اخبار سیاسی

قدرت فقط در ساخت موشک نیست

رئیس جمهور در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها با اشاره به نیاز کشور برای تحول بر پایه علم و دانشگاه گفت: دولت سیزدهم برای ساختن ایران قوی نیازمند حرکت قوی در تولید علم است و قدرت فقط در ساخت موشک نیست، اگر چه پیشرفت در این عرصه نیز مایه افتخار است، اما باید در عرصه‌های دیگر علمی و فناوری نیز پیشرفت کنیم تا کشور در جنبه‌های مختلف قدرتمند شود.

بزودی بخشنامه‌ای برای ساماندهی ممنوع‌الخروجی‌ها صادر می‌شود

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها مثل سازمان مالیاتی و بانک‌ها هنوز بدون اطلاع رسانی مناسب افراد را ممنوع‌الخروج می‌کنند، گفت: بزودی بخشنامه‌ای برای ساماندهی ممنوع‌الخروجی‌ها صادر می‌شود. اژه ای افزود: باید معلوم شود که کدام دستگاه‌ها اجازه دارند افراد را ممنوع‌الخروج کنند.

برجام دو آلترناتیو که بیشتر ندارد لغو یا ادامه

زیدآبادی فعال اصلاح طلب گفت: برجام هر زهر ماری که باشد دو آلترناتیو که بیشتر ندارد! یا لغو رسمی آن به منظور خداحافظی با مذاکره و ادامه برنامه اتمی تا سر حد ممکن و یا لغو آن به منظور مذاکره مجدد برای دستیابی به توافقی تازه که به زعم این عده از هر حیث مطلوب باشد. اکنون که ریش و قیچی دست خودشان است. هر کدام از دو گزینه فوق را که دلخواهشان است برگزینند! دیگر پیشنهاد از این یک‌طرفه‌تر می‌شود؟ این پیشنهاد را دادم تا دست از سرِ به نسبت کچلِ ظریف بردارند.

غرضی: بنی صدر خائن نبود

محمد غرضی استاندار خوزستان در دوران جنگ ایران و عراق درباره نحوه مدیریت بنی صدر در آن زمان می‌گوید: مدیریت جنگ بنی صدر هم مانند مدیریت او بر کشور بود. بنی صدر خائن نبود ولی «خود-اقتدارگرا» بود.

منتقدان طرح صیانت در پازل دشمن حرکت می کنند

نوباوه نماینده مجلس گفت: کسانی که نسبت به این طرح صیانت هجمه‌هایی را وارد می‌کنند به ضرس قاطع یا اصلا طرح را نخوانده اند و اطلاعی از آن ندارند و یا کسانی هستند که در پازل دشمن بازی می‌کنند و می‌خواهند ضد قانون عمل کنند و افراد آزادی هستند که فساد ایجاد می‌کنند به همین دلیل، با این طرح مخالفت می‌کنند.

سردار جوانی: اکنون بهترین زمان برای اسلامی کردن انشگاه ها است

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه اگر دانشگاه‌های ما اسلامی شود خروجی آن مثبت خواهد بود، ادامه داد: با توجه به شکل‌گیری مجلس و دولت انقلابی فرصت طلایی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها ایجاد شده است. البته باید تعریف درستی از اسلامی کردن داشته باشیم. باید شاخص های دانشگاه اسلامی را درست تبیین کنیم. اگر ما امروز در کشور ناهنجاریها و مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف داریم قطعاً به خاطر این است که دانشگاه‌ها اصلاح نشده و باید این کار انجام شود و ظرفیت بسیج اساتید ظرفیت بالایی برای این کار است. سردار جوانی با تاکید بر اینکه مدیریت ما باید برای اسلام در دانشگاه اصالت قائل باشد، یادآور شد: در سال‌های گذشته داشتیم کسانی که در حد مشاور رئیس جمهور بودند و می گفتند اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید در مدار غرب قرار بگیریم این در حالی است که اسلام تاکیدات بسیاری درباره دانش و پیشرفت دارد. وی ادامه داد: در سالهای گذشته غربی ها به چه فیلمهایی از ایران جایزه دادند. اینها با برنامه‌ریزی صورت می گیرد.

وعده‌های مبهم در سفرهای استانی تبعات دارد

فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه سفرهای استانی بر اساس حسن نیت آقای رئیسی انجام می‌شود تاکید کرد که باید مراقب باشند تا وعده اتمام پروژه‌ها را بدون اینکه منابع مالی آن مشخص و شفاف باشد، ندهند چون در این صورت نتیجه خوبی نخواهد داشت. ملا یوسفیان افزود: با این سفرها تغییراتی در وضعیت پروژه‌ها ایجاد نمی‌شود مگر آنکه از اعتبارات پروژه و استان دیگری برداشته و صرف یک پروژه و استان دیگر شود. مثلا اگر سدی در بوشهر ساخته می‌شود از پول و بودجه آذربایجان صرف آن شود لذا در این سفرهای استانی باید عدد و رقم‌ها مشخص و قابل مانور باشد. یعنی به حدی باشد که مردم بعدا تغییر را مشاهده کنند. وی ادامه داد: گر مردم بعد از این سفرهای رئیس جمهور تغییر را در استان خود مشاهده نکنند، این سفرها فقط به توقعات و انتظارات افزوده است. مردم هم بعد از چند ماه که ببینند کاری انجام نشده ناامید می‌شوند و نهایتا سفرها به نتیجه مطلوب خود نمی‌رسد. مگر آنکه دولت در هر کدام از این سفرها یک عدد و رقم و پول حساب شده‌ای داشته باشد که صرف پروژه‌های استان‌های مقصد کند. پولی که از سایر پروژه‌ها و استان‌ها کم نشده باشد. وی اضافه کرد: دولت باید دقت کند که در سفرهای استانی خود انتظارات را افزایش ندهد.

وزیر امور خارجه: برای بازگشت به مذاکره تاخیر نمی‌کنیم

وزیر خارجه کشور در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی با تاکید بر اینکه ایران به رفتار آمریکایی‌ها اعتماد ندارد، گفت: مقامات آمریکایی اگر نیت صادقانه‌ای دارند باید جبران کنند البته من در نیت صادقانه آنها تردید دارم. امیرعبداللهیان افزود: دراینکه مذاکره را ابزار مهم دیپلماسی می دانیم تردیدی نداریم. تصمیم ما اینست که به مذاکرات برگردیم و به طور فشرده درحال بررسی نتایج مذاکرات وین هستیم. فکر می کنم بزودی به مذاکره برگردیم. یکی از ویژگی های دولت جدید ایران اینست که ما عمل گرا هستیم. ما درچارچوب رفتار عمل گرایانه پای میز مذاکره خواهیم رفت. وی ادامه داد: معتقدیم دیپلماسی همیشه کار می کند اما سخن از این است که اگر دیگران به تعهدات خود بازنگردند ما نیز بر تعهدات خود باقی نخواهیم ماند.

کوشکی: مجلس یازدهم عصاره فضائل ملت نیست

فعال سیاسی اصولگرا میزان نارضایتی مردم از مجلس یازدهم را وابسته به عوامل مختلفی از جمله ضعف نیروهای راه یافته به مجلس می‌داند. کوشکی گفت: مجلس به تعبیر حضرت امام باید عصاره فضائل ملت باشد. اگر همین الان به مجلس نگاه کنیم متوجه می‌شویم که چنین است یا خیر. وقتی نماینده‌ای با عنوان لیست سی نفره اصولگرایی وارد مجلس می‌شود و هم و غم او این است که وام بگیرد و دلار بخرد و منتظر گران شدن دلار باشد، معلوم می‌شود که عصاره فضلیت جامعه نیست. وی اضافه کرد: یا وقتی برخی نمایندگان در چاپلوسی رئیس مجلس مسابقه می‌دهند و می‌خواهند که فقط مورد توجه او قرار بگیرند مشخص می‌شود که واقعا نماینده مردم هستند یا خیر.

زندگی سیاسی روحانی به پایان رسیده است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم درباره موضوع شکایت های مجلس یازدهم از حسن روحانی و وضعیت این پرونده ها گفت: عمده مواردی که در مجلس یازدهم تحت عنوان شکایت از رئیس جمهور دوازدهم مطرح بود، تحت عنوان استنکاف رئیس جمهور از اجرای قانون بر اساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس طرح می شد. نقدعلی افزود: مبانی زندگی سیاسی آقای روحانی بر اساسی است که خود را دارای بهترین خط مشی می‌داند و این توهم بزرگ ترین عیب ایشان است. وی ادامه داد: اگر ایشان در طی ۸ سال اقرار به برخی از اشتباهات فاحش خود می کرد بسیاری از ضررهایی که به کشور وارد شده، رخ نمی داد . نماینده مجلس افزود:روحانی برای ملت خاطره تلخ همیشگی است و همین برای پایان زندگی سیاسی ایشان کفایت می کند.

تردد به شهرهای نارنجی مشمول یک ‌میلیون تومان جریمه

سردار هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: در اوج پیک پنجم کرونا، آن‌جایی که پلیس اراده کرد ممنوعیت تردد را به‌ معنای واقعی اجرا کند، بنابر گزارش وزارت بهداشت، ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش در شیوع بیماری روی داد. اکنون بنابر آخرین مصوبه تردد پلاک‌های غیربومی به شهرهای نارنجی نیز همانند شهرهای قرمز مشمول یک‌میلیون تومان جریمه و این جریمه‌ها اعمال می‌شود، اما ادامه‌دار بودن یا نبودن محدودیت‌های تردد اعم از تردد شبانه یا تردد به شهرهای قرمز و نارنجی به نظر وزارت بهداشت بازمی‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت