اخبار سیاسی

ملاقات شمخانی با مقامات سعودی تکذیب شد

یک منبع مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچ‌گونه ملاقات یا تماسی میان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات عربستان سعودی انجام نشده و برنامه‌ای نیز در این رابطه وجود ندارد. طی دو روز گذشته برخی فعالان فضای مجازی بدون اشاره به منبع خبر خود، از ملاقات دریابان شمخانی با «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در بغداد خبر داده بودند.

در مشهد، با دو اصطلاح گردشگری و شهروندی مخالف هستم

علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: بسیاری از طرح های فرهنگی خراسان رضوی در ادوار قبلی عملیاتی نشد. بنده در مشهد با دو اصطلاح “گردشگری و شهروندی” مخالف هستم زیرا این شهر مال امام رضا (ع) است و نخستین شهروند آن حضرت بوده‌اند بنابراین امام هشتم(ع) زائر و مجاور دارند.

در دولت رئیسی ائتلاف‌های نانوشته بیشتر می‌شود

فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که رئیسی تمایل به ایجاد تغییر در آرایش نیروهای سیاسی ندارد اما دولت او عملا باعث تقویت ائتلاف‌ها بین دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا خواهد شد. کوشکی گفت: به نظر من در دولت رئیسی توافق‌ها و ائتلاف‌ها و مصالحه‌ها بین جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا خیلی جدی‌تر مشاهده خواهد شد. این روند همکاری‌های پنهان و ناگفته همیشه بوده است و باز هم خواهد بود.

احتمال ایجاد اجماع جهانی علیه تهران

فعال اعتدالگرا گفت: ایران باید روابطش با منطقه را افزایش دهد و نباید اجازه دهیم اسرائیل احساس کند ایران تنهاست. بانک افزود: ترامپ هرگز نتوانست اجماعی علیه کشورمان ایجاد کند و به همین خاطر شکست‌های جبران ناپذیری نصیبش شد که سر افکندگی برایش به همراه داشت اما امروز شرایط به سرعت در جهت عکس آن در حال تغییر است.

غربی‌ها التماس می کنند که با ایران مذاکره کنند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران نه با عجله و شتاب زده بلکه برمبنای منطق، استدلال و استفاده صحیح از زمان در حال ارزیابی عملکرد طرف های غربی و آمریکایی است. مقتدایی افزود: فشار حداکثری غرب به ایران متوقف شده و شرایط به گونه ای شده که کشورهای غربی التماس می کنند که ایران اجازه دهد تا مذاکرات از سر گرفته شود.

رئیسی خودش به استقبال نقدها می‌رود

قدیری ابیانه فعال سیاسی اصولگرا گفت: یکی از اقدامات خوب آقای رئیسی از همان ابتدا این بود که منتظر نماند تا به او نقد شود، بلکه با برخی از شخصیت‌های شاخص جریانات مختلف ارتباط گرفت و از آنها خواست تا نقدهای خود را برای رئیس جمهور ارسال کنند؛ یعنی خود ایشان به استقبال نقد رفت.

احساس خطر نکردن از نفوذی‌ها ساده‌لوحی است

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به آیه ۴۷ سوره توبه، مسئله نفوذ را جدی دانست و گفت: احساس خطر نکردن از نفوذی‌ها ساده لوحی است و ساده لوحی در عرصه سیاسی بسیار خطرناک است. خاتمی افزود: رهبر معظم انقلاب طی سالیان اخیر مکرر بر خطر نفوذی‌ها تأکید کردند و آنچه در رابطه با این موضوع گفتنی است، اولا احساس خطر نفوذی‌ها است؛ احساس خطر نکردن از نفوذی‌ها ساده لوحی است.

محدودیت دسترسی به فضای مجازی را به اشتباه فیلترینگ می‌نامند

نماینده مجلس گفت: محدودیت دسترسی به فضای مجازی منطقی است؛ اینکه در ایران به آن می‌گویند «فیلترینگ»، اشتباه است.سیاهکالی افزود: با توجه به آسیب‌های جدی دسترسی به محتواهای نامناسب در فضای مجازی باید سطح دسترسی دانش‌آموزان در این فضا محدود شود.

تربیت ۸ میلیون جوان بسیجی و تشکیل حکومت اسلامی از اهداف ماست

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج گفت: تربیت هشت میلیون جوان بسیجی با همراهی حلقه های میانی و سازمان های مردم نهاد و تشکیل حکومت اسلامی در جهت تحقق همه جنبه های مردم‌سالاری دینی از اهداف بسیج است و همه پایگاه ها باید به این موضوع مهم هم توجه کنند.

خواهان دسترسی کامل به سایت‌های هسته‌ای ایران هستیم

مدیرکل آژانس انرژی اتمی گفت: بزودی با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران دیدار می کنم و خواستار دسترسی کامل به سایت‌های هسته‌ای ایران خواهم شد.

استفاده از واکسن خارجی محدودیت‌هایی دارد و نمی تواند دائمی باشد

رئیس جمهور با بیان اینکه آمادگی و تمایل خوبی در کشورهای مختلف برای گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد،گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی زمینه بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و دیگر کشورها است. رئیسی گفت: اولویت امروز، حمایت از موسسات و مراکز داخلی فعال در ساخت واکسن است، چراکه به هرحال استفاده از واکسن خارجی محدودیت‌هایی دارد و نمی تواند دائمی باشد. رئیس جمهور ادامه داد: راه علاج مشکلات کشور رونق تولید است. باید نقدینگی‌ها در کشور به سمت تولید و اشتغال سوق یابد، چرا که رونق تولید و اشتغالزایی، مسئله محوری دولت سیزدهم است. رئیس قوه اجرایی کشور اضافه کرد: اگر چه سال تحصیلی به شکل غیرحضوری آغاز شده است اما به تدریج با گسترش واکسیناسیون و تامین نظر خانواده‌ها، شرایط برقراری حضوری کلاس‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها در کشور فراهم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه: نابسامانی‌ها ناشی از انتخاب بد خودمان بود

نماینده ولی فقیه در سپاه، نهضت و جهاد همه جانبه تبیین را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: تلاش دشمن بر القای یاس و ناامیدی به جامعه متمرکز شده است. حاجی صادقی گفت: هرچند در داخل مشکلاتی داریم، اما نباید این موضوع موجب ناامیدی شود. زیرا نابسامانی‌ها چه بسا ناشی از انتخاب بد خودمان بوده است. وی خاطر نشان کرد: گفتمان مقاومت و ایستادگی تنها راه پیروزی است ، هر چند الان هم برخی می‌گویند مگر این دولت می‌تواند بدون برجام و همراهی با کدخدا مشکلات را حل کند. وی تصریح کرد: امروز به آمریکا می‌گویند وقتی تو مسائل داخلی خود را نمی‌توانی حل کنی، دیگر ابرقدرت در هیچ حوزه‌ای نیستی! پهپاد ایرانی ها ساعت ها بالای سر مواضع تان پرواز می کند، ولی جرأت جسارت و واکنش ندارید و این یعنی باور دارید دوران بزن در رو، دیگر تمام شده است. نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: پیروزی‌های انقلاب اسلامی و شکست‌های دشمن در کنار تحلیل پیروزی‌ها و شکست‌ها اهمیت دارد؛ شروع پیروزی‌های ما در دفاع مقدس زمانی بود که رزمندگان ما پس از حذف بنی صدر و فرار او فرصت کردند خود را نشان دهند. وی در ادامه بیان کرد: ایجاد یاس بین مردم نیز از دیگر موارد تحریف است. نقشه‌ای که باید آن را با بیان موفقیت‌ها خنثی کنیم.

اصلاح‌طلبان پایگاه اجتماعی قابل قبولی ندارند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: به فرض مثبت‌‌بودن گفت‌وگوهای اصلاح‌طلبان با حاکمیت و کاهش احتمالی ردصلاحیت‌ها آنها بازهم نمی‌توانند به توفیقی دست یابند زیرا مشارکت عمومی با این قبیل اتفاقات بالا نمی‌رود و وقتی مشارکت بالا نباشد هم اصلاح‌طلبان پیروز هیچ‌یک از انتخابات‌ها نخواهند بود. مهاجری افزود: مشکل اساسی اصلاح‌طلبان در حال حاضر عدم تمایل مردم به حضور در انتخابات است. آنها پایگاه اجتماعی قابل قبولی هم ندارند البته عدم مشارکت مردم در انتخابات بیش از آنکه به اصلاح‌طلبان ضرر زده باشد، سیستم سیاسی را دچار چالش کرده است و اصلا برای نظام خوشایند نیست که حدود ۵۲ درصد مردم در انتخابات شرکت نکنند.

اصرار آژانس برای نصب دوربین در سایت‌های صدمه دیده را نمی‌پذیریم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اصرار آژانس برای نصب دوربین در مکان‌هایی که در اثر عملیات تروریستی صدمه دیده است، در راستای همان عملیاتی است که علیه ایران صورت گرفته است و ما هرگز آن را نمی‌پذیریم. ایران ۵۰ سال است که عضو آژانس بین‌الملللی است و این نهاد باید به رفتار تبعیض‌آمیز و سیاسی خاتمه دهد.اسلامی با بیان اینکه آنها عملیات تروریستی در سایت هسته‌ای ما را محکوم نکردند، افزود: بنابراین اصرار آنها در مکان‌هایی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته است، پذیرفته نیست. وی در پاسخ به بیانیه ادعایی آمریکا که گفته بود اجازه دسترسی به سایت کرج را بدهید، اظهار داشت: آمریکا حق ندارد با ملت بزرگ ایران به این صورت برخورد کند.

با حکم رهبری: پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما شد

با پایان یافتن دوره مسئولیت آقای دکتر علی‌عسکری در سازمان صداوسیما، حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای با تشکر از تلاش های خستگی‌ناپذیر ایشان، در حکمی آقای دکتر پیمان جبلی را به ریاست آن سازمان منصوب، و بر مواردی همچون «ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»،«پراکندن امیدو نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند. در بخشی از این پیام آمده است: وظیفه‌ی خود می دانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیتشان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرح های بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم.

وزارت بهداشت: واردات فایزر منتفی شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به ارجاع موضوع واکسیناسیون زنان باردار توسط وزیر بهداشت به کمیته علمی کرونا، اعضای کمیته ملی واکسن کووید۱۹ در جلسه اخیر خود به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون این افراد کماکان با واکسن سینوفارم ادامه یابد. همچنین از آنجا که بر اساس آخرین شواهد علمی معتبر کمیته علمی کرونا، واکسیناسیون زنان باردار در مراکز واکسیناسیون توسط شبکه بهداشتی با واکسن سینوفارم انجام می شود، تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت