یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

قالیباف: به دنبال افزایش قدرت خرید مردم هستیم

رئیس مجلس گفت: در دستور کار داریم تا بتوانیم یارانه‌ای را که عملا نصیب دلالان می‌شود با تدبیری برای افزایش قدرت خرید مردم مستضعف استفاده کنیم. قالیباف افزود: با همکاری دولت تلاش داریم افزایش ماهانه نقدینگی را کنترل کنیم تا بالا نرود که همین امر باعث افزایش قدرت خرید می‌شود.

راغفر: با حذف ارز 4200 تومانی آبان 98 تکرار می‌شود

یک اقتصاد دان با اشاره به تبعات و پیامدهای حذف ارز ترجیحی تاکید کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که به دنبال حذف ارز 4200 تومانی ناآرامی‌های گسترده به وجود می‌آید راغفر ادامه داد: قطعا دوباره شاهد تکرار اتفاقات دی ماه 96 و آبان 98 خواهیم بود چراکه پیامدهای حذف ارز 4200 تومانی برای جامعه پذیرفتنی نیست.

فضای مجازی باعث شد تا سال 96 آقای رئیسی رای نیاورد

کیهان نوشت: نوشت: اگر به انتخابات ریاست جمهوری 1396 بازگردیم به وضوح می‌بینیم که اصلاح طلبان در فضای اینترنت بی‌قانون توانستند به دروغگویی و ترساندن مردم از نامزد‌های رقبا روی آورده و با این دست مسایل زمینه فریب اذهان عمومی را فراهم آورده و نامزد خویش را به پیروزی برسانند.

اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار رییس مجلس تاکید کرد: توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست

نقطه اشتراک رئیسی، روحانی و احمدی‌نژاد

زیباکلام فعال اصلاح طلب با بیان اینکه دولت‌ جدید مشکلات را بر سر دولت قبلی می‌اندازند از نقاط اشتراک 3 رئیس جمهور پیشین است، گفت: احمدی‌نژاد بسیاری از ناکامی‌هایی را که کشور با آن مواجه بود بر گردن اصلاح‌طلبان می‌انداخت. روحانی و اسحاق جهانگیری تا همین اواخر مشکلات را بر سر احمدی‌نژاد می‌انداختند. ظاهرا این سنت «حمیده» همچنان قرار است در دولت سیزدهم و کابینه رئیسی هم مشکلات را بر گردن دولت قبل می اندازد.

میرتاج‌الدینی: محرمانه بودن اموال مسئولان شیطنت رسانه‌ای بود

نماینده مجلس گفت: شفافیت یک اصل پذیرفته شده در میان مجلسی‌ها و مبنای کار آنان است و مسئله محرمانه بودن اموال مسئولان در واقع یک شیطنت رسانه‌ای است که توسط مخالفان مجلس صورت گرفت. میرتاج الدینی افزود: با اشاره به اینکه مصوبه محرمانه بودن اموال مسولان در هیچ یک از دستورالعمل ها و کمیسیون‌های مجلس وجود ندارد، افزود: طرح شفافیت آرا در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شده اما فرایند قانونگذاری آن دارای مراحلی است که باید طی شود. وی اضافه کرد: طرح شفافیت آرا در حال حاضر در نوبت دستور صحن قرار دارد و در هفته‌های آتی می‌تواند با 50 امضا در اولویت قرار گیرد. مبنای مجلس بر این است که این طرح آشکار باشد یعنی مشخص باشد که چه کسی رای موافق، مخالف و ممتنع داده است. این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد مذاکرات کمیسیون ها نیز باید بلافاصله منتشر شوند و در کل، این طرح بهتر از طرح قبلی است.

روحانی به لحاظ سوابقش امنیتی‌ترین نیروی نظام است

فعال اصولگرا گفت: روحانی به لحاظ سوابقش امنیتی‌ترین نیروی نظام است. او از همان مجلس اول در کمیسیون امنیت ملی بود و نسبت به موضوعات دفاعی و امنیتی اشراف بسیار زیادی دارد. به همین دلیل دیدگاه هایش بسیار قابل اعتناع است. مهاجری افزود: حتی اگر ما روحانی را قبول نداشته باشیم و دیدگاه‌های سیاسی او را نپذیریم، نگاه امنیتی او را نمی‌توانیم درنظر نگیریم. وقتی روحانی درباره مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حرف می‌زند، امکان دارد برخی صحبت هایش در آن حوزه، تخصصی نباشد، اما وقتی از نگاه امنیتی به آن موضوعات می‌پردازد قطعا باید به دیدگاه‌های او توجه کرد. وی یادآور شد: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد از روحانی درست استفاده کند، او را به عنوان کارشناس رتبه یک مسائل امنیتی در کشور نباید کنار بگذارد. از طرفی برخلاف برخی که آقای روحانی را مشابه آقای هاشمی در حوزه سیاسی می‌دانند، معتقدم او نمی‌تواند ایفاگر این نقش باشد، چون آقای روحانی تا سال 92 هیچ گاه به عنوان یک چهره فعال سیاسی در جامعه حضور نداشت؛ . وی افزود: عمده حضور سیاسی روحانی در 8 سال گذشته است و برای تبدیل شدن روحانی به شخصیت همچون مرحوم هاشمی رفسنجانی سرمایه کافی نیست.

تحت هیچ شرایطی نباید به اروپا اعتماد کنیم

فعال اصولگرا گفت: اروپایی‌ها هرچند تمایل دارند مستقل از آمریکا تصمیم بگیرند اما در شرایط کنونی توان چنین کاری را ندارند و بیشتر پادوی آمریکا محسوب می‌شوند. قدیری ابیانه افزود: اروپایی‌ها از نظر موقعیتی هم با آمریکا فرقی ندارند و اگر به فرض قدرت تصمیم‌گیری مستقل داشتند، آنها هم روحیه‌ای سلطه‌جویانه از خود نشان می‌دادند. ایران تحت هیچ‌شرایطی نباید به اروپایی‌ها اعتماد کند زیرا آنها در بدعهدی و وقاحت از آمریکا هیچ چیز کم ندارند. آنها خودشان به برجام متعهد نبوده و نیستند اما می‌گویند ایران باید به تعهداتش پایبند باشد. وی اضافه کرد: اصلا بنا نیست فشار از روی ایران کم شود. البته خودشان هم می‌دانند که تمام فشارهایشان با شکست مواجه شده است

موتورسواری هیچ ممنوعیت شرعی برای زنان ندارد

فعال اصلاح طلب گفت: نه موتورسواری و نه دوچرخه‌سواری هیچ فرقی با اسب سواری و الاغ سواری و پشت فرمان اتومبیل نشستن ندارد. هیچ ممنوعیت شرعی نیز برای آن‌ها وجود ندارد. فاضل میبدی افزود: حتی اگر شک داشته‌باشیم، بر اساس قاعده اسلام، اصل بر حلال بودن است. شما به هر چه شک دارید، اصل بر این است که اشکال ندارد و حلال است. همان‌طور که اصل بر برائت و بیگناهی انسان است. هیچ مبنای شرعی و عرفی و قانونی وجود ندارد که بر اساس آن دوچرخه‌سواری یا موتورسواری حرام باشد. وی اضافه کرد: متاسفانه عده‌ای در مملکت اسلامی از اسلام سواستفاده می‌کنند. و محدودیت‌هایی برای افراد قائل می‌شوند و عرصه دین را بر مردم تنگ می‌کنند.

جزئیات طرح هوشمندسازی قرنطینه در کشور

دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 درباره جزییات طرح سامانه هوشمند برای محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه گفت: سامانه هوشمند برای محدودیت‌ها و قرنطینه در کمیته علمی کشوری کرونا مورد بحث قرار گرفت و این سامانه به صورت پایلوت در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین در حال انجام است و قرار شد نتایج پایلوت را به ما ارائه دهند تا ببینیم به چه صورت عمل کردند و اگر نتیجه آن خوب باشد، این سامانه به کل کشور گسترش پیدا می‌کند. جماعتی افزود: در قالب این طرح که در حال پایلوت است، بر اساس سامانه هوشمندی که طراحی شده، تمام اطلاعات کلیه شهروندان از حمل و نقل گرفته تا اصناف مشخص شده و بر اساس واکسیناسیون، علائم احتمالی، تست‌هایی که برای باز بودن اصناف انجام می‌شود، قرنطینه‌ها و محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنند.وی افزود: بر این اساس افرادی که گرفتار و مثبت شدند، پیگیری کرده و در قرنطینه قرار می‌گیرند. در عین حال شرکت‌ها به صورت دوره‌ای تست‌هایی را انجام می‌دهند و اطلاعات تست‌ها وارد سامانه شده و بر اساس آن‌ها نتیجه می‌گیرند که درباره یک صنف خاص چه اقداماتی باید انجام شود. جماعتی. دبیر علمی کشوری کرونا درباره نحوه نظارت بر‌ای این طرح، گفت: معمولا به وسیله استانداری‌ها نظارت بر اجرای آن انجام می‌شود و صنف‌ها، ادارات، حوزه حمل و نقل در این طرح قرار دارند. در عین حال مجری اصلی این طرح وزارت کشور است و وزارت بهداشت عمدتا از نظر علمی کار را حمایت می‌کند و مجری اصلی وزارت کشور و ریاست جمهوری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت