شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

پاسخ رئیس جمهور به چرایی عقب ماندگی صنعت خودروسازی

رئیس‌جمهور گفت: بیشترین تحریم‌های ما در صنعت نظامی و هسته‌ای بوده اما بیشترین توفیقات را داشته‌ایم چون به صورت جهادی عمل کرده‌ایم و انگیزه تحول در آن وجود داشته است. بعضی ها می گویند چرا شما موشک می سازید اما در صنعت خودروسای مشکل دارید؟ جوابش مشخص است چون ما تکنولوژی صنعت موشکی را در صنعت خودروسازی سرازیر نکردیم.

پیش‌بینی هاشمی از آینده اصلاحات

محمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آینده جریان سیاسی اصلاح‌طلب گفت: معتقدم همیشه در روی یک پاشنه نمی‌چرخد و شرایط مدام در حال تغییر است. در طول 40 سال اخیر تجربه نشان داده که همواره یک روال بر سیاست ما حاکم نبوده است. گاهی اصلاح‌طلبان روی کار آمدند، گاهی اصولگرایان بر سر کار بوده‌اند و نیز گاهی اعتدالیون دولت را به دست گرفتند، بنابراین این شرایط دائما تغییر می‌کند. امروز هم از این قاعده مستثنی نیست و مطمئنم تغییر و تحولاتی در آینده رخ خواهد داد.

میرتاج الدینی : روحانی باید درباره اعتراف ظریف پاسخ دهد

میرتاج‌الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره سخنان محمد جواد ظریف درخصوص عدم مطالعه دقیق متن برجام گفت: به نظر من در این موضوع آقای روحانی باید پاسخگوی عملکرد خود در قبال برجام باشد. وی با تاکید بر اینکه خسارت بزرگی را دولت آقای روحانی به کشور تحمیل کرد، ادامه داد: آقای روحانی حتی در زمانی که داشت ریاست جمهوری را هم ترک می‌کرد از برجام دفاع کرد و می‌گفت اگر به اول برگردم همین کار را دوباره انجام می‌دادم.

واکنش شریعتمداری به اظهارات ظریف

مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت:مشکل تیم مذاکره‌کننده بسیار فراتر از وجود کلمه تعلیق در سه یا چهار نقطه از متن ضمیمه برجام و خودداری یک عضو مذاکره‌کننده از اعلام آن است!در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تعدادی از عوامل دشمن حضور داشته و برای حریف جاسوسی می‌کرده‌اند!ولی جنابان روحانی و ظریف حتی پس از بازداشت برخی از آنها به حمایت از آنان ادامه دادند. خسارت حضور آنها در تیم هسته‌ای محدود به سرپوش نهادنشان بر وجود کلمه تعلیق در ضمیمه برجام نیست.

ابطحی: ماموران امنیتی به من گفتند «زهرا رهنورد» حصر نیست

محمدعلی ابطحی با اشاره به سخنرانی اخیر «مهدی کروبی» در مراسم روضه در منزل کرباسچی گفت: طبق آنچه به بنده گفته اند گویا ماموران امنیتی حضور خیلی ها را تایید نکرده اند و همه افرادی بودند که تاکنون با آقای کروبی دیدار داشتند. این فعال اصلاح طلب همچنین درباره وضعیت مهندس میرحسین موسوی در حصر هم اضافه کرد: ماموران امنیتی پیشتر به بنده گفته بودند که همه این شرایطی که برای آقای کروبی فراهم شده است برای آقای موسوی هم محیا است و حتی گفتند خانم رهنورد حصر نیستند اما خود این بزرگواران تمایلی به تن دادن به این رفع حصر نصف و نیمه ندارند.

واشنگتن و تل‌آویو طرح جایگزینی برای شکست مذاکرات برجام ندارند

یک مقام رژیم صهیونیستی که از رایزنی‌های مشترک واشنگتن و تل‌آویو در خصوص ایران آگاه است گفته آمریکا و اسرائیل طرح جایگزینی برای حالتی که مذاکرات برجام به شکست منتهی شود ندارند. پایگاه «المانیتور» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده به دور از فضای علنی، فضای نشست‌های آمریکا و اسرائیل چندان مطلوب نبوده است. مطابق این گزارش، اسرائیل تصور می‌کند که برداشت تل‌آویو از تهدید برنامه هسته‌ای ایران با طرف آمریکایی یکسان نیست.

بزودی تاریخ دقیق از سرگیری این مذاکرات را تعیین می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه روند بررسی گفتگو‌های هسته‌ای قبلی در دولت جدید ایران هنوز تمام نشده است، گفت: من فکر نمی‌کنم که این زمان بیشتر از مدت زمانی باشد که دولت بایدن برای بازگشت به مذاکرات وین صرف کرد. خطیب زاده ادامه داد:، اما بزودی روند این بازبینی به پایان خواهد رسید و ما قادر خواهیم بود یک تاریخ دقیق برای از سرگیری این مذاکرات تعیین کنیم.

دولت جدید حرف های زیبا می زند

اطلاعات در نقد عملکرد چند ماهه دولت نوشت: مسئولان دولت جدید که بر طبق روال همه دولت‌ها، در دوران ماه عسل مشغول گفتن سخن‌های زیبا و وعده‌های دلپذیر هستند، نباید فراموش کنند که خط فقر به 10 میلیون تومان رسیده، یک سوم جمعیت کشور زیر خط فقر است، مردم سالانه یک سوم قدرت خریدشان را از دست می‌دهند و جز اقلیتی مرفه و جمعی رانت‌خوار، بقیه مردم در تنگنای معیشتی و فشار فرساینده زندگی دست و پا می‌زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت