیس مجلس بوده و قانون را بهتر از هرکسی می‌داند، گفت: شورای نگهبان، دلیل قانع کننده‌ای برای رد صلاحیت آقای لاریجانی ندارند، نه فقط برای آقای لاریجانی که برای سایر افراد نیزهم دلیل قانع کننده‌ای نداشته و ندارد، بنابراین چون نمی‌توانند افکار عمومی را قانع کنند مهر محرمانه روی آن می‌زنند. احمدی افزود: در این موضوع هر دو طرف در حال مظلوم نمایی هستند. لاریجانی می‌خواهد مظلوم نمایی کند و افکار عمومی را با خود همراه کند، شورای نگهبان هم خوف دارد که نمی‌تواند افکار عمومی را اقناع کند.وی افزود: لاریجانی باید نامه را منتشر کند شورای نگهبان هم نمی‌تواند کاری انجام دهد و بگوید چرا منتشر کردید.

مخبر: اتکا به بیگانگان هیچ دولتی را سرپا نگه نمی‌دارد

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه اتکا به دولت‌های بیگانه نمی‌تواند هیچ دولتی را سر پا نگه دارد، گفت: آمریکا با فرار از افغانستان نتیجه دو دهه ناکارآمدی و اشغالگری را روی دوش مردم افغانستان و همسایگان انداخته است. مخبر در نشست همسایگان افغانستان با ابلاغ سلام رئیس جمهوری با اشاره به تحولات افغانستان گفت: امنیت کشور‌های همسایه با امنیت افغانستان به هم پیوسته است و بر همین اساس از ابتکار پاکستان برای برگزاری نخستین دوره نخست نشست کشور‌های همسایه افغانستان حمایت کردیم. در این نشست وزیران امور خارجه ایران، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان حضور دارند. وزیران امور خارجه چین و روسیه نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت خواهند کرد و قرار است پیام دبیرکل سازمان ملل متحد نیز قرائت شود.

سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت محفوظ است

وزیر نفت با بیان اینکه سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت محفوظ است و هیچ مشکلی درباره کارت‌ها نخواهیم داشت گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم هیچ گونه بحثی درباره افزایش قیمت بنزین وجود ندارد. اوجی گفت: ذخایر سوخت بنزین به وفور است و از هفته‌های آینده صادرات بنزین به کشور‌های همسایه آغاز می‌شود. وی افزود: تلاش می‌کنیم حوزه امنیتی کارت‌های سوخت را نیز افزایش دهیم که مردم حتی در کوتاه مدت دچار مشکل نشوند. وزیر نفت گفت:شایعات پیرامون افزایش قیمت حامل های انرژی خصوصا بنزین بی اساس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت