اخبار سیاسی

جلالی زاده: هیاهوی لاریجانی برای فراموش نشدن است

فعال اصلاح طلب با بیان اینکه هیاهوی لاریجانی برای فراموش نشدن است، گفت: خانواده لاریجانی انتظار نداشتند که چنین برخوردی با آنان بشود و فکر می‌کردند که یکی از پایه‌های قدرت در نظام می‌مانند اما وقتی از صحنه حذف شدند برایشان گران تمام شد. جلالی زاده افزود: لاریجانی می‌خواهد بگوید که حب و بغض یا دست‌هایی درکار بود که موجبات حذف او را پدید آورده است.

توئیت‌های روحانی در معادلات سیاسی هیچ تأثیری ندارند

فعال اصولگرا گفت: روحانی بعد از این نمی‌تواند حتی در یک جمع محدود تأثیری داشته باشد، چه رسد به کل جامعه او فقط می‌خواهد خودی نشان دهد. ترقی افزود: توئیت‌هایی که اخیرا آقای روحانی منتشر می‌کند، در معادلات سیاسی کشور تأثیری ندارند زیرا مردم به دنبال دیدگاه‌های او نیستند. آقای روحانی هشت‌سال برای اجرای ایده‌ها و تفکراتش زمان داشت و در تمام این هشت‌سال مردم چیزی جز خسارت ندیدند.

روحانی باید درباره اخلال در نظام ارزی توضیح دهد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت روحانی منابع ارزی کشور به تاراج رفت که رئیس‌جمهور سابق باید در این باره توضیح دهد. شریعتی افزود: برخی از دولتمردان روحانی که در این زمینه اشتباهاتی را مرتکب شدند، گفته‌اند که تصمیم اصلی را حسن روحانی می‌گرفت و بنابراین وی باید در این باره توضیح دهد که توضیحاتش قطعاً بسیار مهم است.

تکذیب ادعای دیپورت احمدی نژاد از امارات

به دنبال انتشار خبر توصیه مقامات کشور امارات به محمود احمدی نژاد برای ترک این کشور، احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس یازدهم و از همراهان احمدی نژاد در این سفر گفت: خبر دیپورت آقای احمدی نژاد از فرودگاه امارات صحت ندارد.

مراقب تحریف‌های تاریخی روحانی و ظریف در برجام باشیم

بیگی نژاد نماینده مجلس با بیان اینکه سناریوی جدیدی در خارج از ایران شکل گرفته که جبهه انقلاب را تحت فشار قرار دهند و روحانی پیش‌دستی کرده، گفت: نباید اجازه دهیم روحانی و ظریف تاریخ را تحریف کنند.

قالیباف: مجلس به دنبال بستن اینستاگرام و پلت‌فرم‌ها نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی تاکید کرد: جلسات کمیسیون مشترک علنی است و تمامی مباحث اطلاع رسانی و از مجوعه خانه ملت و رسانه ها منعکس می شود. قالیباف افزود: افراد تحت فضاسازی گروه های خاص و فشارهای خارج از کشور که گفته می‌شوند قرار است پلتفرم‌ها بسته شود قرار نگیرند، خیر قرار است صرفا خلاء قانون گذاری در این حوزه رفع شود، فضاسازی هایی بود که می‌گفتند برای مثال قراراست اینستاگرام بسته شود، خیر، بخش عمده‌ای از زندگی مردم در فضای اینستاگرام دنبال می‌شود، اما قانونگذاری لازم هم مورد توجه است که در این کمیسیون انجام خواهد شد. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جوانان و نوجوانان با سلایق مختلف در این فضا فعالیت می کنند، از نوجوانی که موسیقی کره ای در این فضا دنبال می کند تا جوانی که در پی آموزش قرآن و مراسم های مذهبی در این فضا می باشد که در قانون گذاری باید به آن توجه کنیم.

دلیل ردصلاحیت لاریجانی، تحصیلات تکمیلی دخترش است

مشاور رئیس مجلس دهم گفت: درباره دلیل رد صلاحیت لاریجانی آنچه من اطلاع دارم درباره تحصیلات تکمیلی دختر ایشان است که آن هم قبل از این قانون بود. چرا که دختر ایشان سال ۸۶ برای تحصیل رفتند؛ بیش از این هم من اطلاعی ندارم. حقیقت‌پور درباره اینکه چرا لاریجانی، خودش دلیل عدم احراز صلاحیتش را اعلام عمومی نمی‌کند، گفت: باید از خودشان پرسید، اما منع قانونی داریم و اسناد طبقه بندی شده را نمی‌توانیم منتشر کنیم. این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا علت دیگری وجود دارد که لاریجانی نامه شورای نگهبان را منتشر نمی‌کند، بیان کرد: علت فقط این مهر محرمانه است. او درمورد اینکه بنا بر گفته ابراهیمیان عضو سابق شورای نگهبان، مهر محرمانه مانعی برای اعلام عمومی از جانب ایشان، تلقی نمی‌شود، عنوان کرد: من نمی‌دانم و از ایشان نپرسیدم، باید از خودشان پرسید. او درباره گفته‌های سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت ممکن است به حیثیت افراد ضربه بزند، مطرح کرد: شورای نگهبان به نظرم باید جرئت داشته باشد، تمام فقهای ما جرئت داشتند و فتوای خودشان را در این باره حتی منتشر کردند. شورای نگهبان هم خودش جرئت داشته باشد و این را منتشر کند.

بادامچیان: انتظار از مجلس برآورده نشده است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که مجلس باید تحرک بیشتری از خود نشان دهد، افزود: نزدیک به دو سال از عمر مجلس یازدهم می گذرد و انتظار از این مجلس و رئیس مجلس برآورده نشده است. بادامچیان با محکوم کردن جنایات داعش در افغانستان، گفت: این جنایات با هدفی مشخص در جهت اجرای توطئه خبیثانه آمریکا در ایجاد جنگ بین شیعه و سنی در آن کشور صورت گرفته است. وی افزود:حاکمان فعلی افغانستان مسئول برقراری امنیت همه شهروندان هستند. وی اضافه کرد: آمریکا اگر در پی مذاکره باشد، ناچار است با لغو تحریم ها، آزاد کردن دارایی‌های ایران، قبول راستی آزمایی زمان‌دار ایران، احترام به قوانین بین الملل و احترام به حقوق ملت ایران، مسیر را هموار سازد.

اصلاح‌طلبان با انتقاد به مجلس می‌خواهند خود را نجات دهند

فعال اصولگرا گفت:اصلاح‌طلبان می‌خواهند فضایی ایجاد کنند که دولت و مجلس نتوانند به وظایف خود رسیدگی کنند و درگیر حاشیه شوند تا در این فضا مردم فراموش کنند که اصلاح‌طلبان چه آسیب‌هایی به کشور زدند. جوکار افزود: ممنوعیت افشای اموال مسئولان به هیچ‌وجه در مجلس یازدهم مطرح نشده است و نسبت‌دادن این موضوع به مجلس را قویا رد می‌کنم؛ بلکه این موضوع در مجمع تشخیص مصلت نظام مطرح شده است و ارتباطی به مجلس ندارد.وی با انتقاد از اطلاح طلب ها درباره منسوب کردن محرمانه بودن اموال مسئولان به مجلس یازدهم، اضافه کرد:اصلاح‌طلبان باتوجه به آنکه دیگر در میان اقبالی ندارند، می‌خواهند با ایجاد حاشیه‌سازی برای دولت و مجلس خود را نجات دهند.

بازگشت به برجام را تحریم نکرده‌ایم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اولین قدم برای شروع مذاکرات، لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی توسط آمریکا و اروپا است. مشکینی با بیان اینکه برای اداره کشور نیازی به برجام و مذاکره با غرب نداریم، اظهار داشت: البته ما بازگشت به برجام را هم تحریم نکردیم اما توپ در زمین غربی‌هاست. بازگشت به برجام درباره آن‌هایی صادق است که از آن خارج شده‌اند یا از زیر بار انجام تعهدات خود شانه خالی کرده‌اند. وی با تاکید بر اینکه در شرایط جدید این جمهوری اسلامی ایران است که باید برای طرف مقابل شرط تعیین کند، تصریح کرد: اتحادیه اروپا اگر قصد وساطت یا میانجی‌گری بین ۱+۴ و جمهوری اسلامی ایران را دارد، باید مفروضش این باشد که تمام تقصیر بن بست مذاکرات بر عهده آمریکا و تروئیکای اروپایی است.

طغیان مجدد کرونا در برخی استان‌های کشور

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ابراز نگرانی از انحلال تیم واکنش سریع کووید و همچنین برخی طغیان‌های مجدد بیماری در برخی استان‌ها، گفت: بنابراین گمانه‌زنی از آغاز پیک ششم داریم اما نمی‌دانیم کانون‌های آن کدام مناطق است و چه باید کرد. سوری گفت: رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته است و طی دو تا سه هفته گذشته مسافرت‌های زیادی شکل گرفته است. وی اضافه کرد: زمان وقوع پیک بعدی به رفتار ما با ویروس بستگی دارد. مردم باید متوجه باشند شرایط عادی نیست و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محمدی- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت

بیشتر

جم – چند روز پیش خبری از جلسه شورای شهر بیرجند رسانه ای شد که اذهان

بیشتر

سلام مطلب پیام یکی از همشهریان عزیزم را درباره محرومیت استان را خواندم و خواهش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت