اخبار سیاسی

برخی معتقد بودند باید فرزندانشان را به غرب بفرستند تا با تفکر غربی بازگردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افرادی بودند که اعتقاد داشتند باید فرزندان خود را از کودکی به غرب بفرستند تا افرادی کاملا با تفکر غربی به کشور بازگردند. زمان بسیاری لازم بود تا این تفکر به تفکر نقد غرب برسد. حداد عادل افزود: یک غرب زدگی عوامانه در کشور وجود دارد و این غرب زدگی نتیجه نشناختن غرب توسط خواص یعنی استادان و اندیشمندان است.

باید جریان اصلاحات و اصولگرایان پوست اندازی کنند

چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید جریان اصلاحات و اصولگرایان پوست اندازی کنند و به سراغ نسل نو، نوپا و جوان بروند و از آنها یادگیری کنند. حق شناس افزود: در اینکه امروز فضای سیاسی کشور مستلزم تحول است شکی نیست و این تنها به جریان اصلاح‌طلب اختصاص ندارد. اصولگرایان و منتقدین نظام باید ایده‌های دقیق‌تر و سخن نو و تحلیل دقیق از ایران امروز ارائه کنند و جهان را بشناسند.

برخی افراد خود را انقلابی جا می‌زنند

نماینده مجلس گفت: نمایندگان مجلس عصاره ملت هستند و نباید مسائل شخصی و فردی را به تمامی موضوعات تعمیم دهیم. مرادی افزود: برخی افراد خود را انقلابی جا می زنند اما در گفتار و عملکردمان انقلابی نیستیم.

شرایط بی نظیری برای رئیسی فراهم است

ابطحی فعال اصلاح طلب در فضای مجازی نوشت: شرایط بی نظیری برای رئیس جمهورمحترم و دولت سیزدهم فراهم است. صدا وسیما به طور بی سابقه ای نیم ساعته اول اخبار را به خدمات دولت اختصاص داده است. بلندگوهای قدرتمندی مثل کیهان که بیش از ترامپ علیه دولت سابق مطلب می نوشتند، یک سر در حال تمجید دولت و نقد مخالفان دولت است. اصلاح طلبانه ترین کار در این شرایط کمک به موفقیت جهت حل مشکلات مردم است. مهم این نیست که چه کسی می خواهد حل کند.

مذاکره برای مذاکره فایده‌ای ندارد

بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، گفت: مذاکره برای مذاکره فایده‌ای ندارد، بلکه مذاکره از موضع اقتدار و حفظ مصالح و منافع ملی قابل قبول است به شرط آنکه نتیجه مذاکرات به اقدام برسد.

مردم احساس می کنند مجلس یازدهم جناحی است

فعال اصولگرا گفت: هیچ اتفاق خارق‌العاده‌ای در مجلس یازدهم مشاهده نشده است؛ نه مصوبه‌ای مهم تصویب شده نه آنکه نطق و سخن مهمی از مجلس شنیده شده است. مهاجری افزود: مردم احساس می‌کنند این مجلس جناحی است و حتی اگر کار مثبتی هم از سوی نمایندگان انجام شود، زیر سایه جناحی‌بودن مجلس قرار می‌گیرد.

باورهای غلط و مدیران ناکارآمد دو مشکل اساسی کشورداری است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باورهای غلط و مدیران ناکارآمد دو مشکل اساسی ما در کشورداری است. مشکل پول و نبود امکانات نیست. قالیباف افزود: آیا این اعتماد به مردم در بخش‌های مختلف اقتصاد و مدیریت نقش دارد؟ به نظر شما اگر با همان فرهنگ دولتی می‌خواستیم جنگ کنیم به پیروزی در دفاع مقدس می‌رسیدیم؟ ما از ظرفیت مردم در اداره کشور استفاده نمی‌کنیم. سیستم بروکراسی موجود در کشور این اجازه را نمی‌دهد. از عزل بنی صدر تا شکست حصر آبادان حدود ۳۰ یا ۴۰ روز گذشت، ما در امکانات تحولی نداشتیم بلکه باورها تقویت شد. اگر همین نگاه در حوزه اقتصاد باشد و توجه به عدالت محوری باشد، شایسته سالاری و شایسته پروری در اصل تصمیم‌های ما قرار گرفت، اداره کشور هم درست خواهد شد.. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد بودیم روزی در کشور شعار نه غزه نه لبنان سر دادند اما چند سال بعدش چه جمعیتی برای تشییع پیکر حاج قاسم به میدان آمد.

نمایندگان از دولت انتقاد نمی کنند چون می ترسند مغضوب شوند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: توقع از مجلس با رویکرد انقلابی آن است که بدون ملاحظه و توجه به همسویی سیاسی با دولت، بتواند مطالبات مردم را در جهت حل مشکلات پیگیری کند و با ابزارهای نظارتی و قانونی که در اختیار دارد دولت را مکلف کند تا به وظایفش در جهت حل مشکلات اقتصادی عمل کند. پورمختار درباره وکیل‌الدوله شدن نمایندگان مجلس یازدهم بعد از روی کارآمدن دولت رئیسی اظهار کرد: در مقاطعی که مجلس و دولت با هم همسو بودند به همین عنوان قالبیت نامگذاری را داشته اند چون چشم هایش را بر مسائل و مشکلات و کوتاهی ها و تصمیمات غلط دولت می بندند.وی افزود: در حوزه های انتخابیه بیشتر مطالبات از نمایندگان جنبه اجرایی دارد. اگر نمایندگان در مجلس از دولت انتقاد کنند یا از وزیر سئوال بپرسند یا درصدد استیضاح برآیند، معمولا مغضوب دولت می شوند. لذا نمایندگان شهرستان ها مجبورند به نوعی با دولت تعامل داشته باشند تا بتوانند مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه شان را حل کنند. پورمختار ادامه داد: اگر نمایندگان دیگر مسئول پیگیری مسائل و مشکلات اجرایی حوزه های انتخابیه خود نباشند این می تواند مجلس را کارآمدتر کند چراکه بدون هیچ ملاحظه ای به وظایف نظارتی خود می پردازند.

هاشمی‌طبا: نمایندگان جز دشنام‌دادن به روحانی کاری نکرده‌اند

فعال اصلاح طلب گفت: تا زمانی که دولت روحانی وجود داشت که مجلس یازدهم به دنبال دشنام‌دادن به دولت بود و بعد از آن هم که موضعی انفعالی اتخاذ کرده است. هاشمی طبا افزود: نمایندگان کنونی در زمان آقای روحانی جز خرابکاری کاری انجام نمی‌دانند و اکنون هم فقط نظاره‌گر هستند و گاهی هم اقدامات دولت را تأیید می‌کنند تا بگویند ما هم هستیم. وی درباره رویکرد مجلس در حوزه سیاست خارجی و داخلی هم بیان کرد: مجلس که در حوزه سیاست خارجی تصمیم‌گیرنده نیست و بر اساس سخنان رهبر انقلاب، نهادهای بالادستی سیاست‌ خارجی کشور را تعیین می‌کنند. در حوزه سیاست داخلی و اقتصاد هم نمایندگان هیچ ایده‌ای ندارند و نمی‌دانند نظام اقتصادی یعنی چه و باید بر اساس چه مدلی کشور را پیش برند.

گزارش ترک فعل «ظریف» را به قوه قضائیه ارسال می‌کنیم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی چون ظریف باید پاسخگوی قصور و ترک فعل خود باشند و ما گزارش تخلف آنان را به دستگاه قضا ارائه می‌دهیم. یوسفی در واکنش به اعتراف اخیر ظریف مبنی بر اینکه اطلاع نداشت در متن برجام کلمه تعلیق آمده است، اظهار داشت: در فایل صوتی که چند ماه پیش از ظریف منتشر شد، او اعتراض داشت و می‌گفت که میدان هم باید با نظر دیپلماسی حرکت کند. معنای حرفش این بود که در عرصه دفاعی هم باید با نقطه نظرات ظریف پیش می‌رفتیم! وی بیان کرد: این روزها شاهد اعتراف وزیر سابق امور خارجه درباره عدم توجه به مفاد برجام هستیم و در این شرایط باید خدا را شاکر باشیم که میدان با نظر ظریف پیش نرفت.

سردار تنگسیری: آمریکا ۶ سیلی محکم از ما خورد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: جمهوری اسلامی بعد از ۴۳ سال محاصره اقتصادی و تحریم های ظالمانه محکم ایستاده است. تنگسیری،افزود: نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس ۶ عملیات موفق برابر آمریکای متجاوز انجام داده است که در این عملیات ها، هیمنه قدرت پوشالی آمریکا در خلیج فارس شکسته شده است، چون راه ما، راه حق بود و به خدا توکل کردیم، پیروز شدیم. وی اضافه کرد: ما هیچگاه در خلیج فارس شروع کننده جنگ نبودیم. با اینکه آمریکایی ها نفتکش ها، سکوها و پایانه های نفتی ما را هدف قرار می دادند ما خویشتنداری کردیم، بعد از این همه خسارتی که آنها به ما وارد کردند، ما وارد جنگ یک و نیم ساله با آمریکایی ها شدیم و ۶ سیلی محکم و عبرت آموز به آنها زدیم.

عباسی: هنوز برجام را خسارت محض می‌دانم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام را خسارت محض و آن را مجازات مجرم می‌دانم، درباره مذاکرات اظهار داشت: باید با داده‌های روز مذاکره کنیم و همچنین در راهبرد مذاکراتی کشور یک بازنگری انجام شود. عباسی افزود: برجام را خسارت محض و آن را مجازات مجرم می‌دانم و از این دو عبور نمی‌کنم؛ از طرفی در اثر پافشاری‌های افراد بی‌منطق در کشور، اجازه اجرای برجام به دولت داده شد، اما تصویب نشد. وی افزد: دولت پافشاری می‌کرد و به همین دلیل با ۲۸ شرط قرار شد که برجام را اجرایی کند، آیا ۲۸ شرط را محقق کردند؟ من بعید می‌دانم. ده شرط شورای عالی امنیت ملی ۹ شرط مجلس و ۹ شرط نیز مقام معظم رهبری مطرح کرده بودند و قرار بود با این ۲۸ شرط برجام در کشور ما اجرایی شود آن هم برای اینکه ما به دستگاه اجرایی اجازه دهیم نظری که برای حل مشکلات کشور دارد را اجرایی کند تا بفهمد که امکان‌پذیر نیست.

وزیر کشور:شاغلان در اصناف باید حتما واکسینه شوند

وزیر کشور تاکید کرد: فعالیت اصناف به ویژه اصنافی که با مواد غذایی سر و کار دارند از ابتدای آبان ماه منوط به دریافت واکسن است. وحیدی افزود: وزارت بهداشت نیز آمادگی واکسیناسیون ۳ میلیون نفر در روز را دارد. در حال حاضر نیز ۵۰ درصد اصناف واکسن زده‌اند و این مقدار کم است و حدود ۳ میلیون نفر دیگر باید واکسینه شوند. وی اضافه کرد: متأسفانه رعایت پروتکل‌ها به ۴۵ درصد کاهش یافته و نگرانی از بروز پیک ششم کرونا وجود دارد. لذا از مردم درخواست داریم مراقبت کنند چراکه ما نباید وارد پیک ششم شویم که آثار سویی دارد. وحیدی تاکید کرد: از همه مردم هم می‌خواهیم سریع‌تر برای دریافت واکسن اقدام کنند.وی افزود: از همه اصناف درخواست می‌شود که اگر تا به حال واکسن نزده‌اند زودتر اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تامین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۷۸ واحد

بیشتر

یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت