یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

مردم همچنان برای رفع مشکلات خود به روحانیت اعتماد دارند

رئیس جمهور در دیدار با اعضای جامعه روحانیت مبارز گفت: روحانیت همواره مورد اعتماد بوده و مردم همچنان برای رفع مشکلات خود به این جریان اعتماد دارند و باید از این اعتماد برای رفع دغدغه‌های مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم. رئیسی افزود: دولت مصمم است از دیدگاه‌ها و نظرات دلسوزانه همه قشرها به ویژه روحانیون در پیشبرد امور کشور و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم استفاده کند.

احمدی‌نژاد اگر می‌توانست، ولی فقیه شود، برای آن هم تلاش می‌کرد

مشاور فرهنگی احمدی نژاد در دولت دهم گفت: اگر آقای احمدی‌نژاد، می‌توانست نماینده، ولی فقیه باشد، برای رسیدن به این جایگاه تلاش می‌کرد. یک روحیه تکبر و قدرت‌طلبی در ایشان وجود دارد که ناشی از مباحث روانشناسی است. امیری فر افزود: اگر آقای احمدی نژاد به یک روانشناس حاذق مراجعه کند، قطعا این خصوصات از طرف آن روانشناس تشخیص داده می‌شود. دوستانه به آقای احمدی نژاد می‌گویم که به یک روانشناس مراجعه کنند.

لاریجانی در مسیر احمدی‌نژاد گام برمی‌دارد

آشتیانی فعال اصولگرا گفت: متأسفانه آقای لاریجانی در همان مسیری حرکت می‌کند که آقای احمدی‌نژاد می‌رود و هر دو با این شبهه‌هایی که ایجاد می‌کنند، به نظام آسیب می‌زنند. آقای لاریجانی مگر روزگاری به همین روحیات آقای احمدی‌نژاد انتقاد نمی‌کرد؟ مگر نمی‌گفت که احمدی‌نژاد برای نظام هزینه‌تراشی می‌کند؟ پس چرا خودش همان کارهایی را می‌کند که پیشتر احمدی‌نژاد کرده است؟

اگر چند صباح دیگر گفتند دولت رئیسی اصولگرا نیست تعجب نکنید

فعال سیاسی با انتشار یادداشتی نوشت: هنوز دولت سیزدهم، انسجام و شکل درست و حسابی پیدا نکرده را برخی نمایندگان مجلس، هجوم به آن را کلید زده‌اند و آن‌گونه که از حال و هوا پیداست، این حملات با شیب صعودی ادامه خواهد یافت. مهاجری ادامه داد: اگر دیدید چند صباح دیگر گفته شد که دولت سیزدهم اصلا اصولگرا نیست تعجب نکنید. مگر نه اینکه خود آقای رییسی، هم قبل و هم بعد از انتخابات رخت خود را از جناح‌ها برکشید و پرچم استقلال بالا برد؟

روحانی تمام شد؛ حتی نمی‌تواند دولت رئیسی را نقد کند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مردم نه تنها پذیرای نظرات روحانی نیستند بلکه به شدت از او ناراضی هستند. با این اوصاف اگر آقای روحانی حرفی هم بزند فایده‌ای ندارد. صوفی افزود: اگر آقای روحانی بخواهد عملکرد دولت سیزدهم را نقد کند، اولا خیلی زود است، ضمن آنکه عملکردش اجازه نمی‌دهد از دولت جدید انتقاد کند و امروز جز آقای واعظی رئیس دفترش هیچ کس مخاطب صحبت‌های آقای روحانی نیست بنابراین از نظر من آقای روحانی تمام شده است.

در ایران شکنجه وجود ندارد

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این مطلب که در ایران روتینی مبنی بر شکنجه زندانی وجود ندارد؛ گفت: انتشار فیلم‌های دوربین اوین ناشی از یک اشتباه استراتژیک در جابجایی زندانیان بود. نوروزی افزود: من با روحانی‌ای که در فیلم در محل کشیدن یک زندانی روی زمین حضور دارد صحبت کردم و اطلاعات این اتفاق را گرفتم، آن روحانی گفت: طرف معتاد بود و خود را به حالت غش انداخته بود و راه نمی‌رفت در نتیجه سرباز‌ها او را روی زمین کشیدند. سرباز هم که پسر پیغمبر نیست.

حل مشکلات ایران و عربستان اقدام مهمی است

جنتی دبیر شورای نگهبان با تاکید بر لزوم توسعه و ترویج وحدت میان مسلمین گفت: اگر مشکلات بین ایران و عربستان حل شود اقدام مهمی صورت گرفته است.

رئیسی یکی از ضعیف ترین دولت‌ها را تشکیل داده است

امانی فعال اصلاح طلب گفت: انتظار این بود که کابینه‌ای که تشکیل می‌شود بتواند افکار عمومی را با خود همراه کند و پایگاه اجتماعی دولت را تقوت کند. با این وجود در عمل چنین اتفاقی رخ نداده و ما شاهد هستیم یکی از ضعیف‌ترین دولت‌ها از نظر نیروی انسانی در سطح وزرا، معاونان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرائی شکل گرفته است.

احمدی‌نژاد محصول نادیده‌گرفتن تحزب در کشور است

میرلوحی فعال اصلاح طلب گفت: متأسفانه هیچگاه در ایران به مقوله تحزب توجه ویژه نشد و در انتخابات احزاب در آن هیچ جایگاهی ندارند، برای مثال احمدی‌نژاد محصول نادیده‌گرفتن تحزب در ایران است.

وزیر کشور: اعضای FATF خودشان پولشو و قاچاقچی هستند

وزیر کشور در نشست تخصصی برنامه تحول راهبردی مبارزه با مواد مخدر گفت: آقایانی که FATF را درست کرده و ادعا می‌کنند ناظر بر فعالیت بانک‌های بین‌المللی هستیم، چرا مانعی برای اقتصاد و گردش مالی مواد مخدر ایجاد نمی‌کنند؟ وحیدی افزود: با مشاهده این روند، حق داریم به آنها بدبین باشیم زیرا این افراد در بانک‌ها نفوذ دارند و کسانی هستند که در سازمان‌های تحت عنوان نظارت بر پولشویی و آنچه که در پالرمو مصوب شده، عمل نمی‌کنند. وی ادامه داد: مافیای جهانی به راحتی جریان پولشویی را در دنیا اداره می‌کند و اقتصاد پررونقی را از این جهت سامان می‌دهد. ضمن اینکه ادعای شفافیت بانک‌های جهانی در مقابله با پولشویی ادعایی نادرست است زیرا مگر می‌شود اقتصادپر‌رونقی درخصوص مواد مخدر وجود داشته باشد و ادعای شفافیت بانک‌ها بشود اما جلوی پولشویی مواد مخدر گرفته نشود. وی اضافه کرد: کشوری که در دنیا با تروریسم برخورد می‌کند جمهوری اسلامی ایران است.

رسانه‌ها حق ندارند اخبار دارایی‌های شخصی من را منتشر کنند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اخبار شخصی یک مسئولی که جرمی مرتکب شده را باید به دادگاه ارائه کرد ولی اخبار دارایی‌های شخصی من را رسانه‌ها حق ندارند منتشر کنند مگر آن‌که خودم بخواهم. پزشکیان افزود: هیج کجای دنیا اطلاعات شخصی یک فرد را به شخص دیگر نمی‌دهند. اطلاعات من را باید حاکمیت بداند اما اینکه اطلاعاتم را به کسانی دیگر بدهند درست نیست، کجای دنیا چنین کاری را کرده‌اند. او ادامه داد: اخبار شخصی یک مسئولی که جرمی مرتکب شده را باید به دادگاه ارائه کرد اینکه حاکمیت در دارایی من سرک بکشد ایرادی ندارد، باید اطلاعات من و بچه‌هایم، خواهر و برادرم در دست حاکمیت باشد تا اگر خلافی اتفاق افتاد یقه من را بگیرد و اطلاعات را به دادگاه ارائه کند اما اینکه اطلاعات شخصی یک مسئول را به افراد دیگر بدهند کجای دنیا این کار را انجام می‌دهند.پزشکیان بیان کرد: در همه جای دنیا عدد و رقم و حساب و کتاب باید مشخص باشد اما اینکه در دسترس همگان باشد در هیچ جای دنیا چنین چیزی مرسوم نیست. بارها گفته ام مسئولین FATF داخلی را پیاده کنند تا همه چیز مشخص شود، عده ای دارایی‌های کشور و ثروت مردم را خوردند، بردند و متوجه نشدیم؛ بهترین راه این است که FATF داخلی درست شود.

رهبری در سال 88 از جمهوریت نظام دفاع کرد

رحیم پور ازغدی گفت: فرض کنید ایشان بدون دلیل انتخابات را با 11 میلیون رأی اختلاف ابطال می‌کرد. حالا انتخابات بعدی باید برگزار بشود یا نشود؟ اگر می‌شد، بازنده چه‌کار می‌کرد؟ حتماً او هم همین را می‌گفت. اگر رهبری دفعه بعد را ابطال نمی‌کرد، می‌گفتند پس چرا قبلاً این کار را کردید؟ هرکسی انتخابات را می‌بُرد، بازنده همین را می‌گفت که چطور آن دفعه این‌ها باختند و گفتند با وجود 11 میلیون اختلاف نتیجه را باطل اعلام کن، شما هم کردید؛ حالا که ما مثلاً با 6 میلیون اختلاف باختیم، چرا ابطال نمی‌کنید؟. وی اضافه کرد: به عقیده‌ من ایشان در آن بحران، از جمهوریّت این نظام دفاع کرد؛ چون در انتخابات 88 دو طرف اسلامی بودند، هیچ‌کس علیه اسلام حرف نمی‌زد.

از نظر تورم هیج زمانی را به اندازه امروز خطرناک نمی بینم

استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: در مقطع کنونی در شرایط بسیار خاصی از نظر تورم قرار داریم؛ چون تورم سال‌های اخیر و به‌ویژه سال‌های پیش‌رو، از اساس با تجربه تورم در گذشته اقتصاد ایران متفاوت است. در حال حاضر اقتصاد کشور به‌دلیل تورم به‌شدت ملتهب است. نیلی افزود: متوقف کردن روند نگران‌کننده موجود تورم، امکان‌پذیر، اما در گرو اتخاذ تصمیمات سخت در مقایسه با تصمیمات بد است که برای یک دولت جدید، کاملا محبوبیت‌زداست. بنابراین دوراهی دشواری است. طبیعی است توصیه من همیشه اتخاذ تصمیمات سخت بوده است. وی ادامه داد: بنابراین باید کشوری که در دنیا با تروریسم برخورد می‌کند ایران است روی موضوع تورم تمرکز کنیم.

چرا شورای نگهبان به بازی لاریجانی پایان نمی‌دهد؟

سایت خبری جهان نیوز نوشت: خبر کوتاه بود اما پرحاشیه؛ لاریجانی ردصلاحیت شد یا صلاحیتش احراز نشد. شورای نگهبان می گوید ما دلایل را به لاریجانی اعلام کرده ایم اما نمی توانیم طبق قانون و شرع به حیثیت افراد لطمه وارد کرده و آن را افشا کنیم. از این طرف لاریجانی می‌گوید من مشکلی ندارم و دلایل ردصلاحیت من را علنی اعلام کنید و آبروی من را ببرید! چه خوب است شورای نگهبان به بازی لاریجانی پایان دهد. قطعا دلایل اعضا مستدل بوده است. هرچند پرونده انتخابات ریاست جمهوری مختومه شده اما شورای نگهبان می تواند باب جدیدی در اقناع مردم باز کند و با توجه به اصرار لاریجانی، فیلم کامل جلسه بررسی صلاحیت لاریجانی را برای مردم منتشر کند و قضاوت را به افکار عمومی بسپارند که به احتمال بالا حق به اعضای شورای نگهبان داده خواهد شد.

شرایط بازگشایی مدارس از ابتدای آبان‌ماه

سخنگوی وزارت آموزش و پرور با بیان اینکه در فاز دوم، بازگشایی بخش دیگری از مدارس از آبان ماه آغاز می‌شود اظهار کرد: البته این گفته به این معنا نیست که همه مدارس مشمول، در هفته اول آبان فعالیت خودشان را آغاز می کنند، بلکه یک فرآیندی را آغاز کردیم؛ طی این فرآیند باید مدارس حتما یک ارزیابی اولیه از وضعیت بهداشتی خودشان بر اساس چک لیست هایی که در اختیار دارند انجام دهند. در آنجا هشت شاخص کلیدی برای ورود به مرحله بازگشایی تعیین شده و بعد در طی مسیر هم باید حتما شاخص های کلیدی چک شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت