اخبار سیاسی

دستور به بانک مرکزی برای جلوگیری از فضاسازی کاذب در قیمت ارز

رئیس جمهور همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را موظف کرد در خنثی‌سازی تحریم‌ها و تنظیم بازار کالا‌های اساسی همکاری کنند و مقرر شد معاون اول رئیس جمهور، مسئولیت هماهنگی فعالیت‌های دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها را برعهده گیرد.

محرمانه بودن اموال مسئولان نظام ربطی به مرحوم هاشمی ندارد

رجایی فعال اصلاح طلب در مورد این ادعا که قید محرمانه بودن به امضای آیت‌ا… هاشمی رسیده است گفت: قید محرمانه بودن برای اموال مسئولان نظام اساساً ربطی به مجمع نداشته و توسط آقای هاشمی هم اضافه نشده‌است. به نظر می‌رسد این ادعا‌ها باز هم عقده‌گشایی از آیت‌ا… هاشمی است. این موضوع به مجلسی باز می‌گردد که ریاست آن با غلامعلی حدادعادل بود.

صوفی: هاشمی شدن روحانی توهم است

صوفی فعال اصلاح طلب گفت: روحانی دیگر نمی‌تواند احیا شود. روحانی با آن عملکرد منفی و سیاهی که در دور دوم از خود به جای گذاشت و عامل بدبختی مردم شد به هیچ وجه از طرف مردم پذیرفته نخواهد شد، چه برسد به اینکه جای آقای هاشمی را بگیرد. به نظر من این یک توهم یا خیال واهی است.

علیه مجلس دروغ‌سازی می‌کنند

سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به شایعات مطرح شده علیه مجلس مبنی بر تصویب محرمانه بودن اموال مسئولان گفت: متأسفانه سیاستی که در اتاق عملیات این آقایان پیگیری می‌شود یک سیاست ماکیاولیستی و دروغ‌سازی است و جالب است کسانی این شایعات را می‌سازند که خودشان خدای قراردادهای محرمانه هستند.

دولت رئیسی توسط عوامل احمدی نژاد اداره می شود

گرامی فعال اصلاح طلب گفت: در حال حاضر عوامل احمدی‌نژاد در دولت سیزدهم بر سرکار هستند.اصولاً دولت ابراهیم رئیسی توسط عوامل احمدی نژاد اداره می شود چند روز پیش فرماندار ورامین در دوران احمدی‌نژاد، استاندار تهران شد! بنابراین احمدی‌نژاد عواملی در داخل دولت رئیسی دارد. یک مورد دیگر همین وزیر نفت دولت ایشان است که الان رئیس سازمان برنامه و بودجه شده است! به هر صورت خیلی از افراد او الان در دولت رئیسی به کار گرفته شده‌اند.

قالیباف: محرمانه بودن اموال مسئولان تصمیم مجلس هشتم است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که در این شرایط حساس و در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه ضمن انجام اقدامات لازم، مواضع حکیمانه و عاقلانه جمهوری اسلامی ایران را فعالانه منعکس و پیگیری کنند. قالیباف افزود: در خصوص مطالبی که در روز‌های اخیر بدون بررسی دقیق در برخی رسانه‌ها انتشار یافت توضیحاتی لازم است که باید بگویم که مجلس یازدهم برای محرمانه بودن اموال مسئولان هیچ مصوبه‌ای نداشته است، فرآیند تصویب قانون در مجلس کاملا مشخص است و نمایندگان در این خصوص تصمیمی نگرفته اند، این تصمیم مربوط به مجلس هشتم است و در فرآیند دیگری بررسی و تصویب شده است. قالیباف افزود: از اصحاب رسانه تقاضامندم که در خصوص بیان مطالب دقت بیشتری داشته باشند و موضوعات را پس از بررسی کافی اطلاع رسانی کنند و البته باید از تمام فعالان رسانه و خبرنگاران محترمی که با بررسی‌های دقیق خود در این خصوص روشنگری و رفع ابهام نمودند، تشکر کنم.

لایحه رتبه‌بندی معلمان، پوست خربزه دولت قبل زیر پای نظام بود

نماینده مجلس گفت: دولت باید لایحه رتبه بندی معلمان را پس بگیرد و دولت و مجلس مشترکا تصمیم واحد در کلیات و جزئیات بگیرند. عجله کردن‌ها و کاری که دولت قبل با عجله انجام داد بدون روشن بودن مبانی قانونی نباید دنبال شود چرا که این اقدام موجب می‌شود پس از این انواع طرح و لوایح با بار مالی در مجلس مطرح شود. نادران افزود: این پوست خربزه‌ای است که دولت قبل زیر پای نظام گذاشته است و ما باید تصمیم جامع بگیریم و ابعاد اجتماعی، مالی و آثار تورمی آن را در نظر بگیریم. وی ادامه داد: نتیجه چنین اقداماتی اقتصاد را دچار سراشیبی و سقوط خواهد کرد و جلوی این دومینو را نمی‌توان گرفت. مجلس باید کاری انجام دهد که همه مسئولیت بپذیرند، محدوده منابع مالی و اختیارات مشخص شود. در غیر این صورت کاری انجام می‌گیرد که آثار تورمی در پی دارد و منافع آن به فرهنگیان نخواهد رسید. نادران اضافه کرد: بررسی عجله ای این لایحه در مجلس باعث تصمیم گیری غیرعملیاتی می‌شود، همچنین موجب ایجاد مطالبه‌ای در بین مردم خواهد شد و چندین میلیون نفر از عزیزان و خانواده‌های فرهنگیان را در مقابل نظام قرار می‌دهیم و با یک تصمیم موجب خواهیم شد که نظام اقتصادی کشور آسیب ببیند.

شریعتمداری: باید از NPT خارج شویم

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: گروسی مدیرکل آژانس بین المللی اتمی از محکومیت رژیم صهیونیستی به خاطر عملیات خرابکارانه در تاسیسات هسته‌ای نطنز و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان طفره رفته و اعلام کرده بود: وظیفه ندارم در این خصوص سخنی بگویم و به اصطلاح توضیح داده بود که: اسرائیل عضو این نهاد نیست در حالی که ایران عضو معاهده است و تعهدات حقوقی در این زمینه دارد. بعد دو دهه چالش و صرف هزینه‌های کلان و از دست دادن فرصت‌های بی‌شمار، مسئولان محترم نیز از بیهوده و زیانبار بودن عضویتمان در NPT سخن می‌گویند.سؤال این است که اگر از حضورمان در NPT هیچ دستاوردی نداشته چرا باید در خروج از این معاهده تردید کنیم؟!

چه اشکالی دارد ما که ادعای اسلام داریم دارایی‌هایمان را اعلام کنیم

فعال اعتدال گرا با اشاره به قانون محرمانه کردن اموال مسئولان گفت: وقتی یک مسئول ما در اروپا، آمریکا یا هر کشور دیگری سرمایه‌گذاری می‌کند، نباید از او بپرسیم که از کجا آورده‌ای؟ مگر قرار نبود که هر کسی افشای فساد می‌کند جایزه بگیرد؟ چطور شد که همه چیز فساد است به جز اموال مسئولین و مقامات؟ ایمن آبادی افزود: چه اشکالی دارد ما که ادعای اسلام هم داریم دارایی‌هایمان را اعلام کنیم! بعد از بحث به اصطلاح صیانت! واقعا شنیدن این موضوعات از مجلس برای مردم غیر قابل تحمل شده است. وی ادامه داد: اگر ریگی به کفشمان نیست همه ما باید اموالمان را اعلام کنیم، همچنین امیدوارم مجلس سریعا موضوع شفافیت را از خودشان شروع کنند.

لاریجانی و روحانی اگر حزب تشکیل ندهند، حذف می شوند

قائم مقام حزب اعتمادملی گفت: آقای لاریجانی این زمینه را دارد که حزب تشکیل دهد. به نظرم در این راستا هم حرکت خواهد کرد. به هرحال چه آقای لاریجانی و چه آقای روحانی محدودیت‌هایی دارند که اگر خود را در قالب آن تعریف کنند از فضای سیاسی کشور حذف خواهند شد. گرامی مقدم افزود: اگر حزبی تشکیل ندهند یعنی فعالیت در چارچوب حزب و یک نهاد مدنی را از دست داده و به سوی حذف می‌روند. نکته دیگر اینکه آیا می‌خواهند خارج از چارچوب حزب فعالیت کنند. اگر پاسخ خیر باشد که کار تمام است، اما اگر پاسخ بلی باشد وضعیت فرق دارد. به نظر من همه این بزگوران الان درحال بررسی، ارزیابی و چرتکه انداختن هستند که در قالب حزب فعالیت کنند یا خارج از آن. وی اضافه کرد: اگر فعالیت حزبی را در پیش بگیرند به جامعه مدنی هم کمک خواهند کرد.

واکسن برکت مجوز تزریق به کودکان می‌گیرد

معاون وزیر بهداشت گفت: سازمان غذا و دارو در حال بررسی مدارک برکت است تا مجوز تزریق آن را برای نوجوانان تایید شود. واکسن پاستور هم در صدد دریافت مجوز است. حیدری در واکنش به گزارش تحقیقاتی شیراز منتشر شده مبنی بر اینکه واکسن سینوفارم فقط ۵ درصد ایمنی به مردم می‌دهد گفت: تناقضاتی در این گزارش وجود دارد. از طرفی می‌گویند واکسن سینوفارم فقط ۵ درصد ایمنی بدن را تامین می‌کند و از طرفی دیگر نتیجه این مطالعه می‌گوید تزریق واکسن توانسته بیش از ۷۵ درصد از بستری مرگ و میر جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: مدیریت بحران در بخش های پیشگیری و آمادگی

بیشتر

محمدی- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت

بیشتر

جم – چند روز پیش خبری از جلسه شورای شهر بیرجند رسانه ای شد که اذهان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت