اخبار سیاسی

قالیباف: مشکلات امروز ناشی از حذف مردم است

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بی بدیل مردم در نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما در اداره کشور مردم را از عرصه‌های مختلف یا حذف کردیم یا دسته‌بندی و گروه‌بندی کردیم و مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم است. وی افزود: در برخی از موارد امثال بنده و مدیریت هایی که در کشور بودیم و با تصمیمات اشتباهی که داشتیم هم مردم را از صحنه حذف کرده و هم کشور را بد اداره کردیم.

برخی جریانات سیاسی تلاش می‌کنند از طریق فرآیند‌های قضایی رقیب خود را حذف کنند

اژه ای رئیس قوه قضائیه در نشست هم اندیشی با جمعی از نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی گفت: دستگاه قضایی باید کاملاً مستقل باشد؛ چرا که گاهی برخی جریانات سیاسی تلاش می‌کنند ناخودآگاه از طریق فرآیندهای قضایی و نهادهایی همچون سازمان بازرسی یا دادستانی یا حراست‌ها رقیب خود را حذف کنند و در این موارد عدلیه باید مستقل عمل کند. وی افزود: باید راه را برای افرادی که بدون توبه حاضرند در چارچوب قانون خدمت کنند هموار کنیم.

عمق فساد مشروعیت نظام را به خطر می‌اندازد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: طبیعتاً سیستمی که نتواند درست عمل کند دچار مشکل می‌شود و اثرات منفی آن به مرور در جامعه دیده می‌شود. شدت و عمق فسادها و اختلاس‌هایی که رخ می‌دهد است که می‌تواند مشروعیت و مقبولیت نظام را به خطر بیندازد. پزشکیان افزود: وقتی FATF داخلی اجرا شود دیگر هیچ فرد و تشکیلاتی نمی‌تواند به راحتی تخلف کند. متاسفانه در این سال‌ها به جای اصلاح سیستم روی به ایجاد نهاد‌های نظارتی مختلف آوردیم که مرتباً آن نهاد، نهاد دیگر را کنترل کند.

در جمهوری اسلامی قبول مسئولیت روی سیم خاردار رفتن است

زاکانی شهردار تهران در مراسم معارفه معاونان شهرداری پایتخت کشور گفت: در جمهوری اسلامی قبول مسئولیت روی سیم خاردار رفتن است و مهم این است که خروجی کار اثرات تحولی جدی را در شهر داشته باشد.

رئیسی فعلاً حرکت‌های شعاری و پوپولیستی انجام می‌دهد

جواد امام فعال اصلاح طلب گفت: با توجه به چینشی که در دولت رئیسی می‌بینیم؛ معدلی که می‌توان برای آن در نظر گرفت، در حقیقت دولت سوم آقای احمدی‌نژاد است. آن‌ هم به مراتب ضعیف‌تر. آقای رئیسی هم فعلاً حرکت‌های شعاری و پوپولیستی انجام می‌دهد، حرکت‌های امروز آقای رئیسی خیلی ظاهری و شعاری است. هنوز هیچ حرکت جدی برای حل مشکلات مردم از ایشان ندیدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت