شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

بین لاریجانی و روحانی از زمین تا آسمان فاصله وجود دارد

کریمی اصفهانی فعال اصولگرا درباره اینکه لاریجانی و روحانی به انزوای سیاسی و حذف از سپهر سیاست ایران نزدیک می‌شوند با بیان اینکه بین لاریجانی و روحانی از زمین تا آسمان فاصله وجود دارد، گفت: برخی برای خودشان بیخودی زمینه‌سازی می‌کنند با توجه به اینکه کارنامه دو دوره گذشته ریاست جمهوری روحانی، به نظر می‌رسد که حرفی برای زدن ندارد که بخواهد در عرصه سیاست حضور پیدا کند؛ اما لاریجانی تابع ولایت است.

مدیران تخصصی با تغییر دولت‌ها جابجا نشوند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با تغییر هر دولت، مدیرانی که پست های سیاسی دارند می توانند تغییر کنند اما نباید مدیرانی با پست های کارشناسی و اجرایی تغییر کنند. ترقی افزود: وقتی تغییرات تا سطوح آبدارچی هم انجام می شود، فضای مدیریتی تحت تأثیر قرار می گیرد و موجب می شود مدیران بدون معیار دقیقی تغییر کنند که این به ضرر نظام مدیریتی و در نتیجه به ضرر کشور خواهد بود.

کیهان خطاب به وزیرخارجه فرانسه: به قبر پدرت می‌خندی که غلط زیادی می‌کنی!

روزنامه کیهان به اظهارات اخیر لودریان، وزیرخارجه فرانسه واکنش نشان داد و نوشت:وزیر خارجه فرانسه گفته: «مذاکرات منطقه‌ای با ایران باید فعالیت‌های موشکی این کشور را نیز در بر بگیرد»!همین دو هفته قبل بود که فرانسه از سوی آمریکا به شدت تحقیر شد ولی باز هم عبرت نگرفته و هنوز هم برای آمریکا پادویی می‌کنند!شکسپیر میگه؛ یا به‌اندازه آرزوهات عُرضه و توان داشته باش، یا به‌اندازه توانت آرزو کن! گفت: یعنی چی؟! گفتم: ترجمه فرانسویش میشه؛ تو که نمی‌توانی هیچ غلطی بکنی، غلط می‌کنی و به قبر پدرت می‌خندی که غلط زیادی می‌کنی!

به بهانه سوءاستفاده دشمن نمی توان نقد را تعطیل کرد

حسین پور نماینده مجلس گفت: ‌آثار و پیامدهای سازنده و سودمندِ نقد، برکسی پوشیده نیست. انصاف، مرز بین نقدِ سازنده و تخریب است. نمی توان به بهانه سوء استفاده دشمن، نقد سازنده و درون گفتمانی را تعطیل کرد. رسانه های معاند بدانند مردم ایران عزیز مصمم تر از قبل پایبند و دلبسته نظام اسلامی و انقلابند.ایران را تهدید هم می کنند، واقعاً پررویی غربی ها هم حدی دارد.

تأمین امنیت با تکیه بر دیگران فقط یک توهم است

فرمانده کل قوا، تأمین امنیت با تکیه بر دیگران را فقط یک توهم خواندند و گفتند: کسانی که به این توهم دچارند سیلی آن را بزودی خواهند خورد چرا که دخالت مستقیم یا غیرمستقیم بیگانگان در امنیت و جنگ و صلح هر کشوری، فاجعه‌ای مصیبت‌بار است.رهبری ا با اشاره به مسائل همسایگان در شمال غرب،فرمودند: راه‌حل حوادث شمال‌غرب جلوگیری از دخالت ارتش‌های بیگانه در این کشورها است. ایشان حضور نظامی بیگانگان در منطقه را نیز مایه اختلاف و خسارت و ویرانی برشمردند و تأکید کردند: صلاح منطقه در این است که همه کشورها از ارتشی مستقل و متکی به ملت خود و هم‌افزایی با ارتش‌های همسایگان برخوردار باشند. رهبر انقلاب افزودند: ارتش‌های منطقه می‌توانند امنیت منطقه را تأمین کنند و نباید اجازه دهند که ارتش‌های بیگانه برای حفظ منافع خود، دخالت یا حضور نظامی داشته باشند. ایشان گفتند: نیروهای مسلح کشور ما همواره با اقتدار همراه با عقلانیت عمل می‌کنند و این عقلانیت باید الگویی برای دیگر کشورها باشد.

امیرعبداللهیان: برای نوشیدن قهوه به مذاکرات نمی‌آییم

وزیر خارجه کشورمان با بیان سیاست های جدید وزارت خارجه برای مذاکرات گفت: دولت جدید عملگراست ما برای نوشیدن قهوه به مذاکرات نمی رویم.امیرعبداللهیان گفت: آمریکایی ها مدام به دنبال ارتباط و پیغام رسانی بودند. اگر آمریکایی ها نیت واقعی دارند 10 میلیارد دلار پول بلوکه شده ما را آزاد کند تا به عنوان پالس مثبت تلقی کنیم و زودتر به میز مذاکره برگردیم.وزیر امور خارجه با بیان اینکه که مذاکرات بزودی انجام می‌شود، گفت: اصل اینکه مذاکرات در وین بوده و فرمت وین را می‌خواهیم ادامه دهیم روی این اتفاق نظر وجود دارد. ترکیب تیم را داریم نهایی می‌کنیم. وزارت خارجه مذاکره را دنبال خواهد کرد و مدیریت مذاکرات در چارچوب معاونت سیاسی وزارت خارجه دنبال خواهد شد و طرف‌های مذاکراتی و توافقی که انجام می‌شود در سطح وزرای خارجه کشورهای مذاکره کننده تایید و جمع بندی نهایی خواهد شد. اما وزارت خارجه در چارچوب نهادهای بالادستی نظام وظیفه ذاتی مذاکراتی را انجام خواهد داد. امیرعبداللهیان افزود: با بیان این‌که سیاست خارجی و اقتصاد کشور را به مذاکرات و برجام محض گره نمی‌زنیم، تصریح کرد: به طرف‌های مقابل گفتیم نیت ما جدی است و ما مرد مذاکره و مرد عمل هستیم.

ظریفیان: دولت زودتر از فضای ماه عسل خارج شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت نباید مورد سیاست‌های موسمی قرار گیرد تا دچار مشکل شود، باید از این فضای اولیه ماه عسلی زودتر خارج شود و به سمت سیاست‌های اطمینان خیز حرکت کند. ظریفیان افزود: امروز نزدیک به دو ماه از روی کار آمدن دولت گذشته است و اگر برنامه‌ها و سیاست‌هایش را تدوین و مشخص نکند و بخواهد در حد پیام‌ها با مردم رو‌به‌رو شود، طبیعتا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. من فکر می‌کنم باتوجه به اینکه واقعا مردم در تنگنا هستند، هم دولت باید خودش را منسجم کند و هم همه جناح‌ها؛ به شرط آن که دولت این فرصت را ایجاد کند که جناح‌ها کمک کنند و تا حدی آن رنج سنگین مردم را کاهش دهند.

دولت قبل قانون را دور می‌زد و به وقتش هم مسئولیت نمی‌پذیرفت

نماینده مجلس گفت: یکی از انتقاداتی که به دولت قبل داشتیم این بود که به رغم همه ادعاهاشان مبنی بر مردم‌سالاری دینی و قانونگرایی، مجلس را نادیده می‌گرفتند و از شیوه‌های دیگر سیاستگذاری می‌کردند و قانون را دور می‌زدند و به وقتش هم مسئولیت نمی‌پذیرفتند. عین فاجعه ای که در ماجرای بنزین سال 1398 افتاد. حسینی افزود: دولت قبل مخصوصاً دولت یازدهم، با یک نوع خودشیفتگی حکمرانی را بدست گرفت، آغاز کرد و به پایان برد.وی ادامه داد: ناکارآمدی مدیران اجرایی یکی از علل بروز مشکلات در این سال‌ها بوده که بخشی از آن ناکارآمدی به تعارض منافع برمی‌گشت. بویژه در دولت یازدهم بخش قابل توجهی از دولتمردان، خودشان از تُجار بزرگ بودند.

رزمایش فاتحان خیبر هشداری به رژیم صهیونیستی است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای تأکید کردند که رزمایش فاتحان خیبر پیام‌آور صلح و اقتدار به کشورهای منطقه و هشدار به رژیم صهیونیستی است. در بخشی از این بیانیه آمده است: هرگونه تغییرات ژئوپلیتیک منطقه و تغییر در مرزهای کشورهای همسایه، خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما در مقابل هر اقدام بیگانگان در این خصوص کوتاه نمی‌آییم همچنان که تبدیل شدن خاک هیچ کشوری برای تحرکات رژیم صهیونیستی را برنمی‌تابیم. رزمایش فاتحان خیبر در جداره مرزی ارس، پیام‌آور صلح و اقتدار به کشورهای منطقه و هشدار به رژیم صهیونیستی است. رابطه ما با مردم آذربایجان دیرینه و پایدار است و هرگز اختلاف‌افکنی‌های دشمنان و القائات رژیم جعلی اسرائیل، این وحدت و برادری را نخواهد گسست.

علت توقف اقدامات برای واردات فایزر

قانعی عضو کمیته ملی واکسن کرونا توضیحاتی درباره چرایی عدم واردات واکسن فایزر ارائه کرد و افزود:طرح مطالعاتی تزریق واکسن فایزر بر خانم‌های باردار متوقف شد؛ زیرا داوطلبین پروژه را رها کردند و بر همین اساس هم چون فایزر نتایجی بر خانم‌های باردار نداشت و منتشر نکرد، این واکسن برای این امر وارد نشد. باید واکسنی را برای خانم‌های باردار تزریق کنیم که قبلا امتحانش را پس داده باشد. برای کادر درمان هم واکسن‌های متعددی در نظر گرفته می‌شود . قانعی افزود: واردات واکسن “جانسون اند جانسون” نیز در برنامه قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قابلیت های فراوان معدنی آن هم با بهره مندی از بیشترین کان های معدنی به

بیشتر

آدینه – وزارت بهداشت با راه اندازی رشته سلامت در حوادث و بلایا در مقطع

بیشتر

زمانی – ۱۱۵ هکتار سامانه آبیاری هوشمند به صورت آزمایشی در شهرستان سربیشه خراسان جنوبی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت